świece,kable,Virusy- 3pytania
Strona 1 z 1
1)Świece, planuje je zmienic, w katalogu NGK sa polecane ZFR5F11,a na stronie Probe'a ZFR6F11 poradźcie które lepsze?
2)Kable – jak zmierzyc oporność i jaka powinna być?
3)i moje kochane Vrisy( 1szy jest ciagle zamkniety a drugi ok) jakbym pierwszego otworzył na stale np sznurkiem;) to teoretycznie dół by sie pogorszył, a jakbym ustawił go na pół otwarty, pół mzamknięty jak myslicie, byłby kompromis??
aha no i najwazniejsze bo pare dni temu miezylem natezenie na wtyczce od 1 vrisu(był odłaczony) na właczonym silniku i... polecial dymek i wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac? kabelki, cos w kompie, bo napewno nie solenoid bo był odłączony Prosze Was o rady
2)Kable – jak zmierzyc oporność i jaka powinna być?
3)i moje kochane Vrisy( 1szy jest ciagle zamkniety a drugi ok) jakbym pierwszego otworzył na stale np sznurkiem;) to teoretycznie dół by sie pogorszył, a jakbym ustawił go na pół otwarty, pół mzamknięty jak myslicie, byłby kompromis??
aha no i najwazniejsze bo pare dni temu miezylem natezenie na wtyczce od 1 vrisu(był odłaczony) na właczonym silniku i... polecial dymek i wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac? kabelki, cos w kompie, bo napewno nie solenoid bo był odłączony Prosze Was o rady
Samo zło!!!
- Od: 21 paź 2006, 15:22
- Posty: 107
- Skąd: wawa
- Auto: mx-6 v6
wujass napisał(a):miezylem natezenie na wtyczce
natężenie (prądu?) mierzyłeś wtykając we wtyczkę kable miernika?
To polecam przeczytanie instrukcji jego obsługi – nie dziwię się że dym poleciał skoro zwarłeś obwód. W ten sposób to można mierzyć napięcie
wujass napisał(a):wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac?
nie ma opisanego tego błędu na stronie klubowej?
Co do świec – mogą być jedne i drugie (w zasadzie bez różnicy)
wujass napisał(a):Kable – jak zmierzyc oporność
miernik ustaw na pomiar oporności (najmniejszy możliwy zakres) i końcówki z jednej i drugiej strony kabla przykładasz. Ale sam pomiar oporności niewiele da – ewentualnych przebić tak nie znajdziesz. Aha – nie znam wartości oporności kabli.
Co do uszkodzonych Vris – ów to poszukaj na forum. Był temat o ile się nie mylę jak je zastąpić czy też naprawić.
41 – zawór elektromagnetyczny pierwszegu układu zmiennego dolotu
46 -dotyczy zaworu e. układu drugiego
skoro masz dwa VRISY to znaczy ze występują trzy kofiguracje zmiennego układu dolotu
1.obydwa otwarte
2. pierwszy zamknięty
3.drugi zamknięty
widziałęm na forum, opis działąnia VRISów w w mazdowskim dieslu wraz z opisem konfiguracji dolotu w zalezności od obrotów. dopoki tego nie bedziesz mial to nie ruszaj VRISA, co do błędu, to skoro elektrozawór był odłaczony to problem wystepuje ze sterownikiem zaworu( z elementem który podaje na pięcie na niego)
u mnie jest jeden pseudo VRIS i sterowany jest podciśnieniem
– swieca z cyferką 6 ma przedłużoną żywotność, odstępy na elektrodach sa takie same, ale jezeli jeździsz na gazie to zapomnij o ich dłuzszej zywotnośći, podwyższona temperatura spalania LPG i tak je zalatwi
-kable – poczekaj az zapadnie zmrok, wtedy otwórz maske i patrz czy kable nie świecą na całej xwojej zdugości, podczas dodawania gazu. następnie wyjmuj fajki z kanałow świecowychpodczas pracy silnika i przkladaj je do dekla zaworowego. przykladaj od góry na stojąco, oraz bokiem na leżąco, jezeli zobaczysz na zewnętrzej stronie fajki iskre to znaczy ze jest bee. na przebitrychg fajkach czesto pojawiają sie poęknięcia albo śłady jak po ukłóciu grotu lutownicy, przy okazji zajrzyj do kanałów świecowych i sprawdx czy nie ma w nich oleju który ścieka s[pod dekla zaworowego zazwyczaj.
46 -dotyczy zaworu e. układu drugiego
skoro masz dwa VRISY to znaczy ze występują trzy kofiguracje zmiennego układu dolotu
1.obydwa otwarte
2. pierwszy zamknięty
3.drugi zamknięty
widziałęm na forum, opis działąnia VRISów w w mazdowskim dieslu wraz z opisem konfiguracji dolotu w zalezności od obrotów. dopoki tego nie bedziesz mial to nie ruszaj VRISA, co do błędu, to skoro elektrozawór był odłaczony to problem wystepuje ze sterownikiem zaworu( z elementem który podaje na pięcie na niego)
u mnie jest jeden pseudo VRIS i sterowany jest podciśnieniem
– swieca z cyferką 6 ma przedłużoną żywotność, odstępy na elektrodach sa takie same, ale jezeli jeździsz na gazie to zapomnij o ich dłuzszej zywotnośći, podwyższona temperatura spalania LPG i tak je zalatwi
-kable – poczekaj az zapadnie zmrok, wtedy otwórz maske i patrz czy kable nie świecą na całej xwojej zdugości, podczas dodawania gazu. następnie wyjmuj fajki z kanałow świecowychpodczas pracy silnika i przkladaj je do dekla zaworowego. przykladaj od góry na stojąco, oraz bokiem na leżąco, jezeli zobaczysz na zewnętrzej stronie fajki iskre to znaczy ze jest bee. na przebitrychg fajkach czesto pojawiają sie poęknięcia albo śłady jak po ukłóciu grotu lutownicy, przy okazji zajrzyj do kanałów świecowych i sprawdx czy nie ma w nich oleju który ścieka s[pod dekla zaworowego zazwyczaj.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
wujass napisał(a):akurat jest ciemno wiec sprawdze czy pod maska jest impreza
20:31
chyba wujass ma impreze,bo juz ponad godzine przy autku siedzi
a nas nie zaprosil
-
waldii
41 to Vris numer 1. Zapewnie solenoid upaliles. Pamietaj ze Vrisy sterowane sa masa.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Wróciłem z impry nie musiałem nawet dodawac gazu zeby zobaczyc jak w przewodach JC panienki sie iskrza, podłaczyłem dla proby 2nowe kable NGK(tzn nowe dla mnie, bo wyjałem je ze świeżo sprowadzonego xeda 2.0 v6 z niemiec) i na nich byla zupełna ciemnosc- zadnego przebicia, pozniej posprawdzalem opornosc i te NGK maja 2 razy mniejsza od JC, czyli teoretycznie powinny dawac 2 razy lepsza i mocniejsza iskre, ale to zobacze jutro, oprocz tego wymienie tez świeczki( mam komplet do kupienia za 48zl) a i w dwoch gniazdach mam troszke oleju ale to przez uszczelke pod pokrywka! nie wiecie czy kluczem do swiec z duzego fiata odkrece moje?
Samo zło!!!
- Od: 21 paź 2006, 15:22
- Posty: 107
- Skąd: wawa
- Auto: mx-6 v6
promyczek001 napisał(a):41 to Vris numer 1. Zapewnie solenoid upaliles. Pamietaj ze Vrisy sterowane sa masa.
Zdaje mi sie ze nie upalilem solenoidu bo gdy mierzylem te natezenie na wtyczce to ona byla wypieta z niego! moze tylko kable sie przyhajcały?
Samo zło!!!
- Od: 21 paź 2006, 15:22
- Posty: 107
- Skąd: wawa
- Auto: mx-6 v6
Bedzie pracowac normalnie. Zacznij od odpiecia kostki tps i sprawdz czy vris 1 dziala przy 3250rpm. Jesli nie to masz 2 opcje. Urwany kabel od Vris 1 albo uszkodzony solenoid.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Bodek napisał(a): Macie może linka do opisu co to są i jak działają te VRIS czy jakoś tam??
Proszę: http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6