świece,kable,Virusy- 3pytania

Postprzez wujass » 30 sie 2007, 13:28

1)Świece, planuje je zmienic, w katalogu NGK sa polecane ZFR5F11,a na stronie Probe'a ZFR6F11 poradźcie które lepsze?
2)Kable – jak zmierzyc oporność i jaka powinna być?
3)i moje kochane Vrisy( 1szy jest ciagle zamkniety a drugi ok) jakbym pierwszego otworzył na stale np sznurkiem;) to teoretycznie dół by sie pogorszył, a jakbym ustawił go na pół otwarty, pół mzamknięty jak myslicie, byłby kompromis??
aha no i najwazniejsze bo pare dni temu miezylem natezenie na wtyczce od 1 vrisu(był odłaczony) na właczonym silniku i... polecial dymek i wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac? kabelki, cos w kompie, bo napewno nie solenoid bo był odłączony Prosze Was o rady
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez Grzyby » 30 sie 2007, 13:47

wujass napisał(a):miezylem natezenie na wtyczce

natężenie (prądu?) mierzyłeś wtykając we wtyczkę kable miernika?
To polecam przeczytanie instrukcji jego obsługi – nie dziwię się że dym poleciał skoro zwarłeś obwód. W ten sposób to można mierzyć napięcie :)


wujass napisał(a):wywala mi blad w kompie nr41, co sie mogło zjarac?

nie ma opisanego tego błędu na stronie klubowej?

Co do świec – mogą być jedne i drugie (w zasadzie bez różnicy)

wujass napisał(a):Kable – jak zmierzyc oporność

miernik ustaw na pomiar oporności (najmniejszy możliwy zakres) i końcówki z jednej i drugiej strony kabla przykładasz. Ale sam pomiar oporności niewiele da – ewentualnych przebić tak nie znajdziesz. Aha – nie znam wartości oporności kabli.

Co do uszkodzonych Vris – ów to poszukaj na forum. Był temat o ile się nie mylę jak je zastąpić czy też naprawić.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slav » 30 sie 2007, 19:18

wujass napisał(a):sa polecane ZFR5F11


jezeli nie zalozonego gazu to te zdecydowanie mozesz brac, i przypilnuj aby byly najlepiej made in japan
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez piotrek929 » 30 sie 2007, 19:34

41 – zawór elektromagnetyczny pierwszegu układu zmiennego dolotu
46 -dotyczy zaworu e. układu drugiego

skoro masz dwa VRISY to znaczy ze występują trzy kofiguracje zmiennego układu dolotu
1.obydwa otwarte
2. pierwszy zamknięty
3.drugi zamknięty

widziałęm na forum, opis działąnia VRISów w w mazdowskim dieslu wraz z opisem konfiguracji dolotu w zalezności od obrotów. dopoki tego nie bedziesz mial to nie ruszaj VRISA, co do błędu, to skoro elektrozawór był odłaczony to problem wystepuje ze sterownikiem zaworu( z elementem który podaje na pięcie na niego)
u mnie jest jeden pseudo VRIS i sterowany jest podciśnieniem

– swieca z cyferką 6 ma przedłużoną żywotność, odstępy na elektrodach sa takie same, ale jezeli jeździsz na gazie to zapomnij o ich dłuzszej zywotnośći, podwyższona temperatura spalania LPG i tak je zalatwi


-kable – poczekaj az zapadnie zmrok, wtedy otwórz maske i patrz czy kable nie świecą na całej xwojej zdugości, podczas dodawania gazu. następnie wyjmuj fajki z kanałow świecowychpodczas pracy silnika i przkladaj je do dekla zaworowego. przykladaj od góry na stojąco, oraz bokiem na leżąco, jezeli zobaczysz na zewnętrzej stronie fajki iskre to znaczy ze jest bee. na przebitrychg fajkach czesto pojawiają sie poęknięcia albo śłady jak po ukłóciu grotu lutownicy, przy okazji zajrzyj do kanałów świecowych i sprawdx czy nie ma w nich oleju który ścieka s[pod dekla zaworowego zazwyczaj.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez wujass » 30 sie 2007, 20:31

Super, bardzo dziekuje za wszystkie podpowiedzi, akurat jest ciemno wiec sprawdze czy pod maska jest impreza :D
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez waldii » 30 sie 2007, 21:42

wujass napisał(a):akurat jest ciemno wiec sprawdze czy pod maska jest impreza


20:31



chyba wujass ma impreze,bo juz ponad godzine przy autku siedzi hahaha hahaha <lol>
a nas nie zaprosil :P :D :] <lol>
waldii
 

Postprzez promyczek001 » 30 sie 2007, 23:31

41 to Vris numer 1. Zapewnie solenoid upaliles. Pamietaj ze Vrisy sterowane sa masa.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez wujass » 30 sie 2007, 23:38

Wróciłem z impry :D nie musiałem nawet dodawac gazu zeby zobaczyc jak w przewodach JC panienki sie iskrza, podłaczyłem dla proby 2nowe kable NGK(tzn nowe dla mnie, bo wyjałem je ze świeżo sprowadzonego xeda 2.0 v6 z niemiec) i na nich byla zupełna ciemnosc- zadnego przebicia, pozniej posprawdzalem opornosc i te NGK maja 2 razy mniejsza od JC, czyli teoretycznie powinny dawac 2 razy lepsza i mocniejsza iskre, ale to zobacze jutro, oprocz tego wymienie tez świeczki( mam komplet do kupienia za 48zl) a i w dwoch gniazdach mam troszke oleju ale to przez uszczelke pod pokrywka! nie wiecie czy kluczem do swiec z duzego fiata odkrece moje?
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez wujass » 30 sie 2007, 23:43

promyczek001 napisał(a):41 to Vris numer 1. Zapewnie solenoid upaliles. Pamietaj ze Vrisy sterowane sa masa.

Zdaje mi sie ze nie upalilem solenoidu bo gdy mierzylem te natezenie na wtyczce to ona byla wypieta z niego! moze tylko kable sie przyhajcały?
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez wujass » 30 sie 2007, 23:45

a i jeszcze jedno pytanko: czy jak wywala mi ten blad 41 to komp pracuje w trybie awaryjnym? i samochodzik nie bedzie pracowal tak jak powinien i nie bedzie mial takiej mocy?
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez Grzyby » 31 sie 2007, 10:07

wujass – nie pisz kolejnych postów jeden pod drugim. Używaj przycisku "zmień"
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez promyczek001 » 31 sie 2007, 13:28

Bedzie pracowac normalnie. Zacznij od odpiecia kostki tps i sprawdz czy vris 1 dziala przy 3250rpm. Jesli nie to masz 2 opcje. Urwany kabel od Vris 1 albo uszkodzony solenoid.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Bodek » 31 sie 2007, 18:22

Chłopaki, mam prośbę. Macie może linka do opisu co to są i jak działają te VRIS czy jakoś tam?? Czy w GE 1994 FS 2.0 jest takie coś??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez qbass » 31 sie 2007, 23:59

Bodek napisał(a): Macie może linka do opisu co to są i jak działają te VRIS czy jakoś tam??

Proszę: http://forum.mazdaspeed.pl/search.php :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez qlesh » 1 wrz 2007, 00:44

qbass, toś mu pomógł hahaha
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Bodek » 2 wrz 2007, 12:19

Super, Ogromne dzięki ...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6