Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez pawelc » 23 lis 2005, 09:14

jeżeli chodzi o olej wymien go jak najszybciej (oczywiście półsyntetyk),jaką masz pewność co tam w tej chwili jest wlane? a ludzie przed sprzedażą potrafią rożne cuda wlewać jeśli jest cos nie tak z silnikiem,dopiero po wymianie okaże się co ten Twoj silnik jest warty i wtedy mozna rozważacz przejście na inny olej

Piotruś ja jeżdzę na polsyntetyku i nie narzekam jak do tej pory przejechaniu od kupna okoł 3 tyś kilometrow nie zauważam jakich kolwiek ubytków przebieg 215 tyś.,a tak na marginesie czy Twoja mazda potrafi szarpnąć na zimnym silniku przy raptownym dodaniu gazu w mojej i u brata jest ten sam objaw tak jakby przez moment nie otrzymywał tyle paliwa co potrrzebuje nie jest to jakieś uciążlwe zdarza się tylko rano po dłuższym postoju i przy raptownym szybkim przyspieszaniu pózniej nie ma żadnych problemów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez jacobs » 23 lis 2005, 15:28

a mi tam losowo, albo stoi albo leży, nieraz jest tak że ma włączonym siniku jest 0 paliwa (i jedzie) a później nagle pół zbiornika i nie opada przez całą noc. Nie wiem od czego to zależy
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 25 lis 2005, 18:40

jutro zmieniam płyny i nie wiem jaki olej wlać. Przeczytałem prawie wszystko na forum i nie wiem. Da sie jakoś sprawdzić czy był lany minerał czy syntetyk?? Jeżeli naleje pół lub pełny syntetyk a mazda jeździła na mineralnym to będą duże straty (silnik do remontu)??
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez qlesh » 25 lis 2005, 22:52

Lepiej sie zastanow nad syntetykiem. Ja tez nie wiedzialem na czym jezdzila moja, wlali mi tam mineral i poki co juz tak zostanie. Nie jestem pewien ale jezeli mozesz sprawdzic co tam lali i dowiesz sie ze byl to syntetyk to jak nie trzeba to nie zmieniaj. Spytaj Jaksy o rade, najlepiej lac to co było... chyba jasne.
Doszła juz instrukcja do 626 GE ? Pozdrawiam :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez jacobs » 26 lis 2005, 07:23

instrukcja nie doszła ale znalazłem ją na forum :D, jade zmienić olej zaraz ciekawe jaki oni zaproponują...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 26 lis 2005, 16:48

no olej zmieniony na minerał i wreszcie nie stuka, mechanik znalazł przebieg przy którym był zmieniany rozrząd, i troche sie zmartwiłem...
EDIT: Zapomiałem dodać że w chłodnicy była kawa zbożowa :D, przynajmniej tak śmierdziała i taki miała kolor
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 27 lis 2005, 19:12

Kod: Zaznacz cały
223kkm


ciekawe ile teraz ma ten silnik, ale po oględzinach mówi że ładnie uyka podwozie też ok, tylko do zmiany chyba łączniki stabilizatorów z przodu.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 2 gru 2005, 20:16

co to jest takie buuuu, np. jak zapale silnik to na sekunde jest buuuuu, jak jade i wcisne hamulec do oporu i mocno hamuje to jak sie zatrzymam też na chwilę jest buuuu. Co to jest??
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez qlesh » 3 gru 2005, 06:44

Prawdopodobnie ABS, jeżeli myślimy o tym samym "buuuu" :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tosiek » 9 gru 2005, 09:18

mayer napisał(a):bo to jest klucz "serwisowy – oddajesz do warsztatu auto z zamknietym kufrem i masz pewność że nikt ci do niego zaglądał nie będzie..
pod warunkiem że jest to sedan :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 13:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez werastan » 2 mar 2006, 22:37

Witajcie

Na wstępie chciałem się serdecznie przywitać. Mam 24 lata, mieszkam w Krakowie. Od jakiegoś czasu pilnie studiuje posty w Waszym Forum. Jestem aktualnie na etapie zmiany samochodu i bardzo interesuje mnie właśnie Mazda 626. Chciałem zadać Wam kilka pytań, jako doświadczonym użytkownikom tych fajnych samochodzików.
Dzwoniłem do pewnego pana z Płocka, który organizuje wyjazdy po samochody do Holandii. Z tego co mówi specjalizuje się właśnie w sprowadzaniu mazd. Z rocznika 94 – 95 mozna wybrać z około 30 Mazd 626. Ceny od około 800 Euro. Mnie interesuje auto za około 1600 Euro. Przebiegi wg niego około 200 000 km. Chciałem się zapytać jak mazda z orginalną instalacją gazową znosi taki przebieg? Od którego rocznika były montowane już systemy sekwencyjne w 626? Czy drogie są przeglądy takich instalacji?
Czy wg Was lepiej pokusić się o auto bez gazu orginalnego i w Polsce założyc instalację 2 generacji? (ciężko do auta kupionego za 1600 Euro włożyć instalację wtrysku za 3600)
Sądzicie, że mazda comprex z przebiegiem 200 000 km będzie mieć wymienioną, lub zregenerowaną sprężarkę?
Jak oceniacie mazdy sprowadzone z Holandii? Czy są to auta zadbane?
Na co przy takim przebiegu i roczniku warto zwrócić uwagę?

Dla użytkowników z Krakowa. Nie orientujecie się, który zakład gazowniczy może coś wiedzieć na temat orginalnych instalacji gazowych zakładanych w mazdach?

Wielkie dzięki za wszystkie sugestie i rady. Pozdrawiam
werastan
 

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 2 mar 2006, 23:00

Wszystkie odpowiedzi na swoje pytania masz w tym forum wystarczy tylko uzyc wyszukiwarki .. nic wiecej

werastan napisał(a):Dzwoniłem do pewnego pana z Płocka, który organizuje wyjazdy po samochody do Holandii. Z tego co mówi specjalizuje się właśnie w sprowadzaniu mazd. Z rocznika 94 – 95 mozna wybrać z około 30 Mazd 626.


Nie dosc ze niesmialy to nie badz chociaz naiwny w ta jego specjalizacje ... hahaha

Grzyby ... Help !!!!!!!!!!!! hahaha
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 15:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Paweł » 3 mar 2006, 01:09

Holendrzy to skenrusy, samochody kupuja niby w salonach, ale tylko golasy... Pozniej, gdyby nie rygorystyczne przepisy, to samochody naprawialiby drutem... Znacznie lepszym krajem pochodzenia dla samochodu sa Niemcy, Austria i szczegolnie Szwajcaria.

Dla GE FS 200 000 km przejechane w dobrych warunkach i z uszanowaniem materii to jest po prostu nic. Uwage nalezy zwracac na wszelkie oznaki zuzycia, prowizorycznych napraw i to wszystko, co sprawdza sie przy kazdym uzywanym samochodzie (z mniejszym przebiegiem)...

...Ale tak, jak napisal Marcin, wszystko lub prawie wszystko na ten temat zostalo juz na tym forum powiedziane – na pewno znajdziesz wiele opinii o holenderskich instalacjach LPG pakowanych niby fabrycznie do FS/FP.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez werastan » 3 mar 2006, 05:54

Wiesz, jego specjalizacja polega na tym, że odwiedza salony mazdy, na których wg niego są właśnie 626 takie ceny. Tak jak wcześniej napisałem, cztałem forum kilka dni, ale akurat nie trafiłem na posty, które odpowiadały by na te pytania.
werastan
 

Postprzez nemi » 3 mar 2006, 06:56

werastan napisał(a):Jak oceniacie mazdy sprowadzone z Holandii? Czy są to auta zadbane?

Ja jestem posiadaczem Mazdy z Holandii. Było brudne, zaniedbane, lakier porysowany. Holendrzy mają auta w <dupa>. Do tego golas.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez tosiek » 3 mar 2006, 08:25

a moja przyjechała bez LPG z niemiec,ma 11 lat, 200 tys przebiegu i pracuje jak zegareczek. zadbana i czyściutka,faktycznie lepiej poszukaj benzynowej wersji z niemiec.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 13:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez sołtys » 3 mar 2006, 09:00

Moja też z niemiec też cukiereczek i jedna wada żarła olej jak smok wymiana pierścieni i już jest tip top natomiast stan lakieru tapicerki jest miodzio. Zawieszenie też ok i oczywiście prawie każda z niemiec ma w standarcie poduchę, pełna elektrykę i tempomat :P a co drugi to tego jeszcze klimę
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez rrrradek » 5 kwi 2006, 13:16

Grzegorz napisał(a):Jak zapewne większośc z nas, nie mam góry pieniędzy i chciałbym, aby to auto trochę mi posłużyło.


Powiem tak, jesli chodzi o kwestie pieniędzy to nie wiem ile to dla Ciebie dużo. Nie mam V6 bo mnie na niego nie stać a nie lubie jeździć z problemem dotąd aż będe miał pieniądze na jego naprawę. Nie jestem znawcą jeśli chodzi o V6 ale paru znajomych ma ten typ silnika (nie tylko mazdy) i jedyne co moge powiedzieć to to, że wciska w siedzenie jak się tym jeździ ale... Trochę to żre. Kup mazdę z silnikiem 2.0. Nie wiem ile jeździsz ale jak niezbyt dużo to jeżdżąc na benzynce nie zbankrutujesz – te samochody naprawdę mało palą – w mieście nie więcej niż 9-9,5 litra na 100 km a w trasie okołlo 7 przy 140-160 km/h, co jak na 2 litrowy silnik naprawdę mało. Ja sie nie zdecyduję na gaz bo słyszałem, że mazda nie za bardzo go lubi ale Ty zrobisz jak chcesz.
Jeśli chodzi o zawieszenie, to patrząc na polskie drogi, będziesz je robił w każdym samochdzie.
Ogólnie jeśli miałbym oceniać ten samochodzik to jest to duże, przestronne i piękne auto, a że lubi sobie czasem postukać? No cóż taka już przypadłość, wymienisz zawór w pompie olejowej i nie będzie stukać.

pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 09:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez xlink » 5 kwi 2006, 14:41

rrrradek napisał(a):wymienisz zawór w pompie olejowej i nie będzie stukać.


no nie do konca – jak za dlugo sie jezdzi na oleju, albo na badziewnym to tez stuka
niestety zauwazylem, bo dalem <dupa> i przegapilem wymiane oleju o jakies 7kkm <bicz> – w takim wypadku stuka jak diesel przez pierwsze 2km zimnego silnika :[
przeprosilem Magdalene, odstawilem do spa Jaksy i mam nadzieje ze mi wybaczy <serduszka2>
poza tym silnik FP na trasie W-wa-Amsterdam-W-wa spalil srednio 6.8l/100km przy jezdzie 130-140km/h po autostradach i 110-130km/h po Polsce z obciazeniem kierowca + ok. 200kg <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 20:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez RaV » 6 kwi 2006, 20:38

Ja ze swojego jestem zadowolony. Już będzie mi leciał czwarty rok jak nią jeżdżę.

Zawieszenie – zawsze raz w roku coś robię, ale przy naszych drogach to standard (sworzeń, stabilizator czy gumy).
Gaz – mam, były problemy, bo dziadowy gazownik zakładał, ale się uporałem – i od dwóch lat nic. W obecnych czasach zakładałbym teraz sekwencję. Pytanie jeszcze, czy kupujący ma zamiar dużo jeździć, bo jesli nie – to nie warto się w to bawić.
Spalanie – mój 2.0 gaz 10l (przy 140)
Stukanie – trzymam poziom oleju pod górną kreską i nic się wtedy nie dzieje. Tankuję także Pb98 – i na tym go odpalam. Przy Pb95 przy odpaleniu postukał czasami. Jeśli olej troszkę spadnie słychać troszkę. Także gaz kiepski i sporo jazdy po mieście – też słychać.
Komfort – coprawda to nie nowy samochód – ale jest bardzo wygodnie
Wnętrze – tak samo wszechstronne. Deska rozdzielcza taka japońska – ale idzie się przyzwyczaić.

Samochód z pewnością jest godny uwagi – tylko jak z każdym – zależy pewnie jak trafisz....

pzdr
RaV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2004, 12:18
Posty: 49
Skąd: Inowrocław
Auto: 626 2.0 16V 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6