Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez sołtys » 18 paź 2005, 17:40

ok rozwijam temat pierścieni.

układ jest taki że jak są padnięte uszczelniacze i pierścienie to auto po długim postoju np. nocnym dymi jak cholera prze jakieś 2-3min do tego zużycie oleju oscyluje w granicach 0.5-1l na 1000km ale tu jest ten myk jak silnik postoi powiedzmy 4 godzinki to na wskażniku bedzie że jest zimny zapalisz i bedzie super 0 dymu nic poprostu silnik igiełka. Jak pomierzysz ciśnienie sprężania to też bedzie super przyczyna jest prozaiczna wysiada tylko pierścień olejowy albo jest zdarty albo zapieczony przez nagary.. Ja i nie tylko ja tak sie przejechałem kupując auto. Silniczek był letni zapala super 0 dymu itd niestety po nocy u nowego właściciela odpalam rano i dymi jak parowóz przez jakieś 2-3 min potem przestaje. Przestrzegam dlatego że wada jest nie do wykrycia przy ciepłym silniku.

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez jacobs » 20 lis 2005, 13:42

Witam,
Jestem tu nowy więc sorry jeżeli powtarzam te same pytania czy coś. Wczoraj kupiłem sobie mazde 626 2.0 z roku 1992. Mam więc kilka pytań.
1. Jakie lać płyny (do chłodnicy, olej, do wspomagania, hamulcowy)?
2. Ile litrów ma zbiornik paliwa??
3. Ile to pali??
4. DO czego jest piolt przy kluczykach (firma sonar)??
A teraz co do wad które zauważyłem w tym samochodzie.
1. Na rogach odklejona uszczelka od przedniej szyby i szyba ma "gwiazdki" (takie od kamieni). Ile kosztuje szyba, ewentualnie uszczelka?
2. Szyberdach sie nie otwiera i jak sie jedzie to coś puka w dachu.
3. Wskaźnik paliwa wariuje, na początku pokazywał zero paliwa, potem troche ponad zero i w ogóle tak jakoś sie przycina.
Może wiecie jak naprawić te usterki?? Byłbym wdzięczny za pomoc.
A i jeszcze bym zapomiał. Ma ktoś może instrukcje do tej mazdy?? Co oznacza kontrolka zapalona przed zapaleniem silnika (przypomina ona kontrolkę świateł)??

Edit mariusz.grzyb:
Poprawiłem temat, na przyszłość stosuj się do regulaminu
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez qlesh » 20 lis 2005, 15:17

Instukcje moge Ci wyslac na maila, podaj na PW.
Zbiornik paliwa – 60l
Ile pali – to oczywiście zależy od jazdy, ja mieszczę się w 7,5 przy normalnej jezdzie. W trasie potrafie zejsc ponizej 7l/100km
Wymieniałem kiedyś szybę czołową, kosztowała 300 zł.
Szyberdach może być sprawny, sprobuj pozamykac szyberdach dwoma przyciskami, po kolei, najpierw zamknij slide, pozniej zamknij uchylanie. Wtedy sprobuj, moze bedzie dzialal.
Skad jestes kolego? Co do wskaznika paliwa to chyba nic nie poradzisz, moj tez np pokazuje minimalnie mniej gdy skrecam w prawo, a jak skrecam w lewo to pokazuje wiecej :D Tym sie nie przejmuj zbytnio, zrob sobie ta szybe lepiej i szyber.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez jacobs » 20 lis 2005, 17:24

a płyn do chłodnicy to gdzie wlewać, bezpośrednio do chłodnicy czy do zbiornika wyrównawczego??
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Misiek-Bełchatów » 20 lis 2005, 17:34

bezpośrednio do chlodnicy ... !
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez jacobs » 20 lis 2005, 17:58

a w tym zbiorniczku po prawej stronie to ma być pusto???
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 20 lis 2005, 21:00

jacobs242 napisał(a):a w tym zbiorniczku po prawej stronie to ma być pusto?

nie, tam też masz mieć płyn.
Najpierw dolej do chłodnicy na max, a potem dolej do zbiorniczka.
pozdr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 20 lis 2005, 21:32

jusz teraz ochłonełem troche po zakupie i dostrzegam następne wady tego samochodzika :(. Centralny zamek nie zamyka bagażnika ( dobrze że zlukałem bo dwa dni stał z otwartym). Powyżej setki coś szumi, uszczelki takie sobie, tylny zderzak ma troche inny kolor i najważniejsze na wolnych obrotach stuka coś przy silniku. Zaczynam sie czy dobrze zrobiłem zamieniając seicento na ten samochód.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez waldii » 20 lis 2005, 21:46

jacobs242 napisał(a):Centralny zamek nie zamyka bagażnika

Nie zamyka,bo tam jest fajny patent.Jak wlozysz kluczyk w klape bagaznika i przekrecisz go w jedna strone i wtedy wyjmiesz kluczyk w takim polozeniu to bedzie caly czas np.zamkniety.To samo z kluczykiem w druga strone i np.bedzie ciagle otwarty bagaznik.A w trzeciej pozycji przacuje calosc razem.Problem tylko taki,ze nie pamietac co jest w jakiej pozycji ale masz tylko trzy mozliwosci takze powodzenia <jupi>
waldii
 

Postprzez Grzyby » 20 lis 2005, 21:52

jacobs242 napisał(a):na wolnych obrotach stuka coś przy silniku

obstawiam hydrauliczne popychacze (HLA) – w sumie nic groźnego można jeździć.
Użyj szukaj i znajdź sobie posty o klekotaniu (tak żeby wiedzieć co i jak).

jacobs242 napisał(a):Centralny zamek nie zamyka bagażnika

ja używam tylko dźwigni w kabinie bo wkładka w zamku jest do wymiany i żyję :P

jacobs242 napisał(a):Zaczynam sie czy dobrze zrobiłem zamieniając seicento na ten samochód.

żartujesz ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Misiek-Bełchatów » 20 lis 2005, 22:04

jacobs242 napisał(a):Centralny zamek nie zamyka bagażnika


Jeśli dobrze kojaże to pozycja w lewo ... zamknięty, w prawo ... otwarty, centalnie działa ogólnie z drzwi zamyka i otwiera ...

jacobs242 napisał(a):3. Ile to pali??


Tyle ile wlejesz :)

Co do zamiany to bez porównania fiat a mazda ...porównać można do spania na deskach, a w małżeńskim łożu z kobietą ;]
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez jacobs » 20 lis 2005, 22:46

a olej to moge wymieszać?? Jest minimum i musiałbym dolać. Nie chce narazie wymieniać, bo ten wygląda na dobry, wymienie na wiosne. Czytałem na forum różne opinie o mieszaniu oleji. Jeśli moge to jaki dolać, bo chyba selenia półsyntetyk 10w/40 nie bedzie sie nadawał??
EDIT: Tak przy okazji odkryłem że jeden z trzech kluczy nie pasuje do bagażnika, a do reszty zamków pasują wszystkie. heh :P
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez mayer » 20 lis 2005, 23:56

jacobs242 napisał(a):selenia półsyntetyk 10w/40

jak już musisz to dolej, ale to sie nawet do smażenia placków niw nadaje. Ogólna zasada jest taka że jak nie wiesz co dolać to ZAWSZE dolewa się mineralnego zwykłe 15W40
jacobs242 napisał(a):jeden z trzech kluczy nie pasuje do bagażnika

bo to jest klucz "serwisowy – oddajesz do warsztatu auto z zamknietym kufrem i masz pewność że nikt ci do niego zaglądał nie będzie..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez qlesh » 21 lis 2005, 12:49

Też nie wiedziałem co z tym bagażnikiem. Tak jak koledzy mówią: obróć kluczyk w lewo – bagażnik cały czas otwarty (niezależnie od zamków w drzwiach), kluczyk w prawo – bagażnik cały czas zamknięty, kluczyk wyjęty w pozycji pionowej – bagażnik zamykasz i otwierasz razem z zamkiem centralnym.
Chłopie :D nie porównuj fiata do mazdy bo to profanacja tej marki.
Mój ojciec ma pande, 1,1 benzyna, na takiej samej trasie i mniej więcej w tym samym czasie jazdy moja mazda pali 6,5.. do 7/100l a jemu panda spaliła 6l/100. Już nie wspomne o jakości, bezpieczeństwie, komforcie... Zdania tego typu:
jacobs242 napisał(a):Zaczynam sie czy dobrze zrobiłem zamieniając seicento na ten samochód.

są chyba pomyłką :)) Pozdrawiam
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez jacobs » 21 lis 2005, 17:05

a ten pilot przy kluczykach to chyba jakaś ściema. Założyłem baterie klikam, klikam i nic sie nie dzieje.
EDIT: Chyba działa wskaźnik paliwa <jupi> . Tylko czy on ma opadać po wyłączeniu zapłonu, bo teraz stoi na połowie zbiornika??
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Misiek-Bełchatów » 21 lis 2005, 20:07

Wskaźnik paliwa nie opada po wyłączeniu silnika ...

Co do pilota, to może podjedź do jakiegoś elektryka i się dowiesz od czego jest ... :] może to pilot od TV :P
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez jacobs » 22 lis 2005, 15:48

a jakim olejem najlepiej zalać silnik?? Koleś w sklepie powiedział że z takim przebiegiem (147kkm) to pewnie jest zalana mineralnym. Zmienić na syntetyk/półsyntetyk?? Jakiej firmy?? A, i ile przebiegu wytrzyma ten silnik, bo czytałem że mało, a ja chciałbym pojeździć chociaż do 200kkm
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Misiek-Bełchatów » 22 lis 2005, 16:10

Ja zalałem "Mobile'm" mineralnym !
Co do przebiegu, znajomego ojciec ma przjechane ponad 350tys. i leje do baku i jeździ wcale nie oszczędza tego autka bo wozi rózne materiały na budowe itp. więc myśle że 200 to pyknie bez problemu i później kolejne 200 :)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez sołtys » 23 lis 2005, 07:44

A, i ile przebiegu wytrzyma ten silnik, bo czytałem że mało, a ja chciałbym pojeździć chociaż do 200kkm


do 200 to ja na moim dymiącym bym dijeżdził <lol> tera mam 168


jacobs242 napisał(a):bo czytałem że mało


problemy są z pierścieniami olejowymi które sie zapiekaja albo zdziejają wymieniasz pierścienie uszczelniacze i jeżdzisz kolejne 200tyś km koszt takiej naprawy 1000-2500zł ta ostatniaa cena to w dobrym warsztacie z pełną regeneracją głowicy a pierwsza to cena części jeżeli zrobisz to sobie sam ;)

jeżeli wcześniej auto miało regularnie zmieniany olej filtry i było użytkowane normalnie to powyższy problem cię ominie i spokojnie dojeżdzisz do 300tyś.

W serwisie w katowicach kolesie mi sie chwalili że ich firmowa ge 2.0 ma 400tyś i silnik nie jest ruszany ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pit » 23 lis 2005, 08:50

jacobs242 napisał(a):a jakim olejem najlepiej zalać silnik?? Koleś w sklepie powiedział że z takim przebiegiem (147kkm) to pewnie jest zalana mineralnym

...koleś pierniczy od rzeczy... ja mam prawie 200kkm i od początku na full synthetic'u – oleju nie bierze nic i chodzi jak złoto. Ja na Twoim miejscu zalałbym olejem, jaki jest polecany do wszystkich Mazd (półsyntetyk 10W 40). Co do marki oleju – widzę że masz przyzwyczajenia z Fiata, ale po mojemu to Selenię sobie podaruj... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6