Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez lukkas_kg » 22 paź 2009, 19:00

Dokładnie takie posiadam, a więc już pisze:

Uważaj na sprzedającego, tzn jeśli będzie Ci wmawiał, że auto ma 105 km, a jest z roku od 96 w góre, to jest to bzdura(po lifcie maja 90 koni).

Zobacz czy zderzaki idealnie pasują, jesli nie to znaczy ze po dzwonie, otwórz bagażnik i zobacz czy w miejscu na koło zapasowe, oraz w bocznych częściach czy się nie zbiera woda, tudzież nie ma śladów po wodzie (sprzedający mogl ją spuścić) , jeśli jest oznacza, ze było uderzone w tył. To samo, jeślii chodzi o reflektory, kierunkowskazy czy dobrze przylegają do pozostałej części lampy, zobacz czy skrzynia nie jest mokra, czy nie jest mokra misa olejowa, czy nie cieknie spod klawiatury, czy rozrusznik przy odpalaniu nie zgrzyta. Czy po dodaniu mocniejszym gazu – tak do 3 tys obrotów może trochę więcej, czy z rury wydechowej nie wydostaje się olej,i ogólnie czy końcówka tłumika nie jest mokra, najlepiej jakbyś na kanale zobaczył caly wydech – uważaj na pierwsza cześć czyli rurę kolektorowa, jeśli będzie bardzo pordzewiała to licz się z tym,m ze możne sie rozlecieć i będzie ciężko dojechać do celu. Tyle co mi teraz przychodzi do głowy, jak co to pisz.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 04:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez zibi626 » 23 paź 2009, 07:29

Xerial napisał(a):626 1.8 16V


Xerial napisał(a):z lat od 1995-2001


Skoro z tych lat to albo GE od 1992 – 1997 albo GF od 97 do 2001 to raz. Do tego co napisał lukkas_kg to w przypadku GE nie uciekaj od auta jak zaczną grać popychacze bo to "norma" w tych silnikach. Często wystarcza wymienić sławną "sprężynkę" – poszukaj na Forum o tym jest temat łącznie z fotorelacją jak to wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez maly_57 » 23 paź 2009, 09:25

Xerial napisał(a):Witam
Zastanawiam się nad kupnem Mazdy 626 1.8 16V benzyna(raczej nie będę zakładał instalacji gazowej) z lat od 1995-2001 w nadwoziu hatchback lub sedan. Czy ktoś może mi powiedzieć wady i zalety tego auta. Na co zwrócić uwagę przy kupnie. I jakiego spalania się spodziewać na 100km. Za wszystkie informacje bardzo dziękuje. :D

Od 3 miesięcy jestem użytkownikiem 626 GE 2.0 1992.Przed zakupem też prosiłem o opinie forumowiczów.Wszyscy zgodnie pisali:"bierz i się nie zastanawiaj".Inna sprawa.że miałem auto z pewnego żródła i nie musiałem go w ogóle sprawdzac.Po przejechaniu 4 tysięcy kilometrów coraz bardziej lubię iśc na parking i ruszac w drogę.Pytasz czego się możesz spodziewac...Jeśłi trafisz na dobry egzemplarz ,to napewno niezawodnego i komfortowego auta.Mnie zdecydowanie bardziej podoba się model GE niż GF ze wzgłędu na ciekawą linię,ale to rzecz gustu oczywiśie.Mam sedana,wygląda bardzo dostojnie ,ale zapewniam,że w razie potrzeby można całkiem nieżle przyspieszyc.Dlatego myślę ,że rozsądnie będzie poszukac wersji dwulitrowej.Różnica w zużyciu paliwa niewielka,a jednak parę koników więcej, co przy rozmiarach samochodu ma znaczenie.Dużo miejsca w środku, fajnie wyprofilowane fotele , duży bagażnik,dobre trzymanie się drogi.Oczywiście nie jest to samochód nadający się do szaleńsw,ale jako auto rodzinne do przemieszczania się wcale nie koniecznie powoli, nadaje się znakomicie.Ja nie znajduję w nim na razie wad.Nawet jeżdząc nim przestałem zerkac na mijane salony innych marek...Pozdrawiam i zyczę udanego zakupu!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 07:18
Posty: 72
Skąd: Katowice
Auto: 626 GE 2.0 FS 1992

Postprzez zibi626 » 23 paź 2009, 09:46

maly_57 napisał(a):rozsądnie będzie poszukac wersji dwulitrowej

Zgadza się


maly_57 napisał(a):Dużo miejsca w środku, fajnie wyprofilowane fotele , duży bagażnik,dobre trzymanie się drogi


Fotele to kwestia gustu, ja wolałem te w GD


maly_57 napisał(a):Oczywiście nie jest to samochód nadający się do szaleńsw


Tu z pomocą mógłby przyjść KL-ZE 200 HP :]

Ogólnie obiektywnie patrząc za niewielkie w sumie pieniądze można znaleźć egzemplarz bardzo dobrze wyposażony,który posłuży jeszcze wiele wiele lat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Xerial » 23 paź 2009, 20:11

Wielkie dzięki za wszystkie wasze odpowiedzi. To co piszecie bardzo zachęca do kupna tego auta. I także dzięki wielkie za informacje na co spojrzeć przy zakupie bardzo się mi to przyda, gdyż zawsze można dzięki takiej wiedzy zbić trochę z ceny.
Xerial
 

Postprzez jezykx » 5 lis 2009, 15:12

siemka ja mam mazde 626 GE 1.8 16v rok 1994 i chodzi fajnie i ie narzekam :D
jezykx
 

Postprzez tomkap » 5 lis 2009, 21:22

W tym przedziale cenowym nie ma nic lepszego.Porownując do popularnego mondeo rok 97, ktore dwa miałem przed mazdą. Myślę że to ta sama klasa. Mazda zdecydowanie lepsza pod kazdym względem. Lepiej wykonana wewnątrz, wygodniejsze fotele. Mniej awaryjna.Łatwiejszy dostęp przy wymianie wielu podsespołów. Zawieszenie pracuje podobnie. Na korzyść mondeo przemawia jedynie większa moc silnika (626 115KM, Mondeo 136KM). Zaluję że wczesniej nie zwrociłam uwagi na mazdę bo to fajna furka.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 19:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez janq » 8 lis 2009, 13:04

Witam
Z racji, że mam okazję kupić Mazdę 626 z '94 2.5V6 HTB pragnę zasięgną opinii na forum Mazdy.
A więc do rzeczy mam okazję kupić 626 2.5 V6 z '94 automat jeszcze bez LPG. Na wyposażeniu 4x el. szyby, CZ – lekko szwankujący ale do zrobienia, el. szyberdach – też do zrobienia, PP, wspomaganie, el. fotel kierowcy – do zrobienia, el lusterka – jeszcze nie wiem czy działają czy nie.
Teraz pytania
– na co zwrócić uwagę, gdzie spojrzeć i takie tam – z racji posiadania już japońca znam tak mniej-więcej ichniejsze podejście techniczne do niektórych rozwiązań.
– jakbym ją kupił to oczywiście wpada instalacja gazowa – myślałem nad II gen z Blos'em – pytanie jak się sprawuje 2,5 V6 na LPG w takiej konfiguracji.
– jak jest z częściami i ich cenami
– silnik jest na łańcuchu czy na pasku. Jak jest z jego awaryjnością i remontami obecnie posiadana Primera z SR20 na pokładzie ma przejechane 325kkm, nadal bez remontu i zalewane 5W50 i grama oleju nawet nie weźmie.
– jakie ma spalanie to autko – jazda raczej spokojna i bez wariacji
– gdzie i do kogo pojechać na sprawdzenie samochodu we Wrocławiu – ASO raczej odpada ze względu na koszt i robienie na odwalkę – chodzi o rzetelne sprawdzenie od A do Z i nie zdarcie z pieniędzy :D

Z góry dzięki za odpowiedzi i wskazówki
janq
 

Postprzez marimart81 » 8 lis 2009, 13:50

mam 2.0 ale 2.5 jest bardzo zblizony więc z tym lpg to ja bym założył sekwencje bo jak ci wystrzeli to zobaczysz co się dzieje (siostrze to powykrzywiało w przepustnicy) nie wspominając o tej rurce gumowej ,silnik jest na pasku, części nie są takie drogie w porównaniu do wcześniejszych lat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2008, 23:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez dszymek » 8 lis 2009, 14:35

posiadam taka wlasnie mazde na instalacji lpg. czesci nieukrywam sa drogie. jest to amerykaniec wiec wiadomo. mozesz nawet wlozyc zwykla instalacjie gazowa ale musisz odrazu wymienic kable pradowe i swiece. zwroc uwage czy przeplywomierz jest dobry. nawet najmniejsza wada jego moze spowodowac rozne nieprzyjemnosci. szyberdach u mnie tez niedziala :D chyba to standard :D jezeli masz jakies pytanka to wal smialo
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2009, 12:08
Posty: 33
Auto: mazda 626 cronos 2.5 94r

Postprzez zibi626 » 13 lis 2009, 21:51

Mnie właśnie też proponowali w 2 warsztatach lpg II gen- jeden z nich polecany tu na Forum :) Z tym,że ja brykam 2.0..ale z częściami nie ma problemu...ot...ceny ASO – halogen – 1100 – 1300 pln, el. antena – 1100 pln... <diabełek> a tak poważniej to albo zamienniki,albo używki :) Ja np. halogeniki w zderzak kupilem za bodaj 300 pln dzięki koledze z Forum :)
Mazdy nie ma się co obawiać !! Tylko na automat uważaj – sprawdź najdokladniej jak będziesz miał możliwość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez janq » 14 lis 2009, 10:50

Witam
Dzięki za odpowiedzi. Mazdy się nie obawiam, bo to japoński samochód, więc precyzja wykonania na najwyższym poziomie. Jedyne czego się boję to ta skrzynia automatyczna. Wiadomo koszt naprawy jest dużo większy niż normalnego MT
janq
 

Postprzez zibi626 » 14 lis 2009, 13:17

O ile wiem to należy obawiać się automatów w silniku 2.0 z tej racji,że pakowali tam Fordowskie automaty- wytrzymywały ok. 100.00km a potem remont = 4k pln..W silniku 2,5 V6 były ładowane automaty Mazdowskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lis 2009, 00:52

zibi626 napisał(a):el. antena – 1100 pln...
w antenie samo cięgno bata się najczęściej psuje. Wymiana prosta a bat 110zł u Wieśka.

janq napisał(a):– jakbym ją kupił to oczywiście wpada instalacja gazowa – myślałem nad II gen z Blos'em – pytanie jak się sprawuje 2,5 V6 na LPG w takiej konfiguracji.

W tym temacie to najwięcej w sumie zależy od montera instalacji. Przepływomierz w KLu jest dosyć wytrzymały (w 626 bo w X9 niestety nie).

janq napisał(a):– jak jest z częściami i ich cenami

Jeśli dobrze poszukasz to można znaleść w rozsądnych cenach, jest tak że między sklepami różnica w cenach potrafi nawet 100% się trafić. Jest paru ludzi na forum którzy się tym tematem zajmują i raczej krzywdy nie zrobią cenami :)

janq napisał(a):– jakie ma spalanie to autko – jazda raczej spokojna i bez wariacji

Moja pali średnio9-10l only BP i najczęściej 98. Nie raz na trasie zszedłem poniżej 6 a w mieście poniżej 9, ale raczej ciężko się powstrzymać w tym silniku przed przyciśnięciem więc dodaj do tych danych po około 2l :D
Ogólnie zadbany egzemplarz cieszy dłuuuugo, jak trafisz sztrucla to sprzedawaj mieszkanie bo kasa będzie potrzebna <lol>

marimart81 napisał(a):mam 2.0 ale 2.5 jest bardzo zblizony

no wiesz... :|,
K8, KF, KL są podobne, FP iFS są podobne ale FS i KL to już dwie różne konstrukcje.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Grzyby » 15 lis 2009, 14:00

Hugo napisał(a):zibi626 napisał:
O ile wiem to należy obawiać się automatów w silniku 2.0 z tej racji,że pakowali tam Fordowskie automaty- wytrzymywały ok. 100.00km a potem remont = 4k pln..W silniku 2,5 V6 były ładowane automaty Mazdowskie
zibi626 dokładnie odwrotnie

że co "odwrotnie"?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dyszel » 15 lis 2009, 17:29

dwulitrówka miała automat z forda i to chyba nie ulega wątpliwości :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Grzyby » 15 lis 2009, 18:10

dyszel85 napisał(a):dwulitrówka miała automat z forda

nie zauważyłem żeby zibi626 napisał co innego. A ty to właśnie zanegowałeś ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Speed » 15 lis 2009, 18:12

dyszel85 napisał(a):dwulitrówka miała automat z forda i to chyba nie ulega wątpliwości :|


nie , FS mial mazdowski
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Grzyby » 15 lis 2009, 18:22

Speed napisał(a):nie , FS mial mazdowski

W Cronosach i Specialach z FSem na 10000% był Ford. Czy w pozostałych jest inaczej?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MazDarek » 15 lis 2009, 18:29

Według strony klubowej każdy ma trochę racji, tzn. zależy od rocznika :P
1992-1993 | GF4A-EL (4EAT-G) | FS/KL – Mazda
1994-2002 | LA4A-EL (CD4E) | FS – Ford
1994-2002 | GF4A-EL (4EAT-G) | KL – Mazda
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 14:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6