Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez guaz » 24 lis 2007, 18:47

moja Madzia pali teraz do 10 litrów LPG przy jazdach po lokalnych drogach(wieś+miasto).Na trasie schodzi do 8,8 (w lecie po zmianie składu gazu jest to nawet 8 litrów).Także spalanie jak najbardziej akceptowalne,przy jeździe bez oszczędzania
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 15:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez bazyl wspaniały » 25 lis 2007, 00:18

emmarek napisał(a):Wątpie że gdybyś miał jeździć przez Lublin w godzinach szczytu spalił by ci tak jak piszesz

podejżewam że masz rację i by więcej spalił

emmarek napisał(a):Jakbys spalił zbiornik paliwa jeżdząc tylko po mieście to wtedy twój wynik byłby rzetelny a takie tankowanie jak sie domyślam za 100 zł czy za 50zł nie pozwoli dokładnie sprawdzić spalania.

ja jeżdżę na zasadzie "zawsze do pełna",przejeżdżam 100 lub więcej kilometrów i znowu do pełna, prawie zawsze na tej samej stacji i w ten sam sposób, czyli pod korek

emmarek napisał(a):Życzę wytrwałości w tak oszczędnej jeździe , takie oszczędności sa mozliwe ale trzeba miec naprawdę zacięcie.

powoli mi przechodzi, ale jeśli jadę do pracy to jadę ekonomicznie, podobnie na zakupy czy na wycieczkę, kiedy chcę "pojeździć" to jadę na odludzie i śmigam, wtedy spalanie wynośi naście na 100
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez guaz » 26 lis 2007, 20:44

Nigdy nie sprawdzałem spalania w samym Lublinie,chociaż często tam bywam.Tankuję z reguły na tej samej stacji(ORLEN w Opolu),zawsze jest to do pełna i po przejechaniu ok.300 kilometrów.Mój wynik jest zawsze na podobnym poziomie,myślę że jest więc wiarygodny.Dodam że jeżdżąc specjalnie nie oszczędzam-czasem lubię też docisnąć trochę mocniej.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 15:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez młody122 » 3 lut 2008, 19:20

Witam
Dzieki waszej opini i cen eksploatacji auta wybrałem Mazdę 626 rok 97 hatchback GF 1,8.Przymierzałem się już wcześniej do jej kupna lecz obawiałem się od nośnie eksploatacji pod względem cen części.Na początku było BMW E 36 rok 92 316i.Auto ekonomiczne wygodne wpadjaće w oko.Komfort w Magdalenie jest po prostu bajką.Pierwsze to co zauważyłem to spokój cisza i harmonia jak w zaczarowanej baśni.Ma przebieg 140 tyś km ksiazka serwisowa. Przebieg wydaje sie być autentyczny z tego wzgędu iż wymieniłem olej po niespełna 10 tyś km i zobaczyłem że silniczek skrzynia biegów elemnty zawieszenia cały układ wydechowy jest we wzorowym stanie nawet mechanik nie miał zastrzeżeń.Słyszałem,że wersjie z 90 konnym ślniczkiem są ekonomicze co też potwierdza wasze forum jak i poprzedni właścicel który ją sprowadził tak że nie zamierzam zakłądać w niej gazu bo nie widze takiej potrzeby.Zauważyłem cykanie z rana było to tuz przed wymianą oleju jak i był na banecie mały ubytek wiem że hydraulka lubi mieć odpowiedni stan.Po wymianie oleju nic nie słysze nawet przy uruchomieniu.Jeśli będzie sie działo cos w Magdalence to odwiedze was
pozdrawiam :)
Mazda 626 1997 GE 1,8
Początkujący
 
Od: 25 sty 2008, 14:45
Posty: 7
Skąd: Kołobrzeg

Postprzez bazyl wspaniały » 3 lut 2008, 20:35

gratki z udanego zakupu <spoko> nie będziesz żałował :)

młody122 napisał(a):Jeśli będzie sie działo cos w Magdalence to odwiedze was
odwiedzaj nie tylko przy okazji ale częściej, warto uczestniczyć w życiu mazdaspeed :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Pimpa » 8 wrz 2008, 09:27

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu noszę sie z zamiarem kupna Mazdy 626 GE w dieslu. Do tej pory jeżdżę innym japończykiem, jest nim Toyota Carina II 1,6 benz. Jestem z niej zadowolony, ale... Czas na przesiadkę.

Proszę o jakiekolwiek wskazówki dotyczące tego na co mam zwrócić uwagę, konketnie jeśli chodzi o wersję Comprex, z góry dzięki.

Pozdrawiam!!!
Pimpa
 

Postprzez klub3 » 8 wrz 2008, 09:33

Witam.

Jako nieliczny użytkownik tego forum wypowiadam się negatywnie na temat Mazdy Ge. Zdecydowanie negatywnie oceniam silniki z Comprexem, ponieważ ten rodzaj doładowania ma jedną wadę, ta "doładowywarka" jest nietrwała, a samo rozwiązanie jest na tyle złe, że nie jest stosowane przez inne firmy. Jeżei Kolega chce zachować dobrą opinię o samochodach japońskich, t o proponuje pozostanie przy marce i zakup TOyki Carina E z silnikiem diesla. W porównaniu np. do Mazdy GE 2,0 benzyna , jest tylko nieco głośniejsza na wolnych obrotach, na światłach praktycznie nie ustępuje, a w trasie jest dla Mazdy znikającym punktem.

Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez STEffAN » 8 wrz 2008, 21:23

Znam Carine E w dieslu i nie zgodze sie że GE 2.0 w benzynie dostanie, raczej odwrotnie, chyba że mazda zajeżdzona i ledwie jedzie.
A co do Comprexa – Daj sobie pimpa spokój z tym silnikiem. Bardzo mikre szanse, że trafisz na zadbany egzemplarz, a co za tym idzie, będziesz miał ciągle jakiś problem.
Co innego benzyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 11:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Arek_1980 » 15 wrz 2008, 21:04

ja tez nie zaluje kupilem z moją zoną taka mazde 2.0 16v z gazem i bardzo malo pali , na 750km 55 l gazu przy 140 km/h nie narzekamy
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 11:04
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GE 2.016v.LPG 1995r.

Postprzez radost » 16 wrz 2008, 11:22

a świstak siedzi i zawija... :] No jeśli to prawda to wychodzi nieco ponad 7l/100, więc twierdzę że zajeżdżasz silnik zbyt ubogą mieszanką. Spokojniejszy bym był gdyby mi to auto paliło koło dychy gazu (ja tak mam – sekwencja).
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 20:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez klub3 » 16 wrz 2008, 20:23

Arek_1980 napisał(a):na 750km 55 l gazu


tak, tyle to może spala silniczek 1,4 8V przy szybkosci max. 100km/h.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Hazu » 16 wrz 2008, 20:36

i wadze 900kg a nie 1200kg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bodek » 17 wrz 2008, 12:54

No zaraz Panowie. Mój CRONOS'ik z FS'em na Węgrzech (oczywiście autostrada) spalił niecałe 8 l gazu na 100km. Załadunek – 4 osoby + bagażnik na FULL. To co nie wlazło już do bagaznika to wlazło do kabiny. Jakbym jechał sam to napewno spalanie by jeszcze bardziej zmalało.
Więc jak dobra sekwencja i było bez szaleństw to dlaczego nie ??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 00:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2008, 13:00

Bodek napisał(a):Mój CRONOS'ik z FS'em na Węgrzech (oczywiście autostrada) spalił niecałe 8 l gazu na 100km

Potwierdzam – mój Cronos z FSem i instalką I gen. palił w trasie ok. 8l.
Średnia wychodziła mi 10,5l/100km – 50% czasu jazdy to były korki w Wawie.
Jak się chce to się da. I nie "pitolcie" o ubogiej mieszance – wszystko miałem ustawione optymalnie, a w trasie jeździłem z prędkościami 100-130km/h
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez klub3 » 17 wrz 2008, 13:23

Arek_1980 napisał(a):na 750km 55 l gazu przy 140 km/h nie narzekamy

Tak, 8 l przy 120 to się zgadza i jestem skłonny w to uwierzyć, ale 7,3 przy 140 to już zapewne lekko naciągane.
Moja Mazda 2,0 GE FS w długich trasach spala 6,5 litra Pb przy max. szybkości 130km/h , a 6,2 l Pb przy szybkości 100-110 . Różnice są w spalaniu, ale cudownych silników nie ma i opory toczenia przy większej szybkości powodują nieznacznie, ale jednak większe spalanie. A porównajcie spalanie przy 140 i 180 km/h, tam to już będą znaczne różnice.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2008, 13:29

klub3 napisał(a):7,3 przy 140 to już zapewne lekko naciągane

ja podejrzewam – zwykły – przy tankowaniu LPG błąd pomiaru/pojemności zbiornika.
Żeby sprawdzić dokładnie spalanie trzeba zrobić kilka tys. km żeby pomiar był dokładny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radost » 17 wrz 2008, 13:46

A odnośnie "pitolenia" to dla mnie pitoleniem jest gadka "ile to mi w trasie spaliła..." Realia to codzienna eksploatacja auta a nie wyjazdy wakacyjne. Na autostradzie to i moja by zjadła dziewiątkę a może mniej... Tylko po co mi się tym chwalić jak na codzień jeżdżąc do pracy i po "mieście" wciąga więcej. Tak więc średnim spalaniem panowie się chwalcię :]
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 20:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez gazo_vip » 21 lis 2008, 12:09

Potwierdzam słowa kolegi STEffANa dużo osób narzeka na Diesla w GE 2.0 bo niełatwo trafić na zadbany egzemlparz :) a najgorsze jest odpalanie w zimie ::)
Jesteś chętny na zakup kosmetyków firmy AVON napisz na pw :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2007, 11:54
Posty: 524
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626 GE 1.8 , 1996r :)

Postprzez malkolm » 21 lis 2008, 12:31

STEffAN a ja się nie zgodzę i z tobą gazo_vip też. comprexy bez problemu wytrzymują 500 000 km i są trwalsze od benzyniaków, co chodzi o odpalanie w zimie, hm od dziecka jeżdżę dizlami i jeśli jest dobry silnik i paliwo o odpowiednich parametrach to -25 dla dizelka nie straszne no i o bateriach trzeba pamiętać i o wymianie filtra paliwa. a najlepiej i olej przed zimą wymienić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez STEffAN » 22 lis 2008, 02:05

malkolm, ale ja nie twierdzę, że nie wytrzyma. Poprostu 99% sprzedawanych comprexów to zaniedbane padaki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 11:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6