Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez Globy » 17 mar 2004, 18:29

Dzieki Smirnoff za wystawienie dobrej opinii o Klubie :) Liczymy w przyszlosci na nowego Mazdziarza. Tekst trafi na strone klubowa.

PS. Ja Ci dam "hamerykaskiego Cronosa" :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 17 mar 2004, 21:23

Tak wygląda sprawa realnie, potwierdzona doswiadczeniem
i to jest prawda na naszym rynku brak jest aut w stanie " igla " ( same wraki ) bez obrazy- codziennie widzę jakimi autami ludzie jezdzą .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Smirnoff » 18 mar 2004, 02:54

Globy napisał(a):Dzieki Smirnoff za wystawienie dobrej opinii o Klubie :) Liczymy w przyszlosci na nowego Mazdziarza. Tekst trafi na strone klubowa.

PS. Ja Ci dam "hamerykaskiego Cronosa" :D


1) Spoko, polecam sie na przyszłość
2) Nie wiedziałem, ze nawet dołoże cegiełke do strony klubowej <jupi>

PS. Jak dajesh za darmo to biore, mimo, ze hamerykanski hahaha :P

Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Globy » 19 mar 2004, 21:46

Smirnoff napisał(a):PS. Jak dajesh za darmo to biore, mimo, ze hamerykanski


Toc ba, tylko wiesz, ze jest obciazony hipoteka? :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Martin74 » 20 mar 2004, 00:22

tak na marginesie, 1.8 po 95 roku ma teoretycznie 15KM mniej (tak jak pisał Smirnoff, czyli 90KM), ale osiągi identyczne jak wersja 105 KM przy o litr mniejszej konsumpcji paliwa, co jest pewnym atutem. Też bez trudu pójdzie 200km/h. Nie bardzo rozumiem jak to jest możliwe, ale zbadałem empirycznie.

a tak poza tym, to ja tu tylko sprzątam ;)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2004, 20:30
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 1.8 LB

Postprzez GofNet » 10 kwi 2005, 20:13

Jutro brat (wspominany w moich postach świetny mechanik) w poniedziałek będzie w Niemczech kupował (jak dobrze pójdzie) Mazde 626 2.5 V6 w najrozsądniejszej wersji. Oto dane:
<czytaj> Przebieg: 148.000 km
<czytaj> Rok produkcji: 1993
<czytaj> Moc: 165KM
<czytaj> Max moment: 217Nm przy 4800obr./min.
<czytaj> Typ nadwozia: hatchback
<czytaj> Wyposażenie:
– ABS
– Klimatyzacja
– Centralny zamek
– Elektryczne szyby x 4
– Elektryczny szyberdach
– Elektryczne lusterka
– Światła przeciwmgłowe w zderzaku
– Aluminiowe felgi
– Tempomat
– skrzynia manualna
– Servo
– Spoiler
– Lakier metalic
– Stan lakieru: igła
– tapicerka welurowa
– 5 drzwi
– elektryczna antena
I kilka innych dupereli, których nie mogliśmy przetłumaczyć z DE na PL :).
Autko na zdjęciach wygląda zajefajnie. Lakier, felgi, spoiler, wszystko fajne i zgrane. Wnętrze niezniszczone. Rozsądny przebieg.

Pytanie moje jest takiej:
Na co w tych modelach zwracać szczególną uwagę ?? Co negatywnego może występować w Mazdach z tego rocznika i o takim wyposażeniu. Generalnie chodzi o zawieszenie i silnik, ale wszystkie uwagi mile widziane.

A tak na marginesie: Ile waży i jaki czas 0-100km/h osiąga taka Madzia uzbrojona w silnik 2.5 V6 ??

Dziękuję za wszystkie opinie.
Pozdrawiam.

Heh. Może będziecie mieli niedługo nowego FORUM'owicza <lol>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez nemi » 10 kwi 2005, 21:39

GofNet napisał(a):Przebieg: 148.000 km

powiem tyle – <lol>, 12 kkm rocznie limuzyną z silnikiem 2.5... No w tych Niemczech to same dziadki w kapeluszach jeżdżą <lol>

GofNet napisał(a):Na co w tych modelach zwracać szczególną uwagę Co negatywnego może występować w Mazdach z tego rocznika i o takim wyposażeniu

Trzeba koniecznie sprawdzić czy działają WSZYSTKIE elektryczne bajery, często są kłopoty z szyberdachem.

Jeśli chodzi o...
GofNet napisał(a):zawieszenie

to u mnie padły łaczniki stablizatora, poza tym OK (koszt ORI to podobno 180 zł, lepsze podróbki ~50 zł)

Jeśli chodzi o silnik, to niech się wypowiedzą posiadacze :]. Ja myślę, że przy normalnym traktowaniu jest niezniszczalny (tak mi się zdaje patrząc na 1.8, który zdrowo dostał w dupsko).

Życzę bratu udanego zakupu ;) i niech wstąpi do klubu :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez malper » 9 maja 2005, 20:33

Witam, mam kilka pytań dotyczacych mazdy 626 a mianowicie jak się spisuje przy przebiegu od 150 tys do 250 tys i więcej, na co zwracać uwagę od kupujacego etc.
chciałbym kupić taki samochodzik ale nie wiem jak wyglada jego eksploatacja. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Ostatnio edytowano 9 maja 2005, 20:58 przez malper, łącznie edytowano 2 razy
malper
 

Postprzez waldii » 9 maja 2005, 21:10

Heja.Na poczatku rzuc okiem na blachy.Nie ma w tych autkach z tyn problemu chyba,ze byl walony.Jak juz to na slupkach przy przedniej szybie wystepuje rdza.Co do silnikow to 2.0 i 1.8 sa gitek.Maja wady np.cykajace zawory ale wystepuje to w 90% autek wiec spoko.Mozesz poszukac na stronce jak odczytuje sie kody bledow silnika zapamietane przez kompa.Silniczki te chodza gitowo z przebiegiem grubo ponad 250kkm.Ale tez zalezy jak ktos o niego dbal.Czesci nie sa drogie,mowimy oczywiscie o podrobach.Samochodzik jest bardzo przyjemny,moze troche za miekki.A z gazem to ciezki temat.Jak wstawiac gaz to tylko SGI IV generacji,bo nie wiem czy wiesz,ze w gorszych instalkach wystepuje ryzyko strzalu w kolektor.W rezultacie rozwalone wszystkie puszki i przeplywomierz,ktory kosztuje ok.1000zl <boje się> I to uzywany!!!aA jak bedzie na gazie to sprawdz koniecznie te elementy.Jezeli kupisz takie autko w dobrym stanie to nie pozalujesz.A co do silniczka to ja mam 1.8 i nie narzekam.Moze nie jest to sport strzala ale styka.POZDRO
waldii
 

Postprzez malper » 9 maja 2005, 21:22

oki, dzięki. skoro z blachą jeśli nie jest walony jest ok., to na co jeszcze ewentualnie należy zwrócić uwage? A jak ze zużyciem benzyny w tych autkach? no i oczywiscie jakie są koszty ubezpieczeń takich autek bez znizek, no moze po 10%??
a jesli chodzi o gaz jaki koszt trzeba brać pod uwagę przy instalce??
malper
 

Postprzez waldii » 9 maja 2005, 21:45

Z blacha nie wiem,zeby byly jakies problemy.Zuzycie jak w japoncu,czyli malutkie/Moja 1.8 miesci sie w 7.5l a 2.0 tak do 9 benzyny a gazu ok 20%wiecej.SGI IV generacji to koszt ok.4000 zl .Jesli jestes z okolic trojmiasta to mam godnego polecenia gaziarza.POZDRO
waldii
 

Postprzez xlink » 10 maja 2005, 00:04

najczulszym punktem 626 jest dlugi pyszczek, ktorym ( konkretniej podbrodkiem ) latwo zachaczyc o kraweznik lub inne wystajace przeszkody ( wyboje itp. ) ... no ale czego sie nie wybacza swojej ukochanej Madzi :D
btw. dzisiaj moja Monique przewiozlem w koncu z piskiem wszystkich kol po kretych uliczkach – przednia zabawa, Madzia zachowywala sie neutralnie w 100%, tylko Monique narzekala ze mam swira <diabełek> :]

a tak powazniej to norma sa:
popiskujaca tylna polka / klapa
popiskujace plastiki w kokpicie
ubytki w uszczelkach drzwi

to tak z komfortu jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez geriavid » 10 maja 2005, 15:46

Normą są też:
-klekoczące zawory
-przebicia na kablach WN
-metaliczne dzwonienie rotora w chwili włączania się sprężarki klimy
-wycieki oleju spod dekli zaworów
Powyższe dotyczy silnika 2.5L a nie wiem jak jest z innymi. Oczywiście to co
wymieniłem oraz xlink nie musi występować w całości w kazdym egzemplarzu.
Generalnie silnik v6 KL 2.5l jest jak najbardziej OK i daje dużo satysfakcji w trasie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez Seboll » 13 lip 2005, 22:02

Witam
Mam zamiar kupić Mazdę 626 Cronos z 95r 2,0i. :)
Mam w związku z tym pytań kilka:
Cena którą ustaliłem- 10000 zł jest ok?
Samochód jest w można powiedzieć idealnym stanie , serwisowany ,manualna skrzynia, wyposażony w instalację gazową , sprowadzony na mienie przesiedleńcze w 95r, garażowany.Sprawdzałem w serwisie stan techniczny i jest ok.
Martwi mnie jednak kilka rzeczy: przebieg 250 tys km czy to nie jest za dużo?
brak elektrycznie otwieranych szyb- myślałem że jeśli jest to wersja za oceanu to [powinna je mieć.
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam Seboll
Początkujący
 
Od: 13 lip 2005, 21:51
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 Cronos 2,0 95r

Postprzez nemi » 13 lip 2005, 22:23

Seboll napisał(a):przebieg 250 tys km czy to nie jest za dużo?

jeśli pierścienie olejowe są OK, to ten przebieg nie jest szokujący i śmiało można jeszcze śmigać


Seboll napisał(a):Cena którą ustaliłem- 10000 zł jest ok?

ja bym powiedział, że jest bardzo niska

Seboll napisał(a):wyposażony w instalację gazową

sprawdź, czy chodzi na benzynie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Veetec » 18 wrz 2005, 23:10

No dobrze, to może doprecyzuje o co mi chodzi :)

1. na co zwrócić uwagę przy zakupie używanej 626 diesel z 2001 r?
2. jak ogólnie sprawuje sie ten model?
3. jak sie sprawuje diesel?
4. czy są dostępne dobre zamienniki oryginalnych części?
5. czy są w Wawie serwisy (nie ASO), ktore mają dobre pojęcie o Mazdzie?
6. jak sie sprawuje zawieszenie w 626 a szczegolnie w kombi ?
7. inne użyteczne informacje niezbedne do dobrego wyboru uzywanej 626.

Informacje zawarte na www.mazdaspeed.pl już wczesniej sobie przyswoilem a teraz prosze o opinie uzytkowników.

pzdr
Witek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez xANDy » 23 wrz 2005, 21:13

1. czy działają wszystkie elektryczne [tiiit] – od szyb, nawiewów, podgrzewania lusterek (wraz z tylną szybą) do regulacji reflektorów. Kręć wszystkim co się da (podnoszenie fotela, antena itp)
Sprawdź, czy silnik jest czysty oraz czy nie jest przesadnie czysty (super wymyty). Jak jest superwymyty i wypucowany, to można mieć podejrzenia.

2-3. sprawuje się ok, pali mało, ja mam poprzedni silnik (101 KM a nie 110KM) ale wiem, że są i tak dość głośne. Jak się nagrzeją to jest trochę lepiej, ale jak na diesla to i tak za dużo jak na nasze realia. Przyzwyczaić się można – mi to nie przeszkadza już teraz (miałem rozregulowane zawory to przeszkadzało)
Autko przemyślane konstrukcyjnie, nie ma bajerów, przez co wymaga tylko zwykłego serwisowania. Jezdni trzyma się dobrze, ma swoje przyspieszenie pomimo ogromnej masy, jest wygodne i niezależnie jak jesteś wysoki – za Tobą usiądzie spokojnie też wysoka osoba (rzadkość)

4. jak coś potrzebuję, to zamawiam u mechanika i nigdy nie miałem problemów, żeby nie było
5. jestem z Wielkopolski – stolica mi nieznana, nie wypowiadam się. Ale w W-wie jest sporo ludzi....
6. co to znaczy sprawuje?? oryginalne przednie amory są po 170 tys. km i działają jak praktycznie nowe. Tylne wymieniałem po 150 tys. A poza tym – nie mam co narzekać.

7. Szukaj auta zadbanego, warto zapytać się – ile mu paliła (poprzednika). Powinna być poniżej 6/100 – bo jeśli przekraczał to, to znaczy, że silnik prawie na pewno jest mocno przeciążony, wyrypany itp. Jeśli ma hak i często jeździł z przyczepką, to też w granicach 5,9-6,1 powinien się mieścić.
Filtry (dość ważna rzecz) najlepiej oryginały lub takich firm, co produkują dla mazdy oryginały (np. purflux itp.)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xlink » 29 wrz 2005, 11:05

moja 1.8 bez gazu pali w miescie 10l/100km MAX – no chyba ze ktos chce tepic Madzie na wysokich obrotach i jezdzic ... jak dres Golfem
na trasie potrafila spalic 6.5l/100km z 3 osobami i pelnym bagazem – przy 160km/h SREDNIEJ spalila mi 8.5l/100km ( jechalem sam, bez bagazy ale na zimowkach )
100konikow uwazam ze zupelnie wystarczy – nie jest demonem spod swiatel, ale spokojnie moze konkurowac z o wiele nowszymi autami nawet podobnych gabarytow i pojemnosci
standard na trasie: zdeprymowani wlasciciele Fabii, ktorzy wyjezdzaja na lewy pas i probuja wyprzedzic – przy 170km/h wiekszosc odpada ( chodzi mi o te kawalki autostrad itp. w Polsce – nie robie tak na zwyklych drogach ... )

trzeszczec moze jedynie klapa bagaznika ( hatchback )
to co podlega stosunkowo czestym wymianom, jest dostepne w niskich cenach ( popatrz na forum o stukaniu i zaworkach ;) ), ale jesli stukniesz Madzia w cos ... lepiej zebys mial AC, bo ceny niektorych czesci nawet w zamienniku sa powalajace – nie psuja sie, wiec ich normalnie nikt nie kupuje ( zderzak, maska ... ) ale jak juz trzeba kupic ... przeciag w portfelu

w swoim czasie i swojej klasie 626 byla najlepiej wyposazonym autem za te pieniadze ( el. szyby 4, lusterka, itp. ), nadal jest najmniej awaryjnym i uwazam ze jest komfortowa ( 4 osoby z bagazami podrozuja wygodnie )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez piter1279 » 2 paź 2005, 18:19

Czy kiedykolwiek słyszeliście, że "MAZDA 626 GE MA SŁABE TARCZE HAMULCOWE, że w fabrycy spiepszyli sprawę" Co na ten temat słyszeliście. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2005, 13:15
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V LPG 92

Postprzez nemi » 2 paź 2005, 19:27

piter1279 napisał(a):Czy kiedykolwiek słyszeliście, że "MAZDA 626 GE MA SŁABE TARCZE HAMULCOWE, że w fabrycy spiepszyli sprawę" Co na ten temat słyszeliście. Pozdrawiam.

Ja słyszałem, a nawet sprwdziłem z własnego doświadczenia. Wystarczy się przejechać Mazdą 626 GE na ori tarczach i klockach i jakimś nowszym (tak po 99 roku) samochodem z grupy VW/Audi lub Renault Megane (szczególnie najnowszym). Niestety Mazda zostanie pobita na łeb. Nie mam odniesienia do aut z tego samego rocznika co GE innych marek, więc nie wypowiem się czy wobec nich też wypada tak blado. Z tego co wiem, to jak weszła do produkcji, gazety motoryzacyjne ganiły właśnie heble.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6