Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 13:32

bazyl wspaniały napisał(a):facet pisał że to data produkcji

Mógł sobie pisać długo i namiętnie bo to niemozliwe – produkcja GE zakończyła się w maju 1997. Tyle :)


cold vibe napisał(a):JMZGE144201425590

najnormalniejszy Comprex bez żadnych udziwnień, a teraz Cię zasmucę – data produkcji to 17.02.1995
Auto na rynek belgijski.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cold vibe » 19 cze 2009, 13:42

najnormalniejszy Comprex bez żadnych udziwnień, a teraz Cię zasmucę – data produkcji to 17.02.1995

Ano tak to jest jak sie nie sprawdzi samemu wcześniej VIM'a. Pocieszam się faktem, że ta limitowana wersja potrzebuje tych samych części co GE.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626, 2.0 D, Comprex

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 13:46

cold vibe napisał(a):Pocieszam się faktem, że ta limitowana wersja potrzebuje tych samych części co GE.

na 100% tak
A na pocieszenie dodam, że Twoje autko miało dodatkowy pakiet przeznaczony do chłodniejszych stref klimatycznych (prawdopodobnie większy akumulator, dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne i pewnie coś jeszcze) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cold vibe » 19 cze 2009, 13:55

To prawda, nawet jak na auto z '95 roku nie znalazłem ani 1mm kwadratowego korozji. A szukałem dokładnie. Nie wiem jak w innych edycjach ale w tej jest i klimatyzacja i elektryczny szyberdach.
Akumulator – wielki jak cholera :)
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 19:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626, 2.0 D, Comprex

Postprzez Grzyby » 19 cze 2009, 13:57

I to jest najważniejsze – stan autka.
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 19 cze 2009, 13:59

możliwe, że alternator większy :)
w Volvach na Norwegie i Finlandie pakowali 120A :) przynajmniej muzyke można było montować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 19 cze 2009, 22:16

Grzyby napisał(a):produkcja GE zakończyła się w maju 1997. Tyle

hmmm wiesz, produkcja GD zakończyła się w 91, a jednak moje GD nawet z VINu jest z 92 :P mało tego kiedyś na boczku tapicery znalazłem date produkcji 28 grudnia 91, więc rok modelowy mógł zejśc w podanym roku, ale jeszcze przez kilka miesięcy next roku mogli klepać poprzedni model (pomijam oczywiście auto autora wątku :P )
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez MazDarek » 19 cze 2009, 23:44

cold vibe, zapoznaj się proszę z regulaminem forum, żebyś w przyszłości wiedział gdzie jakie tematy zamieszczać –> regulamin. Ten temat dokleję do opinii o GE, jest tu kilka ciekawych informacji.

steven napisał(a):możliwe, że alternator większy

steven, poszperałem trochę i nie znalazłem żadnej informacji, żeby do silników RF-CX montowali różne rodzaje alternatorów – jest tylko jeden.
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez steven » 24 cze 2009, 09:48

MazDarek też się zdziwiłem, jak mi pokazał go facet, w Łodzi w tej chwili ma nieautoryzaowany serwis Volvo, wcześniej zajmował się Car Audio... więc myślę, że nie ściemniał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez witoo » 29 cze 2009, 20:53

Witam ! Jestem nowy na forum i od razu mam pytanie.
Otoz przymierzam sie do zakupu Mazdy 626 2.0 benzyna + LPG sekwencyjny z 1997 r.wersja z klima i elektr szyberdachem
Autko mi sie podoba i wszystko ok, ale chcialbym uzyskac pewne informacje, dzial przejrzalem ale za duzo tu oznaczen silnikow o jakich nie mam pojecia stad prosilbym o odpowiedzenie na moje pytania:
1.) ceny rozrządu itd – widzialem na allegro rozrzad + pompa 1200 zl
2.) trwalosc silnika i ogolnie samochodu (wiem ze zalezy od uzytkowania, ale tak ogolnie ;) ?
3.) mozliwe zuzycie gazu i paliwa (wiem ze zalezy od jazd ;))
4.) czy gaz dla tego auta nie jest czyms niewskazanym ?
5.) i ogolne wrazenia np czy auto daje sie we znaki itd.

wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi :)
witoo
 

Postprzez dyszel » 29 cze 2009, 23:57

Gaz sekwencyjny jak najbardziej ok, cena rozrządu z robocizną około 700 zł, silnik bezkolizyjny, zużycie gazu około 9-12l lpg na 100km. Autko wygodne, dobrze doposażone, zrywne, trwałe, ogólnie przyjemne w eksploatacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Piter626 » 23 wrz 2009, 23:17

626 GE 5d użytkuje od półtora roku zrobiłem .rok prod. 95 fabryczny udokumentowany przebieg 135 kkm cena zakupu wcale nie była okazyjna i w sumie to szukałem jakiegos kombi ale stan techniczny, wygląd zachęcił mnie do tego autka, korzji absolutny brak . W tej chwili złego słowa nie powiem . zrobiłem nią 35 kkm a pod maske zaglądam żeby nalać płynu do spryskiwaczy. po 25 tys po polskich wertepach padły łączniki stabilizatorów z przodu ( 40 zł sztuka). W między czasie wymieniłem klocki z przodu i z tyłu. auto wygodne przestronne i bogato wyposażone. Motor który mam 1.8 90HP jednak do ekonomicznych nie należy, (gazem go nie zbeszcześciłem :P ) to jedyny minus tego autka , rekord jaki udało mi się osiągnać to 6.5-7 L\ 100 w trasie jednak trasa pokonywana była prędkością niedzielnego kierowcy , 1 osoba i pusty kufer. Ta sama trasa cztery osoby kuferek wypachny po brzegi 9.5-10 L . w mieście zalezy od stania w koreczkach itd bo nogi ciezkiej nie mam ale z włączona klima i trzeba sie liczyć że 12 wciągnie (bez katowania) dlatego śmiać mi sie chce z tych co wypisują że 8 spali , poniżej dyszki nie da sie zejść i w takie historie po prostu nie ma w co wierzyć. pozdr wszystkich uzytkowników GE :)
Początkujący
 
Od: 31 mar 2008, 02:16
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE

Postprzez malkolm » 23 wrz 2009, 23:58

Piter626 napisał(a):rekord jaki udało mi się osiągnać to 6.5-7 L\ 100 w trasie

proponuje dieselka, takie spalanie to by był max
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Piter626 » 24 wrz 2009, 03:25

nosiłem się z zamiarem sprzedaży i kupna ropniaczka tylko, że strasznie mi szkoda 626 bo jest absolutnie ( tu odpukać w niemalowane) bezawaryjna , i pociecha z niej duża , ale... pożyjemy zobaczymy , zresztą ogólnie GE chyba nie jest za bardzo chodliwym autem patrząc po ilości ogłoszeń np na allegro i z odsprzedażą nie jest chyba tak łatwo . Wie ktoś coś w tym temacie?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2008, 02:16
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE

Postprzez zibi626 » 24 wrz 2009, 13:04

Piter626 napisał(a):śmiać mi sie chce z tych co wypisują że 8 spali , poniżej dyszki nie da sie zejść i w takie historie po prostu nie ma w co wierzyć.


Jednak da się zejść po mieście poniżej 10L PB :P przy silniku 2.0, sam jestem dobrym przykładem a Kraków do małych miast nie należy. W trasie przy 3 osobach i pełnym kufrze w granicach 8L – trasa Kraków – > Rzeszów..
Pamiętaj,że im mocniejszy silnik tym mniej musisz "żyłować" aby rozpędzić do pożądanej prędkości a to też ma znaczenie. Za to spalanie 12L z klimą to dramat!! Mój z klimą po mieści pije właśnie 10- 10,5l..

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Piter626 » 24 wrz 2009, 17:27

zibi626 napisał(a): Za to spalanie 12L z klimą to dramat!!!

Pozdrawiam


i przepału żadnego nie ma nie mowie ze zawsze tyle bierze ale pare razy zdarzyło się ,
Początkujący
 
Od: 31 mar 2008, 02:16
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE

Postprzez dyszel » 24 wrz 2009, 20:14

Piter626 napisał(a):poniżej dyszki nie da sie zejść i w takie historie po prostu nie ma w co wierzyć.

To chyba masz dziurę w baku – 10l/100km to jest max przy masakrycznym katowaniu – motor FS jest dużo bardziej ekonomiczny od swoich konkurentów!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez lukasz 323C » 24 wrz 2009, 20:26

zibi626 napisał(a):Jednak da się zejść po mieście poniżej 10L PB przy silniku 2.0, sam jestem dobrym przykładem



dyszel85 napisał(a):Piter626 napisał:
poniżej dyszki nie da sie zejść i w takie historie po prostu nie ma w co wierzyć.

To chyba masz dziurę w baku – 10l/100km to jest max przy masakrycznym katowaniu – motor FS jest dużo bardziej ekonomiczny od swoich konkurentów!


Ja po zakupie GE FS trochę się obawiałem dużego spalania, jakie było moje zaskoczenie gdy okazało się że po mieście przy spokojnej jeździe bez klimatyzacji spaliła 9 l na 100 km. Jak na te pojemność silnika to bardzo mało moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez maly_57 » 28 wrz 2009, 15:50

Dwa miesiące temu,kiedy wracalem z Kolonii moim nowym nabytkiem przy 2 osobach i pustym bagażniku przy stałej prędkości 130 km/godz.auto spaliło 7- 7,2l/100 (1200 km.).Nie miałem jeszcze okazji sprawdzic przy większym obciążeniu i w realiach polskich dróg( jechałem wtedy właściwie non-stop Kolonia-Katowice autostradą).Okaże się chyba dopiero w przyszłym roku w drodze na urlop.Teraz jeżdżąc do pracy po mieście przy letniej pogodzie wychodzę 8,5 -przy spokojnej jeżdzie.Klimy nie mam.Zobaczymy co będzie przy ujemnych temperaturach.Tak czy inaczej moim zdaniem to świetne wyniki.Moja astra 1,4 8v paliła niewiele mniej,a o ile mniej było radości z jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 08:18
Posty: 72
Skąd: Katowice
Auto: 626 GE 2.0 FS 1992

Postprzez Xerial » 22 paź 2009, 19:40

Witam
Zastanawiam się nad kupnem Mazdy 626 1.8 16V benzyna(raczej nie będę zakładał instalacji gazowej) z lat od 1995-2001 w nadwoziu hatchback lub sedan. Czy ktoś może mi powiedzieć wady i zalety tego auta. Na co zwrócić uwagę przy kupnie. I jakiego spalania się spodziewać na 100km. Za wszystkie informacje bardzo dziękuje. :D
Xerial
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6