Dlaczego nie jedzie szybciej niż 100 km/h ? – Przyczyna wybadana

Postprzez Bodek » 11 lip 2007, 21:41

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że nie rozpędze się powyżej 100 km/h. Jeszcze niedawno jechałem smiało 120 – 130. Czy wiecie może co mogło się stać?? Gdy zbliża się prędkość 100 i troszke powyżej to zaczyna nim szarpać. Ja mu gaz a on swoim szarpaniem zwalnia.
Bardzo proszę o pomoc.

Nie ładnie to wygląda jak mnie polonez na trasie wyprzedza i to na gazie :( (ja narazie jeżdże na PB 98). Nawet muszę mu zjechać troche na bok, bo blinduje skubany że mu przeszkadzam <lol>

Pozdrawiam !!
Ostatnio edytowano 2 sie 2007, 21:03 przez Bodek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez waldii » 11 lip 2007, 21:48

a jak tam filtr paliwa wyglada.A wysokie napiecie wymieniales???
waldii
 

Postprzez Bodek » 11 lip 2007, 21:59

Szczrrze – nie mam pojęcia. Filtra nie wymieniałem, a przewodów WN też nie. Jak już to wymienie WN i świece, a filtr paliwa – wymienić?? Jeszcze niedawno było OK. Kable mogą mieć aż taki wpływ na szybkość jazdy?? na wyższe obroty (do 4, 5 tys) się wkręca, a 100 km/h mam przy 2,5 tys rpm. Może być możliwość jakiegoś ograniczenia elektronicznego?? Jak tak to dlaczego tak się stało??

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez GofNet » 11 lip 2007, 22:04

     Blokada rodzicielska... <jelen> hahaha

     Zmień ten filtr paliwa. Masz LPG? Jeśli tak, to czy tylko na LPG tak jest? Jeśli tak (znów), to sprawdź filterek.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bodek » 11 lip 2007, 22:12

LPG nie mam (jeszcze). OK, jak najszybciej wymienie filtr paliwa i dam znać jaki efekt. W GD miałem całą saitkę na pompie zatkaną jakimś dziwnym – czymś (też nie chciała jechać). Wyczyściłem i było OK. Zobacze jeszcze na siateczke na pompie. Dzisiejsze paliwo kryje za sobą wiele niespodzianek, których chyba nie lubi nikt....

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Pioteq25 » 12 lip 2007, 07:09

Tłumik???
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Artiks » 12 lip 2007, 08:52

Odpiąłeś przyczepę kempingową po wczasach ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez zibi626 » 12 lip 2007, 17:55

ArtX napisał(a):Odpiąłeś przyczepę kempingową po wczasach ??


hahaha hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez chudy » 12 lip 2007, 20:32

Bodek napisał(a):Gdy zbliża się prędkość 100 i troszke powyżej to zaczyna nim szarpać

na każdym biegu tak masz? czy tylko na najwyższym? jeśli tylko na najwyższym to oznacza że brakuje Ci mocy (przyczyna moze być filtr paliwa, powietrza,inne) jeśli na każdym to przy obciążeniu nie chce wchodzić na obroty (prawdopodobnie wysokie napięcie lub świece). Czasami pomaga "przepalić" na dwójce do odciecia obrotów :) nagar znika :P no i 100km/h powinieneś przekroczyć.
ArtX napisał(a):Odpiąłeś przyczepę kempingową po wczasach

pewnie że odpiął – informuje go o tym przecież kontrolka odpiętej przyczepy – taki czerwony wykrzyknik ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Bodek » 12 lip 2007, 22:00

Co Wyście się tak na tą przyczepę zawzięli. Nie ciągnąłem przyczepy od czasów muloneza (poloneza) czyli jakieś 5 lat temu. Teraz to co ciągnę to wiecznie napełniony bak paliwem, bo jeszcze nie jestem zagazowany no i oczywiście zawsze raniutko punkt 6:00 – biało błękitny dymek.

Co do prędkości to nawet na niższym biegu przy obrotach 4000 rpm tak samo – troszke wyżej setki i tyle. Szybciej nie da rady.

Muszę popatrzeć we wsteczne lusterko – może holuje nie przyczepę ale gliny – pewnie wiedzą że woże ze sobą faję <lol>
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez otiks » 13 lip 2007, 00:04

A może to ASB? Jeśli będzie jakiś problem ze skrzynią to komp może wejść w tryb awaryjny i nie pozwoli ci przekroczyć 100 bo może się skrzynia całkiem rozsypać. Miałem coś takiego w (tfu) Peugeot 406. Jak skrzynia fiksowała to wchodziła w tryb awaryjny, komp ustawiał ją na pracę na jednym biegu i obniżał moc silnika tak żeby jej nie uszkodzić. Nie wiem jaką procedure ma w takim wypadku mazda ale może (oby nie) jest coś nie tak ze skrzynią.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Bodek » 13 lip 2007, 07:32

ASB mam do remontu kapitalnego. Też na początku myślałem że to może być przez to, tylko cały czas wracam do myśli że to się dzieje od niedawna. Wcześniej było OK mimo nieprawidłowej pracy ASB.
Nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa ani WN. Czekam na troche wolnego czasu – zawsze jest go brak :|
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez oblivion » 13 lip 2007, 07:36

Bodek napisał(a): – może holuje nie przyczepę ale gliny – pewnie wiedzą że woże ze sobą faję <lol>


<lol> hahaha hahaha <diabel> <blant>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez otiks » 13 lip 2007, 07:45

Bodek napisał(a):ASB mam do remontu kapitalnego. Też na początku myślałem że to może być przez to, tylko cały czas wracam do myśli że to się dzieje od niedawna. Wcześniej było OK mimo nieprawidłowej pracy ASB.
Nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa ani WN. Czekam na troche wolnego czasu – zawsze jest go brak :|


Jeśli masz do remontu ASB to ja stawiam na ASB, nie wiem czy tu ASB jest sterowana kompem czy nie ale najbardziej prawdopodobne wydaje mi się że komp silnika blokuje możliwość szybszej jazdy ze względu na błędy w pracy ASB
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Bodek » 13 lip 2007, 13:50

Ja już nie wiem, przedtem jadąc autkiem rozpędziłem się bez problemów do 120 km/h no i nestety trzebabyło hamować, także nie wiem czy pojechałoby szybciej. Coraz bardziej przekonuję się do filterków paliwa lub do przewodów WN...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Redoo » 14 lip 2007, 08:11

Myslałem nad tym twoim problemem lecz nic ciekawego nie wydumałem :|
może to byc filterek albo świece lub WN albo cos z pompom paliwa,opcje ABS raczej bym wykluczył.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Loczek » 14 lip 2007, 10:30

A ja bym stawiał na przepływomierz, u mnie było tak samo ze nie pozwalał sie szybko wkrecac i około 100 km/h to był max :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Bodek » 14 lip 2007, 10:40

OK, może dzisiaj zdąże coś zdziałać z filtrem paliwa, później zobaczęjeszcze na pompę. Kukne też na filterek powietrza. Jeśli czas pozwoli mi na to wszystko to dam znać w jakim to jest stanie. Może coś wydumamy jeszcze razem !!
Dzięki, pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez -Pit- » 14 lip 2007, 11:50

Nie ma co dumac. Najpierw odczyt bledow kompa – pozniej mozna kombinowac dalej.
 
Od: 12 lut 2007, 20:41
Posty: 181

Postprzez Redoo » 14 lip 2007, 16:38

Loczek no moze :) całkiem prawdopodobne
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6