Powody dużego spalania- sonda lambda, czujnik temp. 626 GE
Juz sprawdziełem błędy i mamy Blad czujnika temp i blad Lambdy (15 i 17) .
Temp jest na 1/2 skali i wiatrak wylacza sie po chwili.
Teraz jeszcze to teraz zabiore sie za sprawdzenie czujnika temp. (Tylko najepierw okresle jego polozenie)
Czy czujnik temp moze byc powiazany z bledem Lambdy ?
Temp jest na 1/2 skali i wiatrak wylacza sie po chwili.
Teraz jeszcze to teraz zabiore sie za sprawdzenie czujnika temp. (Tylko najepierw okresle jego polozenie)
Czy czujnik temp moze byc powiazany z bledem Lambdy ?
- Od: 15 gru 2012, 09:54
- Posty: 11
- Auto: 626 GE 1.8 93r
Błąd lambdy może być efektem przedawkowania paliwa z powodu uszkodzenia czujnika. Czujnik o ile pamiętam jest po prawej stronie silnika widać go od góry, między głowicą a filtrem, szara wtyczka taka większa z 2 przewodami. Sprawdz/wymień czujnik i zobaczysz czy błąd lambdy dalej wyskakuje, dziwne tylko że wywala oba błędy lambdy...
Widzisz noxes całe szczęście że jesteś i dopisałeś że chodzi o taki czujnik... ale mnie chodziło o inny kolor
Widzisz noxes całe szczęście że jesteś i dopisałeś że chodzi o taki czujnik... ale mnie chodziło o inny kolor
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):Widzisz noxes całe szczęście że jesteś i dopisałeś że chodzi o taki czujnik... ale mnie chodziło o inny kolor
No i widzisz czujnikiem pośredniczącym w ustalaniu dawki paliwa jest czujnik zielony oczywiście dwu pinowy
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Moze bledy 15 17 wziely sie przy pracy "mechaniorow" i odpalali silnik przy odlaczonej sondzie i sama sonda tez nie pracuje poprawnie.
Moze warto zresetowac bledy i przejechac sie kawalek
Czy to tak powinno zadzialac i pokazac aktualne bledy ?
Moze warto zresetowac bledy i przejechac sie kawalek
Czy to tak powinno zadzialac i pokazac aktualne bledy ?
- Od: 15 gru 2012, 09:54
- Posty: 11
- Auto: 626 GE 1.8 93r
jak masz na 1/2 skali to zle powinno byc ok 60% norma pracy
Przy zielonej silnik ma tem odpowiednia pracy przy czerwonej zalaczaja sie wiatraki w silniku 1.8Fp- 2.0 Fs
Dopisano 15 gru 2012, 16:04:
viewtopic.php?f=125&t=43244
Przy zielonej silnik ma tem odpowiednia pracy przy czerwonej zalaczaja sie wiatraki w silniku 1.8Fp- 2.0 Fs
Dopisano 15 gru 2012, 16:04:
ProboszczV6 napisał(a):przy 20st ma mieć 2.2-2.7 kiloOmów
przy 80st ma mieć 0,29-0,35 kiloOmów
czyli zimny i ciepły silnik...
viewtopic.php?f=125&t=43244
- Załączniki
-
Kolejne testy przeprowadzone.
Opor czujnika temp (zielony wtyk)
Zimny 1,69k (na dworze 1C, ale temp mial wyzsza niz na dworze bo ok 2 godz wczesniej jezdzilem)
Cieply 0,26k (Normalna praca silnika ok 15min ponizje 50% wskazowka, wentylator wylaczony)
Po restarcie bledow narazie nic nie wskazuje po 15 min jazdy.
Mysle ze czujnik temp mozna wykluczyc.
Oczywiscie posprawdzalem wtyczki w czujnikach i Lambdzie.
Nie slyszalem spoblemow z obrotami. (moze delikatne falowanie bez wplywu na jazde – mam wrazenie ze o kilka dziesiatek obrotow max)
to teraz mam zagadke ..czy lambda uwalona i wyjdize dopiero po dluzszej jedzie ?
Opor czujnika temp (zielony wtyk)
Zimny 1,69k (na dworze 1C, ale temp mial wyzsza niz na dworze bo ok 2 godz wczesniej jezdzilem)
Cieply 0,26k (Normalna praca silnika ok 15min ponizje 50% wskazowka, wentylator wylaczony)
Po restarcie bledow narazie nic nie wskazuje po 15 min jazdy.
Mysle ze czujnik temp mozna wykluczyc.
Oczywiscie posprawdzalem wtyczki w czujnikach i Lambdzie.
Nie slyszalem spoblemow z obrotami. (moze delikatne falowanie bez wplywu na jazde – mam wrazenie ze o kilka dziesiatek obrotow max)
to teraz mam zagadke ..czy lambda uwalona i wyjdize dopiero po dluzszej jedzie ?
- Od: 15 gru 2012, 09:54
- Posty: 11
- Auto: 626 GE 1.8 93r
noxes napisał(a):szumki44 napisał(a):
viewtopic.php?f=125&t=43244
I jesteś pewien że to co wysłałeś jest odpowiedznie do tego tematu?
kolega szukal lokalizacji to jest opisane gdzie sie znajduje proste?
Dziekuje za pomoc...
ale wracajac do tematu to jakie wartosci sa prawidlowe dla tego czujnika ?
Juz znalazlem
resistance: 2,000 – 3,000 ohms / 20°C
resistance: 200 – 300 ohms / 90°C
I znalazlem dokladniejsze wyjasnienie do kodow :
15 Oxygen sensor, lean signal for longer than 75 seconds, engine speed is higher than 1500 rpm, warm engine.
17 Oxygen sensor signal does not change for 40 seconds, engine speed is higher than 1500 rpm.
ale wracajac do tematu to jakie wartosci sa prawidlowe dla tego czujnika ?
Juz znalazlem
resistance: 2,000 – 3,000 ohms / 20°C
resistance: 200 – 300 ohms / 90°C
I znalazlem dokladniejsze wyjasnienie do kodow :
15 Oxygen sensor, lean signal for longer than 75 seconds, engine speed is higher than 1500 rpm, warm engine.
17 Oxygen sensor signal does not change for 40 seconds, engine speed is higher than 1500 rpm.
- Od: 15 gru 2012, 09:54
- Posty: 11
- Auto: 626 GE 1.8 93r
kotix napisał(a):ale wracajac do tematu to jakie wartosci sa prawidlowe dla tego czujnika ?
Tw które napisał ProboszczV6
A błędy ktore masz to sonda i drugi to układ sprężania zwrotnego.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
kotix napisał(a):Dziekuje za pomoc...
ale wracajac do tematu to jakie wartosci sa prawidlowe dla tego czujnika ?
odp. 3 post
hi hi za długo pisałem
- Od: 21 gru 2011, 21:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
17 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
15 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
opis zaczerpnięty z <www.ford-probe.net>
W twoim silniku jest jedna lambda, tzn nie ma lewej i prawej, opis po prostu dotyczył silników wszystkich łącznie z serią K (tzn V6) stąd określenie strony lewej i prawej...
Z własnych doświadczeń wiem że w przypadku występowania obu błędów lambda jest padnięta i tyle. Kup jakąś odpowiednią NTK, wymień i po krzyku, chyba że błędy pokazały się przy naprawach...sonda też ulega starzeniu, zużyciu.
15 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
opis zaczerpnięty z <www.ford-probe.net>
W twoim silniku jest jedna lambda, tzn nie ma lewej i prawej, opis po prostu dotyczył silników wszystkich łącznie z serią K (tzn V6) stąd określenie strony lewej i prawej...
Z własnych doświadczeń wiem że w przypadku występowania obu błędów lambda jest padnięta i tyle. Kup jakąś odpowiednią NTK, wymień i po krzyku, chyba że błędy pokazały się przy naprawach...sonda też ulega starzeniu, zużyciu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
noxes napisał(a):ewentualnie szanowni mechanicy coś popsuli
Przypadek ze po pracy przy wydechu nagle zaczal duzo palic.
To mogl byc przypadek....ale ....
Czyli albo orginal za duzo kasy : http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=1401020000&typ=3720&wsk=O&msg=MAZDA%20626%20IV%20(GE)%202.0%20i%20Sonda%20lambda
albo
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-626-iv-1-8-i-nowa-francuska-gw-i2810785134.html
Czesc z allego bedzie pasowac ?
- Od: 15 gru 2012, 09:54
- Posty: 11
- Auto: 626 GE 1.8 93r
U mnie sondy BEGAR wytrzymały dokładnie 3 kkm więc NIE polecam! A poza tym 1 z nich prawie doprowadziła do zapalenia auta z takiego powodu, że rozleciała się w środku i zwarły się wszystkie kable. Sprzedawca nie uzna gwarancji jeżeli nie będziesz miał faktury, że sonda była zakładana w warsztacie.
Po zakupie sond u Smirnoffa wszystko jest ok
Po zakupie sond u Smirnoffa wszystko jest ok
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6