Powody dużego spalania- sonda lambda, czujnik temp. 626 GE

Postprzez martiii » 23 cze 2007, 12:30

Witam forumowiczów.Mam pytanko w sprawie sondy lambda czy ma Ona wpływ na dawkowanie paliwa do wtryskiwaczy??Ponieważ zalewa mi silnik benzyno i jest zbyt bogata mieszanka ale,poniewaz wszystko juz zostało przez mechanika sprawdzone została mi elektronika,sprawdzałem błedy na kompie nic nie wykazuje.i jeszcze pytanko jako rezystencje powinien miec czujnik temperatry cieczy chłodzocej(wysła sygnał do ECU) moze ktos zna to rozpiske dobrze bo na forum kazdy róznie podaje wrrrrr....Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez Grzyby » 23 cze 2007, 12:38

Ma wpływ.

to widziałeś?
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

Jeśli poprawnie wykonałeś test i nie pokazuje błędów to lambda jest ok (jej uszkodzenie wychodzi w teście).

martiii napisał(a):Ponieważ zalewa mi silnik benzyno i jest zbyt bogata mieszanka

skąd taki wniosek?
Zapłon masz dobrze ustawiony?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martiii » 23 cze 2007, 12:46

Jak najbardziej zapłon był ustawiany!!!Auto dostaje temp. i odrazu komory spalania zalewa zbyt duza ilosc benzyny,auto odrazu zaczyna kaszlec i smierdziec beznyno, jestem z Piły a tutaj zadne poządnego elektronika niema dodam ze jak odpale na zimnym auto chodzi jeszcze dobrze a jak tylko dostanie temp. to koniec i na gazie i na benzynie to samo!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez GofNet » 23 cze 2007, 13:07

martiniii napisał(a):Sonda lambda – czy ma wpływ na zbyt bogatą mieszanke?
Tak
martiii napisał(a):aką rezystencje powinien miec czujnik temperatry cieczy chłodzocej
Zależnie od temperatury silnika. Gdy ten jest rozgrzany, temperatura winna wynosić 0,3kΩ (tak jest przynajmniej w Mazdzie 323 BG).

     Jeśli zalewa Ci i na LPG i na PB, to powiedz nam więcej. Szczegóły...
1. Jaka to generacja LPG (>II)?
2. Ile Ci pali LPG/PB
3. Jak ze świecami i przewodami WN?
4. Co ze szczelnością układu zaopatrzenia w powietrze (od filtru powietrza do przepustnicy)?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez martiii » 23 cze 2007, 13:41

1. LPG II generacji ma elektrozawór
2. Na Gazie pali około 12 w miescie, a na benzynie hohoho chyba z 15 jak go zalewa
3 Swiece nówki NGK Kable tak samo nowe
4. Układ powietrza szczelny wszystko przeczyszczone i wymienione uszczelki pod przepustnico i pod kolektorem ssocym

Aha teraz poprstu jak go odpale to chodzi jak traktor, nieda sie jechac ani trzymac go na normalnych obrotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez martiii » 23 cze 2007, 13:54

Aha czujnik temp płynu chłodniczego w temp. pokojowej pokazuje mi 2,11k(ohma) czy to jest dobrze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez qbass » 23 cze 2007, 15:26

Grzyby napisał(a):Jeśli poprawnie wykonałeś test i nie pokazuje błędów to lambda jest ok (jej uszkodzenie wychodzi w teście).

Niestety, niekoniecznie. Komputer nie wykryje bledu gdy sygnal zmieniał będzie się wolniej, leczdzialanie sondy pod tym wzgledem nie bedzie prawidlowe. ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez GofNet » 23 cze 2007, 23:14

martiii napisał(a):Aha czujnik temp płynu chłodniczego w temp. pokojowej pokazuje mi 2,11k(ohma) czy to jest dobrze??
     Raczej tak. Nie znam dokładnych parametrów czujnika temperatury dla Twojego pojazdu i (sorry, że napiszę, ale) nie chce mi się tego szukać, ale sądzę, że chyba podobne będą jego parametry. Jeśli chcesz, to sprawdź sobie w manualu.
     Podam Ci przykładowe dane dla mojego czujnika:
-20°C – 14,6-17,8kΩ
 20°C – 2,2-5,7kΩ
 40°C – 1,0-1,3kΩ
 60°C – 500-650Ω
 80°C – 290-350Ω
     Z powyższych danych wynika więc, że czujnik temperatury może być sprawny a w pokoju masz ~20°C :). Poważnie mówiąc (pisząc) powinieneś sprawdzić czujnik na silniku i będziesz wiedział. Sprawdź również reakcję silnika na jego ospięcie.
     To, co napisałeś, że silnik chodzi, jak traktor u mnie występuje wtedy, gdy na zimnym silniku zamiast czujnika temperatury wpinam rezystor regulowany z nastawami 300Ω. Wtedy ECU "myśli", że silnik jest rozgrzany i ustawia obroty na poziomie roboczych, silnik zaczyna głośno pracować, grają popychacze, itd. Upewnij się więc, że czujnik jest sprawny (sprawdź go w różnych temperaturach) oraz czy instalacja go obsługująca jest OK.
     Sprawdź jeszcze przebiegi sondy LAMBDA. Jeśli nie masz lepszego sprzętu, to zbadaj go multimetrem elektronicznym. Informacje co do zakresu napięć dla określonych stanów masz (powinieneś mieć/znaleźć) w manualu. Ogólnie napięcie na rozgrzanym silniku powinno się wahać, ale na tę chwilę nie pamiętam w jakim zakresie. Chyba od 0,45 do 0,65V, ale głowy uciąć sobie za poprawność tych danych nie dam, bo dawno to już sprawdzałem u siebie.
     Upewnij się też, że faktycznie nie masz błędów w ECU. U mnie np. coś w ECU jest uszkodzone, bo przy próbie odczytu ew. błędów w trybie serwisowym dioda nawet ani razu nie zaświeci a powinna :|. Dlatego też wszystkie podejrzane rzeczy (jak by co...) niestety musimy sprawdzać manualnie...
     Pomyśl też nad tym, co napisałeś wyżej i co zasugerowałem w punkcje pierwszym. Pytałem o LPG i jej wersję (>II), gdyż I i II generacja ma wspólnego z instalacją PB. Dopiero w III generacji zależności jest więcej. A jeśli zalewa Ci na PB i na LPG, to... Otóż jeśli na LPG i PB chodzi silnik dziwnie i za razem tak samo, to raczej czujniki odpadają. Podobnie pompa paliwa i cały układ paliwowy. Może być za to:
1. Zapłon – wiem, że był ustawiany, ale czy prawidłowo? Czy w trybie serwisowym i czy na minimum 10 stopni na plusie (najlepiej 12 stopni)?
2. Przepływomierz oraz nieszczelność tego, o czym wspomniałem wcześniej. Pisałeś, że jest OK, ale sprawdzałeś przepływomierz? Czy tekie cuda zaczęły się dziać po montażu LPG lub zmianach przy instalacji gazowej? Zobacz, jak wygląda dokładnie wlot powietrza. Może jest stłumiony zbytnio lub przytkany.

     Jeśli jednak zalewa wyłącznie na PB, to do analizy sonda LAMBDA, czujnik temperatury silnika oraz powietrza, sam przepływomierz (może miałeś strzała).

     Właściwie najlepiej byłoby, gdybyś napisał szczegółowo krok po kroku, co kiedy się dzieje, na jakiej instalacji (PB, LPG), objawy, stany, obroty, itd. Im więcej danych, tym jest łatwiej ukierunkować. Jeśli musimy wyciągać z Ciebie informacje, to każda poprzednia sugestia może być błędna w świetle nowych faktów. Napisz w uporządkowanej formie, co kiedy się dzieje, co robiłeś, aby to zmienić/sprawdzić i jakie osiągnąłeś rezultaty.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez szuszen » 1 lut 2008, 16:54

Słuchaj Gofnet:może jesteś w stanie mi pomóc!Swój problem opisywałem na:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 058#770058

Zastanawiam się czy nie zacząć od wymiany czujnika temp silnika a dopiero później Sondy(ewentualnie).Co Ty na to?

P.S. orientujesz się gdzie ten czujnik jest w BA?
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez guaz » 8 lut 2008, 13:29

Miałem podobne problemy w swojej 626 GE:duże spalanie gazu i benzyny,smród paliwa w spalinach,nieprawidłowa(za bogata) mieszanka,problem z odpalaniem i gaśnięcie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku po chwili postoju.
Wymieniłem sondę,ale poprawił się tylko skład mieszanki na wyższych obrotach.Na wolnych obrotach nadal ją zalewało i pozostał problem z odpalaniem.
Znajomy doradził mi wizytę u jednego elektronika w Lublinie,no i facet okazał się fachowcem.Wykrył jakieś błędy w komputerze silnika i dodatkowo przestawiony zapłon.Chyba przeprogramował komputer i wszystkie niedomagania ustąpiły.
Konieczna była też wizyta u gazowników i regulacja LPG
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez Paweł » 8 lut 2008, 15:03

guaz napisał(a):Wykrył jakieś błędy w komputerze silnika i dodatkowo przestawiony zapłon.Chyba przeprogramował komputer i wszystkie niedomagania ustąpiły.

Brzmi troche kosmicznie. :|
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez guaz » 8 lut 2008, 19:23

Może i kosmicznie,w każdym razie po wizycie u niego to całkiem inny samochód.
Na początku myślałem że to jakiś czujnik,ale powiedział mi że to wina elektroniki.Co konkretnie zrobił nie wiem,bo się nie dopytywałem-powiedział że ma być dobrze.
I jest :D .
Pali bez problemu,dobre osiągi i spalanie-8,5 l gazu na 100km,bez oszczędzania przy jazdach lokalnych
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez Paweł » 8 lut 2008, 21:06

Nie wierz we wszystko co usłyszysz lub przeczytasz. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez neo1k4 » 23 maja 2008, 13:55

Podobne tematy były, ale nie zawierały wszystkich problemów.

Wie ktoś, co to może być?
Mam mazde 626, 1995, 2.0 benzyna. Na 1. i 2. biegu słabo przyspiesza. Spod świateł nie da się ładnie ruszyć tylko powoli się człapie. Jeśli na jedynce przyspieszę do ok. 40 km/h (wysokie obroty, ok. 4k) to po wrzuceniu 2. jedzie troszkę lepiej. Po włączeniu silnika (na luzie) ma obroty ok. 0.750k. Na wstecznym obroty spadają jeszcze bardziej i często gaśnie. I spala stosunkowo dużo paliwa. Jakiś czas temu wszystko było OK. Start z jedynki, szybka zmiana na 2 i można było mieć wszystkich na światłach za sobą. Po włączeniu silnika miał obroty na poziomie ok. 1k – 1.5k, na wstecznym nie schodził poniżej 1k. I paliwa spalał mniej niż teraz.
Ostatnio edytowano 23 maja 2008, 15:15 przez neo1k4, łącznie edytowano 1 raz
neo1k4
 

Postprzez Sebas » 23 maja 2008, 13:58

neo1k4 Zapoznaj się z regulaminem i popraw temat ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez Hugo » 23 maja 2008, 14:01

Sonda lambda do sprawdzenia.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Sebas » 23 maja 2008, 14:02

Hugo napisał(a):Sonda lambda do sprawdzenia.

czujniki Temp też :P
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez tomekkrynia » 12 maja 2010, 05:46

Witam wszystkich zacnych forumowiczów.
Mam delikatną sprawę, otóż chciałbym się dowiedzieć, czy to normalne spalanie gazu.Mazda 626 hatchback 2.5 V6.
Przejechałem 200km i średnia wyszła mi 18L gazu na 100km.
Przy jeździe mieszanej, nie mówię, że jeździłem oszczędnie, ale też nie zaprzeczę, że w niektórych momentach jeździłem oszczędnie.
Moje pytanie polega na tym, czy to normalne?, jeśli nie to jaka może być tego przyczyna.
Instalacja drugiej generacji.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. <nauka>
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez Tubi » 12 maja 2010, 06:03

To nie jest normalne.

1.Regulacja LPG
2.Sondy Lambda

3. Sprawdzałeś błędy?

Może byś się podzielił jakie autoko masz? Czy to tajemnica?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez tomekkrynia » 12 maja 2010, 06:09

Kolego jasne, że się podzielę, jak tylko wyjdzie od lakiernika jutro wstawiam.
Zrobię kilka fotek i wstawię na forum. Nie sprawdzałem jeszcze błędów, jestem świeżym użytkownikiem Mazdy, wcześniej pomykałem Mercedesem W124 3.0, więc dopiero się uczę.Dzięki za tak szybką odpowiedź, napewno wstawię fotki, jak tylko się z blacharką uporam.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6