Uszkodzona uszczelka pod głowicą – jak to sprawdzic??

Postprzez martiii » 14 cze 2007, 16:56

Witam wszystkich!!!Od kilku miesiecy jestem posiadaczem MAZDY 626 rocznik 1994 silnik 2,0i 16V FS + LPG holender.I stało sie od kilku dni w madzi zaczoł skakac silnik jak szalony,dławi sie przy przyspieszaniu a z rury leci niebiesko biały dymek ale delikatnie chodz teraz juz dosc mocno, a do tego czuc benzyno.Moze powiem tak zatargałem go do mechanika i sprawdzilismy pokoli te rzeczy:
– rozrząd w całosci nic nie przestawione
– ciśnienie okej
– nie ubywa anie nie wzrasta płynu chłodniczego
– lekko ubyło oleju
– kable zapłonowe NOWE Kagera
– swiece NOWE NGK
– i chodzi tylko na 2 gary poniewazn odłaczajoc kabel od swiec niezbyt reagował silnik. po wyciągnieciu swiec całe czarne okopcone oczywiscie brak spalania odpowiedniego
Dodam ze jeszcze nie byłem na komputerze bo moze którys z czujników temp albo cisnie. padł i komp dafkuje zaduzo paliwa, bo strasznie go zalewa. Moze miał ktos podobno sytuacje i co mozecie najszybciej wywnioskowac??? :|
Ostatnio edytowano 14 cze 2007, 18:32 przez martiii, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez Grzyby » 14 cze 2007, 17:30

na LPG to samo?

Jak tak to wywal te przewody
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martiii » 14 cze 2007, 17:35

[b]TAK NA LPG to samo...z tym ze jak to sie stało to miałem jeszcze stare przewody SANTECH i wszystko chodziło super az do jakiegos momentu i klapa myslałem ze to własnie przewody bo chodził na 1 gar i jeszcze wtedy nie dymił potem wymineiłem swiece i tez nic dalej na 1 gar nie chodził az potem przestał reagowac na 2 i tak jest do dzis z tym ze doszło dymienie i zero przyspieszenia i szarpanie i rzucanie silnikiem!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez Grzyby » 14 cze 2007, 17:44

poproś kogoś o pomoc i sprawdź czy masz iskrę na wszystkich świecach (po kolei wyjmować świece, do masy a druga osoba niech kręci rozrusznikiem)
Mnie to wygląda raczej na problemy z elektryką niż na uszczelkę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martiii » 14 cze 2007, 18:02

[b]Juz to sprawdziłem na kazdej jest iskra!!!Jak wyczyszcze swiece z tego syfu czarnego to iskra jest naprawde mocna!!i na kazdej swiecy!!!Dodam jeszcze ze jak auto postało kilka dni bez odpalania i przyszedłem rano na zimnym go odpalic to zapalił na wszystkie gary i chodził równiutko az do momentu jak sie rozgrzał odrazu zalało go i zaczoł chodzic na 2 gary.Moze to zła dawka mieszanki?? z powodu jakiego walnietoego czujnika??bo jesli dostaje temp silnik to wtedy sie to pierdzieli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez Grzyby » 14 cze 2007, 18:13

dziwny objaw :|
czyżby aparat zapłonowy?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martiii » 14 cze 2007, 18:18

Aparat mechanik uznał jeszcze za dobry!!!juz naprawde niemam pojecia co moze byc...jeszcze sprawdze go na komputerze ale jak tam nie wyniknie zaden błod to biore sie za głowice..bo chyba nic innego nie pozostaje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez Grzyby » 14 cze 2007, 18:26

martiii napisał(a):biore sie za głowice..bo chyba nic innego nie pozostaje


<glupek2> nie zapomnij o hamulcach :P

a sprawdzałeś iskrę w momencie kiedy przestaje poprawnie pracować? Wtedy jest na wszystkich świecach?
Zakładałeś inne świece?

Tutaj bym szukał – za głowicę bym się teraz nie brał.
Jak nie masz pewności poszukaj kogoś z taką samą – podmień aparat
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martiii » 14 cze 2007, 18:30

Z To podmiano aparatu chyba dobry pomysł....tylko gdzie ja znajde kolesioa takiego z mazdo hehe!!A myslisz zeby na komputer jechac???Tam chyba powinno mi wyjsc wszystko!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 00:28
Posty: 30
Skąd: Piła
Auto: 323F 1,5 16V (Z5) 1994 rok

Postprzez mysza_81 » 14 cze 2007, 19:18

Mozliwe ze mogly pojsc uszczelniacze na zaworach, cisnienie moze byc ok bo dol bedzie szczelny a gora (przez zawory) bedzie sie dostawal olej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 20:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez Grzyby » 14 cze 2007, 19:55

martiii napisał(a):A myslisz zeby na komputer jechac???Tam chyba powinno mi wyjsc wszystko!!

akurat to uszkodzenie nie wyjdzie na kompie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6