Uderzenie i huk podczas hamowaniana wybojach -problem rozwiązany

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gigi-wojtek » 8 cze 2007, 19:25

Witam
Jak w temacie dodam tylko że to uderzenie(walniecie) nastepuje nie tylko po wiechaniu w dziure ale i też przy najechaniu na wypukłość
Przy jeździe nic takiego nie występuję tylko podczas hamowania
Poduszkę amortyzatora sprawdziłem jest cała
Co to może być ?
Ostatnio edytowano 9 wrz 2007, 12:23 przez gigi-wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 18:17
Posty: 28
Skąd: łodź
Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r

Postprzez marakus » 8 cze 2007, 21:01

Włącza się ABS w wyniku utraty kontaktu z podłożem – czas sprawdzić amortyzatory.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Hazu » 8 cze 2007, 21:13

Może też byc wybita tuleja gmowo metalowa na wahaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez gigi-wojtek » 9 cze 2007, 13:16

ABS sie włącza prawie za każdym razem jak to walnięcie nastepuje
Byłem sprawdzić amorki wyszło 60% w lewym i 57% w prawym
Tuleje w wahaczu są dobre tak powiedział mechanik
Marakus jestes pewien na 100% że to wina amorków?
To uderzenie to jak by oberwana poduszka amortyzatora lub jak by walnać młotem 5 kilowym w spód samochodu z całej siły
Gdy ABS włącza się na równej nawierzchni nie ma tego walniecia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 18:17
Posty: 28
Skąd: łodź
Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r

Postprzez marakus » 10 cze 2007, 20:05

Pewny nie jestem, ale 50-60% zużycia amorków to dość sporo. Zobacz, czy auto nie waha się kilka razy po naciśnięciu na błotnik. Jeśli tak, to raczej mogą być amorki. Testy w stacjach nie są w 100% miarodajne. Sprawdź jedna inne elementy zawieszenia przedniego na szarpakach, może jakiś element jest pęknięty?
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez gigi-wojtek » 19 cze 2007, 20:44

Przymierzam się do zmiany amortyzatorów.
Całe zawieszenie jest ok więc to musi być wina amorków.
Myśle nad czymś takim dobre będą czy to szmelc ?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=205799057
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 18:17
Posty: 28
Skąd: łodź
Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r

Postprzez gigi-wojtek » 29 cze 2007, 12:56

Amorki nowe a jak pukało tak puka dalej <killer>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 18:17
Posty: 28
Skąd: łodź
Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r

Postprzez gigi-wojtek » 9 wrz 2007, 12:23

Wymienilem obie prawe tuleje wachacza
i po problemie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 18:17
Posty: 28
Skąd: łodź
Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r

Postprzez Hazu » 9 wrz 2007, 13:55

emmarek napisał(a):Może też byc wybita tuleja gmowo metalowa na wahaczu

:P
ale masz nowe amortyzatory :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez adam626 » 10 wrz 2007, 10:05

sprawdź podporę prawej półosi, u mnie był taki objaw jak środkowy przegub dostał luzu na wieloklinie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6