Witam...
Przymierzam sie do wymiany pompy wodnej, tylko nie wiem czy dam sobie sam rade. Chodzi o to.... czy rozrzad musze rozpiac.... jezeli tak to chyba rowniez wymienie pasek – dwie pieczenie na jednym ogniu.
Czy jest to trudna operacja?
PS... jest jakis sposob blokowania kol pasowych w silniku – do odkrecenia... Czy trzeba posiadac specjalny chwytak?
Pozdrawiam
Wymiana pompy wodnej – jakie trudności?
Strona 1 z 1
U mnie odkręcali rozrząd pneumatykiem (nie da się wyjąć pompy bez zdejmowania pasa rozrządu). Natomiast rozbili się o osłony plastikowe paska, bo były lekko zdeformowane i zaczęły obcierać. Jakoś jednak dali sobie radę.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
marakus napisał(a):(nie da się wyjąć pompy bez zdejmowania pasa rozrządu)
Ja mam FS ale z roku 98 i wymienialem osobiscie pompe wodna i nie rozpinalem rozrzadu tylko poluzowalem napinacz paskai odkrecilem rolke na pompie , i troche to jest klopotliwe ale da sie to zrobic ,Tylko po ponownym zamontowaniu sprawdzi czy ci nie przeskoczyl pasek mnie nie przeskoczyl . Pamietaj ze jednak by zdjac ten uchwyt( co jest przy obudowie oslony rozrzadu) silnika i pod spodem podeprzec silnik .Ze zdjeciem paska jest szybciej ale nie wszyscy potem potrafia zalozyc prawidlowo pasek rozrzadu(zaznacz pisakiem na pasku i na walkach znaki do kontroli ) .Na dole odkrecajac srube ta ktora jest na wale korbowodu jednak warto mniec dobry pneumatyk lub udar .
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
Witma.
Przechodzilem przez to ostatnio i faktycznie
Aby odkrecic kolo pasowe na korbowodzie (w celu odkrecenia oslony ) wyciagnij zaslepke gumowa znajdujca sie (pod silnikiem, mniej wiecej na srodku) przy kole zamachowym, przekrec walem tak aby ukazala sie srubka, zablokuj wal wkladajac w otwor cos twardego co sie nie pognie i nie polamie, przekrec delikatnie walem, powinien sie zablokowac, wtedy z odkreceniem sruby nie powinno juz byc problemu.
W piatek bede wymienial rozrzad to moge zrobic kilka fotek to zobaczysz co i jak.
Przechodzilem przez to ostatnio i faktycznie
Redoo napisał(a):rozbieranie wszystkiego daje po pupie
Heops napisał(a):jest jakis sposob blokowania kol pasowych w silniku – do odkrecenia
Aby odkrecic kolo pasowe na korbowodzie (w celu odkrecenia oslony ) wyciagnij zaslepke gumowa znajdujca sie (pod silnikiem, mniej wiecej na srodku) przy kole zamachowym, przekrec walem tak aby ukazala sie srubka, zablokuj wal wkladajac w otwor cos twardego co sie nie pognie i nie polamie, przekrec delikatnie walem, powinien sie zablokowac, wtedy z odkreceniem sruby nie powinno juz byc problemu.
W piatek bede wymienial rozrzad to moge zrobic kilka fotek to zobaczysz co i jak.
- Od: 20 kwi 2007, 20:02
- Posty: 29
- Skąd: Lubartów
- Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG
Dzieki za pomoc....
dzisiaj skonczylem walke. Bylo faktycznie troche zabawy jak dla osoby ktora robi to pierwszy raz, ale nie jest to niemozliwe do zrobienia. Wystarczy kirowac sie kilkoma pdstawowymi zasadami.... i wszystko powinno byc jak trzeba.
Wymienilem tez rozrzad... dla swietego spokoju.
Dzieki za podpowiedzi – w szczegolnosci z kolem pasowym.
Pozdrawiam
dzisiaj skonczylem walke. Bylo faktycznie troche zabawy jak dla osoby ktora robi to pierwszy raz, ale nie jest to niemozliwe do zrobienia. Wystarczy kirowac sie kilkoma pdstawowymi zasadami.... i wszystko powinno byc jak trzeba.
Wymienilem tez rozrzad... dla swietego spokoju.
Dzieki za podpowiedzi – w szczegolnosci z kolem pasowym.
Pozdrawiam
- Od: 23 paź 2006, 00:29
- Posty: 31
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V FS + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6