Wymiana pompy wodnej – jakie trudności?

Postprzez Heops » 3 cze 2007, 19:16

Witam...
Przymierzam sie do wymiany pompy wodnej, tylko nie wiem czy dam sobie sam rade. Chodzi o to.... czy rozrzad musze rozpiac.... jezeli tak to chyba rowniez wymienie pasek – dwie pieczenie na jednym ogniu.

Czy jest to trudna operacja?

PS... jest jakis sposob blokowania kol pasowych w silniku – do odkrecenia... Czy trzeba posiadac specjalny chwytak?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2006, 00:29
Posty: 31
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V FS + LPG

Postprzez marakus » 3 cze 2007, 22:02

U mnie odkręcali rozrząd pneumatykiem (nie da się wyjąć pompy bez zdejmowania pasa rozrządu). Natomiast rozbili się o osłony plastikowe paska, bo były lekko zdeformowane i zaczęły obcierać. Jakoś jednak dali sobie radę.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Redoo » 3 cze 2007, 22:13

Heops ja własnie wczoraj to robiłem :D ehh zeszło trochu z tym rozbieranie wszystkiego daje po pupie
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Achemenid » 4 cze 2007, 11:42

marakus napisał(a):(nie da się wyjąć pompy bez zdejmowania pasa rozrządu)


Ja mam FS ale z roku 98 i wymienialem osobiscie pompe wodna i nie rozpinalem rozrzadu tylko poluzowalem napinacz paskai odkrecilem rolke na pompie , i troche to jest klopotliwe ale da sie to zrobic ,Tylko po ponownym zamontowaniu sprawdzi czy ci nie przeskoczyl pasek mnie nie przeskoczyl . Pamietaj ze jednak by zdjac ten uchwyt( co jest przy obudowie oslony rozrzadu) silnika i pod spodem podeprzec silnik .Ze zdjeciem paska jest szybciej ale nie wszyscy potem potrafia zalozyc prawidlowo pasek rozrzadu(zaznacz pisakiem na pasku i na walkach znaki do kontroli ) .Na dole odkrecajac srube ta ktora jest na wale korbowodu jednak warto mniec dobry pneumatyk lub udar .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez mysza_81 » 4 cze 2007, 21:04

Witma.
Przechodzilem przez to ostatnio i faktycznie
Redoo napisał(a):rozbieranie wszystkiego daje po pupie



Heops napisał(a):jest jakis sposob blokowania kol pasowych w silniku – do odkrecenia


Aby odkrecic kolo pasowe na korbowodzie (w celu odkrecenia oslony ) wyciagnij zaslepke gumowa znajdujca sie (pod silnikiem, mniej wiecej na srodku) przy kole zamachowym, przekrec walem tak aby ukazala sie srubka, zablokuj wal wkladajac w otwor cos twardego co sie nie pognie i nie polamie, przekrec delikatnie walem, powinien sie zablokowac, wtedy z odkreceniem sruby nie powinno juz byc problemu.

W piatek bede wymienial rozrzad to moge zrobic kilka fotek to zobaczysz co i jak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 20:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez Heops » 4 cze 2007, 22:54

Dzieki za pomoc....
dzisiaj skonczylem walke. Bylo faktycznie troche zabawy jak dla osoby ktora robi to pierwszy raz, ale nie jest to niemozliwe do zrobienia. Wystarczy kirowac sie kilkoma pdstawowymi zasadami.... i wszystko powinno byc jak trzeba.

Wymienilem tez rozrzad... dla swietego spokoju. :D

Dzieki za podpowiedzi – w szczegolnosci z kolem pasowym.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2006, 00:29
Posty: 31
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V FS + LPG

Postprzez Redoo » 4 cze 2007, 23:08

Heops ja to w połowie roboty poszedłem sie nachlac bo mi nerwy pusciły :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6