Problemy przez odwrotnie założony filtr powietrza. Problem rozwiązany

Postprzez crupek » 31 maja 2007, 22:21

Witam Wszystkich od roku czasu jeszcze mazdą 626 2.0 16V DOHC 94r. I jak do tej pory jestem z niej bardzo zadowolony i nie mialem zadnych problemów.

Ale tak:
– tydzien temu wlozylem filtr powietrza odwrotną stroną (do gory nogami) wszystko ok a po przejechaniu 150 km auto zaczeło sie dusic tak jakby był nieszczelny dolot ja mu na gaz a on sie dusi. po czym założylem nowy filtr i wyrażna poprawa lecz nadal troszke sie dusi jak chce pojechac dynamicznie. Nie było tak wczesniej samochod osłabł strasznie
– rozkręciłem przepływke okazala sie czysta. co mam dalej wysczyścic moze przepustnice ale jak ?? Poradżcie cos prosze

Nie wiem co robic pomozcie auto strasznie sie dusi !!! Z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio edytowano 23 cze 2007, 23:17 przez crupek, łącznie edytowano 2 razy
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez kierownik » 31 maja 2007, 22:47

A błędy sprawdzałeś? Jak nie ma to nie wiem. Może rzeczywiście przepustnice, i krokowca, ale wątpię. U mnie (1,8) można najzwyczajniej przeczyścić przepustnicę – odkręcasz 4 śruby a wcześniej wyciągasz wlot powietrza (ja wyciągnąłem całą obudowę filtru powietrza, bo było dużo łatwiej). Aha- jest tam pare wtyczek i przewody z płynem od chłodnicy do podgrzewania przepustnicy, więc uważaj troszkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Grzyby » 31 maja 2007, 22:56

crupek napisał(a):Poradżcie cos

Na początek zapraszam do lektury tego tematu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
A następnie zapraszam do lektury regulaminu tego działu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
Potem nazwij poprawnie temat (użyj do tego przycisku z prawej strony "zmień")

A w temacie – a jesteś pewien że po tym rozbieraniu dolot jest szczelny? Nigdzie nie łapie lewego powietrza?

crupek napisał(a):wlozylem filtr powietrza odwrotną stroną

stary filtr tak założyłeś? Jeśli tak to nieźle syfu zassało do silnika :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez crupek » 31 maja 2007, 23:13

Przepraszam najmocniej juz się poprawiłem !
Ale czy mógł by mi ktoś pomóc ??
Przeszukałem już forum i nikt nie mial takiego przypadku !

Grzyby napisał(a):A w temacie – a jesteś pewien że po tym rozbieraniu dolot jest szczelny? Nigdzie nie łapie lewego powietrza?|

Tak jestem pewien bo przy przygazówce aż chcę wywrócić obudowę filtra powietrza na lewą stronę. Także jest szczelny
Jeśli naleciał syf do silnika to czy jest jakiś sposob żeby go teraz przeczyścic ?? prosze o pomoc
Ostatnio edytowano 31 maja 2007, 23:22 przez crupek, łącznie edytowano 1 raz
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez kierownik » 31 maja 2007, 23:17

Sama przepustnica Ci pewnie nie pomoże. :( Sprawdź rzeczywiście szczelność dolotu i błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez crupek » 31 maja 2007, 23:21

szczelny jest !
A czy jeśli nie świeci się "check engine" to znaczy ze nie ma błedów ??
świeci sie tylko przed uruchowmieniem silnika potem gasnie czyli wszystko OK
Jak sprawdzalem kody to tez sie nie zaswiecila nawet na chwile
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez kierownik » 31 maja 2007, 23:26

no to lipa. nie wiem, ja bym spróbował przeczekać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez crupek » 31 maja 2007, 23:33

Uwierz mi że czekanie nic nie daje ?? Dalej tak samo jest czasami chcesz ostro ruszyc a tu dupa! Naprawde nikt na forum nie jest w stanie mi pomóc ??
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez kierownik » 31 maja 2007, 23:37

spoko spoko. niektórzy już śpią. może jutro Ci pomogą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez slav » 1 cze 2007, 11:14

wez kolego i zrestartuj kompa, moze jak sie od nowa ustawi bedzie ok.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Pawnik » 1 cze 2007, 12:42

Mógł walnąć przepływomierz poprzez źle złożony filtr...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Loczek » 1 cze 2007, 13:35

A czy syf który naleciał jak filtr był źle załozony nie mógł zapchac wtrysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez crupek » 1 cze 2007, 14:04

Przpływka : Ten drucik płytka jest cały i czysty.
kompa resetowalem. błedów od kupna auta czyli rok nie wywalił jeszcze
a co z wtryskami ??
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez kierownik » 1 cze 2007, 15:02

możesz wyciągnąć listwę wtryskiwaczy i zobaczyć mniej więcej jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tomekrvf » 1 cze 2007, 17:55

A jak Ci się udało odwrotnie założyć filtr powietrza?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez crupek » 1 cze 2007, 18:21

no jakoś się udało skoro powstał ten temat :(
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez Grzyby » 2 cze 2007, 08:54

crupek napisał(a):"check engine"

A skąd ta kontrolka? To Cronos?


Loczek napisał(a):A czy syf który naleciał jak filtr był źle załozony nie mógł zapchac wtrysków?

Jak?
Przecież powietrze nie leci przez wtryski.

crupek – masz LPG?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez crupek » 2 cze 2007, 10:47

Gazu nie mam nie miałem i nie będę miał
Dzisiaj sprawdziłem że po zdjęciu przepływki też się dusi czyli coś głebiej jest:(
Kompa też zresetowałem tylko nie wiem z czego skoro nie świeciła sie kontrolka check, no ale dobra odłączyłem klemy i wcisnąłem hamulec na minute
a propo check engine to prawda nie ma napisu tylko namalowany silnik
mógłby mi ktoś wysłać serwisówke do 94 r. na maila
crupek@wp.pl
dzieki z góry
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez Grzyby » 2 cze 2007, 11:08

crupek napisał(a):mógłby mi ktoś wysłać serwisówke do 94 r. na maila

170Mb??
Jest na forum – ściągnij sobie


crupek napisał(a):a propo check engine to prawda nie ma napisu tylko namalowany silnik

bo nigdy nie było napisu.
To Cronos czy Special?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Adam » 2 cze 2007, 13:47

A sprawdzałeś świece? Może trochę fantazjuję ale skoro założyłeś odwrotnie brudny filtr powietrza a silnik zassał i spalił syf znajdujący się na min to możliwe że po spaleniu takiej "mieszanki" powstał jakiś nagar na świecach.
Sprawdź może filtr paliwa... Być może zatankowałeś jakieś trefne paliwo i się przytkał a efekt zbiegł się trochę w czasie z grzebaniem przy filtrze powietrza . Jeszcze jedną rzecz jaką bym sprawdził to drożność dolotu do filtra powietrza. Szanse na to że coś tam się dostało są niewielkie ale...

Pozdrawiam,
Adam
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6