Wyrzut oleju i biała maź pod maską.

Postprzez mstah » 29 maja 2007, 11:23

Witam !
Dziś rano zszedłem po samochód i widzę plamę oleju pod nim. Otwieram maskę i wlosy mi się zjeżyły na głowie. Wszystko ubabrane olejem (jakby wyciekł pod ciśnieniem) i mało tego – jakimś białym, lepkim, wilgotnym nalotem – jak wilgotnym wapnem. Pewno źle zrobiłem – ale odpaliłem go i szybko podjechałem do najbliższego warsztatu (ok 2 km) i teraz czekam na diagnoze. Po drodze falowały mi obroty silnika (jałowe) i dwa razy zgasł – ale jakoś dojechałem.
Na pewno poszła mi uszczelka pod głowicą, po od paru dni zaczęła mi przeciekać – zresztą uszczelkę w ciągu 1,5 roku wymieniałem już 2 razy. Kilka miesięcy temu uzupełniałem płyn chłodniczy (na zimnym silniku), bo miałem falowanie obrotów silnika. Wszedł litr, falowanie ustało – ale (nie wiem czy od tego) przestała działać klimatyzacja. Od pewnego też czasu zauważyłem, że silnik i okolice są zakurzone takim białym "pyłem".
Pewno czegoś nie dopatrzyłem i może to jest konsekwencja tego. Może płyn chlodniczy zmieszał się z olejem ... .
Czy ktos z Was spotkał się z czymś takim? Przyjmę każdą rzeczową krytykę.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 31 maja 2007, 09:10 przez mstah, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 mar 2005, 09:55
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE 93'

Postprzez Brzegu » 29 maja 2007, 14:42

Witam.

Jam miałem kiedyś taki problem z tym że u mnie do układu dostawała się woda ze zbiornika paliwa która łączyła się z olejem i wytworzyła się biała maź która zapchała przewody i też wystrzelił bo za duże ciśnienie się zrobiło. po przeczyszczeniu wszystkiego i kilkukrotnym wlewaniu preparatów neutralizujących wodę problem zniknął.
Zawsze może być lepiej :)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2007, 12:05
Posty: 17
Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
Auto: 626 GF 1,8 97r

Postprzez Karwoś » 29 maja 2007, 17:02

Najgorsze co może być to pęknięta uszczelka pod głowicą.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez BratCukierka » 29 maja 2007, 17:36

mstah napisał(a):zresztą uszczelkę w ciągu 1,5 roku wymieniałem już 2 razy.


niech zgadne "zamiennik"??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Przemo » 29 maja 2007, 21:31

BratCukierka napisał(a):niech zgadne "zamiennik"


A może "fachowcy" składali silnik??
mstah taki "duży chłopczyk" (2 lata na forum), a tematu poprawnie nie umie nazwać. Wstyd!!
Popraw szybko zanim mod wpadnie.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez mstah » 31 maja 2007, 09:20

To jest mój drugi zaczęty wątek, bo zawsze używam opcji szukaj i przeważnie znajduje rzeczy, które szukam. Tym razem nie znalazłem nic o białej mazi i postanowiłem zapytać na forum o to, bo mechanik, do którego zawiozłem auto – mimo kilkudziesięcioletniego doświadczenia nie spotkał się z czymś takim i nie ma pojęcia skąd to mogło się wziąć. Chciałem ewentualnie poznać możliwą przyczynę awarii, żeby podczas naprawy mechanik to uwzględnił.
Naprawdę nie wiem jak mam zmienić nazwę tematu. Jeśli moderator uważa, że temat jest nieciekawy i nie warty umieszczenia na forum – to proszę go usunąć. Dla mnie niestety jest to poważny problem.

Natomiast, co do samej awarii – rozerwało rurę przy chłodnicy, olej w silniku nie wygląda na zanieczyszczony. Nie dodawałem żadnych polepszaczy ani tym podobnych w ciągu 2,5 letniego użytkowania auta ... a jednak wszystko jest oblepione białą mazią i olejem. Jedno co jest pewne – czeka mnie spory wydatek.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2005, 09:55
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE 93'

Postprzez Przemo » 31 maja 2007, 14:06

Nie napisałeś najważniejszego!!
Skąd wydobywa się ta maź i olej!! Sprawdź odmę czy nie jest zasyfiona. Jeśli jesteś pewien że padła uszczelka, to jakich jeszcze przyczyn szukasz. Jak głowicę będziesz miał na wierzchu, to ją wyczyść porządnie, daj do sprawdzenia i planowania. Sprawdźcie też płaszczyznę bloku. No i oczywiście oryginalna uszczelka pod głowicę.
PS. Sprawdź korek chłodnicy.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez BratCukierka » 31 maja 2007, 15:12

Przemo napisał(a):No i oczywiście oryginalna uszczelka pod głowicę.


To jest podstawa :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Boris86 » 2 cze 2007, 21:28

Jesli wywaliło weżem chłodnicy i widzisz ze sam olej pod korkiem i na bagnecie jest czysty... to spoko
Gorzej jak by dmuchneło w drugą strone bo to była opcja w której prawdopodobnie zatarł byś silnik.
Ale tak to nie jest źle ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mstah » 6 cze 2007, 13:03

Więc mechanik stwierdził, że instalacja chłodnicy była bardzo zanieczyszczona. Jednak on się obawia, że mogłem przegrzać silnik (po awarii jechałem do warsztatu na minimalnej ilości oleju), bo teraz strasznie kopci na niebiesko. Stwierdzi to dobiero jak dostanie się do samej głowicy. Resztka oleju, która została w silniku podobno była czysta... Zobaczymy co będzie dalej :–(
Początkujący
 
Od: 8 mar 2005, 09:55
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE 93'

Postprzez Brzegu » 28 cze 2007, 11:47

Ten problem który tutaj opisałeś byłato w 100% procentach zapchana odma wystarczy ją tylko przeczyścić.
Zawsze może być lepiej :)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2007, 12:05
Posty: 17
Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
Auto: 626 GF 1,8 97r

Postprzez Redoo » 28 cze 2007, 18:21

Brzegu napisał(a):zapchana odma wystarczy ją tylko przeczyścić.

a jak?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6