Brak mocy, czuć paliwo, olbrzymie spalanie co to może być ?
1, 2
Witam.
Ponad miesiac temu kupiłem mazde 626 1,8 94 r ge.
Była w fatalnym stanie nie jezdziła wogóle na benzynie tylko na LPG jakoś szła.
Okazało się że był rozwalony przpływomierz, urwany kabel od lambdy, zapchane wtryski, urwany kabel od czujnika polożenia przepustnicy.
Uporłem się z tym i wszystko naprawilem.
Po wszystkich naprawach zrobiłem reset komputera.
Po resecie nie ma już błedów ale nadal autko jest mułowate, śmierdzi paliwem z rury leci lekki biały dymek na bank to nie olej, no i pali strasznie dużo benzyny.
Robiłem analize spalin i koleś mi powiedział że coś jest nie tak bo sporo odchodzą od normy dużo jakiegos HC jak by za bogata mieszanka. Katalizator na bank nie jest zapchany a zapłon ustawiony jest na 12
Macie może jakies propozycje co to może być
Ponad miesiac temu kupiłem mazde 626 1,8 94 r ge.
Była w fatalnym stanie nie jezdziła wogóle na benzynie tylko na LPG jakoś szła.
Okazało się że był rozwalony przpływomierz, urwany kabel od lambdy, zapchane wtryski, urwany kabel od czujnika polożenia przepustnicy.
Uporłem się z tym i wszystko naprawilem.
Po wszystkich naprawach zrobiłem reset komputera.
Po resecie nie ma już błedów ale nadal autko jest mułowate, śmierdzi paliwem z rury leci lekki biały dymek na bank to nie olej, no i pali strasznie dużo benzyny.
Robiłem analize spalin i koleś mi powiedział że coś jest nie tak bo sporo odchodzą od normy dużo jakiegos HC jak by za bogata mieszanka. Katalizator na bank nie jest zapchany a zapłon ustawiony jest na 12
Macie może jakies propozycje co to może być
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
sonda (ew. żle podpięta po urwaniu)?
Jeżeli nie pokazuje błędów to można ją jeszcze zmierzyć. Był gdzieś temat jak to zrobić.
Jeżeli nie pokazuje błędów to można ją jeszcze zmierzyć. Był gdzieś temat jak to zrobić.
Rozrząd robiłem zaraz po zakupie auta.
Możliwe że coś źle poskładali
Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem
Możliwe że coś źle poskładali
Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
gigi-wojtek napisał(a):Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564
Miasto: Łódź:Grzyby napisał(a):gigi-wojtek napisał(a):Gdzie w łodzi najlepiej jechać z tym problemem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564
1. "Sawit" Grzegorz Witowski
91-027 Łódź, ul. Limanowskiego 196 b – woj. łódzkie
tel. (042) 6511055, fax (042) 6511055
Dzwoniłem tam to jest firma która robi sprężyny to wszystko
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
Wymieniłem dziś sąde zobaczymy czy sie coś polepszy
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
Czekamy z niecierpliwością...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
gigi-wojtek i jak cos sie zmienilo?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Narazie jest dobrze dodam tylko że miałem też źle ustawiony zapłon.
Poprzedni mechanik ustawiał go bez łaczenia styków w gnieździe diagnostycznym i wyszło że zapłon był
wyprzedzony o 15 stopni ( chłopak pewnie nie wiedział że trzeba coś złaczyć ).
Biały dym okazał sie zwykłą parą ( dla mnie dużo tej pary ale dorwałem mechanika który sie zajmuje typowo japońcami i mówi że tak musi być a wasze mazdy dymią ).
Komputer nie zgłaszał awarii sądy koleś miernikiem ją sprawdził i powiedział że chyba jest coś nie tak.
Zrobił reset kąpa i autko śmiga że ho ho.
Narazie nie wiem ile pali ale napiszę jak sprawdzę.
Poprzedni mechanik ustawiał go bez łaczenia styków w gnieździe diagnostycznym i wyszło że zapłon był
wyprzedzony o 15 stopni ( chłopak pewnie nie wiedział że trzeba coś złaczyć ).
Biały dym okazał sie zwykłą parą ( dla mnie dużo tej pary ale dorwałem mechanika który sie zajmuje typowo japońcami i mówi że tak musi być a wasze mazdy dymią ).
Komputer nie zgłaszał awarii sądy koleś miernikiem ją sprawdził i powiedział że chyba jest coś nie tak.
Zrobił reset kąpa i autko śmiga że ho ho.
Narazie nie wiem ile pali ale napiszę jak sprawdzę.
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
gigi-wojtek napisał(a):Poprzedni mechanik ustawiał go bez łaczenia styków w gnieździe diagnostycznym i wyszło że zapłon był
wyprzedzony o 15 stopni ( chłopak pewnie nie wiedział że trzeba coś złaczyć )
a cos takiego sie robi,bo ja tez ustawialem zaplon bez zadnego mostkowania stykow, a powiecie mi czy na lpg zaplon powienien byc inaczej ustawiony?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Zapłon ustawiamy w trybie serwisowym.
Na PB 10st. na LPG najczęściej ustawia się większy kąt wyprzedzenia (około 14-15º).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Na PB 10st. na LPG najczęściej ustawia się większy kąt wyprzedzenia (około 14-15º).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 6 kwi 2007, 23:14 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Na PB 10st. na LPG najczęściej ustawia się mniejszy kąt wyprzedzenia.
mozesz doklanie powiedziec jaki to kat?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Wychodzi na to że mazda teraz pali w normach.
Wydaje mi się że to była wina źle ustawionego zapłonu że tak dużo paliła.
Notomiast znowu auto zrobiło się mułowate.
Dlaczego po rsecie kąpa jest dwa dni szybkie a pózniej robi sie muł
Czy to może być jakoś związane z LPG
Mam pierwszą generacje i zamiast komputera jest emulator.
Jak to sprawdzić macie może jakies pomysły
Właśnie zrobiłem reset i auto znowu śmiga.
To bez sensu robic reset co dwa dni.
Wydaje mi się że to była wina źle ustawionego zapłonu że tak dużo paliła.
Notomiast znowu auto zrobiło się mułowate.
Dlaczego po rsecie kąpa jest dwa dni szybkie a pózniej robi sie muł
Czy to może być jakoś związane z LPG
Mam pierwszą generacje i zamiast komputera jest emulator.
Jak to sprawdzić macie może jakies pomysły
Właśnie zrobiłem reset i auto znowu śmiga.
To bez sensu robic reset co dwa dni.
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
Nie znam tej wartości dokładnie, bo nie posiadam LPG, ale zapewne nie mniej, niż 0 stopni. Zapytaj Smirnoff'a – On zapewne będzie wiedział, bo dużo eksperymentował ze swoją instalacją LPG w posiadanym Xedosie.BIGer napisał(a):mozesz doklanie powiedziec jaki to kat?
Zanim zrobisz następny reset odczytaj, czy ECU ma jakieś błędy. Jeśli tak, to będzeisz miał odpowiedź. Jeśli nie, to zapewne jakiś czujnik lub urządzenie niepoprawnie funkcjonuje, wysyłając błędne wskazania do ECU, na podstawie to których komputer dobiera nieprawidłowe wartości map wtryskowych, itp.gigi-wojtek napisał(a):To bez sensu robic reset co dwa dni.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Zanim zrobisz następny reset odczytaj, czy ECU ma jakieś błędy. Jeśli tak, to będzeisz miał odpowiedź. Jeśli nie, to zapewne jakiś czujnik lub urządzenie niepoprawnie funkcjonuje, wysyłając błędne wskazania do ECU, na podstawie to których komputer dobiera nieprawidłowe wartości map wtryskowych, itp.
Błędów nie ma sprawdzałem diadą
Zastanawia mnie jedno czy to nie wina emulatora od LPG może to przez niego komputer głupieje i zmieniają sie mapy.
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
Jeśli jeździsz ciągle na LPG, to komputer nie ma na niego wpływu. Co innego na PB.
Komputer dobiera parametry pracy silnika (wtrysku i zapłonu) przede wszystkim na podstawie sondy LAMDBA i innych czujników. W przypadku LPG sonda jest brana pod uwagę przez ECU, ale komputer nic z tym nie robi, bo składem mieszanki steruje komputer od gazu. Jedynie ECU wpływa na sterowanie zapłonem (w stosunku do pracy silnika). Tak więc mułowatość nie może zależeć od ECU na LPG, no chyba, że masz LPG III gen lub nowszą.
W przypadku PB jest inaczej, bo ECU nieustannie zbiera i modyfikuje parametry, lecz przy LPG jest to zbędne. Na PB jednak to, co sobie ustalił, wykorzystuje. Inaczej mówiąc: czego nauczy się na LPG, wykorzysta na PB.
Wynika więc z tego, że na PB może być mułowaty, ale na LPG nie powinien. No chyba, że zapłon będzie bardzo opóźniony.
Jeśli na PB jest OK a na LPG nie, to trzeba szukać problemu w instalacji LPG. Jeśli na LPG jest OK, a na PB po kilku dniach po resecie robi się źle, to oznacza, że zapewne jakiś z czujników podaje złe dane lub coś innego jest uszkodzone i negatywnie wpływa na spalanie, na podstawie którego ECU dobiera parametry mieszanki, itp. Tak ja to widzę, choć jestem tylko człowiekiem, mylić się mogę...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Komputer dobiera parametry pracy silnika (wtrysku i zapłonu) przede wszystkim na podstawie sondy LAMDBA i innych czujników. W przypadku LPG sonda jest brana pod uwagę przez ECU, ale komputer nic z tym nie robi, bo składem mieszanki steruje komputer od gazu. Jedynie ECU wpływa na sterowanie zapłonem (w stosunku do pracy silnika). Tak więc mułowatość nie może zależeć od ECU na LPG, no chyba, że masz LPG III gen lub nowszą.
W przypadku PB jest inaczej, bo ECU nieustannie zbiera i modyfikuje parametry, lecz przy LPG jest to zbędne. Na PB jednak to, co sobie ustalił, wykorzystuje. Inaczej mówiąc: czego nauczy się na LPG, wykorzysta na PB.
Wynika więc z tego, że na PB może być mułowaty, ale na LPG nie powinien. No chyba, że zapłon będzie bardzo opóźniony.
Jeśli na PB jest OK a na LPG nie, to trzeba szukać problemu w instalacji LPG. Jeśli na LPG jest OK, a na PB po kilku dniach po resecie robi się źle, to oznacza, że zapewne jakiś z czujników podaje złe dane lub coś innego jest uszkodzone i negatywnie wpływa na spalanie, na podstawie którego ECU dobiera parametry mieszanki, itp. Tak ja to widzę, choć jestem tylko człowiekiem, mylić się mogę...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Wynika więc z tego, że na PB może być mułowaty, ale na LPG nie powinien. No chyba, że zapłon będzie bardzo opóźniony.
Zapłon jest dobrze ustawiony +10.
Moim zdaniem uczy się jakiegoś syfu na LPG a pózniej to wykorzystuje do BP i LPG.
Wszystko jest ok do momentu kiedy nie zrobie kilku kilometrów na LPG.
Po mału zaczynamy dochodzić do konkretnych wniosków.
Tylko jest pytanie, co zrobić żeby było ok na LPG i BP
W swojej instalacij gazowej nie mam nawet silnika krokowego.
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
Spaliła mi równo 9 L LPG w trasie wiec chyba super.
Ale co zrobić z tym komputerem
Jak zamontuje komputer do gazu to rozwiąże mój problem z mapami paliwowymi??
Piszcie jak wiecie
Ale co zrobić z tym komputerem
Jak zamontuje komputer do gazu to rozwiąże mój problem z mapami paliwowymi??
Piszcie jak wiecie
- Od: 8 lut 2007, 18:17
- Posty: 28
- Skąd: łodź
- Auto: mazda 626 1,8l 16V 94r
gigi-wojtek napisał(a):W swojej instalacij gazowej nie mam nawet silnika krokowego
ja również i nie narzekam
gigi-wojtek – raczej nie ma takiej opcji żeby nie było błędów a po resecie (czego jak nie ma błędów) było lepiej.
Jesteś pewien że dobrze odczytujesz błędy?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6