Problem z prowadzeniem, rzuca i ściąga – 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kater83 » 5 sty 2011, 14:43

johny2007 u ciebie sytuacja jest taka. Za dużo rzeczy do sprawdzania żeby można było powiedzieć co się dzieje. W sumie to trzeba by było zrobić wszystko. I jak się cokolwiek robi to sytuacja jest analogiczna jak do amortyzatorów. Jakaś konkretna firma najlepiej bo te inne to nie działają dobrze, za długo ... też nie bardzo. Jakość zazwyczaj kosztuje. Pocieszając w przypadku mazdy jest to, że na forum są osoby które maja pojęcia jakie części montować. Następny "+" : mazda robiona na odpowiednich częściach naprawdę jest niezawodna i jak już się coś zrobi to nie ma potrzeby tam zaglądać. Zresztą nie tylko mazda. Koniec już o szrocie w nowych pudełkach.
Opisz jakich firm części powsadzałeś(jakie były powsadzane) i jakie masz opony (to tez może mieć znaczenie-ale nie aż takie). Naprawdę niektóre firmy robią takie coś co się gorzej sprawdza niż wystukane stare. Wiem kasa ale niektórych rzeczy nie da się oszukać.
A jeszcze jedno amortyzatory w zimie lubią zamarznąć. Skutki: łatwo się domyśleć. Jak odmarzną to wraca wszystko często do normy. Często nie znaczy zawsze. Wraca temat jakości ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 14:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez kater83 » 5 sty 2011, 14:46

a opony to oddzielny temat ... Wbrew logice : opony o lepszej przyczepności na tylną oś !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 14:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez luk-kk » 5 sty 2011, 15:32

Frigo to ogólnie nie jest za dobra opona( na czysty śnieg elegancka) nie sprawdza się w każdych warunkach lepiej wybrać fuldę kristall montero 3 albo savę eskimo s3 troszkę droższe a sporo lepsze w każdych warunkach oprócz śniegu. Ja mam opony seryjnej wielkości i fajnie się śmiga, jedynie z lodem albo w głębokich koleinach śniegowo – lodowych auto z rzadka "robi co chce".

Ciśnienie mam 2.3 na przód, 2.4 tył(przednie też troche wyglądają jakby były niedopompowane, [jakie?] raczej takiego wrażenia nie sprawiają w dziwie się że widać tak małą różnicę w ciśnieniu), często podróżuję w 3 osoby + parę rzeczy w bagaju i butla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez kater83 » 5 sty 2011, 15:50

frigo nie są złe. To opona zimowa i tak do niej trzeba podchodzić. Ale faktycznie z praktyki i z testów wynika ze sprawdzają się jak zasypie. Natomiast typowe zimowe warunki wypadają trochę gorzej od konkurencji.Przez typowe rozumiem zimno mokro ciapa na drodze. Sprawiają po prostu wrażeni bardziej śliskich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 14:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez luk-kk » 5 sty 2011, 16:01

kater83 napisał(a):frigo nie są złe. To opona zimowa i tak do niej trzeba podchodzić. Ale faktycznie z praktyki i z testów wynika ze sprawdzają się jak zasypie. Natomiast typowe zimowe warunki wypadają trochę gorzej od konkurencji.Przez typowe rozumiem zimno mokro ciapa na drodze. Sprawiają po prostu wrażeni bardziej śliskich.


Wiadomo jak ktoś nie mieszka w mieście i porusza się po nieodśnieżonych drogach to wtedy frigo jak najbardziej ale zimą w mieście to raczej jeździmy się po błocie pośniegowym albo po mokrej nawierzchni (chyba że naprawdę wali śniegiem ostro i zalega on na ulicach) i tymi parametrami należy się według mnie kierować przy zakupie opon zimowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Hugo » 8 sty 2011, 14:20

Co do niestbilności auta podczas jazdy po śliskiej nawierzchni to masz wrażenie, że rzuca tyłem czy przodem auta?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez johny2007 » 8 sty 2011, 17:15

chyba przodem...... takie mam przynajmiej takie odczucie
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez marcin060685 » 31 sty 2011, 20:59

A nie zastanawialiśie się czy przyczyną bujania auta może być krzywe podłoże? :P jak ja jeździłem po śniegu to wielokrotnie tylkem zarzucalo albo przodem jak wjechalo sie w jakąś koleinę albo na górkę uformowaną ze śniegu i lodu. Czasem tego nawet nie wiać, ale na śnieu sie czuje bo koła się ślizgają.
marcin060685
 

Postprzez johny2007 » 31 sty 2011, 22:33

to tak jestem, po wymianie tuleii wahacza przedniego(to nie od tego bujało ale lewa była juz na szmelc)...
ostatnio jak wpadłem w dziure to pogorszyło sie az szkypiało.... i wiedziałem ze to juz napewno amortyzator wyciagnełem go i do tego ze juz był do wyrzucenia to miał luzy i dlatego prawdopodobnie bujało....... jestem tez po wymianie całego zawieszenia(amortyzatory+sprezyny) i wymiana krzywego wahacza wleczonego... i jak jechalem to było super zadnego stukania ani pukania... po prostu jak w niebie... jeszcze musze wyprubowac jak po sniegu sie jezdzi...... ale jestem dobrej mysli...../////
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez bulianomoreno » 26 gru 2012, 01:15

ja miałem 185/70 14R
a teraz mam 195/60 15R i na tych "szerszych" oponach mnie strasznie mocno ściąga;/... dodaje ze amortyzatory tez są wy****ne ;/ ... i zawieszenie tez by wymagalo podleczenia.. ale pytanie brzmi jakim cudem opona która jest 1cm szersza jest tak uzależniona od kolein;/.. może to zależy ze wieksza felga to ina geometria kół.. i źle koła sa ustawione względem jedni;/ niewiem;/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez szumki44 » 26 gru 2012, 02:04

wez statystycznie wylicz :P 1cm to az 2cm na szerokosci calego samochodu :P 2cm to sporo :P
wyobraz sobie ze jedziesz w rynnach i masz spasowane kola 195 i masz 0.5 luzu po stronie 1 i drugiej :D a rynna ma glebokosc polowy opony :D i pomysl sobie jak by bylo jak bys mial teraz po tym 1cm wiecej ? to opona znajdowala by sie poza rynna;] wiec tak masz na drodze :D duzo autek ma podobne oponki i wszyscy jedza 1 sciezka mniej wiecej i takie rynny sie produkuja:D ja smigam na 205 :D kompromis:P bo 235 to nie idzie jechac ;/ najlepiej sie smiga na 185:) i sadze ze na miasto idealna opona :D ale ma swoje wady bo w dziury wpadasz;p a jak masz szersza to dziory przejedzasz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 26 gru 2012, 11:07

Na niższym profilu opony też bardziej będzie ściągać :P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez bulianomoreno » 26 gru 2012, 22:30

a co ma profil opony do tego?! .. bo twardsza guma? czy co?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez szumki44 » 26 gru 2012, 22:43

wbrew pozorom profil ma mega znaczenie :)
Dopompuj powietrza i zrob cegle z opon to zobaczysz roznice ;> tak jest na niskoprofilowkach:) opona wtedy mnniej wybiera nierownosci bardziej sztywna i krawedzie opon sa sztywniejsze wiec nie uklada sie pod profil koleiny.. ogolnie masz te czynniki wplywajace na bujanie sie w koleinach :
-szerokosc opony
-wysokosc opony
-rozstaw osi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 26 gru 2012, 23:07

Szumki dobrze ostatnio gadasz ;) a ja bym nawet powiedział, że profil może ma nawet ciut większe znaczenie niż szerokość. Ogólnie zakładaj opony/koła takie jak fabryka dała lub delikatnie inne.
W autach bez wspomagania można o wiele bardziej/łatwiej wyczuć różnicę w oponach.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 27 gru 2012, 00:02

235 na wspomaganiu sam czolem roznice :P myslalem ze pompa zdechnie i sie zaleje "krwia:" pod maska :D szkoda wspomagania a 185 to jak z trybem CITY(z punta :P ) paluszkiem krecilo sie bez oporow..

215-205 dobry kompromis :)
195 dobre na spokojna jazde
185 do miasta idealne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6