Check engine zapala sie i o/d – mruga

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 14 cze 2004, 15:16

626 silnik typ FS 1991 ccm automat z kanady 1996 r
1) od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine. W gliwicach i Katowicach nie posiadano testera do tego auta – chyba sterownik FORDA.
2) po rocznym korzystaniu z gazu -być moze bez związku- po 20 -30 km w trasie zaczyna mrugać o/d . do 20 km jazdy nigdy się to nie zdarza skrzynia przełącza bez problemu.
Proszę o pomoc.
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez Paweł » 14 cze 2004, 18:32

Sprawdz, moze odczytasz kody zgodnie z instrukcja na stronie:

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php

Jesli nie, to musisz poszukac warsztatu, ktory odczyta dla Ciebie kody z systemu OBD-II. Pamietaj, zeby kody odczytac, skasowac, przejechac kilka kilometrow i ponownie odczytac. Jesli podasz kody, byc moze bedziemy mogli cos wiecej powiedziec.

Jesli chodzi o migajace O/D po kilkudziesieciu kilometrach jazdy, to czesto jest to wiazane z przegrzewaniem sie oleju i ludzie proponuja wmontowanie dodatkowej chlodnicy, ale ciezko sie z tym calkowicie zgodzic. Prawdopodobnie skrzynia zuzyla sie i traci cisnienie, kiedy olej jest rzadki. Ewentualnie moze to byc tez czujnik predkosci lub podobne uszkodzenie. Bez kodow mozna dlugo zgadywac, chociaz one same na pewno nie dadza 100% odpowiedzi.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Crimer » 14 cze 2004, 20:55

lampka CHECK ENGINE? hmm pewnie sonda lambda, ja miałem taki problem w poprzedim samochodzie a dokładnie w calibrze, wymieniłem sonde i GIT
Obrazek
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 19:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 14 cze 2004, 22:56

Eugeniusz Jaroch napisał(a):626 silnik typ FS 1991 ccm automat z kanady 1996 r
1) od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine. W gliwicach i Katowicach nie posiadano testera do tego auta – chyba sterownik FORDA.
2) po rocznym korzystaniu z gazu -być moze bez związku- po 20 -30 km w trasie zaczyna mrugać o/d . do 20 km jazdy nigdy się to nie zdarza skrzynia przełącza bez problemu.
Proszę o pomoc.

Mam przejechane ok 53. ooo mil olej nie był wymieniany efekt o/d mam od 2 miesięcy
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez Carrrlos » 14 cze 2004, 23:37

Eugeniusz Jaroch napisał(a):od zawsze -7 lat- po forsownej jeżdzie przy max przySpieszeniu na trasie – rozgrzany- po szybkim odpuszczeniu gazu czasem zapalała się lampka check engine.

nie wiem czy dobrze to interpretuję, ale taka jazda zbliża do gotowania oleju, znasz wydajnośc chłodznia swojego oleju w ASB?, może w tym problem .... i .... rychły remont... czego nikomu nie życzę
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Paweł » 14 cze 2004, 23:39

53. ooo mil olej nie był wymieniany


Czy ja dobrze zrozumialem, ze przejechales 53k mil na jednym oleju? <oczy>. Powinienes go wymieniac w tym samochodzie gora co 5-7k mil.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Carrrlos » 14 cze 2004, 23:41

nie tco to poprostu niemożliwe
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez zibana » 15 cze 2004, 08:57

po co wymieniac olej skoro auto jezdzi heheheeh
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 19:13
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 15 cze 2004, 14:35

Nigdzie w oryginalnej instrukcji ani w harmonogramie przegłądów nie natrafłem na termin czy przebeg do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. :( :( :( Tylko dlatego nie był wymieniany
Dziękuję za dotychczasowe i przyszłe komentarze :) :) :)
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez GrzegorzSz » 15 cze 2004, 16:30

Musisz odczytac najpierw kody bledow skrzyni. Sprawdz czy olej smierdzi. To podstawa do dalszych kombinacji. POmijam wycieki oleju co oczywiste. Z reguly pierwsza wymiana oleju w CD4E jest po ok. 40t. mil – tak przewaznie wymianiaja warsztaty w US. Jesli tak, to czeka Cie generalka skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez _MarSs_ » 15 cze 2004, 19:42

Nie straszcie człowieka!! Skoro olej nie był wymieniany, to OD/OFF musi się zapalić. Kolega pisze, że jeszcze przełącza dobrze, więc wymieni olej i będzie OK.
Swoją drogą ciekawe jaki olej wytrzymał 7 lat i >50k mil – może jakis syntetyk????
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez GrzegorzSz » 15 cze 2004, 19:45

Jesli miga o/d nie ma prawa wrzucic 4 biegu – tak jest w trybie awaryjnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 16 cze 2004, 14:46

Nawet kiedy mruga o/d, biegi chodzą jak trzeba, nawet przyciskiem na dzwigni można wyłączyć lub włączyć nadbieg czyli o/d.
Olej jest różowy, nie dymi, ani śmierdzi inaczej, jest klarowny jak nowy, poziom w skrzyni też się nie zmienił i jest właściwy. i przy jazdach na odległość do 20 km skrzynia pracyje zupełnie bez kłopotu. Jeśli ktoś mógłby wskazać mi procedurę wymiany oleju w skrzyni byłbym wdzięczny ,
Dziękuję za odpowiedzi.
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez GrzegorzSz » 16 cze 2004, 14:54

Spotkalem sie z jednym takim przypadkiem w GF4A-EL. Przyczyna bylo lekkie przegrzewanie sie oleju – uszkodzona pompa olejowa. Niestety nie jest to do konca pewne, gdyz jak sie pozniej okazalo skrzynia miala tez kilka innych wad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Globy » 16 cze 2004, 21:39

Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 26 cze 2004, 17:10

Olej był beeeeeeeeee, wymieniono ponad połowę, skrzynia napewno idzie ciszej , próby w trasie jeszcze nie było i nie mam pewności czy się powtórzą błędy. Błedów nie mogłem sprawdzić bo komputer był wyłączany albo resetowany po każdym wyłączeniu silnika . Patent gazowników – teraz jest już przywrócony do normalnej sytuacji . Jeśli teraz pojawi mi się błąd to go odczytam.
Za kilka ty sięcy mil znowu olej wymienię . Olej był wymieniany w części przez spuszczenie ze skrzyni a część przez przelew z popuszczonej śróby mocującej przewód olejowy do chłodnicy. Dziękuję bardzo za porady. :–) :–)

Napisałem że olej był be bo jego zapach był brzydki . Nowy jednak też nie pachnie pięknie :) :)
Ostatnio edytowano 16 wrz 2004, 17:57 przez Eugeniusz Jaroch, łącznie edytowano 1 raz
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez Paweł » 26 cze 2004, 17:17

Jak olej byl "beeeeeeeee", to szkoda, ze nie zrobili Ci wymiany dynamicznej (cala objetosc). Moim zdaniem dokonaj nastepnej wymiany za kilkaset kilometrow. Jesli chodzi o chlodnice, to oprocz spuszczania z niej oleju, warto ja przeplukac, poniewaz wlasnie w niej zbiera sie najwiecej zanieczyszczen.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 23 lip 2004, 14:22

Sytuacja po wymianie oleju jest taka sama, olej był ciemny, zapach też nie fajny ale nowy jest też śmierdzący. W próbce zużytego nie ma zanieczyszczeń takich które opadłyby na dno.
Testery jakie mieli diagnostycy nie wykryły błędów od silnika i twierdzili że nie da się odczytać ze skrzyni biegów bez testera Mazdy. Z dokumentacji wynika że jeden komp obsługuje i silnik i skrzynię bo od niego sterowane są zawory przekładni.
W wyniku takiej sytuacji nie wiem jaki błąd wyskakuje.
Z obseracji wynika natomiast że skrzynia jest przełączana na niższy bieg już przy niewielkim dodaniu gazu.
I uwagę zwróciłem na czujnik podciśnienia. (EGR boost sensor) . Czujnik ten jest odcinany przez zawór trójdrożny EGR boost sensor solenoid valve. Zdziwiłem się że podczas i pracy jałowej i podczas postoju z włączonym biegiem podciśnienie nie jest podawane do czujnika EGR BOOST SENSOR. Stale zawór łączy czujnik z atmosferą. Czy ktoś może mi powiedzieć jak działa EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE?.
Dla próby przez wężyk zasysałem ustami powietrze z EGR BOOST SENSOR I OBSERWOWAŁEN ZMIANĘ WSKAZAŃ woltomierzem z 4,97 V na 3,2V na tej podstawie sądzę że czujnik jest dobry.
czujnik jest dobry.
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 7 sie 2004, 16:25

Jeszcze nie oddałem do naprawy auta.
Po wymianie oleju zachowuje się bez zmian.
Przejechałem ok 300 km z wyłączonym O/D
Błąd się nie pojawił, ale auto spaliło ok 12 litrów LPG
Kiedy jadę z załączonym O/D -początkowo wszystko jest w jak najlepszym porządku wszystko działa w skrzyni ale po po 20- 30 km
zaczyna migać, jest to związane z tym że przestaje załączać się blokada sprzęgła hydraulicznego.
i przy 80km/h zamiast 2000 obrotów( tak jest na zimno i tak było zawsze wcześniej) jest 2100-2300. wszystkie cztery biegi chodzą normalnie – nie ma poślizgów.
Z przemyśleń wynika że elekronika jest OK i pompa oleju w asb też – uszkodzone jest może LOOCK-UP.
Pozostało dać auto do serwisu – ale gdzie?
Pozdrawam wszystkich sympatyków MAZDY.
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez Carrrlos » 7 sie 2004, 19:56

wymianę oleju zrobiłes połowiczną, jak piszesz.
teraz należałoby zmienić go raz jeszcze, można w tensam sposób z miski,
a ja wciąż stawiam na za wysoką temperaturę oleju, warto sobie dodąć przy okazji małą chłodniczkę, koszt zabawy groszowy, a i tak warto... połowa "wypadków" tego modelu skrzyni powstawała z przegąznia oleju
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6