Czujnik położenia wału korbowego

Postprzez Rozal » 7 cze 2004, 22:27

Witam Wszystkich !!
Mam takie male pytanko, w mazdzie ojca nonstop wyskakuje blad czujnika polozenia walu korbowego, gdzie ten czujnik sie znajduje???
Fura to Mazda 626 Cronos silnik 2.0 16V FS
THX za pomoc.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 22:22
Posty: 6
Skąd: PŁOCK
Auto: 626 Cronos GE FS '95 ,manual

Postprzez Paweł » 7 cze 2004, 23:07

Czy to jest Cronos MR od '96?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez HERCIK » 8 cze 2004, 10:35

Moze znajdowac sie obok kola pasowago przy paskach wielorowkowych, a drugi jest w aparacie zaplonowym.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Rozal » 8 cze 2004, 12:11

Czy to jest Cronos MR od '96?

Cronos jest z 1995 roku.Czy ten czujnik mógł sie w jakiś sposób poluzować ??Bo czasami check engine sie nie świeci i komp nie wywala jusz tego błędu.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 22:22
Posty: 6
Skąd: PŁOCK
Auto: 626 Cronos GE FS '95 ,manual

Postprzez Paweł » 8 cze 2004, 16:15

W modelach przed '95 chyba nie ma czunika polozenia walu. Jest tylko czujnik polozenia walka rozrzadu. Jest pod kopulka rozdzielacza. Podaj numer bledu.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rozal » 8 cze 2004, 17:15

Aha ,jutro podjade do starego Mazdy i upewnie się jaki to był dokładnie numer błędu bo teraz nie pamiętam.
THX za pomoc
Pozdrooooo
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 22:22
Posty: 6
Skąd: PŁOCK
Auto: 626 Cronos GE FS '95 ,manual

Postprzez Rozal » 8 cze 2004, 17:29

EEE ojciec się popisal, zapisał sobie numer tego błedu.:))) Komp wywala błąd 03 po odpaleniu silnika wywala tesz 03.

Pozdrooo
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 22:22
Posty: 6
Skąd: PŁOCK
Auto: 626 Cronos GE FS '95 ,manual

Postprzez Paweł » 8 cze 2004, 18:24

Masz skrzynie manualna? Jak odczytywales kody?

P.S. Przy okazji prosze wszystkich o dokladne wypelnianie pozycji "auto" w profilu – symbol nadwozia, symbol silnika, jesli mozliwe symbol skrzyni, rocznik.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rozal » 8 cze 2004, 20:51

Skrzynia jest manual, a kody odczytywałem zgodnie z instrukcjami na stronie www.mazdaspeed.pl Kasowałem kompa ale błąd nadal powraca.Czasami po ostrym ruszeniu, tak żeby silnikiem szarpneło, lampka check engine gasła.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 22:22
Posty: 6
Skąd: PŁOCK
Auto: 626 Cronos GE FS '95 ,manual

Postprzez nowy » 13 cze 2004, 15:42

Mam też Cronosa z 95 r, 2,0DOHC-16V i FS. :D ale właśnie sprzedaje-i :( , i kupuje Chevroleta :) O ile się nie mylę , to nie ma w nim czujnika wału korbowego.Rozbierałem ten silnik , poskładałem i chodzi jak talala.
Wcześniej też miałem problem ze świecącą lampką silnika. Powodem jak domniemywałem było uszkodzenie sondy lambda (taka śrubka z kabelkiem w kolektorze wydechowym).Kupiłem nową i-- bez zmian. Okaząło się że jak zamontowałem LPG, to moja sonda lambda – będąc wcześniej zaprogramowana na benzynkę- nie dała się oszukać i wskazywała uszkodzenie w związku z innym niż oczekiwany skład mieszanki. LPG jest podobno bardziej suchy i coś tam jeszcze, ale nie pamiętam co. Lampka gasła po przełączeniu na benzynę, zaś po przełączeniu na LPG z powrotem się zapalała. Kiedy jadąc na LPG dodawałem gazu, do sondy lambda dochodziła informacja o bogatej mieszance i gasła, jak ujmowałem gazu- zaświecała się znowu. Jeździłem tak przez 7 lat i wszystko w porządku.
Jeżeli w twoim Cronosie nie ma gazu- to najprawdopodobniej padła właśnie sonda i masz wydatek około 250 -300 zł. Jeśli jest LPG- to nie masz problemu.
Jest jeszcze jedna możłiwość- że wlałeś jakies paskudne paliwo i komputerek zwariował. Możesz to sprawdzić w ten sposób że : należy odłączyć całkowice akumulator, żeby komputer stracił pamięć- wystarczy na kilka minut -UWAGA- przy zimnym silniku. Potem podłączasz akumulator z powrotem i uruchamiasz silnik. Nie gazujesz, tylko zostawiasz go na biegu jałowym aż do momentu kiedy włączy się wentylator chłodnicy. Wtym właśnie momencie komputer zapamiętuje nowe parametry mieszanki. Jeśli lampka będzie świeciła nadal- to jednak masz problem – własnie najprawdopodobniej z sondą lambda.
nowy
 

Postprzez Jaksa » 13 cze 2004, 18:10

Jest jeszcze jedna możłiwość- że wlałeś jakies paskudne paliwo i komputerek zwariował. Możesz to sprawdzić w ten sposób że : należy odłączyć całkowice akumulator, żeby komputer stracił pamięć- wystarczy na kilka minut -UWAGA- przy zimnym silniku. Potem podłączasz akumulator z powrotem i uruchamiasz silnik. Nie gazujesz, tylko zostawiasz go na biegu jałowym aż do momentu kiedy włączy się wentylator chłodnicy. Wtym właśnie momencie komputer zapamiętuje nowe parametry mieszanki. Jeśli lampka będzie świeciła nadal- to jednak masz problem – własnie najprawdopodobniej z sondą lambda.
A w którym manualu tak napisano ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 13 cze 2004, 18:44

Komp wywala błąd 03 po odpaleniu silnika wywala tesz 03.


Skrzynia jest manual, a kody odczytywałem zgodnie z instrukcjami na stronie www.mazdaspeed.pl Kasowałem kompa ale błąd nadal powraca.Czasami po ostrym ruszeniu, tak żeby silnikiem szarpneło, lampka check engine gasła.


Jesli to jest Cronos FS Automat < '96, to nie mogles odczytac dwucyfrowego bledu, poniewaz silnikiem i skrzynia steruje komputer Forda EEC-IV. Wszystkie kody sa trzycyfrowe, zaden nie zaczyna sie cyfre "0".

Koniecznie odczytaj kody dokladnie z ta instrukcja: http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php

Jaksa napisał(a):
Jest jeszcze jedna możłiwość- że wlałeś jakies paskudne paliwo i komputerek zwariował. Możesz to sprawdzić w ten sposób że : należy odłączyć całkowice akumulator, żeby komputer stracił pamięć- wystarczy na kilka minut -UWAGA- przy zimnym silniku. Potem podłączasz akumulator z powrotem i uruchamiasz silnik. Nie gazujesz, tylko zostawiasz go na biegu jałowym aż do momentu kiedy włączy się wentylator chłodnicy. Wtym właśnie momencie komputer zapamiętuje nowe parametry mieszanki. Jeśli lampka będzie świeciła nadal- to jednak masz problem – własnie najprawdopodobniej z sondą lambda.
A w którym manualu tak napisano ?


Niestety kolega "nowy" jest w bledzie.

Skasowanie pamieci KAM nastepuje faktycznie po odlaczeniu zasilania na kilka minut (lepiej wciscnac hamulec na kilka sekund). Nie ma jednak znaczenia czy silnik jest zimny, czy cieply. Faktycznie, po pierwszym uruchomienu silnika, komputer musi "nauczyc sie" parametrow pracy (zakresy odczytu z czujnikow), ale uczenie nalezy przeprowadzac samochodem jezdzac, a nie trzymajac go na postoju.

Nie mniej opisane dzialanie zaszkodzic nie moze, poza tym, ze jest strata czasu.

Komputer zbiera wlasciwe parametry dopiero po kilkunastu kilometrach jazdy z roznymi predkosciami, temperatura silnika, otwarciem przepustnicy, etc. Poza tym robi to przez bez przerwy poczas jazdy i nie spotkalem sie z informacja, jakoby mogl "zwariowac".

Kasowanie pamieci nastawow ma sens np. zaraz po remoncie silnika, wymianie istotnej czesci itp, ale zwykle nastepuje ono w naturalnej drodze, bo akumulator jest i tak odlaczany do przeprowadzenia samej naprawy.

Kasowania bledow DTC dokonuje sie poprzez wyciagniecie zwory STN-SIG RTN w chwili wyswietlania przez komputer kodow. Zapobiega to skasowaniu pamieci parametrow pracy silnika.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bokser1111 » 28 cze 2010, 13:25

czesc.czy czujnik położenia wału korbowego wystepuje w 626GE 1.8 96r?? jezeli tak to czy występują zamienniki ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Jaksa » 28 cze 2010, 15:21

Nie wystepuje , tam najczesciej rozjezdza sie rozrzad
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bokser1111 » 28 cze 2010, 18:46

a co ma wspolnego rozrzad z tym czujnikiem ?
czyli jak mam uszkodzony ten czujnik to co mam zrobic ? szukac w oryginale ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Jaksa » 28 cze 2010, 22:58

Napisałes

czy czujnik położenia wału korbowego wystepuje w 626GE

Odpisałem ze nie , mysle ze skoro ktos tutaj cos pisze uwazam ze ma np. klopot z uruchomieniem silnika ....chyba ze zle zrozumiałem Twoje zapytanie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bokser1111 » 29 cze 2010, 07:22

przepraszam.zakrecilem troche hee.tak mam problem z uruchomieniem silnika.slyszalem ze jak jest uszkodzony ten czujnik to jest problem z uruchomieniem silnika.ja taki posiadam od miesaca.tylko skoro nie ma u mnie czujnika polozenia walu to co moze byc tego przyczyna skoro wszyscy stawiaja na niego.dodam ze samochod z rana za pierwszym razem odpali ale zgasnie a za 2 razem odpala. po nagrzaniu jak zgasze i od razu odpale to tez odpali ale jak postoi z 20 minut to juz nie ma szans odpalenia.trzeba krecic rozrusznikiem zeby zalapał,a wczesniej palił na dotyk /. :(
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Jaksa » 29 cze 2010, 08:43

Słuchaj , mogę sie mylic ale objawy identyczne jak przy uszkodzonym aparacie zapłonowym , załatw sobie aparat i zamontuj to najlepszy test ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bokser1111 » 29 cze 2010, 09:15

rozumiem.mam nadzieje ze to nie to :( poniewaz sporo kosztuje aparat zapłonowy ;/ ale gdyby to byl tak jak piszesz aparat to czy auto po odpaleniu by jezdzilo normalnie ? bo u mnie problem jest tylko z opdalniem.podczas jazdy nic sie nie dzieje nie szarpie itp/.samochod przyspiesza plynnie jezdzi.lecz tylko te odpalanie jest problemem.w czawartek stawiam smaochod do elektryka i sie okaze. :(
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6