Falujące obroty silnika na biegu jałowym (626/MX-6 GE)
Problem tak jak w temacie a mianowicie po wymianie plynu chlodzacego silnik zwariowal obroty pływaja na biegu jałowym ale ale podczas obciazenia silnika osprzetem elektryczny w pelnej opcjii czyli doslownie wszystko lecz gdy wylaczymy czesc urzadzen sprawa znika i wszystko jest ok czyli wlaczone swiatla mijania, nawiew na 2, ogrzewanie tylnej szyby ale gdy dojdzie stopniowo reszta wraz z wzrostem zalanczanych urzadzen obroty co raz bardziej faluja zas na gazie jest bardzo odczuwalne bo na benzyce troszke mniej pozatym wczasie jazdy jest wszystko wporzadku. Dotej pory co zrobilem to : odpowietrzenie ukladu sposobem GOFNETA, czyszczenie silniczka krokowego, sprawdzenie blendow za pomaca sygnalo swietlnych(nie wykazalo zadnych blendow) nieco podnioslem obroty biegu jalowego w trybie serwisowym czyli wlaczenie trybu serw.– regulacja – wylaczenie trybu jesli tyczy sie odpowietrzania to odkrecenie korka wlewu plynu do chlodnicy- czekanie na wlaczenie sie wntylatora- dolanie plynu- ponowne czekanie na wlaczenie wentylatora -wylaczenie silnika- uzupelnienie plynu efekt – zaden
Opisuje jak to robilem bo moze zrobilem cos zle a jesli tak to prosze o korekte
Do tego wszystkiego zauwazyłem ze podczas tego falowania gdy zdejmie sie zaslepka z kolektora ssacego w miesu gdzie podlaczany jest tempomat falowanie ustaje lecz nie do konca i silnik dostaje wibracji a i podczas odpowietrzania wentylator nie wlacza sie gdy mamy wlaczene ogrzewania na maxa czekalem 2h i nic dopiero gdy wylaczylem nawieiw wlaczyl sie wentylator.
Przed wymiana plynu bylo wszystko ok.
Jesli ktos ma poimysl jak zlikwidowac ta usterke prosze o pomoc bo przegladajac posty w tym temacie nie znalazlem odpowiedz
Opisuje jak to robilem bo moze zrobilem cos zle a jesli tak to prosze o korekte
Do tego wszystkiego zauwazyłem ze podczas tego falowania gdy zdejmie sie zaslepka z kolektora ssacego w miesu gdzie podlaczany jest tempomat falowanie ustaje lecz nie do konca i silnik dostaje wibracji a i podczas odpowietrzania wentylator nie wlacza sie gdy mamy wlaczene ogrzewania na maxa czekalem 2h i nic dopiero gdy wylaczylem nawieiw wlaczyl sie wentylator.
Przed wymiana plynu bylo wszystko ok.
Jesli ktos ma poimysl jak zlikwidowac ta usterke prosze o pomoc bo przegladajac posty w tym temacie nie znalazlem odpowiedz
Soul of Motion ...791 791 600...
Napewno padł zwór elektromagnetyczny sterujący wolnymi obrotami podczas włączania dodatkowych urządzeń.
-
Artoos
I jak tam klubowicze wie ktos cos? w tym temacie czy nie zabardzo bo cos cienko z pomyslami a co do tego zaworu to moze cosik wiecej na ten temat
Soul of Motion ...791 791 600...
moim skromny zdanie nie do końca odpowietrzyłeś układ
ja też nie dawno wymieniałem płyn i operację wlewanie- czekanie na wentylator itd. powtarzałem kilkakrotnie.
Ile Ci weszło płynu? Dolewałeś również do zbiorniczka wyrównawczego?
WhiteGE napisał(a):Przed wymiana plynu bylo wszystko ok.
ja też nie dawno wymieniałem płyn i operację wlewanie- czekanie na wentylator itd. powtarzałem kilkakrotnie.
Ile Ci weszło płynu? Dolewałeś również do zbiorniczka wyrównawczego?
- Od: 6 sie 2006, 09:01
- Posty: 35
- Skąd: Lubin
- Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI
jb79 napisał(a):moim skromny zdanie nie do końca odpowietrzyłeś układ
z tego co wiem to WhiteGE spędził kilka godzin na odpowietrzaniu układu.
Zastanawiam się czy problemu nie stwarza właśnie WEBASTO.
Pytanie, czy ma być włączone czy nie podczas odpowietrzania?
ok wiec jesli tyczy sie odpowietrzania to bylo to tak... za kilkoma goram za kilkoma lasami mieszkal sobie taki oto whiteGE i mial tak sobie mazde hehehe teraz powaga.
Wiec jak odpowietrzalem robilem to dluuugo tak jak Grzyby mowil no i w miedzy czasie debatowalismy co i jak dolewalem plynu do wyrownawczego i do chlodnicy wentylator sie wlanczal i wlanczal tak samo robilem tez przy wlonczonym webasto i wciaz nic ale wentylator sie nie wlonczy gdy mam nawiew na maksa chocby sie ze.... czekalem 2h na to i nic bez nawiewu ok a i podczas odpowietrzania mimo ze wntylator sie wlonczyl juz kilka raz wciaz wylatywaly male babelki powietrza czy to tak ma byc niewiem plynu niewiem ile mi weszlo bo robili to w serwisie ale ja juz na to odpowietrzanie to stracilem jakas trojke tam tez wymieniali mi rozrzad ale to chyba niema nic wspolnego bo poza falujacymi obrotami to reszta jest ok przyspieszenie elastyka itd i podczas jazdy tez sie nic nie dzieje
Wiec jak odpowietrzalem robilem to dluuugo tak jak Grzyby mowil no i w miedzy czasie debatowalismy co i jak dolewalem plynu do wyrownawczego i do chlodnicy wentylator sie wlanczal i wlanczal tak samo robilem tez przy wlonczonym webasto i wciaz nic ale wentylator sie nie wlonczy gdy mam nawiew na maksa chocby sie ze.... czekalem 2h na to i nic bez nawiewu ok a i podczas odpowietrzania mimo ze wntylator sie wlonczyl juz kilka raz wciaz wylatywaly male babelki powietrza czy to tak ma byc niewiem plynu niewiem ile mi weszlo bo robili to w serwisie ale ja juz na to odpowietrzanie to stracilem jakas trojke tam tez wymieniali mi rozrzad ale to chyba niema nic wspolnego bo poza falujacymi obrotami to reszta jest ok przyspieszenie elastyka itd i podczas jazdy tez sie nic nie dzieje
Soul of Motion ...791 791 600...
Mi kiedys falowaly obroty, dolalem plynu chlodzacego i przestalo. Moze masz za malo? Serwis powinien sie tlumaczyc chyba...
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
po wymianie plynu w serwisie tzn w warsztacie sam sprawdzalem czy jest wszystko ok z plynem i bylo full dopiero na drugi dzien jak zaciagnol przez noc to dolalem znow na fula
Soul of Motion ...791 791 600...
nie. sprawdzalem i nic nigdzie nie leci
Soul of Motion ...791 791 600...
Falujące obroty są wynikiem braku płynu w układzie, jego zapowietrzenia, bądź uszkodzenia pompy wodnej. Kiedy w mojej GE ciekła pompa to co jakiś czas musiałem dolewać cieczy bezpośrednio do chłodnicy ponieważ falowały obroty i rosła temp. Skończyło się wizytą u szanownego Jaksy, który wimienił rozrząd, płyn i pompe. Od tamtej pory spokój aż do momentu kiedy to alternator stanął i zerwał pasek który napędza pompe wody. Mówie se wówczas... a jakoś do domu na akumulatorze dojade ... kiedy to nagle Madzia zaczęła sobie falować i temp. do góry szła... do domu dojechałem ale nieco później
wg mnie nie powinienes szukac czegos nowego lecz skoncentrowac sie mimo wszystko na dokładnym odpowietrzeniu skoro wczesniej było ok... a podłoge wewn sprawdzał czy nie mokra?
wg mnie nie powinienes szukac czegos nowego lecz skoncentrowac sie mimo wszystko na dokładnym odpowietrzeniu skoro wczesniej było ok... a podłoge wewn sprawdzał czy nie mokra?
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
podlogi nie sprawdzalem ale moze mi powiedziec jak to sprawdzic tzn w ktorym miejscu pompe tez sprawdze ale co doniej to racze jest ok auto sie nie grzeje i niema ubytkow wody a moze powiecie mi ja skutecznie odpowietrzyc bo dotychczasowe sposoby z forum nie dja efektu
Soul of Motion ...791 791 600...
od strony pasarzera (dywanik).
ja odpowietrzałem wg tego opisu
http://img205.imageshack.us/img205/402/ ... ynufh7.jpg
to z resztą od któregoś kolegi mazdowicza. wszysstko robiłe wg opisu ijest git. jeszcze tylko następnego dnia trochę dolałem.
ja odpowietrzałem wg tego opisu
http://img205.imageshack.us/img205/402/ ... ynufh7.jpg
to z resztą od któregoś kolegi mazdowicza. wszysstko robiłe wg opisu ijest git. jeszcze tylko następnego dnia trochę dolałem.
- Od: 6 sie 2006, 09:01
- Posty: 35
- Skąd: Lubin
- Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI
dywanik sprawdzalem jest sucho w okolicy pompy tez nie cieknie i jak narazie odpowietrzylem raz wedlug tegos sposobu teraz poczekamy na efekty zobaczymy co i jak
Soul of Motion ...791 791 600...
i tradycyjnie odpowietrzanie nic nie pomoglo a przeplywka jest dobra byla sprawdzana a pozatym wyszla by na tescie sygnalow swietlnych ale jak pisalem zadnych bledow nie wykazuje dywaniki suche nic nigdzie nie cieknie
BRAK MI SIL I SLOW JUZ DO TEGO PROBLEMU
BRAK MI SIL I SLOW JUZ DO TEGO PROBLEMU
Soul of Motion ...791 791 600...
nie ma rzeczy nie do zrobienia , nie irytuj się... zawsze możesz wsio spuscic i jeszcze raz spokojnie uzupełnić a wogóle jaki płyn lejesz? bo może za gęsty albo co? moze coś sie zatkało podczas spuszczania. Ile litrów ci wchodzi do układu?
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6