problem z pracą silnika – przestaje chodzić na 4 cylinder- ROZWIąZANE

Postprzez Hazu » 16 paź 2006, 23:11

Jeżeli mił by uszkodzone sewki wtryskiwaczy benzynowych to na gazie chodził by dobrze.
Wtryskiwacze gazowe pracuja wszystkie gdy nie pali na jeden cylinder?– przecież to łatwo sprawdzić bez zadnej aparatury.

Przy instalacji SGI nie powinno wywalać żadnych błedów o ile wszystko jes dobrze zrobione.

U mnie po rozgrzanu nie chodził czasem jeden lub wiecej wtryskiwaczy gazowych ale to było spowodowane padniętą sondą lambda.
to uszkodzenie powodowało zapętlanie wtrysków skutkiem czego było blokowanie sie wtryskiwaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez genewa » 17 paź 2006, 00:04

Kolega jb79 napisał, że sonda jest OK.

Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez jb79 » 17 paź 2006, 05:50

przy regulacji gazu na kompie są wskazania napięcia sondy i są prawidłowe (to chyba ma być od 0 do 1V).
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez jb79 » 19 paź 2006, 08:21

elektryk stwierdził że to wiązka jest gdzieś padnięta i pod wpływem temperatury w komorze silnika materiał może się rozszerzać i powodować zwarcie. za wyprucie całej instalacji zawołał 200-300zł. jak dla mnie trochę dużo.
są szanse żeby zrobić to samemu nie mając pojęcia na temat elektroniki? czy lepiej nie ryzykować?
druga sprawa, że kolejny elektryk powiedział że to napewno nie instalacja, że to może być jakiś rozdzielacz, który też steruje wtryskami (między innymi).
jest coś takiego bo słyszałem już nie raz że sterowanie jest bezpośrednio z kompa.
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez genewa » 19 paź 2006, 13:13

Witam,

zasilanie wtryskiwaczy jest z kompa (engine control module).
Numery zacisków na kompie:
wtryskiwacz 1 – 4U
wtryskiwacz 2 – 4V
wtryskiwacz 3 – 4W
wtryskiwacz 4 – 4X

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez jb79 » 19 paź 2006, 22:46

sory ale to
genewa napisał(a):Numery zacisków na kompie:
wtryskiwacz 1 – 4U
wtryskiwacz 2 – 4V
wtryskiwacz 3 – 4W
wtryskiwacz 4 – 4X

to mi kompletnie nic nie mówi. czy możesz mi to jakoś wyjaśnić jak krowie na rowie <glupek2>
np wytnij taki i taki kabel z kompa i puść za "oknem" do kostki etrysku.
sory ale z elektryki to ja mogę akumulator podłączyć i jeszcze PWN.
pozdrawiam
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez jb79 » 26 paź 2006, 07:38

PROBLEM ROZWIąZANY. Dzęki wszystkim za chęci pomocy, ale w końcu poddałem się i zaprowadziłem moją madzie do elektromech.
Grzebał dwa dni i ....... znalazł przyczynę. Przejrzał calutką instalację i nic nie znalazł (stwierdził że to nie możliwe żeby w madzi padła instalacja).
PRZYCZYNA- poprzedni właściciel zainstalował zabezpieczenie (jakaś samoruba na przekaźnikach), które były wpięte gdzieś w kompa i miało za zadanie odcinać wtryski. łeżało to coś na kompie pod radiem. Pod wpływem temp. jeden z przekaźników odcinał sterowanie 4 cylindra i wtedy robiła buba.
NAPRAWA- wystarczyło tylko wymienić przekaźnik ale poprosiłem gościa żeby wyrzucił to ustrojstwo całkiem. Kosztowało mnie to 200zł, stracony czas (wasz i mój) no inne części eksploatacyjne, które już zdążyłem wymienić (2 x świece, kopułka, PWN)
Jeszcze raz wszyskim udzielającym się dziękuje.
Sami przyznacie, że cięzko byłoby wpaść na to.
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez Grzyby » 26 paź 2006, 11:28

jb79 napisał(a):cięzko byłoby wpaść na to

niestety ale kombinacje poprzednich właścicieli naszych wozów czasem przyprawiają o niezły ból głowy.
Ja też znalazłem u siebie "ciekawe" rozwiązania <killer>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jb79 » 26 paź 2006, 11:35

ciekawi mnie tylko jedno, że poprzedni właściciel nie wpadł na to (bo pewnie dlatego sprzedawał auto) albo jeździł krótkimi odcinkami albo zaczeło mu nawalać po dłuższym okresie od zamontowania tego czegoś. No cóż ja jestem szczęśliwy, że tylko na tym się skończyło :D .
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez xANDy » 26 paź 2006, 11:41

A skąd miałeś pożyczonego kompa do FS'a??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jb79 » 26 paź 2006, 12:51

kompa pożyczałem od znajomego elektronika. Ma mazdę i zamienił teraz na VW :) . No cóż sam teraz mówi że to taczka. A madziastoi teraz pod gruszą na sprzedaż (jakieś 3500 koła 94rok)
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez mayer » 27 paź 2006, 22:53

xANDy napisał(a):A skąd miałeś pożyczonego kompa do FS'a

a potrzebujesz? to daj znać bo u mnie na półce lezy wymontowany.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6