Remont zacisku w GE jak się do tego zabrać?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kristoph17 » 18 sie 2006, 18:40

Witam mam mały problem w Mazdzie 626GE, zapiekają się hamulce z przodu, chciałem się dzisiaj do tego zabrać tylko nie wiem jak wymontować tłoczek? mam kupiony cały zestaw naprawczy, a chodzi mi głównie o wymanę gumek na tłoczku bo są całe zgrębniałe.
1. Jak wymontować tłoczek? jest na gwincie?
2. Trzeba spuszczać płyn czy idzie to zmienić tak przy włożonym zacisku?
3. Jak odpowietrzyć układ hamulcowy od którego koła zacząć?

Pozdrawiam i czekam na pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez Jaksa » 18 sie 2006, 20:42

Kristoph17 napisał(a): Jak wymontować tłoczek?
Jak mowa o przodzie , najprosciej domowym sposobem zdemontuj zacisk ze zwrotnicy ( sruba na dole ) , nastepnie zdejmij go i mozesz poprosic kogos aby go trzymał w reku a Ty depnij pare razy pedałem hamulca az płyn wypchnie go na zewnątrz.
Teraz musisz odkrecic srubę z przewodem hamulcowym i mozesz zrobic resztę na stole ( aby plyn nie wyciekał z przwodu zacisnij na nim jakąs "żabke" )
Kristoph17 napisał(a):Jak odpowietrzyć układ hamulcowy od którego koła zacząć?
Odpowietrzasz tylko to koło ktore robiles chyba ze chcesz wymienic cały plyn to zaczynaj od prawego tyłu )
Ostatnio edytowano 18 sie 2006, 23:34 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pajko » 18 sie 2006, 23:33

Jaksa a powiedz mi jak wyglada sprawa z regeneracja tylnych zaciskow ?? a dokladnie chodzi mi o reczny , da sie to zrobic ?? oczywiscie mowa o 626 GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 20:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Jaksa » 18 sie 2006, 23:36

Wszystko zalezy od stanu zacisku , jak jest tragiczny to raczej nic z nim nie zrobisz ( wyjdzie to przy rozbieraniu )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pajko » 19 sie 2006, 09:32

a poczym to poznac ?? tak na oko laika ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 20:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez nor » 19 sie 2006, 09:40

Jaksa napisał(a):
Kristoph17 napisał(a):Jak odpowietrzyć układ hamulcowy od którego koła zacząć?
Odpowietrzasz tylko to koło ktore robiles chyba ze chcesz wymienic cały plyn to zaczynaj od prawego tyłu )


Ja z tym stwierdzeniem sie nie zgodzę jak robiłem zaciski z tylu to musialem odpowietrzyć również przód. Ale może można i tak, nie jestem w temacie na bieżąco, a przód to nie tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 13:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Jaksa » 19 sie 2006, 13:50

nor napisał(a):Ja z tym stwierdzeniem sie nie zgodzę jak robiłem zaciski z tylu to musialem odpowietrzyć również przód
Tył i przod jest na innej sekcji .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldii » 19 sie 2006, 20:45

Jaksa,ja mialem zapieczone zaciski(autko stalo pol roku po wypadku)Przod zrobilem cacy a tyl mnie wkurzyl.Wkrecilem tloczek niepotrzebnie do konca i mi teraz reczny nie lapie.Czy przy hamowaniu tloczek sie sam podreguluje??Nie chce mi sie jeszcze raz tego rozbierac.Zostawic??
waldii
 

Postprzez Jaksa » 19 sie 2006, 23:01

waldii napisał(a):Czy przy hamowaniu tloczek sie sam podreguluje
Nie a recznego nie bedzie. Czeka Ciebię rozebranie zaciskow raz jeszcze.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldii » 20 sie 2006, 07:00

Jaksa napisał(a):Nie a recznego nie bedzie. Czeka Ciebię rozebranie zaciskow raz jeszcze.

:( :( Ale dobrze,ze tylko jedna strona,bo drugiej nie wkrecalem.Damy rade,i tak autko stanie na nogi dopiero w pazdzierniku :| :( POZDRO
waldii
 

Postprzez Kristoph17 » 20 sie 2006, 09:00

Poradźcie mi jeszcze czy przy wymianie całego płynu hamulcowego trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy to wiem, ale czy trzeaba też odpowietrzyć sprzęgło? niby to ma coś wspólnego z tym płynem jeżeli trzeba to jak się to robi w GE 1,8 16v? gdzie jest ten odpowietrznik ? pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez Jaksa » 20 sie 2006, 11:32

O ile nie zapowietrzysz układu ( poziom płynu w zbiorniczku hamulcowym ) nic się nie stanie – sprzęgło bedzie działac jak przed wymianą płynu ale myslę ze powinno się ten płyn w sprzęgle tez wymienic. ( zasada taka sama jak przy zaciskach )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kristoph17 » 20 sie 2006, 12:24

Wiem że zasada taka sama tylko że mojej Mazdzie 626GE nie ma zbiorniczka osobno z płynem na sprzęgło, w instrukcji wyczytałem że jest to razem w jednym zbiorniczku hamulcowym!i Dlatego też chodzi mi o to jak odpowierzyć sprzęgło gdzie się znajduje ten odpowietrznik? Jak zmienie płyn i nic się nie będze działo to ok ale jeżeli zajdzie potrzeba odpowietrzenia sprzęgła to właśnie nie wiem gdzie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez pawelc » 20 sie 2006, 13:48

odpowietrznik masz przy wysprzęgliku ,po rurce do "kłębka" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Kristoph17 » 20 sie 2006, 13:58

Dzięki wielkie będe szukał jutro więc po wszytskim napisze czy sie udało w 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez Kristoph17 » 27 sie 2006, 13:00

Witam jestem zaskoczony wyremontowałem zaciski, do tego wymieniłem płyn DOT-4 odpowietrzyłem układ hamulcowy i sprzęgło, dodam że lekciej chodzą pedały poprawiły mi się hamulce i sprzęglo, działają jak mercedesie klasy S , uważam temat za zamknięty , widze że niema co czekać lepiej wymienić pare groszy kosztuje a pomaga 100% pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez marcin-o » 6 lut 2007, 12:00

Witajcie

Mam pytanie – czy przyczyną bicia w kierownicę i drżenia pedału hamulca przy chamowaniu może być zapieczone przednie zaciski – stanęły prowadnice czy jednak tarcze ?

Jeśli ręczny działa bez problemu czy warto wsadzać palce w tylne zaciski?

Marcin-o
Początkujący
 
Od: 6 lut 2007, 10:22
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0i GE ASB '95

Postprzez COPS » 6 lut 2007, 17:10

czesc a ja mam taki problem ze prawy zacisk caly czas lekko hamuje tzn. tak jakby tloczek sie nie wracal co moze byc powodem? wysuwac sie musi bo jak zahamuje porzadnie to oba kola staja lecz pozniej tak jakby on nie puszczal co proponujecie zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 13:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez marcin-o » 6 lut 2007, 17:38

Może jest to problem stojacych prowadnic – miałem tak w nubirze – pewnego dnia jechałem sobie z Wawy do Lublina i nagle przy mocnieszym wciśnięciu pedału wszystko staneło , mało nie wjechałem do rowu bo własnie zablokowała się jedna prowadnica i akurat po wciśnięciu pedału. Jakoś zjechałem do pierwszego leprzego warsztatu i nazęście trafiłem na kompetentnych ludzi pomimo że mieli warszta w szopie – rozebrali wszystki i przez godzine walczyli z zablokowaną prowadnicą, grzejąc ją palnikiem obracając w imadle i stosując różne preparaty i w końcu się udało. To byli prawdziwi mechanicy a nie wymieniacze bo w końcu mogli by powiedzie że z tym nic nieda się zrobić i trzeba kupić nowe zaciski i po balu.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2007, 10:22
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0i GE ASB '95

Postprzez Bimbak » 6 lut 2007, 19:14

marcin-o napisał(a):jednak tarcze

:D
COPS napisał(a):prawy zacisk caly czas lekko hamuje

a jak to sprawdzałeś? podnosiłeś koła i próbowałeś nimi kręcić?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6