Regulator napięcia alternatora – potrzebny schemat elektryczny

Postprzez Gość » 10 lip 2006, 19:44

Witam wszystkich, jestem nowa, a juz błagam o pomoc. Od zeszłego tygodnia "mechanik" walczył z madzią i ukręcił przy wymianie paska roz. śrubę, na domiar złego przykręcając ją (?)TOTAL!!!!.Silnik wyciągnął !!!! i katastrofa. Nie będę się za długo rozwodzić co bylo dalej, ale jest mi potrzebny schemat regulatora napięcia alternatora, bo z wymiany paska zrobło sie kuku... mazda "chodzi" na akumulator :(
Gość
 

Postprzez Briareos » 10 lip 2006, 19:56

Wyciągnął silnik bo ukręcił śrubę? Gwint wytrzymał a śruba nie??
Jeśli chodzi o schemat, to będzie ciężko. Regulator się wymienia jako komplet razem ze szczotkotrzymaczem. A właściwie to skąd wiadomo że to regulator, szczotki są OK? Uzwojenie wirnika? Jest wzbudzenie?
Możesz się wykosztować na nowy regler, używkę alternatora w nieznanym stanie, lub znaleźć elektryka który ci wszczepi regulator od 126p. Polecam opcję 3, chyba że alternator ma inne niedomagania też (łożyska, mostki) – wtedy używka ze szrotu.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Gość » 10 lip 2006, 20:03

dziękuję za pomoc
Gość
 

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 20:08

majka – pamiętaj o zasadach na forum.
Najpierw czytamy regulamin. Potem (jeżeli nie ma w archiwum) zakładamy nowy temat poprawnie go nazywając


Co do schematu regulatora, to jak pisał Briareos – ciężko będzie.

Napisz coś więcej – strasznie tajemnicza jesteś (jak to kobieta :P )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 10 lip 2006, 20:09

do BRIAREOS – ZEWNĘTRZNE WZBUDZENIE NIBY PRZYCHODZI (DWUPINOWE ZŁĄCZE NA OBUDOWIE ALTERN. W CZASIE PRACY SILNIKA WYCHODZI Z NIEGO JAKIEŚ 14,8 V. PO DOŁĄCZENIU WYJŚCIA ALT. DO ŚRUBY W 'FUSES BOX' SILNIK AŻ ZWALNIA OBROTY . ZWARCIE JAKIEŚ CZY CO ???
Gość
 

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 20:19

do majka – nie krzycz do nas (wyłącz CapsLocka) to nie wypada.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Briareos » 10 lip 2006, 20:36

Możesz mieć przebite diody w mostku głównym – ciężka sprawa, bo je trudno dostać, prościej chyba kupić drugi alternator.
Czy dobrze rozumiem że alternator chodził z podłączonym wzbudzeniem, ale bez obciążenia w postaci akumulatora? To bardzo niezdrowa dla niego sytuacja, tak najprościej jest przebić główny mostek prostowniczy – wkręcaliście go tak na jakieś wyższe obroty?
Widzę że próbuje się sam wzbudzać, co dobrze rokuje, ale niestety to zwarcie... Albo zapomnij o tym i szukaj po szrotach innego, albo trzeba go wyszarpać, odlutować stojan i sprawdzić diody. W tym wypadku to chyba lepiej jednak nabyć inny – chyba że elektryk ma z czego przeszczepić ew. uszkodzone diody (lub cały mostek), w co wątpię, a o zakupach w ASO to chyba nie ma co myśleć.

I zrób co mówi Grzyby póki jeszcze prosi :P Popatrz na inne tematy, jak są opisane.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Gość » 10 lip 2006, 20:41

do BRIAREOS
Z tym scematem reglera to może rzeczywiscie być problem jeśli zintegrowany.
Może chociaż uda się załatwić shemat elektryki tej bryki, albo chociaż obwodu ładowania.
Proszę ,ratujcie !
Gość
 

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 20:44

Briareos napisał(a):I zrób co mówi Grzyby póki jeszcze prosi

Grzyby – zrobił to sam w promocji forum dla nowej uzytkowniczki :P

Mam akurat dobry humor :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Briareos » 10 lip 2006, 20:48

Tak to wygląda w 323, u ciebie jest podobnie:

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez bazyl wspaniały » 2 sie 2006, 13:24

mnie to spodkało jakiś tydzień temu. padł regulator, przegrzał się aż radiator się odkleił. najszybciej i najtaniej wyszło założyć używkę. od znajomego zakupiłem za 50zł więc się cieszę. na szrotach wołali 150zł. nie jestem pewny czy warto się bawić w naprawę, ale zrobisz jak będziesz uważała.
pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6