Regulator napięcia alternatora – potrzebny schemat elektryczny
Strona 1 z 1
Witam wszystkich, jestem nowa, a juz błagam o pomoc. Od zeszłego tygodnia "mechanik" walczył z madzią i ukręcił przy wymianie paska roz. śrubę, na domiar złego przykręcając ją (?)TOTAL!!!!.Silnik wyciągnął !! i katastrofa. Nie będę się za długo rozwodzić co bylo dalej, ale jest mi potrzebny schemat regulatora napięcia alternatora, bo z wymiany paska zrobło sie kuku... mazda "chodzi" na akumulator
-
Gość
Wyciągnął silnik bo ukręcił śrubę? Gwint wytrzymał a śruba nie??
Jeśli chodzi o schemat, to będzie ciężko. Regulator się wymienia jako komplet razem ze szczotkotrzymaczem. A właściwie to skąd wiadomo że to regulator, szczotki są OK? Uzwojenie wirnika? Jest wzbudzenie?
Możesz się wykosztować na nowy regler, używkę alternatora w nieznanym stanie, lub znaleźć elektryka który ci wszczepi regulator od 126p. Polecam opcję 3, chyba że alternator ma inne niedomagania też (łożyska, mostki) – wtedy używka ze szrotu.
Jeśli chodzi o schemat, to będzie ciężko. Regulator się wymienia jako komplet razem ze szczotkotrzymaczem. A właściwie to skąd wiadomo że to regulator, szczotki są OK? Uzwojenie wirnika? Jest wzbudzenie?
Możesz się wykosztować na nowy regler, używkę alternatora w nieznanym stanie, lub znaleźć elektryka który ci wszczepi regulator od 126p. Polecam opcję 3, chyba że alternator ma inne niedomagania też (łożyska, mostki) – wtedy używka ze szrotu.
majka – pamiętaj o zasadach na forum.
Najpierw czytamy regulamin. Potem (jeżeli nie ma w archiwum) zakładamy nowy temat poprawnie go nazywając
Co do schematu regulatora, to jak pisał Briareos – ciężko będzie.
Napisz coś więcej – strasznie tajemnicza jesteś (jak to kobieta )
Najpierw czytamy regulamin. Potem (jeżeli nie ma w archiwum) zakładamy nowy temat poprawnie go nazywając
Co do schematu regulatora, to jak pisał Briareos – ciężko będzie.
Napisz coś więcej – strasznie tajemnicza jesteś (jak to kobieta )
do BRIAREOS – ZEWNĘTRZNE WZBUDZENIE NIBY PRZYCHODZI (DWUPINOWE ZŁĄCZE NA OBUDOWIE ALTERN. W CZASIE PRACY SILNIKA WYCHODZI Z NIEGO JAKIEŚ 14,8 V. PO DOŁĄCZENIU WYJŚCIA ALT. DO ŚRUBY W 'FUSES BOX' SILNIK AŻ ZWALNIA OBROTY . ZWARCIE JAKIEŚ CZY CO ?
-
Gość
Możesz mieć przebite diody w mostku głównym – ciężka sprawa, bo je trudno dostać, prościej chyba kupić drugi alternator.
Czy dobrze rozumiem że alternator chodził z podłączonym wzbudzeniem, ale bez obciążenia w postaci akumulatora? To bardzo niezdrowa dla niego sytuacja, tak najprościej jest przebić główny mostek prostowniczy – wkręcaliście go tak na jakieś wyższe obroty?
Widzę że próbuje się sam wzbudzać, co dobrze rokuje, ale niestety to zwarcie... Albo zapomnij o tym i szukaj po szrotach innego, albo trzeba go wyszarpać, odlutować stojan i sprawdzić diody. W tym wypadku to chyba lepiej jednak nabyć inny – chyba że elektryk ma z czego przeszczepić ew. uszkodzone diody (lub cały mostek), w co wątpię, a o zakupach w ASO to chyba nie ma co myśleć.
I zrób co mówi Grzyby póki jeszcze prosi Popatrz na inne tematy, jak są opisane.
Czy dobrze rozumiem że alternator chodził z podłączonym wzbudzeniem, ale bez obciążenia w postaci akumulatora? To bardzo niezdrowa dla niego sytuacja, tak najprościej jest przebić główny mostek prostowniczy – wkręcaliście go tak na jakieś wyższe obroty?
Widzę że próbuje się sam wzbudzać, co dobrze rokuje, ale niestety to zwarcie... Albo zapomnij o tym i szukaj po szrotach innego, albo trzeba go wyszarpać, odlutować stojan i sprawdzić diody. W tym wypadku to chyba lepiej jednak nabyć inny – chyba że elektryk ma z czego przeszczepić ew. uszkodzone diody (lub cały mostek), w co wątpię, a o zakupach w ASO to chyba nie ma co myśleć.
I zrób co mówi Grzyby póki jeszcze prosi Popatrz na inne tematy, jak są opisane.
do BRIAREOS
Z tym scematem reglera to może rzeczywiscie być problem jeśli zintegrowany.
Może chociaż uda się załatwić shemat elektryki tej bryki, albo chociaż obwodu ładowania.
Proszę ,ratujcie !
Z tym scematem reglera to może rzeczywiscie być problem jeśli zintegrowany.
Może chociaż uda się załatwić shemat elektryki tej bryki, albo chociaż obwodu ładowania.
Proszę ,ratujcie !
-
Gość
Briareos napisał(a):I zrób co mówi Grzyby póki jeszcze prosi
Grzyby – zrobił to sam w promocji forum dla nowej uzytkowniczki
Mam akurat dobry humor
mnie to spodkało jakiś tydzień temu. padł regulator, przegrzał się aż radiator się odkleił. najszybciej i najtaniej wyszło założyć używkę. od znajomego zakupiłem za 50zł więc się cieszę. na szrotach wołali 150zł. nie jestem pewny czy warto się bawić w naprawę, ale zrobisz jak będziesz uważała.
pozdrawiam
pozdrawiam
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6