Kody błędów – problemy z odczytaniem

Postprzez BIGer » 19 cze 2006, 23:56

witam dzis sprawdzajac bledy w swojej mazdzie 626ge napotkalem problem, podlaczajac diode do gniazda FEN-B+ przy koeo dioda pali sie caly czas i nie chce zgasnac, przy koer dioda gasnie i juz nie zapala sie!!!! powie mi ktos co robie nie tak? podlaczalem rowniez do gdn i ten i to samo pali sie ciagle!!!! czekam na wasze opinie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez BIGer » 21 cze 2006, 16:31

nikt nie wie co mam zrobic? no prosze o pomoc, chlopaki!!!!!!!!!!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Briareos » 21 cze 2006, 16:53

LED to jedno, a zworka to drugie. Żeby dioda włączona między B+ i FEN coś pokazała, musisz mieć spięte razem TEN i GND.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez BIGer » 21 cze 2006, 23:31

No dzieki laskawy czlowieku ,juz lece sprawdzac jak dziala to masz u mnie wielkie piwko:P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez pablo1973 » 21 cze 2006, 23:46

Napisz jak ci poszło, niedługo też zabieram się za sprawdzanie błędów
Początkujący
 
Od: 12 lis 2005, 00:01
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GE FS 2,0 '92 LPG SGI

Postprzez BIGer » 22 cze 2006, 00:38

a wiec tak, zmostkowalem i podloczylem diode, na zaplonie dioda zapalila sie na kilka sekund i zgasla 2 min czekania i nic, wiec odpalam,obroty strasznie nisko zapalilem swiatla i prawie silnik zgasl,wiec zgasilem switla, dodalem gazu wlaczyl sie wentylator puscilem gaz wyloczyl sie i tak caly czas,dioda nie zamrygala ani razu! i tu pytanie do was czy dobrze podloczylem i czy nie mryganie diody oznacza ze silnik jest 100% ok?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Briareos » 22 cze 2006, 00:45

To znaczy, że nie ma zapamiętanych błędów. A obroty są nieco dziwne, bo sterownik silnika jest w trybie serwisowym. Coś mi się też tłucze po głowie że wentylator się włącza jak wciskasz gaz, bo TPS zmienia pozycję, a właśnie to czy jest on włączony czy nie pozwala poprawnie skalibrować początkową pozycję TPSa.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez BIGer » 22 cze 2006, 00:52

wiec mam rozumiec ze wszystko ok z silnikiem:) ciesze sie ze nic nie musze wymieniac:) dziekuje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez BIGer » 22 cze 2006, 23:41

sprawdzalem bledy w taty 626 i pokazal sie kod bledu 9! czujnik temperatury silnika co to oznacza? i za co ten czujnik odpowiada?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Briareos » 23 cze 2006, 00:10

Ma dość znaczący wpływ na dawkę paliwa... Dzięki temu czujnikowi sterownik wie czy silnik jest już nagrzany, czy odpalasz zimny i trzeba zwiększyć dawkę paliwa żeby ułatwić rozruch. Mogą być problemy z odpalaniem i stabilną pracą na jałowych obrotach.
Teraz tylko nie wiem czy silnik pracuje z otwartą petlą przez określony czas po uruchomieniu, czy zanim nie osiągnie pewnej temperatury... Pewnie to pierwsze – więc nie masz takiego przebicia na paliwie, jak przy uszkodzonej sondzie lambda.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez BIGer » 23 cze 2006, 00:24

tata mowi ze mu zaczol strasznie malo palicz i jest szczesliwy,ale mu powiedzialem ze to do czegos musi byc wiec musi to wymienic tylko nie wiem gdzie on sie znajduje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Briareos » 23 cze 2006, 00:57

BIGer napisał(a):zaczol strasznie malo palic

No żyć nie umierać :P Ale niestety, na gorącym silniku zbyt mała dawka paliwa może doprowadzić do spalania detonacyjnego, co poważnie uszkodzi tłoki. Można by skasować błędy najpierw i zobaczyć czy wróci, ale jak czujnik nie zszedł zupełnie, to PCM może potrzebować czasu by dojść do wniosku że coś jest nie tak.
Sam czujnik powinen być w bezpośredniej okolicy termostatu w rzędówce, ale w V-kach to nie wiem gdzie jest, chyba gdzieś z tyłu silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez jurekpr » 5 lip 2007, 11:04

Odświeżam ten temat, ale mam podobny problem. Zrobiłem test diodowy(OBD1), ale nie potrafię zinterpretować wyniku. Sytuacja wygląda tak – po włączeniu zapłonu dioda od razu zapala sie i świeci ok. 3 sek.
pauza 2 sek.
DŁUGI błysk
pauza 3 sek.
DŁUGI
pauza 3 sek.
KRÓTKI
pauza 4 sek.
DŁUGI
pauza 3sek.
DŁUGI
pauza 8 sek.
i sekwencja się powtarza bez końca, czyli DŁUGI, DŁUGI, KRÓTKI, DŁUGI, DŁUGI i przerwa 8 sek. i tak w kółko.
Przy włączonym silniku dokładnie tak samo. Nie wiem jakie przerwy powinny być między kolejnymi błędami. Zrobiłem taki test pierwszy raz. Proszę o pomoc w odczytaniu tego czegoś. Pozdrowienia.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2005, 15:49
Posty: 15
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626 GE FP 1,8 + LPG

Postprzez Pawlo75 » 24 sie 2007, 22:07

Na mój gust to kody:
21
i 20
Ale niedługo sam będę prosił o interpretację swoich wyników <faja>

Właśnie, a jaki sygnał wysyła komp, jeżeli jest więcej niż jeden błąd?
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez yaro626 » 3 lip 2010, 08:28

Czy po pkt.4 odrazu mam uruchomic silnik ?
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.

http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6