Kody błędów – problemy z odczytaniem
Strona 1 z 1
witam dzis sprawdzajac bledy w swojej mazdzie 626ge napotkalem problem, podlaczajac diode do gniazda FEN-B+ przy koeo dioda pali sie caly czas i nie chce zgasnac, przy koer dioda gasnie i juz nie zapala sie!!!! powie mi ktos co robie nie tak? podlaczalem rowniez do gdn i ten i to samo pali sie ciagle!!!! czekam na wasze opinie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
nikt nie wie co mam zrobic? no prosze o pomoc, chlopaki!!!!!!!!!!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
No dzieki laskawy czlowieku ,juz lece sprawdzac jak dziala to masz u mnie wielkie piwko:P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
a wiec tak, zmostkowalem i podloczylem diode, na zaplonie dioda zapalila sie na kilka sekund i zgasla 2 min czekania i nic, wiec odpalam,obroty strasznie nisko zapalilem swiatla i prawie silnik zgasl,wiec zgasilem switla, dodalem gazu wlaczyl sie wentylator puscilem gaz wyloczyl sie i tak caly czas,dioda nie zamrygala ani razu! i tu pytanie do was czy dobrze podloczylem i czy nie mryganie diody oznacza ze silnik jest 100% ok?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
To znaczy, że nie ma zapamiętanych błędów. A obroty są nieco dziwne, bo sterownik silnika jest w trybie serwisowym. Coś mi się też tłucze po głowie że wentylator się włącza jak wciskasz gaz, bo TPS zmienia pozycję, a właśnie to czy jest on włączony czy nie pozwala poprawnie skalibrować początkową pozycję TPSa.
wiec mam rozumiec ze wszystko ok z silnikiem:) ciesze sie ze nic nie musze wymieniac:) dziekuje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
sprawdzalem bledy w taty 626 i pokazal sie kod bledu 9! czujnik temperatury silnika co to oznacza? i za co ten czujnik odpowiada?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Ma dość znaczący wpływ na dawkę paliwa... Dzięki temu czujnikowi sterownik wie czy silnik jest już nagrzany, czy odpalasz zimny i trzeba zwiększyć dawkę paliwa żeby ułatwić rozruch. Mogą być problemy z odpalaniem i stabilną pracą na jałowych obrotach.
Teraz tylko nie wiem czy silnik pracuje z otwartą petlą przez określony czas po uruchomieniu, czy zanim nie osiągnie pewnej temperatury... Pewnie to pierwsze – więc nie masz takiego przebicia na paliwie, jak przy uszkodzonej sondzie lambda.
Teraz tylko nie wiem czy silnik pracuje z otwartą petlą przez określony czas po uruchomieniu, czy zanim nie osiągnie pewnej temperatury... Pewnie to pierwsze – więc nie masz takiego przebicia na paliwie, jak przy uszkodzonej sondzie lambda.
tata mowi ze mu zaczol strasznie malo palicz i jest szczesliwy,ale mu powiedzialem ze to do czegos musi byc wiec musi to wymienic tylko nie wiem gdzie on sie znajduje.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
BIGer napisał(a):zaczol strasznie malo palic
No żyć nie umierać Ale niestety, na gorącym silniku zbyt mała dawka paliwa może doprowadzić do spalania detonacyjnego, co poważnie uszkodzi tłoki. Można by skasować błędy najpierw i zobaczyć czy wróci, ale jak czujnik nie zszedł zupełnie, to PCM może potrzebować czasu by dojść do wniosku że coś jest nie tak.
Sam czujnik powinen być w bezpośredniej okolicy termostatu w rzędówce, ale w V-kach to nie wiem gdzie jest, chyba gdzieś z tyłu silnika.
Odświeżam ten temat, ale mam podobny problem. Zrobiłem test diodowy(OBD1), ale nie potrafię zinterpretować wyniku. Sytuacja wygląda tak – po włączeniu zapłonu dioda od razu zapala sie i świeci ok. 3 sek.
pauza 2 sek.
DŁUGI błysk
pauza 3 sek.
DŁUGI
pauza 3 sek.
KRÓTKI
pauza 4 sek.
DŁUGI
pauza 3sek.
DŁUGI
pauza 8 sek.
i sekwencja się powtarza bez końca, czyli DŁUGI, DŁUGI, KRÓTKI, DŁUGI, DŁUGI i przerwa 8 sek. i tak w kółko.
Przy włączonym silniku dokładnie tak samo. Nie wiem jakie przerwy powinny być między kolejnymi błędami. Zrobiłem taki test pierwszy raz. Proszę o pomoc w odczytaniu tego czegoś. Pozdrowienia.
pauza 2 sek.
DŁUGI błysk
pauza 3 sek.
DŁUGI
pauza 3 sek.
KRÓTKI
pauza 4 sek.
DŁUGI
pauza 3sek.
DŁUGI
pauza 8 sek.
i sekwencja się powtarza bez końca, czyli DŁUGI, DŁUGI, KRÓTKI, DŁUGI, DŁUGI i przerwa 8 sek. i tak w kółko.
Przy włączonym silniku dokładnie tak samo. Nie wiem jakie przerwy powinny być między kolejnymi błędami. Zrobiłem taki test pierwszy raz. Proszę o pomoc w odczytaniu tego czegoś. Pozdrowienia.
- Od: 2 maja 2005, 15:49
- Posty: 15
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 626 GE FP 1,8 + LPG
Czy po pkt.4 odrazu mam uruchomic silnik ?
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
http://www.youtube.com/watch?v=veNiskOHFdY
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6