Jak uciszyć popychacze?

Postprzez polnik@studio » 18 lis 2003, 21:35

Witam. Mam takie pytanie a mianowicie jest jakiś sposób na wyciszenie tego klekotu w silniku ale niewymieniając popychaczy :). Była już propozycja 100 zł za jeden , ale że jest ich 24 więc wolałbym jakieś inne rozwiązanie :). Macie jakiś pomysł? Samochód to oczywiście mazda 626 V6 2,5l :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez owad » 18 lis 2003, 21:49

Moze sie myle ale juz cos chyba bylo na forum na temat klekotu..
chyba jakies kombinacje ze zmana oleju byly pomocne ,ale nie jestem pewien i moze calkowicie pisze o czyms o czym nie mam pojecia :lol:
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez Mario » 18 lis 2003, 22:13

Ja z uporem maniaka polecam sprawdzony na własnej skórze patent stosowany od dawna w ASO:

Przed wymianą oleju płukanka – po ok 200 km wymiana (semisyntetic) + oil booster firmy "Protex".
Ten specyfik nie osiada w silniku – spływa wraz z przepracowanym olejem – ale na 7-8 kkm jest cisza!

Niedowiarkom radzę spróbować ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2003, 17:25
Posty: 20

Postprzez KamRom » 18 lis 2003, 22:48

Mario napisał(a):Przed wymianą oleju płukanka

Czym lub jak wypłukać ten silnik przed zalaniem tego specyfiku? :oops: , bo mi troche klekocze a mam właśnie olej wymieniać :D
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Mario » 18 lis 2003, 23:05

Płukanka "Protex" – puszka – koszt w ASO 35 pln, Oil Booster – puszka 35 pln.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2003, 17:25
Posty: 20

Postprzez ADi » 18 lis 2003, 23:27

a ja mam inny sposob.....olej....wlewasz polsyntetyk BP VISCO 3000 i jezdzisz ok 9000km puki sie popychacze nie odezwa i wymieniasz na ten sam...normalnie wierzyc sie nie chce ale jest cisza.... 8)
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez jobejt » 19 lis 2003, 10:44

ja poprostu zmieniłem olej na taki sam gdy odezwał sie popychacz i wszystko wróciło do normy(lotos semisyntetik) , wiem ze lotos nie jest olejem najwyzszej jakosci ale ja wymieniam go czesciej i jest git :P
"Burn rubber not your soul"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 paź 2003, 16:50
Posty: 14
Skąd: Piła
Auto: 323 1.6 16V

Postprzez MarcinS » 21 lis 2003, 00:21

Głupie pytanie ale nie miałem z tym nigdy doczynienia.
Jak rozpoznać klekoczące popychacze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez cronos2002 » 21 lis 2003, 10:10

Nie "klekoczacy" silnik na luzie powinien "mruczeć" :D i chodzić cicho jak silnik elektryczny (praktycznie zdarza sie to w nowych samochodach) – jesli słyszysz "cykanie" lub metaliczne stuki to mogą to być popychacze :wink:
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2011, 07:54
Posty: 82

Postprzez Globy » 21 lis 2003, 21:20

Witam,

kiedys na forum polecano Castrol 10W60, ja zalalem i faktycznie na pewien czas byla cisza. Poza tym podobno dobrze wycisza olej Quakerstate (czy jakos tak ;), poniewaz jest gesty. Mario, mnie tez czeka teraz wymiana oleju – ten specyfik zalac do starego oleju i po 200 km wlac nowy, czy wlac go z nowym olejem i po 200 km wymienic na nastepny olej?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mario » 22 lis 2003, 00:32

... wlewa się do starego – a przed samą wymianą dobrze jest potrzymać silnik chwilę na obrotach (oczywiście bez przesady – ok 4000). Po wymianie poziom oleju na bagnecie powinien utrzymywać się w górnym zakresie skali.

Acha!
– Uprzedzam, klekotanie nie ustaje natychmiast – trzeba przejechać parę km.

Powodzenia!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2003, 17:25
Posty: 20

Postprzez Globy » 22 lis 2003, 17:03

No to cool, zastosuje przy nastepnej wymianie i zobaczymy efekty. Moja Madzia zbytnio nie halasuje, ale skoro takim malym wysilkiem mozna to zlikwidowac, to why not.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 3 gru 2003, 13:46

Zwróc uwagę, że zwykle nie hałasują wszystkie popychacze naraz. Za niezły łomot mogą być odpowiedzialne 4 sztuki. Tak więc koszt uciszenia silnika wcale nie musi być astronomiczny.

Dodatkowo polecam nie jeździć z klekotem, ponieważ może to powodować wybicie lub uszkodzenie wałków rozrządu.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez krzynio » 3 gru 2003, 15:15

słuchajcie ja sam duuuuuuużo sie nakręciłem za tymi popychaczmi ale wkońcu sie z nimi uporałem, jak chyba Globy napisał, dloać specyfik do oleju (ale jaki to musze sprawdzić .... u mnie kosztyje 14 zł w aso 35zł ten sam tak że uwaga na ceny !!!! ) jakieś 500 km przed wymianą oleju i nalać LOTOS 10w40, naprawde ten olej bo sprawdziłem ich wiele, i powinno byc dobrze przynajmniej u mnie jest ok, po 20.000km zrobić to samo, i koniec jak by co to pisz na GG 2787722 to ci reszte powiem i jak sie nazywa ten specyfik. wybór należy do ciebie!!!!!!! a u mnie jest silnik 2.0 V6
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Długi » 3 gru 2003, 22:18

Jak pisałem kiedyś na forum klekot w V6 nie zawsze powodują popychacze. Nie wiem czy jest gdzieś archiwum ??
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez cronos2002 » 3 gru 2003, 22:49

Opis problemu z amerykańskiej strony (tłumaczenie internet translator) :?


http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... x/p_p7.htm

--------------------------------------------------------------------------------









HLAs – hydrauliczny rzęsa nastawiacze, Lifters
Pre – Emptive – regularny 3k – mila oil/filter zmiany, chętniej z włókna syntetyczne.

Problem

HLA hałas może udawać największy Mazda maszyny ( Miata/MX5 I4, V6) przy jakikolwiekym razie. Hałas jest kurek – kurka należność do non zero – bić batem między cam płata& HLA.
Przyczyna

Jeżeli HLAs są podbici do licznego zimnego zatrzymania – początk kierowania albo garażuje – do – kieruj krótkich podróży oni nie mogą pompują – w górę z olej właściwie. Te elastyczności mówij – opowiadania kredyt – tick/tap – nakłuwa od inaczej wspaniały – cichy V6. Więcej regularne naftowe zmiany pomagają. Jeżeli dźwięku pobytów bardziej tylny 20mins dla poszczególne skutkowe dni wtedy przyczyna jest jeden albo więcej załamywałem się HLAs/lifters należność do dirt/varnish.

Rozwiązania

Zmiana smaruje regularnie, każdego 3k – mile i używaj włókna syntetycznego olej jeżeli możliwy wzdłuż z Mazda oleju filtrem co do anti – drainback zaworu jakością.
Włókno syntetyczne jest znany do muła daleko mniej i ma lepszych detergentych. Mobil1 jest ulubiony, ale bardzo kosztownego w UK – przecinek 5wNN jest dobra alternatywę, Castrol Syntec/Magnatec jest nie prawdziwy włókna syntetyczne.

Czy strumień powinien być używany, poszczególne oleju zmiany przedtem& gdy to są konieczne. Strumień jest misnoma – to rozluźnia poluzowywać& desposits który are then puszcza w obieg

around aż do
że smaruj& filtr są zmieniany.
1. Biegu włókno syntetyczne dla dwóch oleju zmian zanim strumień są spełniane.& 2. Biegnij strumieniowi 10 mins przy próżnuj przed zmianą, i wtedy zmieniany smaruje
filtr.& 3. Gdy 250 mile zmieniają oleju
filtr ponownie ( filtr jest jest w pełni& ).


4. Po 500 mile, kładziony inny może od strumienia przez 10 mins przy bezczynny, wtedy zmieniaj oleju

filtr ponownie. 5. Po 1500 mile, zmiany oleju filtr ponownie. Powtarzaj 1 – 5 jeżeli hałasuję resztki.


Bilstein – 2000 pełny maszyny istniejesz w stany zjednoczone Ameryki północnej który mogę czyścić maszyny bez to jest biegnięty, są fabryczny zatwierdzałem i nadzwyczajnie skuteczny.

Dla więcej informacja na olejów biskupstwie
Www.mustangworks.com/articles/faqs-n-te ... otes.shtml
.& HLA próby postępowania
W pojazdu próba:& 1. Usuwaj wszystko iskrę – wtyczki.

2. Usuwaj cam pokryć przodu
tył ( włącza VRIS zdjęcia próbne
itd).
3. Powoli obracaj cam podczas gdy próbuje do wkładka 0.15 mm balon próbny miara między HLA

cam płat. Powoli obraca unikać wprowadza wygłaszaj do HLA ( którego jestem fałszywie przyrostu oczyszczenie). Jeżeli miarę może być wstawiany wtedy HLA jest załamywany się i zbliża zamiana specyfikacja od 0.18 mm.& Poza od pojazdu próby:

1. Z HLA w twojej ręce, uścisku to. Jeżeli to ściska HLA jest być zastępowany. 2. Powierzchnię jakikolwiekyego zdziera albo cam płata sugerowany oba muszą są zastępowane. 3. W usuwanym jakikolwiek HLA, to musi kładzie w tył w miejscu od którego to usuwano ( inaczej cam – płat do HLA sprzęg jest różny i ostrzysz – ładowanie jest wzrastany temperatury i nosi szybko. W jakikolwiek oszacowanie od HLAs, tam są odległą możliwość od wietrzyłem olejowi byłemu przyczynę HLA hałasu – od wadliwy miska olejowa – kilof – up, miskę olejową – do – bloku uszczelka w oilpan, do wadliwego oilpump. Ci jest dyskutowany w brodu TSB pokrywanym szczegółowy compre
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2011, 07:54
Posty: 82

Postprzez cronos2002 » 3 gru 2003, 22:58

Zauważyłem ze proponują tam dodatek do oleju Bilstein – 2000,
kupiłem to 4 lata temu na stacji BP (koszt ok 50 zł), i wlałem do malucha którym codziennie jeżdżąc od pracy robię 80 km – do tej pory z silnikiem nic sie nie działo i przez te 4 lata silnik nie był ruszany (tylko dolewałem olej).
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2011, 07:54
Posty: 82

Postprzez Daro » 5 gru 2003, 18:00

Z tego co słyszałem, to po pewnym czasie zawsze będzie słychac zawory i można temu zaradzić tak:
– po jakimś czasie przejść na olej semisyntethic, a w ostatecznej wersji na mineralny. Dlaczego? Ponieważ olej syntetyczny w wysokich temperaturach robi sie jak rzadki woda i przy troche zuzytych zaworach silnik może byc głośny, bo olej jest po prostu rozchlapywany. Mineralny nie ma tak dobrych właściwości smarujących, ale nie robi sie tak rzadki jak syntetyk.

Podobno...
;)
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez xXx » 5 gru 2003, 18:21

Ja powiem tak, ze nigdy to nie będę zmieniał oleju np. z 10W/40 na 5W/40, bo zrobiłem tak kiedyś i było beznadziejnie. Uważam, że jak silnik pracował na takim oleju od początku to powinno się go wlewać przez cały czas aż do końca.


Pozdro ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Globy » 5 gru 2003, 20:43

Ja zmienilem z Mobil 5W40 na Castrol 10W60, ale za bardzo nie wyczulem roznicy oprocz wyciszenia popychaczy. Stalo sie to jakies 2 tygodnie po wymianie, ale po jakichs 4-5 miesiacach znow wrocilo, chociaz jak wspominalem, to nic dreczacego, a wrecz jest przyjemne – w koncu jezdze Madzia :) Meski w Dieslach tez tak charakterystycznie klekocza ;–)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6