odciece zaplonu przy 5200rpm?

Postprzez brunobsd » 3 maja 2006, 22:35

Witam,
Mazdke ma od pol roku i przejechalme juz 20000km ale dopiero wczoraj zdobylem sie na sprawdzenei jej osiagow. Ku mojemu zdziwieniu przy predkosci 180km/h Mazda zaczyna przerywac, tzn. wyglada to tak jakby odcinany byl zaplon, potem jest ok, ale jak przycisne to sytuacja sie powtarza. Predkosc obrotowa to ok 5200, okolo bo bardziej patrzylem na obrotomierz. Czerwone pole zaczyna mi sie od 6500 wiec nie wiem skad sie wzielo to ograniczenie, chyba ze to nie odciecie zaplonu tylko cos innego. Sam nie wiem czy mam sie bac. Dodaje ze jest to wersja kanadyjska, o ile to ma jakies znaczenie.
dzieki i pozdrawiam,
artur.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 10:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez Bartek1986 » 3 maja 2006, 23:46

Z tego co wiem to w FSie odciecie jest jakos troche ponad 6500 obrotow. ale na V biegu na prostej drodze nie dociagniesz go do odciecia bo przegra z oporami powietrze, chociaz 180 to zeczywiscie malo. Wcisnij gaz w podloge na luzie i zobacz przy ilu odetnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 12:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez tadziol » 4 maja 2006, 19:34

kanadyjczyki tak mają....więcej jak 180 km/h nie pogonisz.no chyba,że drobna ingerencja w kompie... :) i zamykasz zegar....(przerobione) <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Gajnek » 4 maja 2006, 19:53

ja tez tak mam na benzynce do 180-190km/h (odcięcie) a na gazie do 210km/h
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 20:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez tadziol » 4 maja 2006, 20:16

Gajnek napisał(a):ja tez tak mam na benzynce do 180-190km/h (odcięcie) a na gazie do 210km/h


oczywiście wiesz Gajnek dlaczego tak,a nie inaczej? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Gajnek » 4 maja 2006, 20:24

tadziol napisał(a):
Gajnek napisał(a):ja tez tak mam na benzynce do 180-190km/h (odcięcie) a na gazie do 210km/h


oczywiście wiesz Gajnek dlaczego tak,a nie inaczej? :D


Chyba odciecie idzie na pompe paliwowa, tak mi sie wydaje.
Pozatym kto wie jak to skasowac i jakie koszta tego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 20:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez brunobsd » 4 maja 2006, 22:59

na luzie sprawdzalem i odcina przy prawie 7000 wiec dziwi mnie w jaki sposob rozpznaje ze jade na5 biegu ze 180kmh j dopiero wtedy odcina.
ale skoro 'kanadyjczyki tak maja' to mma sie tym nie przejmowac??
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 10:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez Gajnek » 5 maja 2006, 09:35

brunobsd napisał(a):na luzie sprawdzalem i odcina przy prawie 7000 wiec dziwi mnie w jaki sposob rozpznaje ze jade na5 biegu ze 180kmh j dopiero wtedy odcina.
ale skoro 'kanadyjczyki tak maja' to mma sie tym nie przejmowac??


Dokładnie masz sie nie przejmowac. To jest fabryczna blokada predkosci, a odcina pewnie nie na obroty tylko na predkosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 20:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez tadziol » 6 maja 2006, 15:05

Gajnek napisał(a):To jest fabryczna blokada predkosci, a odcina pewnie nie na obroty tylko na predkosc


słusznie prawisz :D


Gajnek napisał(a):Pozatym kto wie jak to skasowac i jakie koszta tego


<czytaj>


tadziol napisał(a):drobna ingerencja w kompie... i zamykasz zegar....(przerobione)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brunobsd » 6 maja 2006, 18:06

tadziol napisał(a):
Gajnek napisał(a):To jest fabryczna blokada predkosci, a odcina pewnie nie na obroty tylko na predkosc


słusznie prawisz :D


no tak ale myslicie ze pomiar predkosci jest cyfrowy?
ja nawet nie mam tzw. komputera pokladowego.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 10:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez xANDy » 6 maja 2006, 18:58

Komputer masz tylko nie masz "wyświetlacza" na pokładzie.. :]
Nie wiem jak w Twoim modelu, ale u mnie nie ma linki prędkościomierza, tylko sygnał elektroniczny. Szafa to jedna wielka elektronika (tak samo i komputer, skąd szafa dostaje sygnał prędkości). Nie ma się co dziwić, że elektronika wie ile masz na liczniku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Puhcio » 6 maja 2006, 19:09

W GE też raczej nie ma linki ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez jacobs » 6 maja 2006, 19:12

Puhcio napisał(a):W GE też raczej nie ma linki ...

Jesteś pewien?? Chyba będe sobie zakładał komputer pokładowy i poterzebny mi będzie sygnał z prędkościomierza. Wydawało mi sie że tam jest linka :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez tadziol » 7 maja 2006, 13:52

jacobs242 napisał(a): Wydawało mi sie że tam jest linka


dobra już,dobra....bo sie chłopoki pozabijata <lol> GE nie ma linki,sygnał idzie elektrycznie z czujnika prędkości pojazdu(SPEED SENSOR),do prędkościomierza.
co do cronosa kanadyjczyka,to wystarczy odciąć przewód przy ECU(komp silnika) podający sygnał prędkości z licznika....i <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Grzyby » 8 maja 2006, 15:15

tadziol napisał(a):co do cronosa kanadyjczyka,to wystarczy odciąć przewód przy ECU(komp silnika) podający sygnał prędkości z licznika....i

i tylko tyle?
ale numer!
tylko hmmmmm, który to przewód przy kompie <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 8 maja 2006, 15:22

tadziol napisał(a):dobra już,dobra....bo sie chłopoki pozabijata GE nie ma linki,sygnał idzie elektrycznie z czujnika prędkości pojazdu(SPEED SENSOR),do prędkościomierza.

normalnie niemożliwe, w jednym warsztacie jak mi sie licznik popsuł powiedzieli, że pewnie linka sie urwała <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 8 maja 2006, 15:26

zakład niemożliwy, a info jak najbardziej realne <killer>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 8 maja 2006, 18:41

Grzyby napisał(a):i tylko tyle?
ale numer!
tylko hmmmmm, który to przewód przy kompie


oblukam jutro w księgach i dam odpowiednie wytyczne,co nalezy uwalic i gdzie coby wózek pycił jak trza :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Grzyby » 9 maja 2006, 09:39

tadziol napisał(a):oblukam jutro w księgach i dam odpowiednie wytyczne,co nalezy uwalic i gdzie coby wózek pycił jak trza


czekam z niecierpliwością :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 9 maja 2006, 19:08

wyglada to tak: trzeba odciąć przewód przy kompie na pinie 1M,koloru cholera nie pamiętam.... <jelen> ,ale jest i inny sposób:wyjąć licznik i od tyłu dochodza do prędkościomierza sygnały:GND,IGN,SP IN oraz SP OUT;odciąć SP OUT :D powodzenia,czekam na relacje <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6