Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez oblivion » 15 sty 2008, 08:18

Mam pytanie; czy po zmianie płynu w chłodnicy mogły podskoczyć obroty tzw "jałowe" ?
Po odpaleniu auta na zimnym silniku było ładnie, równiutko na 600 czy 700 (nie rozróżniam podziałki), a teraz po odpaleniu na zimnym silniku jest około 1500 – 1600. Po nagrzaniu się silnika obroty na jałowym są normalne(w granicach 600-700)
strasznie wyje :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3241 (3/0)
Skąd: Sanok
Auto: honda civic VII '05 1.4 benz

Postprzez Grzyby » 15 sty 2008, 11:06

oblivion napisał(a):po odpaleniu na zimnym silniku jest około 1500 – 1600

ssanie działa, co w tym dziwnego?
Jak spadają w trakcie nagrzewania silnika to jest oki
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16536 (50/150)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez oblivion » 15 sty 2008, 17:24

spadają.
... A to w tym dziwnego, że jeżdżę już 1,5 roku i nigdy tak nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3241 (3/0)
Skąd: Sanok
Auto: honda civic VII '05 1.4 benz

Postprzez alf28 » 15 sty 2008, 17:41

oblivion napisał(a):spadają.
... A to w tym dziwnego, że jeżdżę już 1,5 roku i nigdy tak nie było.
a to nas teraz zdziwiłeś :|
oblivion napisał(a):Po odpaleniu auta na zimnym silniku było ładnie, równiutko na 600 czy 700
miałeś lepiej od nas i się skończyło <lol> a swoją drogą to ciekawe poi kit są tak wysokie skoro mogło by je ytrzymywać na takim poziomie jak opisujesz.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 730
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Grzyby » 15 sty 2008, 18:07

alf28 napisał(a):oblivion napisał:
spadają.
... A to w tym dziwnego, że jeżdżę już 1,5 roku i nigdy tak nie było.
a to nas teraz zdziwiłeś

dokładnie – w takim razie do tej pory nie działało Ci ssanie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16536 (50/150)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez oblivion » 16 sty 2008, 07:41

:|
no to już działa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3241 (3/0)
Skąd: Sanok
Auto: honda civic VII '05 1.4 benz

Postprzez ajarski » 5 sty 2009, 00:00

Trochę odgrzewam ale niech tam...
Ja mam taki sposób:
-przygotowuję butelkę plasytkową 1,5 l, ucinam dno
– okręcam gwint izolacją tak aby dobrze trzymała się w króćcu korka chłodnicy
– odpalam
-zalewam butelakę do połowy płynem (płyn w butelce jest najwyższym punktem)
– powoli ściągam wężyk na przepustnicy
zasysa sobie do woli a resztę ew. odsysam z butelki strzykawką 2x wł. się wentylator i jest ok.
Ale nadal nie wiem po kiego jest ten zbiornik wyrównawczy skoro nie może ge zassać stamtąd płynu???
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 12:07
Posty: 8
Auto: mazda 626 ge 1996 1,8 90km

Postprzez Speed » 5 sty 2009, 02:41

im więcej czytam was tym bardziej głupi się czuje <jelen>

Ja tam tylko sprawdzilem plyn , na odpalonym dolałem i spokoj.
Na rozgrzanie potrzebuje tak z 2-3km ale mysle ze sie poprawi po wymanie termostatu a i te 2-3km przewaznie robie non stop na 3 biegu i 2700rpm bo zadnych swiatel itp
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1732 (18/24)
Skąd: Warszawa //Grodzisk Maz.
Auto: i-VTEC i V6

Postprzez arabek » 5 sty 2009, 08:46

ajarski napisał(a):Ale nadal nie wiem po kiego jest ten zbiornik wyrównawczy skoro nie może ge zassać stamtąd płynu?

Jak masz szczelny układ podczas pracy ciecz się nagrzewa i zmienia swoją objętość "rośnie" nadmiar przepływa pod ciśnieniem do zbiorniczka wyrównawczego, po ostygnięciu ciecz "kuli się" i wytwarza podciśnienie które zasysa ze zbiorniczka ubytek.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 11:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez Demetrios » 2 lip 2010, 13:48

Panowie, mam problem z układem chłodzenia mojej mazdy 626 1.8 1995r. Jakiś czas temu namierzyłem w niej nieduży wyciek w kolumnie chłodnicy od strony korka wlewu. Chłodnicę uszczelniłem, układ odpowietrzyłem i zalałem zarówno chłodnicę jak i zbiornik wyrównawczy płynem. Niestety płyn mi systematycznie ubywał a chłodnica zaczęła mi się rozszczelniać w wyniku dużych sił oddziałujących na nią podczas podgrzewania płynu w czasie jazdy (wzrost ciśnienia itp.) Problem polega na tym, że w chłodnicy nie ma płynu a zbiornik wyrównawczy jest ciągle na full – tak jak był zalany wcześniej. Mam wrażenie, jakby nie było cyrkulacji. I stąd moje pytanie. Na jakiej zasadzie działa ten zbiornik w Mazdzie ?? Czy to, że nie ubywa z niego płyn, pomimo że w chłodnicy jest pusto – jest prawidłowym zachowaniem – czy może mam gdzieś przytkany przewód ?? Pytam się, bo chce wymontować tę chłodnicę z auta i albo ją doprowadzić do porządku, albo kupić nową. Ale chciałbym wcześniej wiedzieć czy jej uszkodzenie nie było skutkiem innego defektu w układzie chłodzenia -aby naprawić już to tak jak trzeba i oszczędzić sobie przykrych niespodzianek. W jaki sposób najlepiej sprawdzić drożność całego układu i jego ewentualnie przy czyszczenie, udrożnienie. Czekam na wasze rady, sugestie -czekam na pocmoc.
Pozdrawiam !
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:29
Posty: 59
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Vlad24 » 2 lip 2010, 14:41

Jak byś czytał odpowiedzi to byś wiedział i nie zadawał takich pytań w kółko.
Odp centrlnie nad twoim postem!
co do pracy całego systemu, musi być szczelny i musi być sprawny korek chłodnicy.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 03:12
Posty: 125

Postprzez kubuswawa » 13 lip 2010, 13:57

Pytanko a mogłby mi ktoś wskazac w którym miejscu w mx-6 2,5 v6 znajduję się termostat??
Początkujący
 
Od: 28 sty 2010, 06:44
Posty: 5

Postprzez pawelc » 13 lip 2010, 19:50

Tam gdzie wchodzi wąż do silnika z prawej strony od chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1102 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez yaro626 » 7 wrz 2010, 08:24

No tak myślę że nie trzeba ale są ró