Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez johny2007 » 2 sty 2012, 09:16

wiec juz sie nie wypoiadam, nie zauazyłem ze to v6 :D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez kubek1988 » 2 sty 2012, 17:56

spoko juz sobie popradzilem :)
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2009, 12:01
Posty: 20
Skąd: Nakło nad Notecią
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D

Postprzez Bartosz_ » 5 sty 2012, 01:07

kubek1988 jak ??
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez mazda626.94 » 27 sty 2012, 21:34

Witajcie ! Mam Mazdę 626 1994 rok. Zrobiło się zimno na dworze a to dla mnie oznacza również zimno w aucie. Ogólnie słabo grzeje w środku, dopiero robi się cieplej po przejechaniu jakiś 30 kilometrów
( zgroza ). Powiem tylko że założyłem instalację sekwencyjną LPG. Po kilku miesiącach zauważyłem że
po odpalaniu auta słychać jakby sprężoną wodę w układzie chłodzenia. Temperatura silnkia jest w normie.
W zbiorniku wyrównawczym jest sucho. Miarka nie pokazuje nawet minimum płynu. Na zimnej chłodnicy po odkręceniu korka i dodaniu gazu nie ma płynu dopiero po jakimś czasie się pojawia.
Pomóżcie co zrobić w pierwszej kolejności. Czy gazownicy zapowietrzyli mi układ ładując w sumie jakieś 1,5 metra dodatkowych węży przed nagrzewnicą ? Czy mam go odpowietrzyć ? Czy coś dzieje się z termostatem – może być otwarty na drugi układ ? Nagrzewnicę stawiam jako ostatnią bo przed założeniem gazu grzało jak diabli i to po 2 ch minutach. Sprawdzałem, układ węże nie mają żadnych wycieków i nieszczelności. Pomocy bo zapowiadają jakieś – 16 st. C <oczy>
Co radzicie koledzy – wielbiciele Madzi ! Czekam na podpowiedź

Czy dolać płyn chłodniczy czy radzicie wymienić go w całości i czy to drugie nie skomplikuje już całej zabawy ??
mazda626.94
 

Postprzez dirtracer » 27 sty 2012, 21:39

dolej płynu i odpowietrz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 18:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez AleksanderVM » 23 maja 2013, 14:28

Witam!

Podzielę się moimi bojami z odpowietrzaniem. Robiłem wszystko jak tu pisano, a i tak w układzie było powietrze. Potem zacząłem metodycznie wykluczać powody. Winowajcą był zbiornik wyrównawczy. Wyjąłem go i okazało się, że plastikowa rurka jest w środku ułamana, czyli nie zasysał płynu do układu.

Po sklejeniu rurki, wyczyszczeniu zbiornika i wypłukaniu układu wszystko się odpowietrzyło samo (jak się płyn nagrzewa to wyrzuca nadmiar razem z powietrzem do zbiornika, jak stygnie to zasysa ze zbiornika płyn i tak w kółko). Nie trzeba dolewać do chłodnicy tylko rano sprawdzać poziom w zbiorniku. Po trzech dniach poziom jest taki sam każdego ranka :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez AleksanderVM » 7 cze 2014, 22:51

Mały update:

Przestało działać! Układ zapowietrzony, a dolewany płyn wywalany jest do zbiornika i przez otwór na ulicę. To znaczy tak było, ale znalazłem przyczynę. A nawet dwie:

1. korek wlewu był nieszczelny i zasysał powietrze. Wymieniłem uszczelkę (wycięta guma 5mm).
2. uszczelka korka na chłodnicy była zużyta i blokowała się w gnieździe. Dorobić się nie dało, kupiłem korek (25zł).

Teraz znów się samo odpowietrza :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez Szczerba » 11 maja 2016, 12:54

Przepraszam, że odkopię temat ale potrzebuje szybkiej odpowiedzi otóż... Czy jeśli odpowietrzam układ zaczynając na zimnym silniku z odkręconym korkiem chłodnicy to płyn powinien wylatywać zanim silnik osiągnie temperaturę pracy czy jest to jakaś usterka?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2016, 09:19
Posty: 14
Auto: Mazda mx6 2.0 1993r.

Postprzez AleksanderVM » 24 sty 2017, 11:49

Co prawda użyłem przycisku szybkiej odpowiedzi ale chyba nie o to chodziło ;–)

U mnie nie wolno odkręcać żadnego korka na pracującym silniku bo wywala płyn.

Było jeszcze tak, że wyrzucał płyn po osiągnięciu temperatuty normalnej – przyczyną był termostat, po jego wymianie spokój.

Czasem się zdarza również, że jak jest mocno rozgrzany (np. na trasie), to po wyłączeniu wyrzuca płyn przez zbiornik wyrównawczy. Rozwiązanie – pozwolić mu popracować na wolnych obrotach minutę przed wyłączeniem. Zupełnie jak z turbo :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6