Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawelc » 18 wrz 2011, 07:29

Przy przepustnicy masz cienki przewód a właściwie dwa, zdejmij jeden z nich i zalewaj pomału płynem aż tam się pojawi ,jest to najwyższy punkt instalacji i zdjęcie go bardzo ułatwia odpowietrzenie układu ,przy reduktorze też możesz zdjąć przewód i jak się przeleje płyn założyć go z powrotem te dwa manewry powinny Ci bardzo ułatwić odpowietrzenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez skoobydoo » 18 wrz 2011, 14:59

Witam.Miałem podobny problem kiedyś w hondzie civic.Winny okazał się termostat,który nie przepuszczał ciepłego płynu do parownika który zamarzał.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 19:38
Posty: 4
Skąd: Kamień Pom.
Auto: Mazda 626 GF 2000r
1.8 Pb+LPG

Postprzez pawelc » 18 wrz 2011, 15:24

termostat nie ma tu nic do rzeczy do reduktora bo wpina się go zawsze w mały obwód ,jedynie złe odpowietrzenie {niektóre reduktory maja nawet odpowietrzniki)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez conpetitor » 19 wrz 2011, 19:32

Udało mi się ale dopiero po skorzystaniu z rady pawelc.

Po zdjęciu węża z reduktora i odpaleniu na PB ( na LPG to byłaby dopiero głupota) z węża nie pociekła ani kropla wody. Na korku chłodnicy zamontowałem lejek (ścieta butelka z okręconym gwintem izolacją , przyklejoną na "taśmę na gada" do korka ) z którego układ pobierał płyn. Po 3 minutach wciągłął pól litra wody a z węża przy parowniku zaczął cieknąć płyn – zamontowałem wąż i odpaliłem tym razem na LPG. Nadal pobierał nieco wody, bąblował przez 15 minut. Jak już przestał bąblować parownik był ciepły – wcisnąłem mu 2500 obrotów by porządnie go rozgrzać – zassał litr płynu i układ zaskoczył.Wcześniej nie było podciśnienia – układ był krytycznie zapowietrzony.

Dziś zrobiłem 15 km, rozgrzewając go wcześniej pod blokiem – 10 minut na jałowce 5 minut na 2500 obrotów do zaskoczenia wentylatora – zero problemu z obrotami, wszystko wróciło do normy.

Gdyby ktoś miał podobny problem i nie mógł sobie pomóc, opiszę szczegółowe instrukcje dla odpowietrzania krytycznie zapowietrzonych układów gdzie odpowietrzanie w normalny sposób po 1,5 h nie daje spodziewanych rezultatów.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 20:56
Posty: 10
Auto: Mazda 626 1.8 GE DOHC

Postprzez TOMEK1975 » 10 paź 2011, 18:20

proszę o pomoc z układem chłodzenia moje auto to mazda 323P 2,0 diesel z 96 mam problem z ogrzewaniem robiłem ju z wszystko co tu wyczytałem i nic po wskażniku temperatury wygląda iż termostat zamyka i otwiera i mimo że pokazuje na wskażniku że temperatura rośnie to w aucie dmucha zimne nie wiem czy tak do końca jest on sprawny bo nie wiem gdzie go szukać oczywiście chodzi mi o termostat co do ogrzewania w chłodnicy stan a jak otworzę ten kurek przy bloku i tam zaleję płynu ogrzewanie zaczyna działać tylko że póżniej płyn wraca do zbiorniczka i tak w kułko sytuacja się powtarza proszę niech mi ktoś pomoże
TOMEK1975
 

Postprzez johny2007 » 11 paź 2011, 08:55

ja po wymianie nagrzewnicy miałem taki problem, przestał o mi ogrzewac parownik i zamarzał.... i chłodnica była zimna..... a co wlałem nowy płyn wywalało mi do zbiorniczka i płyn sie wylewał i tak co troche...
Ale znalazłem sposób jak sie uda to napisze co i jak..........
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez johny2007 » 13 paź 2011, 17:46

drodzy koledzy sory ze pisze post pod postem ale tak zwrócę uwage...
po wymianie nagrzewnicy ładnie odpowietrzyłem parownik lpg, krokomierz i nagrzewnica gorące i jest super poza chłodnica nie wiem dlaczego jest zimna wąz idący od termostatu jest zimny.. jakby termostat sie nie otwierał ale on jest nowy ma dopiero 1mc... odpowietrzałem jeszcze dzisiaj 2h i nic dalej nie daje rady nie ma powietrza ni nic.... co najwyzej góra chłodnicy jest gorąca dół zimny....
Straciłem motywacje i nie wiem co robic... macie jakies rozwiazanie.....
Czyżby trmostat nowy był do pupy
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 13 paź 2011, 17:55

A temperatura w normie? Wentylator się włącza?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 13 paź 2011, 18:08

wentylator chodzi prawie nonstop........ z małymi przerwami... szkodam i silnika zeby sie nie przegrzał...
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 13 paź 2011, 18:59

a temp nie rośnie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 13 paź 2011, 19:02

wszystko zachowuje sie normalnie prócz grzania chłodnicy
rura idaca od czujników do chłodnicy jest gorąca poza tym wszystko zimne czyli chłodnica i rura od termostatu....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez dirtracer » 14 paź 2011, 07:54

może masz zasyfioną chłodnicę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 18:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez johny2007 » 14 paź 2011, 09:41

hmmm.. tez myslałem ze cos z chłodnica i z ciekawosci odjałem podczas pracy silnika wąz idacy od termostatu do chłodnicy i leciałą z niego woda podcisnieniem ale zimna wygladało to jakby termostat nie puścił???
juz sam nie wiem musze rozkrecic i zobaczyc ten termostat


wiece co najgorsze jest ze silnik sie nie przegrzewa chociaz ze chłodnica zimna niby powinna wskazówka isc dalej chyba ze temp nie osiaga a wentylator chodzi cały czas prawie.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez dirtracer » 14 paź 2011, 10:00

johny2007 napisał(a):wiece co najgorsze jest ze silnik sie nie przegrzewa

to chyba całe szczęście że nie ugotowałeś silnika <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 18:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez noxes » 14 paź 2011, 12:12

Wyjmij termostat i zagotuj go w naczyniu z wodą i zobaczysz czy działa czy nie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 14 paź 2011, 20:29

i tak musze zrobic.... tylko co wtedy jak jest sprawny?? pompa wody ale to by było widac wyciek??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez johny2007 » 14 paź 2011, 20:31

dirtracer napisał(a):
johny2007 napisał(a):wiece co najgorsze jest ze silnik sie nie przegrzewa

to chyba całe szczęście że nie ugotowałeś silnika <lol>


Ugotowac to bym go nie ugotował bo jestem ostrozny ale to jest podejrzane......


No dobra znalazłem przyczyne.. termostat który ma z 3mc nie otwiera sie.. gówniany zamiennik...
co oni produkują teraz ;(
włozyłem stary oryginalny który jednak był sprawny ale wrazie czego wywierciłem w nim 3mm dziurke wrazie czego gdyby sie miało zapowietrzyc :)

I odpowietrzyłem chwilke i gitarka wszystko ok :D

Mój sposób na szybkie i udane odpowietrzenie to:
Węzyk który idzie do krokowca odłaczam i wpinam do zbiorniczka drugie wejscie ze zbiorniczka podłaczam do krokowca i tak mam najwyzszy punkt(zbiorniczek znalazłem od płynu hamulcowego, obojetnie jaki byle miał dwa wyjscia od dołu)
Tedy tez wlewam płyn tylko przedtem odkrecam korek w chłodnicy i leje az sie przeleje wiec mniej sie zapowietrzy potem zakrecam korek i dolewam w zbiorniczku tym płynu do pełna i nieraz moga bobelki isc i ubywa płyn, potem właczam silnik i tez pilnuje poziom płynu w zbiorniczku az wszystko bedzie gorące(czyli parownik, krokowiec, chłodnica i stabilizuja sie obroty) Jak juz powietrze(bąbelki) nie ida wyłączam silnik czekam az troche ostygnie w tej chwili jeszcze troche pobierze ze zbiornika... i odłączam zbiorniczek i podłączam tak jak było i ciesze się z jazdy ;D
Ostatnio edytowano 31 gru 2011, 17:03 przez johny2007, łącznie edytowano 1 raz
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez kubek1988 » 31 gru 2011, 14:16

panowie wytłumaczy mi ktos dokladnie polozenie tych zbiorniczkow?? jezeli mowicie dolewam do chlodnicy znaczy do tego zbiorniczka u góry chlodnicy czarnego?? jezeli mowicie wyrownawczy chodzi o ten plastikowy nadole po prawej akumulatora z ta miarka plastikowa?? a co z tym ktory jest najwyzej blisko kolektora?? bo juz nie wiem co jest co...
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2009, 12:01
Posty: 20
Skąd: Nakło nad Notecią
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D

Postprzez johny2007 » 31 gru 2011, 17:05

tez blisko kolektora to samo sobie dostawiam tylko podczas odpowietrzenia......
dolewam do chłodnicy to do chłodnicy po lewej stronie na górze chłodnicy korek jest......
zbiorniczek wyrównawczy tak jak pisałes po prawej stronie za aku... :D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 12:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez kubek1988 » 1 sty 2012, 23:48

ta ale w jakim silniku bo ja mam mx-6 a nie 626 jak ty. wiec u mnie inaczej....
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2009, 12:01
Posty: 20
Skąd: Nakło nad Notecią
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6