Trzepie autem przy dodaniu gazu, nie ciągnie na biegach:(

Postprzez Guti » 5 kwi 2006, 22:19

Witam. na wstepie napisze ze nic interesujacego mnie nie znalazlem korzystajac z opcji szukaj :( pisze to bo nie chce by temat byl usuniety.

posiadam mazde 626 GE 2.0 16V od pewnego czasu ale nie zawsze mam dziwny objaw :( otuz po odpaleniu autka jest okej, natomiast po dodaniu gazu trzepie autem (takie uczucie jakby nie palily wszystkie cylindry) podczas jazdy przy mniejszych obrotach jest wszystko okej a po dodaniu delikatniej gazu zaczyna szarpac autem i nie ciagnie :( wciskam gaz do oporu autem telepie i wyje a ledwo co jedzie.
kumple mowili ze to silnik krokowy ale nie zabieram sie za to i nie oddaje narazie do mechanika bez opinii mazdowiczow.
z gory dziekowka za pomoc i odpowiedzi.
Pozdrawiam. Guti
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez genewa » 6 kwi 2006, 08:38

Jak dodajesz gaz i wyje silnik czy obroty silnika rosną?
Jak silnik jest nagrzany to czy nadal jest ten efekt?
Kiedy wymieniane filtry, świece, kable?

Pozdrawiam
marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez es » 6 kwi 2006, 09:45

Zacznij od bardzo dokladnego sprawdzenia szczelnosci dolotu powietrza. Waz jest raczej twardy, wiec mocno trzeba go obmacac. Szukaj szczelin na karbowanej czesci weza. Juz w dwoch mazdach mialem taka przypadlosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Guti » 6 kwi 2006, 11:11

Tak obroty wzrastaja ale wtedy coraz bardziej trzęsie..

Na rozgrzanym silniku tez trzepie :( ostatnio musialem z ta usterka pokonac 30 kilometrow.

filtry swiece i kable nie wiem kiedy byly wymieniane poniewaz autko kupilem jakies 5 miesiecy temu a nie wiem czy poprzednik wymienial :(

Autko nie zawsze tak sie zachowuje. Raz wszystko okej. tzn odpalam i chodzi elegancko, nie szarpie ani nic a sa dni ze zachowuje sie tak jak opisalem.

zauwarzylem tez ze Kiedy na dworze jest wilgoc tzn opady deszczu lub sniegu, kaluze itp. to autko wowczas sie tak zaczyna zachowywac
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2006, 11:32

Guti napisał(a):filtry swiece i kable nie wiem kiedy byly wymieniane poniewaz autko kupilem jakies 5 miesiecy temu a nie wiem czy poprzednik wymienial

No kolego, i to był błąd z twojej strony!
Takie rzeczy wymienia się na "dzień dobry" po zakupie auta.

Ja obstawiam kilka rzeczy które powinieneś zrobić i wymienić.
1. Dolej płynu do chłodnicy (bezpośrednio) na full – rób to powoli, możesz się zdziwić ile potrafi się zmieścić.
2. Wymień bezwarunkowo filtr powietrza, świece i kable WN (podejrzewam że to one są głównym winowajcą problemów)
3. Sprawdź ew. przeczyść lub wymień palec rozdzielacza/kopułkę
4. Jeśli od zakupu nie zmieniałeś oleju i filtra – zrób to – uwierz warto!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bajer0 » 6 kwi 2006, 12:09

hmmmm ja obstawiam kable WN. Tesc mial cos takiego w nissanie. Kiepski zamiennik i jak dostal troszke wilgoci, pojawial sie podobny efekt.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez b2 » 6 kwi 2006, 12:14

es napisał(a):Zacznij od bardzo dokladnego sprawdzenia szczelnosci dolotu powietrza. Waz jest raczej twardy, wiec mocno trzeba go obmacac. Szukaj szczelin na karbowanej czesci weza. Juz w dwoch mazdach mialem taka przypadlosc.


słusznie. popękany dolot powietrza, puszki rezonansowe czy obudowa filtra mogą dawać własnie taki efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Guti » 6 kwi 2006, 12:18

no to jutro zabieram sie za ogledziny a jeszcze dzis zorientuje sie w cenach filtrow kabli i swiec
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2006, 12:28

Guti napisał(a):jeszcze dzis zorientuje sie w cenach filtrow kabli i swiec

reklamuję i polecam Smirnoffa z forum
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez genewa » 6 kwi 2006, 12:52

nie zapomnij napisać co było przyczyną.

Pozdrawiam
marek

PS. Ja również polecam Smirnoff'a.
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Guti » 6 kwi 2006, 13:57

Grzyby napisał(a):
Guti napisał(a):jeszcze dzis zorientuje sie w cenach filtrow kabli i swiec

reklamuję i polecam Smirnoffa z forum


a kto to smirnoff?? i w czym mi pomoze??
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2006, 14:02

Smirnoff to klubowicz i moderator (drugi) tego działu, a oprócz tego ma swój sklep z dobrymi cenami.
Tutaj link z kontaktem http://carspeed.pl/carspeed2/kontakt.php
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Guti » 6 kwi 2006, 19:25

no i po dzisiejszych ogledzinach wedlug mnie weze sa oki.

dzis odpalilem autko i znow trzepie na wolnych :( wiec postanowilem sie pobawic kablami :) nie wiem czy to mozliwe ale zamienilem miejscami 3 i 4 a to nagle zaczol ladnie pracowac :D podczas zmiany strzelal hihihi. ale teraz podczas jazdy:
1- ciszej chodzi
2- nie kopci mi z rury jak wczesniej

jak myslicie ktos pomylil kable czy nadal jeden jest niesprawny?? a reszta to moje zludzenie??
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez nemi » 6 kwi 2006, 19:28

Jak byś był w Lublinie, to Ci moge pożyczyć sprawne kable i sie przkonasz <lol>. Tylko daj wczesniej znac, to zabiore je z domu :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez genewa » 6 kwi 2006, 20:06

Guti napisał(a): nie wiem czy to mozliwe ale zamienilem miejscami 3 i 4 a to nagle zaczol ladnie pracowac :D podczas zmiany strzelal hihihi


Taka zabawa na włączonym silniku nie dobrze służy dołowi silnika.

Jeśli zuważyłeś jakieś zmiany na plus to wymień kable.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez bajer0 » 6 kwi 2006, 20:52

Guti napisał(a):nie wiem czy to mozliwe ale zamienilem miejscami 3 i 4 a to nagle zaczol ladnie pracowac

rozumiem, ze odpioles i przepioles stare kable a nie zdjales z jednej swiecy i zalozyles na te obok (jednym slowem warto wspomniec, ze kolejnosc kabli nie jest obojetna :)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Guti » 6 kwi 2006, 20:53

po zamianie z 3 z 4 jest okej wiec pytanie czy to kable??

czy po zamianie nie powinien silnik zachowywac sie inaczej?? mysle ze tak a moj przypadek jest jakis dziwny
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez bajer0 » 6 kwi 2006, 20:59

Tylko powstaje pytanie czy zamieniles TYLKO kable miejscami (przepinales cale kable) czy same koncowki na swiecach zamieniles kolejnoscia ? Zrob moze fotke, bo jeszcze sie okaze, ze masz w zlej kolejnosci kable podpiete pod aparat, a ktos kto ma FS porowna to z tym co ma u siebie.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Guti » 6 kwi 2006, 23:35

no wlasnie wiem ze kolejnosc kabli nie jest przypadkowa dlatego sie zdziwilem. przepiolem nie cale kable ale tylko zamienilem koncowki po jednej stronie. tzn. od pokrywy zaworow wyjolem 3 i wpiolem pod 4 a 4 pod 3 i dziala.

na jutro zrobie fotke i postaram sie wcisnac tutaj.
Guti. mazda 626 GE 2.0 16V DOHC
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2006, 22:26
Posty: 27
Skąd: będzin
Auto: mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez genewa » 7 kwi 2006, 08:15

Sprawdź czy kopułka u Ciebie nie ma opisu, które wyjście jest na dany cylinder, u mnie tak jest.

Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6