Kody błędów – proszę o interpretację

Postprzez stuk » 18 mar 2006, 17:21

Właśnie zrobiłem odczyt błędów testerem diodowym i powtarza mi sie taka sekwencja (między kodami z poszczególnych linii jestr przerwa, cała sekwencja powtarza się cyklicznie):

DLUGI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, 7 KROTKICH

O ile dobrze dekoduję to jest 10, 11, 11, 17 ?
Czy dobrze to rozumię i co oznaczają te kody, szczególnie 11 bo nie ma go na liście kodów ze strony klubowej, i dlaczego to 11 (dlugi krotki) powtarza sie dwa razy?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez pawelc » 18 mar 2006, 18:28

10 i 11 to czujnik temperatury przepływu powietrza tzw IAT, 17 sonda lambda
kody według auto-daty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sołtys » 18 mar 2006, 18:36

17 to układ sprzężenia zwrotnego sondy lambda, prawdopodobnie masz złą emulacje sony na lpg i to jest ten problem.
10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.

z tym jedenaście to coś chba żle odczytałeś ale głowy nie dam.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 18 mar 2006, 18:45

sołtys napisał(a):17 to układ sprzężenia zwrotnego sondy lambda, prawdopodobnie masz złą emulacje sony na lpg i to jest ten problem

Emulację lambdy? ZTCW to komp gazowy czyta sygnały z lambdy i z nich korzysta. Mimo to jest jakas emulacja?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez pawelc » 18 mar 2006, 18:49

sołtys kod taki występuje zobacz screna


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez pawelc » 18 mar 2006, 18:55

stuk komp gazowy ma też na celu emulacje sondy lambdy tak żeby orginalne ECU nie wychwytywało błędów na gazie ale niezawsze emuluje prawidłowo i niewiele można z tym zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez stuk » 18 mar 2006, 19:01

pawelc No to pojeżdże trochę na benzynie, wcześniej zresetuję błędy i zobaczę czy się pojawi, jak nie to pewnie faktycznie pzrez gaz.

Na tym screenie są dwie kolumny, co zonacza ta druga? Przy błędzie 17 pisze tam "Intake leak, fuel preassure/pumb, wirung ...." – co to jest?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez pawelc » 18 mar 2006, 19:26

druga kolumna naprowadza na przyczynę usterki ,nienajlepiej u mnie z angielskim (jak popełnię błedy to niech ktoś poprawi)pisze tam tak zeby sprawdzić pompę (pewnie chodzi o ciśnienie),sondę, wtryskiwacze ,czujnik temp.ten co idzie do ECU ,czujnik przepływu powietrza ,no i świece

można też sprawdzić sondę podłączając się pod komp od gazu jest tam przeważnie odczyt z lambdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez stuk » 18 mar 2006, 20:30

pawelc napisał(a):druga kolumna naprowadza na przyczynę usterki ,nienajlepiej u mnie z angielskim (jak popełnię błedy to niech ktoś poprawi)pisze tam tak zeby sprawdzić pompę (pewnie chodzi o ciśnienie),sondę, wtryskiwacze ,czujnik temp.ten co idzie do ECU ,czujnik przepływu powietrza ,no i świece

Rozumieć rozumię :) tylko nie wiedziałem co to jest, bo nie widać nagłówka. No to możliwych przyczyn błędu 17 jest sporo (o ile by to nie była kwestia lpg).
Zastanawia mnie to "intake leak" – nieszczelność w dolocie?

Zrobię reset błędów w kompie i zobaczę czy na Pb pojawi się ten błąd, co do 10-11 to muszę oglądnąć ten czujnik i przewód.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 20 mar 2006, 08:10

stuk napisał(a):No to możliwych przyczyn błędu 17 jest sporo (o ile by to nie była kwestia lpg)


to na 90% jest kwestia LPG. Bawiłem sie emulacjami u mnie, jeżeli ustawiłem emulację na:
z sondy-czyli na gazie sygnał z sondy trafiał do kompa auta bez modyfikacji pojawiał sie kod 17
kod ten nie pojawiał sie przy emulacji falą ani też przy emulacji masa czyli podawania masy zamiast sygnału z sondy.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 20 mar 2006, 10:38

sołtys napisał(a):to na 90% jest kwestia LPG. Bawiłem sie emulacjami u mnie, jeżeli ustawiłem emulację na:
z sondy-czyli na gazie sygnał z sondy trafiał do kompa auta bez modyfikacji pojawiał sie kod 17
kod ten nie pojawiał sie przy emulacji falą ani też przy emulacji masa czyli podawania masy zamiast sygnału z sondy

Czy komputer mając taki błąd przechodzi w jakiś tryb awaryjny?
A zakładając, że błąd już nie występuje, ale nie został skasowany, czy silnik będzie chodził normalnie czy jakoś awaryjnie do czasu skasowania błędu?

Swoją drogą badałem błedy już wcześniej i nie było żadnych mimo LPG, dlatego obawiam się, że może być coś innnego. Może awaria tego czujnika IAT ma wpływ na ten błąd 17?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 20 mar 2006, 10:40

stuk napisał(a):czy silnik będzie chodził normalnie czy jakoś awaryjnie do czasu skasowania błędu?


u mnie zachowywał sie normalnie spalanie też było w normie, a czy kom pracuje w trybie awaryjnym wtedy to nie wiem, wiem że po zmianie emulacji błąd już sie nie pojawia.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 20 mar 2006, 10:43

Zrobię tak, że oglądne co z tym czujnikiem, może kabel nie styka albo wtyczka, potem skasuje błędy i pojeżdże trochę na Pb, jak się znowu 17 pojawi to jest jakiś problem, jak nie to zmiana na lpg i znowu się zobaczy :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez rexman1 » 31 sty 2008, 22:00

Witam. CZy wie ktoś może co oznacza kod 26? Silnik 18 b+g 1999r, z góry dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2006, 22:04
Posty: 7
Auto: Premacy 2.0 DITD "03

Postprzez topik » 31 sty 2008, 22:54

rexman1 napisał(a):CZy wie ktoś może co oznacza kod 26?


Witam!Kod 26 dla rocznika od 1999 – 2000r. Evaporative emission (EVAP) canister purge valve.
musisz sprawdzić
Wiring, EVAP canister purge valve
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez rexman1 » 1 lut 2008, 21:28

Dzięki za odpowiedź, dowiedziałem się co to jest i podaję dokładny opis tego skrótu, może komuś się przyda. Znalazłem na forum opis tego kodu ale niezbyt dokładny, ktoś napisał że to filtr węglowy, a tu wynika że to awaria zaworu.

EVAP to system odpowietrzania układu paliwowego. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świerze powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas trwania eksploatacji. Opary paliwa kierowane są z pochłaniacza do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku. Zadaniem systemu diagnostycznego (monitora), jest wykrywanie nieszczelności układu EVAP, oraz braku przepływu oparów paliwa. Badania szczelności dokonuje się poprzez detekcję zaniku podciśnienia lub nadciśnienia gazu w nadzorowanym układzie.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2006, 22:04
Posty: 7
Auto: Premacy 2.0 DITD "03

Postprzez Jonasz » 7 lut 2008, 12:47

Witam!! zrobiłem odczyt błedów przy wyłaczonym silniku i wyskoczył kod 9. wymieniłem czujnik temperatury cieczy. Natomiast jak chciałem zrobic odczyt przy załoczonym silniku to za kazdym razem gasnie. Dlaczego tak sie dzieje?? Czy coś jest nie tak?? Proszę o pomoc!!
Jonasz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2008, 01:26
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6 143 KM 1999 r.

Postprzez alf28 » 7 lut 2008, 14:04

sołtys napisał(a):10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.
a właściwie po co on jest; kiedyś przy wymianie filtra go odpiołem i zapomniałem <glupek2> o nim i jeżdziłem tak trzy tygodnie. poprostu żadnej różnicy,wpiołem go spowrotem,ale bez resetu.mam wrażenie ze jest nie potrzebny :]
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez broad1610 » 8 lut 2008, 11:34

Witam Panow!

Gdzie moge znalezc informacje, jak wprawic komputer w stan diagnostyczny i czym najprosciej odczytac kody bledow. Zapala mi sie kontrolka "silniczek" po dluzszej (przynajmniej 30 min.) jezdzie z predkoscia przekraczajaca 160 km/h. Chcialbym ustalic, co sie dzieje.
Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Adam
Początkujący
 
Od: 3 sty 2013, 16:52
Posty: 7
Auto: 626 Cronos, GE, FS, 1995

Postprzez Grzyby » 8 lut 2008, 11:44

Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6