zardzewiałe ramię wycieraczki – jaką farbą pomalować?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zulek » 14 mar 2006, 15:44

Jak w temacie, Muszę odświerzyć ramiona wycieraczek bo zardzewiały. Czym pomalować żeby nie rdzewiało szybko i nie złaziło?
Ostatnio edytowano 15 mar 2006, 21:04 przez zulek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez wicekk » 14 mar 2006, 16:41

zulek napisał(a):Czym pomalować żeby nie rdzewiało szybko i nie złaziło?

Proszkowo.
A jesli nie masz takich mozliwosci to czarnym matem w sprayu, ja tak przynajmniej robilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez sołtys » 14 mar 2006, 18:23

pod spód dobry podkład potem czarny mat nie koniecznie w sprayu. Mat nałożony pędzlem też wygląda nieżle.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 14 mar 2006, 18:26

No wlasnie to samo mnie czeka na wiosne ... sołtys a jaki proponujesz najlepszy podkład ...??
Pedzle juz mam ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez COPS » 14 mar 2006, 18:32

Dopisuje sie do tematu trzeba odnowic ramiona wycieraczek farba schodzi i lapie sie rdza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez Paweł » 14 mar 2006, 20:28

Zdecydowanie proszkowo, szkoda roboty...

Chyba, ze sa dostepne jakies magiczne inhibitory korozozji i super twarde farby w sprayu. Samo (dokladne) oczyszczenie, podklad i farba w sprayu niestety daja krotkotrwaly efekt.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Fiveopac » 14 mar 2006, 20:45

tco_tm napisał(a):Chyba, ze sa dostepne jakies magiczne inhibitory korozozji i super twarde farby w sprayu. Samo (dokladne) oczyszczenie, podklad i farba w sprayu niestety daja krotkotrwaly efekt.


Dokladnie, efekt jest na jeden sezon, ale za to jaki ladny i kosztuje7 zł :D Ja psikam zwyklym czarnym sprayem. Kilka warstw. Potem psikam z odlegosci ok 50 cm sprayem tworząc chropowata fakture i jest jak z fabryki :) Polecam.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez bajer0 » 14 mar 2006, 20:57

Dokladnie, efekt jest na jeden sezon, ale za to jaki ladny i kosztuje7 zł Ja psikam zwyklym czarnym sprayem. Kilka warstw. Potem psikam z odlegosci ok 50 cm sprayem tworząc chropowata fakture i jest jak z fabryki

j.w. robilem czarno + srebrno. Wczesniej tylko odtluscilem i usunalem rdzawy nalot. Czarny spray MOTIB(czy MOTIP :P ) i jak na razie nie ma sladu roznicy (dopiero pol roku) Podkladu nie dawalem, odrazu spray w odpowiednim kolorze :]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez sołtys » 15 mar 2006, 07:18

Marcin ( Pycia ) napisał(a):sołtys a jaki proponujesz najlepszy podkład


ja stosuje z roboty jotuna alkid primer ale to jest farba przemysłowa nie wiem czy gdziekolwiek to dostaniesz, jest bardzo dobry, wytrzymuje warunki atmosferyczne przez kilka sezonów.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez zulek » 15 mar 2006, 08:46

A jeszcze jedno Sołtys, przed malowaniem zdejmujesz ramię czy "robisz to na aucie"? heheh bez skojarzeń <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez sołtys » 15 mar 2006, 09:20

zdejmuje nie mam wtedy stresa że coś upapram farbą.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez tarkan » 15 mar 2006, 09:59

Ja też robiłem tak w tamtym roku czarnym matem w spray'u. Najpierw oczyściłem, przedmuchałem... później jedna warstwa farby, odczekałem, wysuszyłem na słoneczku, druga warstwa... itd. W ten sam sposób malowałem też antenkę – fakt, widzę, że po zimie trzeba będzie zrobić to ponownie, ale jeśli chodzi o koszt – to rzeczywiście niewielki... :D
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez zulek » 10 kwi 2006, 20:34

Właśnie zamierzm się zabrać za te ramiona i jeszcze spytam jak je zdjąć bezboleśnie?

P.S. banał nie zauważyłem tych gumowych korków na końcu ramion – pytanie nie aktualne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Marcin L » 15 kwi 2006, 16:51

ja maluje Hamerite'm i jest OK
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez aphazel » 15 lip 2008, 17:10

Wykopałem ten temat, bo też się właśnie biorę za malowanie ramion w moim Xedzie, ale napotkałem na mały problem przy demontażu.

Zdjąłem gumowe zaślepki, odkręciłem śruby mocujące, ale ani jedno ramię, ani drugie nie chce zejść. Mam je wyszarpać na chamca? Czy tam jeszcze coś trzeba rozkręcić? Zapsikanie tego WD40 pomoże i ramiona puszczą?
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez Waluś » 15 lip 2008, 19:13

tam jest coś w stylu frezu/wieloklinu, tak więc z wyczuciem w linii prostej -prostopadle do sworznia wyszarpać w górę
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez aphazel » 15 lip 2008, 22:08

No tak też właśnie podejrzewałem, ale to tak siedzi, że się obawiam, że obluzuję mocowanie całości, która jest przykręcona dwoma śrubami do karoserii przy każdym ramieniu. Jedno ramię już trochę obruszałem i trochę się podnosi, ale mam wrażenie, że razem z nim podnosi się ten nagwintowany trzon, na którym była nakrętka. No nic, popróbuję jeszcze. Dzięki za info. :)
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez rafalST » 15 cze 2009, 21:17

Ramiona wycieraczek są ocynkowane, czyli większość zwykłych farb czy lakierów po jakimś czasie zejdzie na bank. Na początku bedzie odłazić bo ocynk sie utlenia czy coś takiego.... Poszukajcie farby lub podkładu specjalnego na ocynk. Lepiej zrobić raz a dobrze
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez Krisek » 15 cze 2009, 22:28

Sciagnij sobie POR15 jedyny prawdziwy srodek na rdze co sobie radzi nigdy wiecej rdza nie wystapi na elemencie pomalowanymm

dla wyciereczek moze byc nie oplacalne na blache auta bardzo
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Venoruto » 17 cze 2009, 13:44

ja u siebie oczyściłem papierem ściernym i zwykłym czarnym podkładem do metalu pomalowałem. Użyłem pędzla. Wyszło na 4+, lepiej nie potrzeba.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:19
Posty: 21
Skąd: Verdun Francja
Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6