Brak mocy – jaki powód?

Postprzez maciek_800 » 5 mar 2006, 16:59

Samochód nie ma przyspieszenia i bardzo się męczy trzeba bardzo żyłować na bigach żeby normalnie jechać. Praca silnika na wolnych obrotach bez zastrzeżeń po wciśnięciu gazu do dechu to przymula go a dopiro po chwili wchodzi na obroty. Proszę o jekieś rady, co to może być? NIE MAM GAZU
Ostatnio edytowano 5 mar 2006, 20:11 przez maciek_800, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez jacobs » 5 mar 2006, 17:09

uzupełnij profil. Masz LPG?? Silnik 1,8 zbyt dużej mocy nie ma :/
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez COPS » 5 mar 2006, 18:15

swiece filtr przewody napiecia zacznij od tego, zobaczysz czy pomoze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez GofNet » 5 mar 2006, 19:23

To fakt: świece zapłonowe, filtr powietrza i paliwa, przewody Wysokiego Napięcia. Później jeszcze sprawdź ciśnienie na poszczególnych garach, oraz zapłon. Warto też sprawdzić rozrząd, czy czasem coś nie przeskoczyło na nim... Sprawdź jeszcze katalizator. Sprawdź, czy komputer ma jakieś błędy.

Tankuj dobre paliwo (BP, Shell). Upewnij się, że nie masz wody w układzie paliwowym.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Koniecznie uzupełnij profil – tak będzie bardziej czytelnie i łatwiej...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez maciek_800 » 5 mar 2006, 20:17

Dzięki wszystkim za szybką pomoc ,gazu nie ma a silnik jest naprawdę bardzo mułowaty że ciężko ze skrzyżowania się pozbierać
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez mayer » 5 mar 2006, 22:40

kable świece, zapłon, rozrząd, kody błędów, katalizator,sonda, Pomysłów moze byc wiele że o przepustnicy nie wspomnę. Najbardziej prawdopodobne są kable.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez maciek_800 » 5 mar 2006, 22:56

A jak sprawdzić kable ,zapłon, katalizator,rozrząd ,świece?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez mayer » 6 mar 2006, 00:24

kable wywalić i założyć nowe, swiece jaknie masz wprawy w ocenie "na oko" wywalic i wstawić nowe
Resztę daj do porządnego warsztatu.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez GofNet » 6 mar 2006, 16:02

GofNet napisał(a):świece zapłonowe
Są na tyle tanie, że można je śmiało wymienić (NGK: 7-9zł).
GofNet napisał(a):przewody Wysokiego Napięcia
Możesz je sprawdzić przy pomocy omomierza. W książce "Mazda 323 – Reguluję i naprawiam" – Dieter Korp zapisane jest, że rezystancja przeciwzakłóceniowa jednego metra przewodów Wysokiego Napięcia powinna wynosić co nawyżej 16kΩ.
maciek_800 napisał(a):zapłon, katalizator,rozrząd
oraz kompresję – sprawdzą Ci w ASO lub dobrym zakładzie mechaniki pojazdowej, w którym problemem zajmie się wykwalifikowany pracownik a nie praktykant, który niejednokrotnie ma wiedzę taką, jak właściciel pojazdu a niekiedy mniejszą.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 23 sty 2007, 19:27 przez GofNet, łącznie edytowano 3 razy
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Koval » 6 mar 2006, 20:24

Na początek zrób sobie test diodowy, może on coś wyjaśni http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez maciek_800 » 6 mar 2006, 21:09

ok dzięki jutro idę zamówić kable swiece i filtry i zobaczyny co będzie
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez maciek_800 » 22 mar 2006, 22:47

Sprawa się już rozwiązała wymieniłem kable i świece ale to nipomogło ale jak przestawiłem zapłon w lewą stronę no to teraz rakieta tyle tylko że aparat jest na maxa przekręcony w lewo i obawiam się że przyczyną tej usterki było przeskoczenie paska rozrządu.Napiszcie co wy o tym sądzicie i jak ktoś wie gdzie się znajduje sterownik centralnego zamka bo mam zamiar alarm podłączyć
Początkujący
 
Od: 5 mar 2006, 16:08
Posty: 25
Skąd: Siemianowice
Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.

Postprzez Grzyby » 23 mar 2006, 11:54

maciek_800 napisał(a):jak ktoś wie gdzie się znajduje sterownik centralnego zamka bo mam zamiar alarm podłączyć

Obejrzyj forum a zobaczysz że mamy taki dział co się zwie ELEKTRONIKA.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawlo75 » 19 sie 2007, 20:27

Odświeżę nieco temat spadku mocy...
Mam niezagazowaną 626 1.8 90KM oraz problem z silnikiem. Silnnik osiąga prędkość max ok 130km/h, a przy dociśnięciu pedału gazu na IV,V biegu gokręca z trudem do jakiś 4000rpm :(
Wymieniłem świece i przewody WN. Pomiar ciśnienia wykazał: 13,0;11,5;11,0 oraz 11,5 na poszczególnych garach.
Nie wiem, gdzie najpierw szukać przyczyny żeby jak najmniej spustoszyć portfel :|
Przestawiony pasek rozrządu(nie mam pojęcia kiedy należy mu się wymiana, a trudno coś podejrzeć), sonda, filtr paliwa, zatkany ukł. wydechowy lub inne...

Proszę o cenne wskazówki mądrzejszych ode mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez waldii » 19 sie 2007, 20:55

Pawlo75
ostatnio kupilem madzie 121 z ponoc uszkodzonym silnikiem.Auto na wolnych obrotach dobrze chodzilo a na wyzszych i przy przyspieszaniu mulilo i szarpalo.Facet wymienil przewody WN,swiece,kopulke,palec rozdz,filtry,przewody paliwowe,komputer,caly kompletny dolot,wtryskiwacz i sonde lambda.Troche kasy na to wybulil.A ja sprawdzilem jedna rzecz.Wyjalem kanape z tyly,odkrecilem pokrywe pompy paliwa i rzucilem okiem na stan paliwa w zbiorniku.Oczywiscie byla tam zupa pomidorowa a nie PB.Po oczyszczeniu zbiornika mam super autko z kuuupą nowych czesci.Sprawdz paliwko :]
waldii
 

Postprzez Pawlo75 » 19 sie 2007, 21:27

Kurcze Waldii, każde autko które miałem tankuję przeważnie pod korek. Tym razem nawet wlałem tą shellowską 100oktanową, więc powinno się chyba trochę przemieszać, chyba że filtr paliwa się zapchał, .
Niezłą miałeś przygodę ze swoim autkiem. Dodatkowo mam wrażenie, że tej mocy jednak trochę brakuje. Wiem, że z tym motorem w fotel nie będzie wciskać, ale cieniasy mnie na światłach zostawiają – podłe uczucie <lol>
Sprawdzę oczywiście w pierwszej kolejności!
Ostatnio edytowano 19 sie 2007, 21:30 przez Pawlo75, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez waldii » 19 sie 2007, 21:29

Pawlo75 napisał(a):ale cieniasy mnie na światłach zostawiają –

nie,no to akurat norma <lol> <lol>
waldii
 

Postprzez Pawlo75 » 19 sie 2007, 21:32

Wskazówka obrotomierza nawet nie marzy o czerwonym polu na skali. Im wyższy bieg tym gorzej...
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Cukierek » 19 sie 2007, 21:35

Pawlo75 napisał(a):Wskazówka obrotomierza nawet nie marzy o czerwonym polu na skali. Im wyższy bieg tym gorzej...


to coś nie tak :D a jak filtr paliwa?? a szczelność dolotu?
Ostatnio edytowano 19 sie 2007, 21:38 przez Cukierek, łącznie edytowano 1 raz
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez BratCukierka » 19 sie 2007, 21:36

Wskazówka obrotomierza nawet nie marzy o czerwonym polu na skali. Im wyższy bieg tym gorzej...


u mnie też nie chce dojść nigdy do czerwonego pola....waldii jak myślisz czym to spowodowane może być?? :D
EDIT: waldii sprawa rozwiązana :D nie mam obrotomierza :P
a teraz na poważnie na nierozgrzanym silniku gdy jadę na 2 przy ok.30 i dodam gazu troszkę to autko zamula....gdy zacznie łapać temperature wtedy tego nie ma jak myślisz czym to może być spowodowane??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6