Zapach oleju przy wysokich obrotach

Postprzez Malpiszon78 » 27 lut 2006, 16:54

witam, moze ktos z forumowiczow mi doradzi jestem tu nowy, w styczniu kupilem mx6 2.5 V6 94 jest super ale ma jeden mankament, jak silnik krece ok. 7-8K obrotow (rzadko ale czasem trzeba) czuje zapach oleju silnikowego w kabinie. o tym ze pali okolo 0.5 l na 1000km to juz nie wspomne bo to podobno norma w widlastych. chcialbym sie tego pozbyc, jak to zdiagnozowac co wymienic itd.prosze o pomoc... dzieki i pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Marcin L » 27 lut 2006, 17:15

moze olej wycieka na rozgrzane elementy i zaczyna się smażyć ?
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez pawelc » 27 lut 2006, 18:08

nie wiem czy normą jest spalanie pół litra na 100km ja przejechałem od wymiany około 3tyś kilometrów i niezauważyłem wogóle ubytku,z tym że wcześniej polikwidowałem wszelkie wycieki głównie pokrywy zaworów ,przebieg 215tyś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 27 lut 2006, 18:20

po co pisać jak cię zaraz skasuje
Ostatnio edytowano 1 mar 2006, 23:41 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Puhcio » 27 lut 2006, 18:56

No, zużycie oleju w KL'ce i innych silnikach serii K zależy od tego, jak mocno się ciśnie ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Vuju » 27 lut 2006, 20:31

Marcin L napisał(a):moze olej wycieka na rozgrzane elementy i zaczyna się smażyć ?

Np. przez czujnik ciśnienia oleju.
Oj pachnie wtedy pachnie... <ganja>
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez nemi » 27 lut 2006, 20:48

Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i uszczelki pokryw zaworów.

Malpiszon78 napisał(a):o tym ze pali okolo 0.5 l na 1000km to juz nie wspomne bo to podobno norma w widlastych

Jak jeździsz spokojnie to nie powinien brać nic, a górna granica przy maksymalnym butowaniu wynosi zdaje się 0,7 l/1000 km.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Bimbak » 27 lut 2006, 21:02

mi przy 7k rpm nic nie śmierdzi, a olej bierze hahaha ciekawe dlaczego :P toż to tylko FS. A tak poważnie to umyj slinik poczekaj aż wyschnie i jak będzie dobrze rozgrzany zrób mu "przepał" :P tak z 7-8k. Obejżyj go dokładnie a napewno jeśli gdzieś pluje olejem zobaczysz gdzie.
PS: od kręcenia nikt nie umarł, (pomijąjąc silniki). Można kręcić ostro ale za to trzeba ostro o auto dbać :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Alexs » 27 lut 2006, 21:48

dokładnie jak napisał kolega powyżej, silnik 2,5 V6 zaczyna jechać dopiero powyżej 4 tys obrotów, normą jest 5-6 tys więc nie dziwię się, że kolega go tak kręci, bo dopiero wtedy ma dobrego kopa. Co do spalania oleju to w misce się mieści 4,2 l. W naszym po wymianie po 8 tys zjadł 1,7, zostalo 2,5 co jest podobno mało dla tego silnika, ale ja bym jeszcze pozostawiła tez stan. Dziwnie wskazuje bagnet oleju w tym motorku, raz jest, na zimnym raz go nie ma, nie bardzo to wiarygodne, dlatego po 8 tys wymieniliśmy zeby zobaczyc co sie tam dzieje i czy w ogóle jest.
Co do smrodku to pewnie gdzies delikatnie cieknie przy duzych obrotach i temperaturze sie wypala z jakiejś rurki wydechu na przyklad.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Malpiszon78 » 28 lut 2006, 10:29

umyje silnik i wtedy zobaczymy czy sa jakies wycieki na zewnatrz i wtedy dalej pokombinuje.. a od 6K nastepuje jeszcze jedno szarpniecie tak do 7.5K (dlatego tak wysoko lubie go krecic) tez to zauwazyliscie ? kolo w 2.0 V6 nie ma czegos takiego :D (hmmm to pewnie ten palony olej daje takiego kopa buhaha <lol> ) a planuje biturbo w VTG za jakis czas nara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Pit » 28 lut 2006, 10:55

Malpiszon78 napisał(a):...a planuje biturbo w VTG za jakis czas nara

...powodzenia hahaha
takie moje malutkie pytanko – orientowałeś się trochę technicznie co to uturbiania KL'ki, czy tak sobie marzysz? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Alexs » 28 lut 2006, 11:52

Malpiszon78 napisał(a):umyje silnik i wtedy zobaczymy czy sa jakies wycieki na zewnatrz i wtedy dalej pokombinuje.. a od 6K nastepuje jeszcze jedno szarpniecie tak do 7.5K (dlatego tak wysoko lubie go krecic) tez to zauwazyliscie ? kolo w 2.0 V6 nie ma czegos takiego :D (hmmm to pewnie ten palony olej daje takiego kopa buhaha <lol> ) a planuje biturbo w VTG za jakis czas nara


wiem,ze po 4 tys ma szrpnięcie dlatego nie mniej niż 4 powinno się kręcić,potem jakoś już nie wyczówam
Jedna turbinka ok, KL sie dobrze uturbiają, kolega ma. Jezdzi nim na co dzien, jedyny mankament,ze trzeba dobrze dobrać turbinkę, bo on już 3 w ciągu 2 miechów wymieniał, małe nie wyrabiają.
Co do biturbo to nie wiem czy nie przesada.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Malpiszon78 » 28 lut 2006, 13:29

nie wiem czy przesada z biturbo ale "spec" powiedzial ze da sie zrobic.. intersuje mnie dodanie co najmniej 50PS bez zadnego podtlenku.. wiec uwazam ze w gre wchodzi jedynie turbina.. pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Fiveopac » 28 lut 2006, 15:16

Prawdopodobnie cieknie ci olej spod uszczelki pod pokrywa zaworow (pewnie z tego zakrytego) albo z aparatu zaplonowego. Zlokalizuj wyciek, wymien uszczelki na oryginalne, pojedzij 2 miechy az sie wypali pozostalosc oleju i problem z glowy ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 1 mar 2006, 23:44

Grzyby a co ma uturbianie do Smrodu oleju?
Dla czego nie wywaliłeś wypowiedzi "uturbiaczy"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 mar 2006, 14:05

Malpiszon78 – interesuje cię turbo czy spalanie oleju?

Proszę wszystkich o trzymanie się tematu.

Posty nie na temat będą kasowane (zgodnie z regulaminem).
Ostatnio edytowano 6 mar 2006, 16:06 przez Grzyby, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rrrradek » 6 mar 2006, 16:03

Malpiszon78 napisał(a):o tym ze pali okolo 0.5 l na 1000km to juz nie wspomne bo to podobno norma w widlastych


Słuchajcie,
moim zdaniem, choć nie jestem fachowcem i zastrzegam sobie prawo do pomyłki, to silnik jak bierze 0,5 – 1l na 10000 to jest ok. Jak bierze 0,5l na 1000 km to moim zdaniem jest ok ale w Kamazie albo Jelczu z 1976 roku, a nie w dobrej marki samochodzie. Nie wiem skąd masz takie dane, że Twój silnik jest w normie bo one tak mają. Wyobrażasz sobie pana Japończyka, który po wyjechaniu mazdą z Japońskiej fabryki będzie dolewał co 2000 km litr oleju? Owszem może sobie łyknąć gdy jest docierany – nawet nowy silnik i to podaja normy fabryczne ale w Twoim przypadku to chyba musisz zacząć zbierać na remoncik, chyba że, jak sugerują niektórzy koledzy masz wycieki – wtedy je usuń. Remoncik w tym co masz to musi kosztować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez Puhcio » 6 mar 2006, 20:58

V6 ze względu na budowe przy ostej jeździe spalanie oleju może dość do 0,7 l / 1000 km. (tysiąc)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Hazu » 6 mar 2006, 21:36

to dane z doswiadczenia czy tak podają jakies profesjonalne źródła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Puhcio » 6 mar 2006, 21:50

Takie są dane producenta.

No i potwierdzają to osoby 'bardziej obeznane" na forum :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6