Skaczące, za niskie napięcie – problemy z regulatorem

Postprzez SAS » 16 kwi 2004, 00:13

Od samego początku cóś mi nie pasowało z elektryką, niby wszystko działa ale jakoś tak wolniej i słabiej jakby... <co?> . Czasem jeżdżąc po mieście zimą z dużym obciążeniem elektryki (szyba, światła, wycieraczki itp.) stojąc na światłach lekko żarzyła się kontrolka ładowania akku. A pewnego mocno zakorkowanego zimowego dnia, po 2 godz korków podjechałem do klienta a po wyjściu od niego (jakieś 3 godz) akumulator powiedział że na dzisiaj ma dosyc i nie przekręcił silnika nawet raz (cham jeden). <płacze> Więc w chwili wolnej posprawdzałem napięcia na żarówkach z przodu i z tyłu, bezpiecznikach i akumulatorze, i tak : na wolnych obrotach na akku i bezpiecznikach mam ~11,8V , na żarówkach od postoju z tyłu 10,2 V przy obrotach ~1500 analogicznie 12,2V i 10,5V.
Z tego co pamiętam przy pracującym silniku powinno być około 14V.
Czyżby alternator szwankował czy może regulator napięcia ??

Ps. Dla ułatwienia dodam że klemy wyczyszczone a pasek naciągnięty ;)
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez xXx » 16 kwi 2004, 00:15

Może szczotko-trzymacz wystarczy wymienić ?? A jak jest na wyższych obrotach ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez SAS » 16 kwi 2004, 00:20

PatrykK napisał(a):Może szczotko-trzymacz wystarczy wymienić ?? A jak jest na wyższych obrotach ??


Czy szczotko-trzymacz to taki pan, który sprząta samochody ?? ;)

Nie sprawdzałem na obrotach powyżej 2000 :(
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez xXx » 16 kwi 2004, 00:23

Moim zdaniem jak napięcie będzie O.K. na wyższych obrotach to stawiałbym wtedy na wymianę samych szczotek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez JACU626 » 16 kwi 2004, 08:06

A ja miałem przypadek taki że nie łączyły diody, i alternatr ładował ale tak mizernie że po włączeniu świateł i jezdzie 3-4 godz akumilator zdychał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez SAS » 16 kwi 2004, 11:12

JACU626 napisał(a):A ja miałem przypadek taki że nie łączyły diody, i alternatr ładował ale tak mizernie że po włączeniu świateł i jezdzie 3-4 godz akumilator zdychał.


Mój nie zdycha, cały czas jeździ, poza tą wpadką w zimie kręci OK.

Przy okazji : szczotko-trzymacz , -co to jest i gdzie, ile kosztuje ? :)
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez xXx » 16 kwi 2004, 11:25

To ta częsć w której są zamontowane szczotki. Nie wiem jak dokładnie jest w mazdzie i ile to kosztuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez SAS » 16 kwi 2004, 12:37

Sprawdziłem , na wyższych obrotach jest tak samo, ale zaobserwowałem dziwną rzecz.
Kiedy puszczałem gaz i silnik schodził z obrotów, w okolicy 2000 rpm woltomierz na moment opadał do kilku V i wracał do 12V, przy powolnym schodzeniu z obrotów tego nie ma !!??
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez JACU626 » 16 kwi 2004, 13:00

Kup same szczotki i wlutuj w sztotkotrzymasz, po 5 zł sztuka w JC – od tego ja naprawe bym zaczął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Dorka » 22 kwi 2004, 15:43

Możecie mi powiedzieć co to może być:
na wolnych obrotach kontrolka od alternatora żarzy się, a czasem nawet pali, jak dodam gazu to gaśnie. Powiem więcej przy rozgrzanym silniku po jakichś 20 min już nic na wolnych obrotach się nie zapala.

Woltomierz nic dziwnego nie wykazuje.
Co to może być?
Czyżby szczotki były już do kitu?
Ale znowu nie rozumiem, czemu jest ok przy rozgrzanym silniku.

Macie jakiś dobry pomysł?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez xXx » 22 kwi 2004, 17:31

Ja sądzę również że w tym przypadku to szczotki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez SAS » 22 kwi 2004, 19:52

Rozmawiałem z elektrykiem, też obstawia szczotki. Ja za wymianę wezmę sie dopiero jak zdejmą mi gips z palca <płacze> czyli ~2 tygodnie :(
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez xXx » 22 kwi 2004, 20:09

Spróbuj jak silnik pracuje na niskich obrotach puknąc lekko młotkiem w obudowę alternatora i zobacz czy kontrolka przestanie świecić.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez artus » 22 kwi 2004, 21:27

Przy okazji sprawdź jeszcze masę czy jest dobre przejście na karoserkę, silnik i czy nie zaśniedźiały końcówki na klemach.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez JACU626 » 22 kwi 2004, 21:36

Do dorki, miałem kiedyś tak w unie jak sie nagrzał to kontrolka nie migneła nawet a jak zimny to zamigała – szczotki sie kończyły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez majsterm » 22 kwi 2004, 22:37

Mam podobny problem!!!
po zapalenu samochodu na woltomierzu jest powyżej 14V ale po chwili spada na 10-12 jak włącze swiatła to znowu 14 ale tylko przez chwile !!! jak pojeżdze pare godzin na światłach to ciężko ma zapalić!!!

Dodam ze to jusz 3 alternator. 1 kupiłem po zegeneracji za 150 zeta. 2 to był wynieniony na gwarancji bo sie pierwszy spalił i był to jusz nowy założon, ale i tak sie zjarał posmarzył się w 3 pupy no i mam teraz 3 i to samo sie dzieje zładowaniem!!!!!!!!!! <killer>
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez JACU626 » 22 kwi 2004, 22:40

Jak to juz trzeci alternator to ja stawiam na cos w instalacji co prąd ciągie w nadmiarze, nie sprawdzałeś jaki masz pobór prądu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez majsterm » 22 kwi 2004, 23:04

gosci jak sprawdzał ładowanie to powiedział ze jest dobrze ale mi sie nie wydaje
!!! :|
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez Dorka » 24 kwi 2004, 22:22

JACU626 napisał(a):Do dorki, miałem kiedyś tak w unie jak sie nagrzał to kontrolka nie migneła nawet a jak zimny to zamigała – szczotki sie kończyły.


Ciekawa sprawa – bo to też uno <lol>

natomiast w cytrynie (diesel) – jak zapalam samochód pali się ostro kontrolka nie gasnie jak ruszam dopiero jak ostro dodam gazu to gasnie i tak przy każdym odpaleniu

Czy to też szczotki?

Albo ja mam jakiś magiczny wpływ na alteratory w madzi też alternator się ukatrupił i to przez klemy do pupy.

Ja chcę moją madzię <płacze>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez Dorka » 24 kwi 2004, 22:25

majsterm napisał(a):gosci jak sprawdzał ładowanie to powiedział ze jest dobrze ale mi sie nie wydaje
!!! :|


A kontrolka od alteratora świeci się?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6