Przepalające się bezpieczniki.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 15:44

Witam mam pytanie czy peknięta blenda i dostająca się woda do środka może powodowac spięcie co wiąże się z tym, ż często przepala się bezpiecznik od tylnych świateł pozycyjnych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez Grzyby » 21 lut 2006, 15:57

Najpewniej tak
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bajer0 » 21 lut 2006, 16:05

moim zdaniem nie bezposrednio. Generalnie na same swiatla woda nie oddzialuje (zero elektroniki – po prostu kable, metalowe plytki i zarowka) – moim zdaniem problem jest gdzie indziej :)

P.S. 12V prosty uklad bez elektroniki mozna nawet w wodzie umiescic i bedzie pracowal prawidlowo :)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 16:06

bajer to gdzie go szukać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez bajer0 » 21 lut 2006, 16:11

a jaki bezpiecznik Ci strzela ?? Ten od swiatel ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez prokopcio » 21 lut 2006, 16:25

Też wykluczam wodę (deszcz, śnieg) żeby byłą przyczyną przepalania się bezpieczników. Dokładnie tak jak mówi bajer0 – układ będzie działał nawet pod wodą. Chyba, że się dostała sól, lub inne drogowe chemikalia. Sprawdź na oko wygląd wiązek przewodów (stan izolacji). A bezpiecznik ci się przepala odrazu po zmianie (włączeniu świateł) czy świecą jakiś czas? Jeśli gdzieś był słaby styk to również mogło doprowadzić do topienia się izolacji/zwarcia przy końcówkach przewodów.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 16:38

tak przepala sie ten bezpiecznik ktory jest pod maska w tym pudelku razem z przekaznikami, a przepala sie odrazu jak przekrece swiatla. Pozatym wszystko inne jest ok tzn kierunki przeciwmgielne stopy dzialaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez prokopcio » 21 lut 2006, 16:49

No to cała woda wraz z chemikaliami odpada – napewno gdzieś jest zwarcie....Jak nie wypatrzysz na oko, to odepnij całą złączkę od świateł i z odpiętą zobacz czy bezpiecznik się przepali... jak nie to zwarcie jest gdzieś w lampie a jak się przepali to tzreba szukać na przewodach... obejrzyj też okolice przepalającego się bezpiecznika.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 17:36

sprawdzilem wciagnolem lampy tylne wszystko ok, zarowki ok, sprawdzilem wiazke kabli przy progu zadnych przetarc, wlozylem bezpiecznik i tu koniec ok, lampy dalej sie nie pala , przeciez stop jest na tej samej zarowce i swieci a pozycyjne nie, nie mam pojecia co jeszcze sprawdzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez prokopcio » 21 lut 2006, 18:07

Ale miałeś przy wyciągniętej (odpiętej lampie/lampach) włączyć światła i zobaczyć czy bezpiecznik się spali. może diabeł siedzi w przekaźniku od świateł ale tu Ci nie pomogę bo jeszcze do nich nie doszedłem i nie wiem jak jest w mazdach (mazdę mam dopiero od kilku tygodni)
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 18:20

tak sprawdzilem przepalil sie, dalem mocniejszy i sie nie przepala ale mocno grzeje, a przekaznik pyka wiec chyba dziala pozatym przod pozycja swieci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez prokopcio » 21 lut 2006, 18:29

Nie dawaj mocniejszych bo będziesz miał więcej problemów – ale za to teraz na mocniejszym szukaj gdzie się dymi, śmierdzi itp hahaha --> to tam najprawdopodobniej jest zwarcie <lol> . A teraz jak się nie przepala ten bezpiecznik mocniejszy to pozycyjne tył świecą?
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 18:31

no wlasnie ze nie swieca, dalem mocniejszy i nic dalej to samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez prokopcio » 21 lut 2006, 18:43

niestety musisz dokładniej przeglądnąć przewody – a jaki bezpiecznik dałeś – jak powyżej 25A to powinien przewód się grzać w wiązce na dobrym odcinku aż do zwarcia a dalej (w stronę lamp już będzie zimny). nie szukaj za długo na postoju bo rozładujesz aku.

oczywiście problem może być gdzieś indziej –> nie wiam jeszcze jak jest z wykorzystaniem jednej żarówki – pewnie normalna z dwoma włuknami więc tak jakby były dwie osobne, ale to niema większego znaczenia, skoro bezpiecznik przepala się również przy odłączonej lampie......
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez COPS » 21 lut 2006, 18:46

chyba skonczy sie na wizycie u elektryka, pozatym ciezko wyczuc ktory przewod bo musialbym cala skrzynke z przekaznikami odkrecac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez b2 » 21 lut 2006, 19:57

jak miałem zwarcie w instalacji radia, to wywalało mi postojówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez prokopcio » 21 lut 2006, 20:16

a mogłeś słuchać radia jak światła nie świeciły? hahaha

Żart.

b2 ma rację – może być coś innego podpięte na tym samym bezp. i robić zwarcie jak radio, alarm, i wszystko co z "zewnątrz" dokłądane a nie tylko pozycyjne.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Bartek1986 » 22 lut 2006, 00:42

A ja dla odmiany taki mały OT:P : w temacie masz napisaem GE FS a ty masz GE FP co wynika z podpisu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Grzyby » 24 lut 2006, 15:41

Bartek1986 napisał(a):A ja dla odmiany taki mały OT:P : w temacie masz napisaem GE FS a ty masz GE FP co wynika z podpisu

poprawiono :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez COPS » 24 lut 2006, 18:58

Witam problem rozwiazany dobry eletryk z Ursusa naprawil problem byl w instalacji haka holowniczego i to ona robila zwarcie. Pozatym dzieki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6