Skradziono: Mazda3 (Warszawa) – 3MZBM52661M113961 (nr rej. WB 0733L).
Strona 1 z 1
Dzień dobry, a raczej zły.
W dniu dzisiejszym 25 listopada 2015 r. w Warszawie skradziono moją Mazdę 3 sedan, kolory srebrny metalik. Mazda jest z 2015 r. na alufelgach 16'.
Samochód został skradziony pomiędzy godziną 18 a 20. Zaparkowany był przy ul. Wandy 14 (na tyłach Galerii Saska Kępa).
Nr VIN: 3MZBM52661M113961
Nr rejestracyjny: WB 0733L
Niestety nie posiadam zdjęć – jedynie salonowe jak w linku:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-sdn-sk ... oV2PE.html
W dniu dzisiejszym 25 listopada 2015 r. w Warszawie skradziono moją Mazdę 3 sedan, kolory srebrny metalik. Mazda jest z 2015 r. na alufelgach 16'.
Samochód został skradziony pomiędzy godziną 18 a 20. Zaparkowany był przy ul. Wandy 14 (na tyłach Galerii Saska Kępa).
Nr VIN: 3MZBM52661M113961
Nr rejestracyjny: WB 0733L
Niestety nie posiadam zdjęć – jedynie salonowe jak w linku:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-sdn-sk ... oV2PE.html
-
HMM
Znalazłbym i dał nauczkę chętnie współczuję
Piękne auta to i kroją :/ skończyły się tzw. "zamówienia" na M6, przyszła kolej na M3. 1 na 10? Skąd masz taką informację? Przy dzisiejszych technologiach o kant można sobie zabezpieczenia obić. Dobry spec wszystko otworzy. Jedni używają np. komputera do pomagania ludziom jak zgubią kluczyk, a drudzy właśnie do tego niestety... najlepszym zabezpieczeniem nowych Mazdeczek jest dobry pakiet AC.
Dopisano 26 lis 2015, 13:03:
PS: na globalne ogłoszenie proponuje.
Dopisano 26 lis 2015, 13:03:
PS: na globalne ogłoszenie proponuje.
No to nieźle...
Widzimy Mazdy bo nas ten tema dotyczy, niestety kradną wszystkie tak i w takiej ilości. Ilościowo VAGow ginie więcej, ale statystycznie wyjdzie mniej. Każdy samochód bez wyjątku są wstanie skubnąć w 10 sekund max. No chyba że ktoś zastosuje własne zabezpieczenia przedłużające proces, a na te złodziej nie ma czasu i szuka łatwiejszego celu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam,
Wpisy takie jest ten, zwłaszcza w kontekście Mazdy 3, przyprawiają o dreszcze. Postanowiłem w wolnej chwili (kiedy prace nad Mazda Media Player'em trochę mnie nużą) przeprowadzić moje małe, kilkugodzinne "śledztwo". To, że system IVI jest dziurawy [to jeden z najlższejszych przymiotników jaki mogłem tutaj użyć] wspominałem już niejednokrotnie. Podał bym z wielką chęcią moje TOP5 pod kątem dziur w tym systemie, ale to zagwarantuje Wam długie nieprzespane noce, a i dodatkowo może sprowadzić więcej nieszczęścia Wracając jednak do mojego "śledztwa"...
Po dość pobieżnym przeanalizowaniu dokumentacji serwisowej Mazdy, a następnie obejrzeniu po raz wtóry filmu Zachara "Mazdo, szósteczko moja..." mogę chyba zaryzkować stwierdzeniem, że słabym punktem samochodu jest... lusterko kierowcy Prawodpodobnie jest to najłtawiej dostępne miejsce, gdzie dostępne są magistrale systemu. Winę może ponosić system BSM (Blind Spot Monitoring). Na tę chwilę tyle szczegółów z pierwszych analiz.
Aby nieco potwierdzić swoje podejrzenia sugeruję ponownie obejrzeć film "Mazdo, szósteczko moja..." od 03:40 – "specjalista" swoją pracę zaczyna spędzając trochę czasu przy lusterku (jeśli dobrze pamiętam to cały film jest pokazany 5x szybciej w stosunku do oryginału) – czemu od razu nie kieruje się do drzwi?
Po utwierdzeniu się, że trop może być właściwy, zacząłem "podpytywać" Google, czy już coś było omawiane w tym temacie... kilka sekund szukania i kolejny szok:
https://plus.google.com/112534953117461 ... A2Cw5pc2Qd
W poniższym linku trochę mało szczegółów, ale może tutaj idąc od strony lusterka, coś poszło nie tak:
http://www.kpp.powiat-bialogard.pl/post ... -samochod-
Szczęka opada... Nie wiem co dalej napisać... Szok!
Wpisy takie jest ten, zwłaszcza w kontekście Mazdy 3, przyprawiają o dreszcze. Postanowiłem w wolnej chwili (kiedy prace nad Mazda Media Player'em trochę mnie nużą) przeprowadzić moje małe, kilkugodzinne "śledztwo". To, że system IVI jest dziurawy [to jeden z najlższejszych przymiotników jaki mogłem tutaj użyć] wspominałem już niejednokrotnie. Podał bym z wielką chęcią moje TOP5 pod kątem dziur w tym systemie, ale to zagwarantuje Wam długie nieprzespane noce, a i dodatkowo może sprowadzić więcej nieszczęścia Wracając jednak do mojego "śledztwa"...
Po dość pobieżnym przeanalizowaniu dokumentacji serwisowej Mazdy, a następnie obejrzeniu po raz wtóry filmu Zachara "Mazdo, szósteczko moja..." mogę chyba zaryzkować stwierdzeniem, że słabym punktem samochodu jest... lusterko kierowcy Prawodpodobnie jest to najłtawiej dostępne miejsce, gdzie dostępne są magistrale systemu. Winę może ponosić system BSM (Blind Spot Monitoring). Na tę chwilę tyle szczegółów z pierwszych analiz.
Aby nieco potwierdzić swoje podejrzenia sugeruję ponownie obejrzeć film "Mazdo, szósteczko moja..." od 03:40 – "specjalista" swoją pracę zaczyna spędzając trochę czasu przy lusterku (jeśli dobrze pamiętam to cały film jest pokazany 5x szybciej w stosunku do oryginału) – czemu od razu nie kieruje się do drzwi?
Po utwierdzeniu się, że trop może być właściwy, zacząłem "podpytywać" Google, czy już coś było omawiane w tym temacie... kilka sekund szukania i kolejny szok:
https://plus.google.com/112534953117461 ... A2Cw5pc2Qd
W poniższym linku trochę mało szczegółów, ale może tutaj idąc od strony lusterka, coś poszło nie tak:
http://www.kpp.powiat-bialogard.pl/post ... -samochod-
Szczęka opada... Nie wiem co dalej napisać... Szok!
Niestety Zachar porównuje kradzieże wszystkich Mazd 6 (GG, GH, GJ) ze sprzedażą modelu GJ, co nie trzyma sie kupy i jedynie tworzy sensacje. Co nie zmienia faktu, że kradzieże najniwszych Mazd są niepokojące.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Kradna japonce w stolicy, nie od dzis. I albo masz dobre ubezpieczenie, dobre zabezpieczenie antykradziezowe, albo masz to w pupie, albo jestes glupi. Mowa o wlascicielach nowych lub prawie nowych samochodow.
Jak wiadomo wszystko teraz opiera się na elektronice. Może warto się zaopatrzyć w jakieś jednak mechaniczne zabezpieczenia antykradzieżowe ?
https://www.youtube.com/watch?v=PdzO6gAcVUk
https://www.youtube.com/watch?v=PdzO6gAcVUk
Jako marne pocieszenie mogę dodać przykład z zeszłego tygodnia, z Warszawy, gdy mojemu koledze próbowli ukraśc Lancera Ralliata, ale nie dali rady. W zamian, wypruli mu z deski komputer + parę innych podzespołów + coś tam z silnika i na koniec odpalili wewnątrz gaśnicę żeby zatrzeć ślady. Wnętrze pojazdu wyglądało jak po wybuchu, totalnie zniszczone. Komputer do Ralliata – nieosiągalny przez najbliższe miesiące nawet w ASO. Ubezpieczyciel zastanawia się nad szkodą całkowitą, a kolega bez auta i nie wie co dalej.
W takiej sytuacji zastanawiam się czy warto dodatkowo zabezpieczać auto.
W takiej sytuacji zastanawiam się czy warto dodatkowo zabezpieczać auto.
lukasz-skalski napisał(a): lusterko kierowcy Prawodpodobnie jest to najłtawiej dostępne miejsce, gdzie dostępne są magistrale systemu. Winę może ponosić system BSM (Blind Spot Monitoring). Na tę chwilę tyle szczegółów z pierwszych analiz.
Łukasz, chodzi tylko o lusterko od strony kierowcy? Na filmie widać, że koleś chowa się najpierw z prawej strony auta, a potem faktycznie grzebie w okolicach lewego lusterka, by potem popracować przy drzwiach.
Zachar na koniec filmu mówi, że MP ma zamiar wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia – co niestety jest bzdurą... Znajomemu ukradli 6 pod koniec wakacji (długo po emisji tego filmiku) – chciał kupić następną, ale zapytał właśnie o dodatkowe zabezpieczenia i usłyszał, że takowych nie będzie bo "obecny system jest idealny"... Błędne koło – założysz sam stracisz gwarancje, nie założysz, stracisz auto. Efekt Mazda straciła klienta – wolał kupić inną markę niż znowu paść ofiarą kradzieży.
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
lukasz-skalski napisał(a):Prawodpodobnie jest to najłtawiej dostępne miejsce, gdzie dostępne są magistrale systemu. Winę może ponosić system BSM (Blind Spot Monitoring). Na tę chwilę tyle szczegółów z pierwszych analiz.
A to oznacza, że potencjalny złodziej rozkłada lusterko i dobiera się do elektroniki samochodu ? Czy "wchodzi w system" bezprzewodowo wykorzystując radar systemu BSM ?
creet napisał(a):Łukasz, chodzi tylko o lusterko od strony kierowcy? Na filmie widać, że koleś chowa się najpierw z prawej strony auta, a potem faktycznie grzebie w okolicach lewego lusterka, by potem popracować przy drzwiach.
Faktycznie nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Niestety przeszukiwanie Service Manual'a do Mazdy w takiej wersji jakiej posiadam (rozlazły PDF w którym nie zawsze wczytują mi się obrazki) jest dość kłopotliwe, więc ciężko dość szybko wyszkuać jakieś bardziej szczegółowe info. Być może do pełni "sukcesu" potrzebna jest ingerencja z dwóch stron.
ulmen napisał(a):A to oznacza, że potencjalny złodziej rozkłada lusterko i dobiera się do elektroniki samochodu ? Czy "wchodzi w system" bezprzewodowo wykorzystując radar systemu BSM ?
Jak napisałem wcześniej to są tylko moje podejrzenia z pierwszych analiz. Nawet gdybym już odkrył metodę, to w obawie o bezpieczeństow naszych samochodów nie podał bym tej informacji na publicznym i łatwo dostępnym forum.
Dzisiaj dostałem od jednego z użytkoników forum prywatną wiadmość (nie chcę podawać jego nick'a bo skoro nie zdecydował się tutaj podać tej informacji, to może chciał pozostać anonimowy). Treść wiadomości jest następująca:
lukasz-skalski napisał(a):Prawodpodobnie jest to najłtawiej dostępne miejsce, gdzie dostępne są magistrale systemu. Winę może ponosić system BSM (Blind Spot Monitoring). Na tę chwilę tyle szczegółów z pierwszych analiz.
"moge potwierdzić. pierwsze auto o którym słyszałem, ze własnie w taki sposob zostało skradzione to była... toyota!"
Z ciekawości sprawdziłem w dokumentacji M3, co dprowadzane jest do lusterek bocznych. Ze schematów widać, że do każdego z nich biegnie 7 przewodów:
3 z nich odpowidają za sterowanie pracą 2 silniczków,
3 kolejne + jedna wspólna masa to ogrzewanie, sygnalizacja świetlna obecności pojazdu w marwym polu oraz kierunkowskaz
Czyli bezpośrednio z lusterka nie ma dostępu do magistrali systemu.
Aktualizacja:
Brakuję tu jeszcze sygnałów sterujących składaniem/rozkładanime lusterka, ale na schematach nigdzie tego nie widzę. Wprawdzie wtyczka od lusterka ma dwa dodatowe piny, ale na schematach zaznaczone są jako niewykorzystane.
3 z nich odpowidają za sterowanie pracą 2 silniczków,
3 kolejne + jedna wspólna masa to ogrzewanie, sygnalizacja świetlna obecności pojazdu w marwym polu oraz kierunkowskaz
Czyli bezpośrednio z lusterka nie ma dostępu do magistrali systemu.
Aktualizacja:
Brakuję tu jeszcze sygnałów sterujących składaniem/rozkładanime lusterka, ale na schematach nigdzie tego nie widzę. Wprawdzie wtyczka od lusterka ma dwa dodatowe piny, ale na schematach zaznaczone są jako niewykorzystane.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości