Awaria dmuchawy
No to sytuacja sie przedstawia tak. Przestała mi działac dmuchawa a jest zimno i szyby parują Niedziala na zadnym biegu... wszystkie bezpieczniki sa ok Powiedzcie jak sie do tego zabrac. Co sie moglo zepsuc? Gdzie jest ta dmuchawa?
Ot: tylko szybko bo zamarzne hehe
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ot: tylko szybko bo zamarzne hehe
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Bartek1986 napisał(a):Niedziala na zadnym biegu... wszystkie bezpieczniki sa ok
A czy jest napięcie zasilania na właściwym bezpieczniku?
W większości aut dmuchawa jest na dole, pod schowkiem pasażera.
Włącznik sprawdzałeś??? (ponieważ żaden bieg nie działa – wykluczam problem z opornicą – no chyba, że wtyczka wypadła.)
Jeżeli będzie zasilanie na silniku dmuchawy – sprawdź masowanie.
Jeżeli na silnku będzie +12V i masa – silnik Kaput (choć nie wiem czy to się zdarza.)
Jak nie masz warunków do naprawy – ja bym na próbę podał +12V na silnik dmuchawy – i ew na takiej prowizorce – jeżeli zadziała – chwilę pojeździł. Obniżyłbym ew obroty np żarówką H4 wpiętą w szereg. Brzmi to wariacko i strasznie prymitynie, ale ochroni przed mrozem...
Ostatnio edytowano 5 lut 2006, 22:15 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
No i juz wiem co sie stalo
Napiecie na silniku jest, masa jest, opornica dziala bo sie zmienia. Taj wiec wyjalem silnik podlaczylem go prosto pod aku i nie dzialal. Wzialem go do domu rozkrecilem i okazalo sie ze jedna szczotka sie tak skonczyla ze jej niema a druga naszczesscie sie prawie skonczyla i moge ja zmiezyc
hehehe ale poki co jest dalej zimno
Pozdrawiam
Napiecie na silniku jest, masa jest, opornica dziala bo sie zmienia. Taj wiec wyjalem silnik podlaczylem go prosto pod aku i nie dzialal. Wzialem go do domu rozkrecilem i okazalo sie ze jedna szczotka sie tak skonczyla ze jej niema a druga naszczesscie sie prawie skonczyla i moge ja zmiezyc
hehehe ale poki co jest dalej zimno
Pozdrawiam
Mam jeszcze pytanko:
Jak bedzie lepiej czy szukac szczotek zeby dopasowac czy kupic caly szczotkotrzymacz( tak sie chyba powinno ) jak tak to gdzie go szukac. Czy on wogule wystepuje jako czesc zamiena.
Jak bedzie lepiej czy szukac szczotek zeby dopasowac czy kupic caly szczotkotrzymacz( tak sie chyba powinno ) jak tak to gdzie go szukac. Czy on wogule wystepuje jako czesc zamiena.
Witam
Ostatnio to przerabialem. Kupilem szczotki 8mm x 8mm (choc chyba powinna byc 8mm x 9mm – masz swoja to zmierzysz bo mi sie wyjmowac nie chcialo), ale troche za dlugie. Zjechalem czesc na szlifierce wiec problemu nie bylo. Jedna taka szczotka kosztowala 4pln. Wazne zebys powiedzial, ze potrzebujesz szczotke do silnika pradu stalego, bo jest roznica. Od strony fachowej dodam, ze powinienes dac do przetoczenia komutator na wirniku celem wygladzenia powierzchni. Zapewne tego nie zrobisz wiec kupuj szczotki, wkladaj i ciesz sie cieplem .
Szczotek szukaj tam gdzie naprawiaja silniki (wiertarek, pralek itp).
Pzdr
Ostatnio to przerabialem. Kupilem szczotki 8mm x 8mm (choc chyba powinna byc 8mm x 9mm – masz swoja to zmierzysz bo mi sie wyjmowac nie chcialo), ale troche za dlugie. Zjechalem czesc na szlifierce wiec problemu nie bylo. Jedna taka szczotka kosztowala 4pln. Wazne zebys powiedzial, ze potrzebujesz szczotke do silnika pradu stalego, bo jest roznica. Od strony fachowej dodam, ze powinienes dac do przetoczenia komutator na wirniku celem wygladzenia powierzchni. Zapewne tego nie zrobisz wiec kupuj szczotki, wkladaj i ciesz sie cieplem .
Szczotek szukaj tam gdzie naprawiaja silniki (wiertarek, pralek itp).
Pzdr
SHY
Nie doceniasz mnie: komutator juz przetoczony( co prawda bardzo prymitywnie bo wodnym papierkiem sciernym – troszke roboty bylo ale sie udalo- powieszchnia byla w miare gladka. ) Dzieki za rady. Jutro kupuje szczotki.
siem
wczoraj padła mi opornica dmuchawy (dziala tylko na 4 biegu, elektryk potwierdził tą diagnozę). Problem jest taki, że nie bardzo wiem, gdzie taka opornice do mojej mazdy (626 GF '97) kupic? macie jakiś pomysl? na allegro sprawdzalem i nie ma. pozostaja mi tylko jakies autoryzowane serwisy?
pozdr i z gory dzieki za rade
figur
wczoraj padła mi opornica dmuchawy (dziala tylko na 4 biegu, elektryk potwierdził tą diagnozę). Problem jest taki, że nie bardzo wiem, gdzie taka opornice do mojej mazdy (626 GF '97) kupic? macie jakiś pomysl? na allegro sprawdzalem i nie ma. pozostaja mi tylko jakies autoryzowane serwisy?
pozdr i z gory dzieki za rade
figur
- Od: 17 lip 2007, 21:18
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: 6 (GG/GY) kombi 2.0 121 KM 2004
Ja do GE włożyłem opornice od innego samochodu po małych przeróbkach. Jak coś to mogę foto podesłać jak to wyglada po przeróbce.
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
(mazda 626 GE 96) Opis: dziala dmuchawa tylko w 4 pozycji. Wiec chyba jest to ten rezystor czy tam opornica. Tylko które to jest na nizej zamieszczonym obrazku? 1 czy 2. Zna ktos odpowiedz?
By yoss at 2007-08-21
By yoss at 2007-08-21
- Od: 21 sie 2007, 19:27
- Posty: 14
- Skąd: Czerwionka
- Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion
opornica jest przy samym wiatraku ,powinno byc widac wtyczkę od spodu ,przykręcona jest bodajże na dwie śrubki(opieram się na mx-6 ale wygląda o podobnie)
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Tak tak opornica jest przy samym wiatraku i jest to przykręcone dwoma wkrętami i podłaczona jest pod to wtyczka biała z 4 kablami, a sama opornica z zewnątrz jest czarna,
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Witam. Mam podobny problem i prosze uprzejmie o pomoc. Padla mi dmuchawa , juz pewne kroki podjalem, zauwazylem ze jest brak plusa na silniku, po podaniu go na silnik z gniazda zapalniczki dmuchawa dziala na kazdym biegu. Co moze byc przyczyna braku tego plusa?? Jest jakis bezpiecznik odpowiedzialny za to?? Narazie jezdze na tej prowizorce zrobionej przezemnie, mam nadzieje ze nic innego nie padnie. Z gory dzieki za kazda odpowiedz, sprawa jest naprawde pilna bo zima zbliza sie nieublagalnie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORUMOWICZOW
-
Gość
SPRAWA ROZWIĄZANA!!! ZAPOMNIAŁEM DODAC ZE MIALEM WYJETY ROZRUSZNIK I CZEKALEM AZ PRZYJDZIE NOWY. TO WLASNIE W TYM CZASIE NIE DZIALALA MI DMUCHAWA. ALE ZE MNIE GLUPIEC. PO ZAMONTOWANIU NOWEGO ROZRUSZNIKA DMUCHAWKA CHODZI JAK DAWNIEJ. ALE BYLA PRZYNAJMNIEJ OKAZJA DO USUNIECIA Z NIEJ JAKIS ZASCHNIETYCH LISCI.
POZDRAWIAM!!!!
POZDRAWIAM!!!!
-
Gość
JAKBY CO TO MAM NA SPRZEDANIE ROZRUSZNIK Z PADNIETYM WIRNIKIEM. BENDIKS I ELEKTROWLACZNIK SPRAWNE W 100%.
POZDRO
POZDRO
-
Gość
Marcin napisał(a):Oby to bezpiecznik
To nie był bezpiecznik.Nawet go nie sprawdzałem gdyż po szybkiej obdukcji doszedłem do wniosku że jest sprawny.W jaki sposób?Bardzo prosty.Gdy na włączonym silniku przesuwałem suwak (wiem,masło maslane ) z pozycji 0 do 4 i z powrotem 4 do 0 to obroty silnika spadały/rosły co kazało mi wnioskować że problem leży nie w bezpieczniku tylko w samym silniczku.Miałem rację
Naprawa okazała się banalnie prosta gdyż zawarła się w wypięciu z trzech zatrzasków plastikowej osłony i puknięciu pieścią w silniczek.Z pewnością skleiły sie szczotki (dwa tygodnie auto stało) i dlatego silnik nie chodził.Problem z głowy jednak czuje że nie na długo.Choć do wiosny niech pochodzi bo teraz piź*zi aż pazury wywija
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6