Awaria dmuchawy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bartek1986 » 5 lut 2006, 20:46

No to sytuacja sie przedstawia tak. Przestała mi działac dmuchawa a jest zimno i szyby parują :( Niedziala na zadnym biegu... wszystkie bezpieczniki sa ok !! Powiedzcie jak sie do tego zabrac. Co sie moglo zepsuc? Gdzie jest ta dmuchawa?

Ot: tylko szybko bo zamarzne :P hehe

Z góry dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez magicadm » 5 lut 2006, 21:17

Bartek1986 napisał(a):Niedziala na zadnym biegu... wszystkie bezpieczniki sa ok !!


A czy jest napięcie zasilania na właściwym bezpieczniku?

W większości aut dmuchawa jest na dole, pod schowkiem pasażera.
Włącznik sprawdzałeś??? (ponieważ żaden bieg nie działa – wykluczam problem z opornicą – no chyba, że wtyczka wypadła.)

Jeżeli będzie zasilanie na silniku dmuchawy – sprawdź masowanie.

Jeżeli na silnku będzie +12V i masa – silnik Kaput (choć nie wiem czy to się zdarza.)

Jak nie masz warunków do naprawy – ja bym na próbę podał +12V na silnik dmuchawy – i ew na takiej prowizorce – jeżeli zadziała – chwilę pojeździł. Obniżyłbym ew obroty np żarówką H4 wpiętą w szereg. Brzmi to wariacko i strasznie prymitynie, ale ochroni przed mrozem...
<chomik>
Ostatnio edytowano 5 lut 2006, 22:15 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mayer » 5 lut 2006, 22:12

i zadziała to najważniejsze jesli przyczyna nie jest brak szczotek w silniku.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Bartek1986 » 7 lut 2006, 18:26

No i juz wiem co sie stalo :)
Napiecie na silniku jest, masa jest, opornica dziala bo sie zmienia. Taj wiec wyjalem silnik podlaczylem go prosto pod aku i nie dzialal. Wzialem go do domu rozkrecilem i okazalo sie ze jedna szczotka sie tak skonczyla ze jej niema a druga naszczesscie sie prawie skonczyla i moge ja zmiezyc :)
hehehe ale poki co jest dalej zimno :P


Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bartek1986 » 7 lut 2006, 18:56

Mam jeszcze pytanko:
Jak bedzie lepiej czy szukac szczotek zeby dopasowac czy kupic caly szczotkotrzymacz( tak sie chyba powinno ) jak tak to gdzie go szukac. Czy on wogule wystepuje jako czesc zamiena.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez SHY » 7 lut 2006, 19:55

Witam

Ostatnio to przerabialem. Kupilem szczotki 8mm x 8mm (choc chyba powinna byc 8mm x 9mm – masz swoja to zmierzysz bo mi sie wyjmowac nie chcialo), ale troche za dlugie. Zjechalem czesc na szlifierce wiec problemu nie bylo. Jedna taka szczotka kosztowala 4pln. Wazne zebys powiedzial, ze potrzebujesz szczotke do silnika pradu stalego, bo jest roznica. Od strony fachowej dodam, ze powinienes dac do przetoczenia komutator na wirniku celem wygladzenia powierzchni. Zapewne tego nie zrobisz wiec kupuj szczotki, wkladaj i ciesz sie cieplem ;).
Szczotek szukaj tam gdzie naprawiaja silniki (wiertarek, pralek itp).

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Bartek1986 » 8 lut 2006, 01:05

Nie doceniasz mnie: komutator juz przetoczony( co prawda bardzo prymitywnie bo wodnym papierkiem sciernym – troszke roboty bylo ale sie udalo- powieszchnia byla w miare gladka. ) :) Dzieki za rady. Jutro kupuje szczotki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez SHY » 8 lut 2006, 02:11

Bartek1986 napisał(a):Nie doceniasz mnie

Hm.. czuje sie zaskoczony.. mi sie robic nie chcialo i wymienilem tylko szczotki. Nastepnym razem cos pomysle o ile bedzie istnial jeszcze komutator ;)

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez figur » 20 sie 2007, 12:26

siem
wczoraj padła mi opornica dmuchawy (dziala tylko na 4 biegu, elektryk potwierdził tą diagnozę). Problem jest taki, że nie bardzo wiem, gdzie taka opornice do mojej mazdy (626 GF '97) kupic? macie jakiś pomysl? na allegro sprawdzalem i nie ma. pozostaja mi tylko jakies autoryzowane serwisy?
pozdr i z gory dzieki za rade

figur
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2007, 21:18
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: 6 (GG/GY) kombi 2.0 121 KM 2004

Postprzez Dziewczopol » 20 sie 2007, 14:19

Ja do GE włożyłem opornice od innego samochodu po małych przeróbkach. Jak coś to mogę foto podesłać jak to wyglada po przeróbce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez figur » 21 sie 2007, 12:23

siem
sprawe zalatwilem tak, ze w Auto-Marpo we Wroclawiu facet mi wlozyl opornice z 323 i goli. minus taki, ze skasowal mnie na 150 zl. no ale dmuchawa chodzi jak nowa.
pzdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2007, 21:18
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: 6 (GG/GY) kombi 2.0 121 KM 2004

Postprzez bobikos » 21 sie 2007, 19:58

(mazda 626 GE 96) Opis: dziala dmuchawa tylko w 4 pozycji. Wiec chyba jest to ten rezystor czy tam opornica. Tylko które to jest na nizej zamieszczonym obrazku? 1 czy 2. Zna ktos odpowiedz?
Obrazek
By yoss at 2007-08-21
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 19:27
Posty: 14
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion

Postprzez pawelc » 21 sie 2007, 20:46

opornica jest przy samym wiatraku ,powinno byc widac wtyczkę od spodu ,przykręcona jest bodajże na dwie śrubki(opieram się na mx-6 ale wygląda o podobnie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez figur » 22 sie 2007, 15:20

opornica rzeczywiscie"siedzi" na dwoch srubkach, a wtyczke rozpoznasz po tym ze ma 4 bolce ulozone rownolegle (no tak bylo u mnie). ciezko z tej fotki zadecydowac czy to jest akurat 1 czy 2.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2007, 21:18
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: 6 (GG/GY) kombi 2.0 121 KM 2004

Postprzez Dziewczopol » 22 sie 2007, 16:38

Tak tak opornica jest przy samym wiatraku i jest to przykręcone dwoma wkrętami i podłaczona jest pod to wtyczka biała z 4 kablami, a sama opornica z zewnątrz jest czarna,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Marcin » 2 gru 2007, 13:06

Podczepiam się :)
Czy ten bezpiecznik odpowiada za poprawne działanie dmuchawy?
Obrazek
Przestała mi działać skubana na kazdym biegu.Oby to bezpiecznik :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Gość » 10 gru 2007, 14:59

Witam. Mam podobny problem i prosze uprzejmie o pomoc. Padla mi dmuchawa <killer> , juz pewne kroki podjalem, zauwazylem ze jest brak plusa na silniku, po podaniu go na silnik z gniazda zapalniczki dmuchawa dziala na kazdym biegu. :D Co moze byc przyczyna braku tego plusa?? Jest jakis bezpiecznik odpowiedzialny za to?? Narazie jezdze na tej prowizorce zrobionej przezemnie, :) mam nadzieje ze nic innego nie padnie. :| Z gory dzieki za kazda odpowiedz, sprawa jest naprawde pilna bo zima zbliza sie nieublagalnie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORUMOWICZOW :)
Gość
 

Postprzez Gość » 11 gru 2007, 22:27

SPRAWA ROZWIĄZANA!!! ZAPOMNIAŁEM DODAC ZE MIALEM WYJETY ROZRUSZNIK I CZEKALEM AZ PRZYJDZIE NOWY. <glupek2> TO WLASNIE W TYM CZASIE NIE DZIALALA MI DMUCHAWA. ALE ZE MNIE GLUPIEC. PO ZAMONTOWANIU NOWEGO ROZRUSZNIKA DMUCHAWKA CHODZI JAK DAWNIEJ. <faja> ALE BYLA PRZYNAJMNIEJ OKAZJA DO USUNIECIA Z NIEJ JAKIS ZASCHNIETYCH LISCI. :)
POZDRAWIAM!!!!
Gość
 

Postprzez Gość » 11 gru 2007, 22:28

JAKBY CO TO MAM NA SPRZEDANIE ROZRUSZNIK Z PADNIETYM WIRNIKIEM. BENDIKS I ELEKTROWLACZNIK SPRAWNE W 100%.
POZDRO
Gość
 

Postprzez Marcin » 23 gru 2007, 13:45

Marcin napisał(a):Oby to bezpiecznik

To nie był bezpiecznik.Nawet go nie sprawdzałem gdyż po szybkiej obdukcji doszedłem do wniosku że jest sprawny.W jaki sposób?Bardzo prosty.Gdy na włączonym silniku przesuwałem suwak (wiem,masło maslane :) ) z pozycji 0 do 4 i z powrotem 4 do 0 to obroty silnika spadały/rosły co kazało mi wnioskować że problem leży nie w bezpieczniku tylko w samym silniczku.Miałem rację <faja>
Naprawa okazała się banalnie prosta gdyż zawarła się w wypięciu z trzech zatrzasków plastikowej osłony i puknięciu pieścią w silniczek.Z pewnością skleiły sie szczotki (dwa tygodnie auto stało) i dlatego silnik nie chodził.Problem z głowy jednak czuje że nie na długo.Choć do wiosny niech pochodzi bo teraz piź*zi aż pazury wywija ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6