Demontaż i ewentualna naprawa EGR-a

Postprzez Setritus » 15 gru 2009, 18:40

pytanie dla pewności, czy rurka egru to ta na zdjeciu? jeszcze jej nie zaślepiłem bo nie mam pewności czy to to, do tego mam problem z wyciągnięciem jej z tego otworu. Chyba trzeba bedzie wyjmować puszke filtra powietrza.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hazu » 15 gru 2009, 22:47

Tak to rurka od EGR
Obudowę filtra tez nie problem zdjać bo wystatczy odkręciś jedną śrubę poluzowac opaskę i wyjąć wtyczkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Setritus » 16 gru 2009, 00:25

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie czy rurkę nie lepiej byłoby zostawić luźno zwisającą tak aby ssała sobie swobodnie czyste powietrze?
Na logike rzecz biorąc spaliny z tej rurki stanowiły jakiś procent gazu zasysanego do przepustnicy. Więc jeśli tą rurką przestaną dopływać spaliny czy powietrze, będzie martwa, to automatycznie większa ilość powietrza będzie zasysana poprzez przepływomierz, czyż nie? A jeśli tak sie stanie to jednocześnie komputer będzie dawał dawkę paliwa odpowiednią do ilości powietrza które przeszło przez przepływomierz, czyli spalanie wzrośnie (?).
jeśli źle rozumuje to prosze o dokładne wyjaśnienia ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez pawelc » 16 gru 2009, 07:52

SetritusZaślepiaj i nie kombinuj ,bo źle rozumujesz i spalanie na pewno nie wzrośnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Setritus » 16 gru 2009, 17:09

no i po sprawie, cała operacja to kwestia 30 minut. Jedyna różnica jaką narazie zauważyłem to dużo lepsze odpalanie. wczesniej przy kadym odpalaniu nawet na gorącym silniku czuć było że cylindry nierówno sie zapalają bo szarpało całym autem, przez ułamek sekundy coprawda ale nie wygladalo to ciekawie. Teraz problem zniknął całkowicie, autko idealnie odpala.
A co do przybytku mocy to jako takiego nie zauważam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez SuperMario » 29 sty 2010, 17:14

hej zaslepic tzn jak?
zaspawac czy co? ;)
pzdr.SM
Początkujący
 
Od: 1 sty 2010, 17:43
Posty: 4
Auto: MazdaXedos6 2.0V6 '93 CA KF

Postprzez Setritus » 29 sty 2010, 18:40

rurke w kolektorze wydechowym zatykasz monetą i dokręcasz wszystko spowrotem tak jak było ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez szumki44 » 14 wrz 2011, 11:20

ja tego kurest...wa nie moge odkrecic od kolektora wydechowego idzie z 3 obroty dosc duze kluczem i sie blokuje ;/ ale spoko dam rade troche inwencji i po sprawie bedzie :) .
Kolego nie mozesz rurki zostawic swobodnie bo bedziesz mial tragedie z silnikiem bedzie "lewe" powietrze =efekt szarpanie mega nie rowna praca poniewaz masz przeplywomierz i on mierzy ile powietrza wpada do silnika tyle paliwa zalewa. Co do EGR mocy i spalania ? u mnie spalanie tyrzyma sie na tym samym poziomie. moc ? moment ? moze momentu obrotowego tak dostalo z pare niutonkow co odczowa sie w zakresie do 3000 obrotow . gorzej powyzej 5000 bo odczucie jest takie jak by przestal ciagnac...
Wada taka jeszcze jest ze temp silnika wzrasta minimalnie (wiatraki czesciej sie wlaczaja ) testowane ale nie przeszkadza to. w benzynie egr wypad ;)

Moc przed 113 koni na hamowni moc po zaslepieniu i dolozeniu filtra stozkowego 116.5 (nie wiem czy stozek czy egr czy to i to podnioslo moc o tyle)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2011, 11:51

szumki44 napisał(a):(nie wiem czy stozek czy egr czy to i to podnioslo moc o tyle)

stozek ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez szumki44 » 26 wrz 2011, 00:56

teraz wycielem katalizator bo rdza go pochlonela – efekt ? dzwiek troche rasowy :) korzysci ? Brak
Wady -wibracje jak w polonezie:) ale bede zmieniac caly wydech wiec to chwilowe rozwiazanie:) Odradzam wycinanie i wstawianie przelotki 0 roznicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez wujekkuna » 12 paź 2011, 15:11

Ja podepnę się pod temat. Chciałem wyjaśnić kilka spraw, mianowicie jeśli nie macie stałego dostępu do własnego warsztatu w którym możecie wydziwiać i cudować to samemu odpuśćcie sobie zabieg wymontowywania EGR. Po drugie nawet z narzędziami i warsztatem nie zajmie to 30 minut, możecie być pewni że sporo więcej.
Po trzecie to PI**** Ku***WO jest tak umiejscowione ze żeby go odkręcić trzeba stracić potężne ilości nerwów. Ogólnie masakra. Fakt, utrudniają mi dodatkowo węże od instalacji gazowej, ale pewnie i tak gdyby ich nie było to sprawa nie byłaby dużo łatwiejsza :P


Dorzucę kilka zdjęć, bo sam straciłem nerwy szukając wszędzie jak ten zawór w ogóle wygląda i gdzie się znajduje, a po co jeszcze Wy macie się głowić <faja>


OTO TAJNA BAZA ZAWORU EGR:

Obrazek

Obrazek



TAK WYGLĄDA ZAWÓR:

Obrazek


A tutaj to nie wiem czy to istotne, ale jest otwór, który u mnie był bardzo zapchany. W sumie zauważyłęm że tam w ogóle jest jakaś dziura przez przypadek. Oczywiście to w przepustnicy.

Obrazek

Mam nadzieję że komuś pomogłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez szumki44 » 14 paź 2011, 21:37

nie szybciej bylo odlaczyc kable od czujnikow egr podcisnienie tez oraz zaslepic przy kolektorze wydechowym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kalyyy » 10 mar 2013, 19:18

Witam czy taka szparka nie wiem czy widoczna na zdjęciu musi być w zaworze egr ? wygląda jakby w środku było coś skrzywione
Załączniki
P1020223.JPG
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez ROBERTJ » 3 cze 2015, 10:02

Witam.Mam pytanie:czy rurkę egr w x9 2.5 można zastąpic przewodem gumowym?Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez Marek 161BD081 » 3 cze 2015, 16:52

Zaślep wyjście z kolektora i po kłopocie.
Przewód elastyczny o ile nie jest na wysoką temperaturę to nie wytrzyma tam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ROBERTJ » 3 cze 2015, 17:47

Kombinuję,bo mechanior jak wymieniał uszczelki pod kolektorem,to pewnie nie mógł ruszyc śruby i mam ucięte w poprzek przy kolektorze wydechowym.I trzyma się na 1/3 gwintu.Rurka egr to towar deficytowy , anowa 3 stówki i mies.czekania.Dlatego chcę podmiankę zrobic. A kolego jakby całekiem ją wykręcic i zaślepic kolektor dolotowy i wydechowy?Da radę coś takiego?Ale wtedy egr też muszę zaślepic?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez Marek 161BD081 » 3 cze 2015, 23:19

Raczej zaślepienie obu króćców tej rurki załatwi problem.
Swoją drogą jak będziesz ja miał na zewnątrz to wówczas na spokojnie może coś innego dobierzesz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ROBERTJ » 9 cze 2015, 15:20

Pytanie:czu tę rurkę mogę uciąc kątówką bo ni czorta nie mogę jej ruszyc.A byłem dziś na kompie i oprócz egr wyskoczył mi błąd z katalizatorem.więc pewnie wina rurki.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 13:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6