Demontaż i ewentualna naprawa EGR-a
1, 2
pytanie dla pewności, czy rurka egru to ta na zdjeciu? jeszcze jej nie zaślepiłem bo nie mam pewności czy to to, do tego mam problem z wyciągnięciem jej z tego otworu. Chyba trzeba bedzie wyjmować puszke filtra powietrza.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie czy rurkę nie lepiej byłoby zostawić luźno zwisającą tak aby ssała sobie swobodnie czyste powietrze?
Na logike rzecz biorąc spaliny z tej rurki stanowiły jakiś procent gazu zasysanego do przepustnicy. Więc jeśli tą rurką przestaną dopływać spaliny czy powietrze, będzie martwa, to automatycznie większa ilość powietrza będzie zasysana poprzez przepływomierz, czyż nie? A jeśli tak sie stanie to jednocześnie komputer będzie dawał dawkę paliwa odpowiednią do ilości powietrza które przeszło przez przepływomierz, czyli spalanie wzrośnie (?).
jeśli źle rozumuje to prosze o dokładne wyjaśnienia ;D
Na logike rzecz biorąc spaliny z tej rurki stanowiły jakiś procent gazu zasysanego do przepustnicy. Więc jeśli tą rurką przestaną dopływać spaliny czy powietrze, będzie martwa, to automatycznie większa ilość powietrza będzie zasysana poprzez przepływomierz, czyż nie? A jeśli tak sie stanie to jednocześnie komputer będzie dawał dawkę paliwa odpowiednią do ilości powietrza które przeszło przez przepływomierz, czyli spalanie wzrośnie (?).
jeśli źle rozumuje to prosze o dokładne wyjaśnienia ;D
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
SetritusZaślepiaj i nie kombinuj ,bo źle rozumujesz i spalanie na pewno nie wzrośnie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
no i po sprawie, cała operacja to kwestia 30 minut. Jedyna różnica jaką narazie zauważyłem to dużo lepsze odpalanie. wczesniej przy kadym odpalaniu nawet na gorącym silniku czuć było że cylindry nierówno sie zapalają bo szarpało całym autem, przez ułamek sekundy coprawda ale nie wygladalo to ciekawie. Teraz problem zniknął całkowicie, autko idealnie odpala.
A co do przybytku mocy to jako takiego nie zauważam
A co do przybytku mocy to jako takiego nie zauważam
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
hej zaslepic tzn jak?
zaspawac czy co?
pzdr.SM
zaspawac czy co?
pzdr.SM
- Od: 1 sty 2010, 17:43
- Posty: 4
- Auto: MazdaXedos6 2.0V6 '93 CA KF
rurke w kolektorze wydechowym zatykasz monetą i dokręcasz wszystko spowrotem tak jak było
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
ja tego kurest...wa nie moge odkrecic od kolektora wydechowego idzie z 3 obroty dosc duze kluczem i sie blokuje ;/ ale spoko dam rade troche inwencji i po sprawie bedzie .
Kolego nie mozesz rurki zostawic swobodnie bo bedziesz mial tragedie z silnikiem bedzie "lewe" powietrze =efekt szarpanie mega nie rowna praca poniewaz masz przeplywomierz i on mierzy ile powietrza wpada do silnika tyle paliwa zalewa. Co do EGR mocy i spalania ? u mnie spalanie tyrzyma sie na tym samym poziomie. moc ? moment ? moze momentu obrotowego tak dostalo z pare niutonkow co odczowa sie w zakresie do 3000 obrotow . gorzej powyzej 5000 bo odczucie jest takie jak by przestal ciagnac...
Wada taka jeszcze jest ze temp silnika wzrasta minimalnie (wiatraki czesciej sie wlaczaja ) testowane ale nie przeszkadza to. w benzynie egr wypad
Moc przed 113 koni na hamowni moc po zaslepieniu i dolozeniu filtra stozkowego 116.5 (nie wiem czy stozek czy egr czy to i to podnioslo moc o tyle)
Kolego nie mozesz rurki zostawic swobodnie bo bedziesz mial tragedie z silnikiem bedzie "lewe" powietrze =efekt szarpanie mega nie rowna praca poniewaz masz przeplywomierz i on mierzy ile powietrza wpada do silnika tyle paliwa zalewa. Co do EGR mocy i spalania ? u mnie spalanie tyrzyma sie na tym samym poziomie. moc ? moment ? moze momentu obrotowego tak dostalo z pare niutonkow co odczowa sie w zakresie do 3000 obrotow . gorzej powyzej 5000 bo odczucie jest takie jak by przestal ciagnac...
Wada taka jeszcze jest ze temp silnika wzrasta minimalnie (wiatraki czesciej sie wlaczaja ) testowane ale nie przeszkadza to. w benzynie egr wypad
Moc przed 113 koni na hamowni moc po zaslepieniu i dolozeniu filtra stozkowego 116.5 (nie wiem czy stozek czy egr czy to i to podnioslo moc o tyle)
szumki44 napisał(a):(nie wiem czy stozek czy egr czy to i to podnioslo moc o tyle)
stozek
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
teraz wycielem katalizator bo rdza go pochlonela – efekt ? dzwiek troche rasowy korzysci ? Brak
Wady -wibracje jak w polonezie:) ale bede zmieniac caly wydech wiec to chwilowe rozwiazanie:) Odradzam wycinanie i wstawianie przelotki 0 roznicy
Wady -wibracje jak w polonezie:) ale bede zmieniac caly wydech wiec to chwilowe rozwiazanie:) Odradzam wycinanie i wstawianie przelotki 0 roznicy
Ja podepnę się pod temat. Chciałem wyjaśnić kilka spraw, mianowicie jeśli nie macie stałego dostępu do własnego warsztatu w którym możecie wydziwiać i cudować to samemu odpuśćcie sobie zabieg wymontowywania EGR. Po drugie nawet z narzędziami i warsztatem nie zajmie to 30 minut, możecie być pewni że sporo więcej.
Po trzecie to PI**** Ku***WO jest tak umiejscowione ze żeby go odkręcić trzeba stracić potężne ilości nerwów. Ogólnie masakra. Fakt, utrudniają mi dodatkowo węże od instalacji gazowej, ale pewnie i tak gdyby ich nie było to sprawa nie byłaby dużo łatwiejsza
Dorzucę kilka zdjęć, bo sam straciłem nerwy szukając wszędzie jak ten zawór w ogóle wygląda i gdzie się znajduje, a po co jeszcze Wy macie się głowić
OTO TAJNA BAZA ZAWORU EGR:
TAK WYGLĄDA ZAWÓR:
A tutaj to nie wiem czy to istotne, ale jest otwór, który u mnie był bardzo zapchany. W sumie zauważyłęm że tam w ogóle jest jakaś dziura przez przypadek. Oczywiście to w przepustnicy.
Mam nadzieję że komuś pomogłem
Po trzecie to PI**** Ku***WO jest tak umiejscowione ze żeby go odkręcić trzeba stracić potężne ilości nerwów. Ogólnie masakra. Fakt, utrudniają mi dodatkowo węże od instalacji gazowej, ale pewnie i tak gdyby ich nie było to sprawa nie byłaby dużo łatwiejsza
Dorzucę kilka zdjęć, bo sam straciłem nerwy szukając wszędzie jak ten zawór w ogóle wygląda i gdzie się znajduje, a po co jeszcze Wy macie się głowić
OTO TAJNA BAZA ZAWORU EGR:
TAK WYGLĄDA ZAWÓR:
A tutaj to nie wiem czy to istotne, ale jest otwór, który u mnie był bardzo zapchany. W sumie zauważyłęm że tam w ogóle jest jakaś dziura przez przypadek. Oczywiście to w przepustnicy.
Mam nadzieję że komuś pomogłem
Zaślep wyjście z kolektora i po kłopocie.
Przewód elastyczny o ile nie jest na wysoką temperaturę to nie wytrzyma tam.
Przewód elastyczny o ile nie jest na wysoką temperaturę to nie wytrzyma tam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kombinuję,bo mechanior jak wymieniał uszczelki pod kolektorem,to pewnie nie mógł ruszyc śruby i mam ucięte w poprzek przy kolektorze wydechowym.I trzyma się na 1/3 gwintu.Rurka egr to towar deficytowy , anowa 3 stówki i mies.czekania.Dlatego chcę podmiankę zrobic. A kolego jakby całekiem ją wykręcic i zaślepic kolektor dolotowy i wydechowy?Da radę coś takiego?Ale wtedy egr też muszę zaślepic?
- Od: 10 maja 2014, 13:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Raczej zaślepienie obu króćców tej rurki załatwi problem.
Swoją drogą jak będziesz ja miał na zewnątrz to wówczas na spokojnie może coś innego dobierzesz.
Swoją drogą jak będziesz ja miał na zewnątrz to wówczas na spokojnie może coś innego dobierzesz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6