Silnik gaśnie podczas hamowania (626 GE FS)

Postprzez tomekrvf » 17 gru 2004, 14:58

Sprawdź czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła. Z tego co opisałeś wynika że jest trzaśnięty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez robaszki » 17 gru 2004, 15:07

Nie wiem czy to norma ale moje obroty od momentu kiedy go kupiłem opadają w sposób nietypowy to znaczy.... jak wysprzęglam albo nawet jak na postoju na luzie go przegazuję to od razu nie opadną z wysokich do 700-800 tylko przy wartści ok. 1000 na sekundę się zatrzymają i dopiero wtedy opadają do normalnej wartosci wolnych obrotów .... od tego trzeba zacząć czy to normalne ? w serwisie w osielsku jak dzwoniłem powiedzieli że to ok. ale czy aby to prawda? a wracając do zbyt dużego opadania to czasem właśnie jak dojeżdżam do zakrętu to noga na sprzęgło dojeżdżam do zakrętu na sprzęgle i zdarza się że brakuje mu właśnie tego chwilowego przytrzymania podczas opadania a wręcz opada za nisko !
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 20:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Smirnoff » 17 gru 2004, 16:05

Robaszki – to jest normalne, ze przy prawidłowo ustawionym TPS obroty zatrzymują się na chwilę na ok 1000rpm i potem schodza spokojnie do tych ca.700rpm.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Widelec » 2 kwi 2008, 21:56

Smirnoff napisał(a):przy prawidłowo ustawionym TPS obroty zatrzymują się na chwilę na ok 1000rpm i potem schodza spokojnie do tych ca.700rpm.

a jeśli zejdą szybko do 1000, potem wskoczą na 1200 i opornie spadną po jakimś czasie na te 700?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez alf28 » 2 kwi 2008, 22:30

Smirnoff napisał(a):Robaszki – to jest normalne, ze przy prawidłowo ustawionym TPS obroty zatrzymują się na chwilę na ok 1000rpm i potem schodza spokojnie do tych ca.700rpm.
jak pojawił mi się taki objaw to uzupełniłem płyn w chłodnicy i zaraz przeszło :)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez zipek » 3 kwi 2008, 18:31

silnik na zwiększony pobór mocy-hamulec,kilma, nie wiem jak sprzęgło-reaguje zwiększeniem obrotów i w momencie ustabilizowania się sytuacji powoli spadają do nomianlncyh. jeżeli lecą do 1000 i spowrotem do 1200 i na 700 to nie jest chyba tragicznie silnik broni się przed przyduszeniem, dziwne że się tak późno zbiera...
wydaje się że przeczyszczenie przepustnicy powinno pomóc bo to właśnie tu odbywa się ten cały numer z falowaniem (koniecznie wymiana uszczelki pod przepustnicą)– była fotorelacja warto to zrobić.
ale przed tym sprawdzić należałoby poziom płynu –>alf28 <faja> i przeprowadzić odpowietrzanie jeśli go brakowało
druga sprawa to ustawienie TPS-a ale dopiero jak nie pomoże powyższe.
w przypadku gdy silnik zwiększa obroty przy obciążeniu TPS powinien być OK.
tyle ze mnie...ale do każdego przypadku należy podchodzić z rozwagą i po przemyśleniach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 21:24
Posty: 159

Postprzez welen » 3 kwi 2008, 19:33

Ja mysle ze przeczyszczenie przpustnicy tez powinno wystarczyc
to nie jest wcale tak duzo roboty ale to zporo pomaga i lepiej dac to do jakiegos zakladu mechaniki.
welen
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 16:25
Posty: 13
Skąd: siniec
Auto: mazda 626 coupe 2.0 16v DOHC 90r.
MAZDA MX-6 1992r. 2.5 24V

Postprzez Longbow » 9 kwi 2008, 16:01

Ja mam ten sam problem. Tylko ze mi spadają obroty tak nisko ze samochod przy hamowaniu gaśnie. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale wyjmowalem wszystkie bezpieczniki po kolei ponieważ nie dziala mi zapalniczka i zegarek na desce rozdzielczej i jeszcze dzis wlasnie zaczal sie problem z obrotami. Powiedzcie mi chociaz gdzie jest bezpiecznik od zapalniczki, czy wogole taki jest. Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez Kudllaty » 10 lip 2008, 22:14

Witam. Podpinam sie pod temat bo on najlepiej pasuje do mojego problemu.. Mianowicie mój xedosik nie stwarza żadnych problemów, przyspiesza normalnie ale gdy zwalniam przed światłami i wciskam sprzęgło obroty mocno spadają, czuć jakby silnik miła zaraz zgasnąć. To samo jest gdy przytrzymam na chwile na 1000 obr i puszcze szybko pedła gazu jest to samo... Aha dodam że niedawno miałem robiony remont głowicy bo niestety czujnik był walnięty i doszło do przegrzania. Jak ktoś wie o co chodzi bede wdzięczny za każdą informacje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 15:42
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16V 1994r

Postprzez Mikroz » 11 lip 2008, 19:16

Ja mam ciekawszy problem obroty są w pożądku stają chwilę na 1000 i opadają do od 700 lub 500 ale i właśnie jest ale czasami spadają mi prawie do minimum auto się jeszcze nie dusi ale zaczyna podskakiwać a obroty trzymają ok 150 – 200 jak wcisne sprzęgło podchodzą z powrotem do 1000 zwiedziłem machaników mechaniczków i wszystkich magików w mieście nikt nie wie o co chodzi a każdemu trzeba zapłacić
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 20:20
Posty: 7
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 2,5 V6

Postprzez Gandalf » 13 lip 2008, 20:08

Ja też to mam a mam Automat.
Gandalf
 

Postprzez mazdage » 9 sty 2013, 21:50

Witam. mazda 626 1.8 ge
auto przygasa przy hamowaniu ale dopiero po przejechaniu okolo 30 km. Jak zgasze i poczekam jakies 20 minut wszystko wraca do normy. jak jest rozgrzne to przy hamowaniu i przy postoju na luzie przygazsa i faluja obroty. do tego stuka cos w siilniku. jakby zawory.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 14:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez czerniak89 » 9 sty 2013, 23:49

Falujące obroty i przygasanie mogą być zwiazane z silniczkiem krokowym (zapomniałem jak sie prawidłowo nazywa w Maździe ?), bądź z przepustnicą. Do krokowca idą przewody z płynem chłodzacym, jak będzie mało płynu i układ będzie zapowietrzony to obroty też bedą wariować. Zacznij od najprostrzych rzeczy, czyli sprawdź stan płynu chłodzącego, a nastepnie czeka Cię czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Tylko niepokoi mnie te stukanie w silniku <oczy>
Początkujący
 
Od: 25 sty 2012, 22:59
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Auto: Protege BJ, 2.0 FS 131KM, 2002r,
lpg AKME

Postprzez mazdage » 10 sty 2013, 12:05

No wlasnie silnik krokowy nowy , plyn tez byl lany nowy bo wymianialem terostat.
Początkujący
 
Od: 22 gru 2012, 14:46
Posty: 17
Auto: mazda 626 1.8 ge 105km

Postprzez Bartosz_ » 10 sty 2013, 17:11

może źle odpowietrzony albo zasyfiona przepustnica.....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez czerniak89 » 11 sty 2013, 00:00

Właśnie, skoro wymieniałeś termostat to może być zapowietrzony układ i obroty bedą falowały. A przepustnicę i tak warto sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2012, 22:59
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Auto: Protege BJ, 2.0 FS 131KM, 2002r,
lpg AKME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6