Ściąganie w prawo przy przyspieszaniu a w lewo jak odpuszczam gaz w 626 GE 2.0
1, 2
Witam,
czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanko:
1) dlaczego przy mocnym przyspieszaniu samochód delikatnie ściąga w prawo, jak odpuszczam gaz to delikatnie w lewo – jest to jednak odczuwalne i męczące,
2) jak cofam do tyłu a potem ruszam do przodu to czuć takie dziwne przełamanie, jakby coś się przesuwało.
Dodam, że takie przełamanie mam już od prawie pół roku, natomiast ściąganie te od miesiąca. Większych luzów w zawieszeniu nie mam. Samochód to 626 GE 2.0 Special – taki amerykański twór na Europę.
Pozdrawiam
czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanko:
1) dlaczego przy mocnym przyspieszaniu samochód delikatnie ściąga w prawo, jak odpuszczam gaz to delikatnie w lewo – jest to jednak odczuwalne i męczące,
2) jak cofam do tyłu a potem ruszam do przodu to czuć takie dziwne przełamanie, jakby coś się przesuwało.
Dodam, że takie przełamanie mam już od prawie pół roku, natomiast ściąganie te od miesiąca. Większych luzów w zawieszeniu nie mam. Samochód to 626 GE 2.0 Special – taki amerykański twór na Europę.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 sty 2006, 13:55 przez cimoch, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 mar 2005, 16:59
- Posty: 217
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BN 2,5
a pomyśla jak ci ściąga.
luz w lewym przednim kole, ruszasz koło przesuwa się do przodu bardziej niż prawe efekt ściąganie w prawo, hamujesz koło lewe cofa siębardziej niż prawe ściąganie w lewo.
aby osiągnąć ten sam efekt z tyłu musi to działąć na odwrót choć przy głębszych przemyśleniach luz w tyle bedzie zawsze powowodał ściąganie w jedną stronę bo koła są ciągnięte a nie napędzane.Dlatego napisałem że stawiam na przód.
I na bank to przełamywanie to stuki wywołane tym samym luzem jedz na porządne szarpaki i napewno problem ci zlokalizują.
luz w lewym przednim kole, ruszasz koło przesuwa się do przodu bardziej niż prawe efekt ściąganie w prawo, hamujesz koło lewe cofa siębardziej niż prawe ściąganie w lewo.
aby osiągnąć ten sam efekt z tyłu musi to działąć na odwrót choć przy głębszych przemyśleniach luz w tyle bedzie zawsze powowodał ściąganie w jedną stronę bo koła są ciągnięte a nie napędzane.Dlatego napisałem że stawiam na przód.
I na bank to przełamywanie to stuki wywołane tym samym luzem jedz na porządne szarpaki i napewno problem ci zlokalizują.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
zenith839 napisał(a):przerabiałem to na swojej madzi i w lewym było OK a w prawym wymiana całej tulei wahacza
i ściągało ci w prawo przy ruszaniu i w lewo przy hamowaniu?. Jakoś mi się nie chce w to wierzyć może ściągało cię w parawo przy hamowaniu i wtedy wszystko by się zgadzało.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
mam mętlik w głowie,
te przełamywanie mam w lewym kole, a przy przyspieszaniu ściaga w prawo, natomiast przy odpuszczeniu gazu w lewo i moim zdaniem chyba bardziej lewe koło, bo ta stronę już robiłem (oczywiście na podróbkach), natomiast prawa jest nadal oryginał i tam nic nie puka, a zlewej troche a i owszem. moze jakis sedzia sie znajdzie.
te przełamywanie mam w lewym kole, a przy przyspieszaniu ściaga w prawo, natomiast przy odpuszczeniu gazu w lewo i moim zdaniem chyba bardziej lewe koło, bo ta stronę już robiłem (oczywiście na podróbkach), natomiast prawa jest nadal oryginał i tam nic nie puka, a zlewej troche a i owszem. moze jakis sedzia sie znajdzie.
- Od: 21 mar 2005, 16:59
- Posty: 217
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BN 2,5
No to sam sobie odpowiedziałes – eh te zamiennikicimoch napisał(a):moim zdaniem chyba bardziej lewe koło, bo ta stronę już robiłem (oczywiście na podróbkach), natomiast prawa jest nadal oryginał i tam nic nie puka,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
witam,
sprawdziłem całe zawieszenie, tzn tuleje i sworznie i inne elementy, wszystko jest sztywne – luzów brak. a samochód jak ściągał tak ściaga, mechanik stwierdził, że może być winny któryś przegub wewnętrzny- czy ma racje. jeżeli tak to w tym wypadku który? i ile taki przegub może kosztować? i czy te objawy tzn ściąganie to może być przegub, a może te przełamywanie to właśnie to? dodam, że przy hamowaniu ściąganie nie ma miejsca a raczej miałoby gdyby miały luz whacze. może mechanik ma jednak rację? uff, duzo pytań. z góry dzieki za każdą odpowiedź. pozdrawiam
sprawdziłem całe zawieszenie, tzn tuleje i sworznie i inne elementy, wszystko jest sztywne – luzów brak. a samochód jak ściągał tak ściaga, mechanik stwierdził, że może być winny któryś przegub wewnętrzny- czy ma racje. jeżeli tak to w tym wypadku który? i ile taki przegub może kosztować? i czy te objawy tzn ściąganie to może być przegub, a może te przełamywanie to właśnie to? dodam, że przy hamowaniu ściąganie nie ma miejsca a raczej miałoby gdyby miały luz whacze. może mechanik ma jednak rację? uff, duzo pytań. z góry dzieki za każdą odpowiedź. pozdrawiam
- Od: 21 mar 2005, 16:59
- Posty: 217
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BN 2,5
Ja tak miałem w służbowym 206, dokładnie te same objawy (przyspieszanie – ściąga w jedną, hamowanie – nawet silnikiem – w drugą). Powodem był skrzywiony [waaaco?] (poszedł do wymiany).
czyli raczej nie ma tu związku przegub wewnętrzny? dodam, że zawieszenie sprawdzał mi mi mechanik bez pomocy szarpaków, tylko za pomocą łapki, może to nie wykazało luzów, chociaż jeśli są minimalne to chyba nie mają wpływu na takie zachowanie samochodu na drodze? pozdrawiam
- Od: 21 mar 2005, 16:59
- Posty: 217
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 3 BN 2,5
Jedź na szarpaki, będziesz miał 100% pewności. U mnie np. wyszło że mocowania [waaaczego?] były do wymiany (bez szarpaków wyglądało na ok)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6