Ściąganie w prawo przy przyspieszaniu a w lewo jak odpuszczam gaz w 626 GE 2.0

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cimoch » 13 sty 2006, 13:50

Witam,

czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanko:
1) dlaczego przy mocnym przyspieszaniu samochód delikatnie ściąga w prawo, jak odpuszczam gaz to delikatnie w lewo – jest to jednak odczuwalne i męczące,
2) jak cofam do tyłu a potem ruszam do przodu to czuć takie dziwne przełamanie, jakby coś się przesuwało.
Dodam, że takie przełamanie mam już od prawie pół roku, natomiast ściąganie te od miesiąca. Większych luzów w zawieszeniu nie mam. Samochód to 626 GE 2.0 Special – taki amerykański twór na Europę.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 sty 2006, 13:55 przez cimoch, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez sołtys » 13 sty 2006, 13:53

masz na bank luz w zawieszeniu który zmienia geometrie albo lewy przód albo prawy tył. Stawiam jednak na przód.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez cimoch » 13 sty 2006, 13:57

te przełamywanie mam w lewym przednim kole, może to ta sama przyczyna co ściąganie.
a dlaczego jak można wiedzieć powoduje to luz w lewym przednim lub w prawym tylnym, a nie na przykład odwrotnie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez zenith839 » 13 sty 2006, 14:13

przód przód z prawej strony. Masz luzy na tulei wachacza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez sołtys » 13 sty 2006, 14:15

a pomyśla jak ci ściąga.

luz w lewym przednim kole, ruszasz koło przesuwa się do przodu bardziej niż prawe efekt ściąganie w prawo, hamujesz koło lewe cofa siębardziej niż prawe ściąganie w lewo. ;)

aby osiągnąć ten sam efekt z tyłu musi to działąć na odwrót choć przy głębszych przemyśleniach luz w tyle bedzie zawsze powowodał ściąganie w jedną stronę bo koła są ciągnięte a nie napędzane.Dlatego napisałem że stawiam na przód.
I na bank to przełamywanie to stuki wywołane tym samym luzem jedz na porządne szarpaki i napewno problem ci zlokalizują.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 13 sty 2006, 14:16

zenith839 napisał(a):przód przód z prawej strony. Masz luzy na tulei wachacza



ja twierdze że z lewej
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez zenith839 » 13 sty 2006, 14:26

przerabiałem to na swojej madzi i w lewym było OK a w prawym wymiana całej tulei wahacza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez sołtys » 13 sty 2006, 14:42

zenith839 napisał(a):przerabiałem to na swojej madzi i w lewym było OK a w prawym wymiana całej tulei wahacza


i ściągało ci w prawo przy ruszaniu i w lewo przy hamowaniu?. Jakoś mi się nie chce w to wierzyć może ściągało cię w parawo przy hamowaniu i wtedy wszystko by się zgadzało.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez cimoch » 13 sty 2006, 15:02

mam mętlik w głowie,

te przełamywanie mam w lewym kole, a przy przyspieszaniu ściaga w prawo, natomiast przy odpuszczeniu gazu w lewo i moim zdaniem chyba bardziej lewe koło, bo ta stronę już robiłem (oczywiście na podróbkach), natomiast prawa jest nadal oryginał i tam nic nie puka, a zlewej troche a i owszem. moze jakis sedzia sie znajdzie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Jaksa » 14 sty 2006, 00:23

cimoch napisał(a):moim zdaniem chyba bardziej lewe koło, bo ta stronę już robiłem (oczywiście na podróbkach), natomiast prawa jest nadal oryginał i tam nic nie puka,
No to sam sobie odpowiedziałes – eh te zamienniki :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 14 sty 2006, 00:27

cimoch napisał(a):moze jakis sedzia sie znajdzie


no i się znalazł :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cimoch » 16 sty 2006, 10:46

a może ktoś jeszcze mi podpowie jakie elementy najlepiej kupić i zamontować.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez hazell » 16 sty 2006, 11:28

Ja u siebie przerabiałem dokładnie to samo i była to lewa strona.
Części to albo ori używany [waaaco?] w dobrym stanie ok 200 albo ori tuleja ok 130 nówka.
Pozdrawiam
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Paweł » 16 sty 2006, 12:10

Lewa strona. Ja mialem cale wahacze z tulejami z JC i przetrwaly (poza jednym swozniem) 50kkm bez problemow.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cimoch » 23 sty 2006, 21:01

witam,
sprawdziłem całe zawieszenie, tzn tuleje i sworznie i inne elementy, wszystko jest sztywne – luzów brak. a samochód jak ściągał tak ściaga, mechanik stwierdził, że może być winny któryś przegub wewnętrzny- czy ma racje. jeżeli tak to w tym wypadku który? i ile taki przegub może kosztować? i czy te objawy tzn ściąganie to może być przegub, a może te przełamywanie to właśnie to? dodam, że przy hamowaniu ściąganie nie ma miejsca a raczej miałoby gdyby miały luz whacze. może mechanik ma jednak rację? uff, duzo pytań. z góry dzieki za każdą odpowiedź. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez hazell » 23 sty 2006, 21:49

Jak miałem skopany przegub zewn prawy to ściągał mi lekko w prawo tyle, że permanentnie, nie odbijał w drugą stroną jak puszczałem gaz. Dodatkowo trochę telepało kierownicą.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez cimoch » 24 sty 2006, 12:25

pomóżcie, we czwartek mam postawić auto do mechanika, a jeżeli diagnoza jest nietrafna to wolałbym nie rozbierać przegubów.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Grzyby » 24 sty 2006, 12:29

Ja tak miałem w służbowym 206, dokładnie te same objawy (przyspieszanie – ściąga w jedną, hamowanie – nawet silnikiem – w drugą). Powodem był skrzywiony [waaaco?] (poszedł do wymiany).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cimoch » 24 sty 2006, 12:46

czyli raczej nie ma tu związku przegub wewnętrzny? dodam, że zawieszenie sprawdzał mi mi mechanik bez pomocy szarpaków, tylko za pomocą łapki, może to nie wykazało luzów, chociaż jeśli są minimalne to chyba nie mają wpływu na takie zachowanie samochodu na drodze? pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Grzyby » 24 sty 2006, 13:18

Jedź na szarpaki, będziesz miał 100% pewności. U mnie np. wyszło że mocowania [waaaczego?] były do wymiany (bez szarpaków wyglądało na ok)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6