Wymiana łącznika stabilizatora (626 GE Cronos)
1, 2
Cześć,
napiszcie ile może kosztować wymiana łaczników stablizatora (chodzi mi o orientacyjne ceny) bo z tego co się dowiadywałem to koszt samej części to około 50pln za sztukę (wyprodukowane przez JC) zaś wymiana to około 200pln. Czy to jest dobra cena czy zawyżona?
Dzieki za pomoc:)
napiszcie ile może kosztować wymiana łaczników stablizatora (chodzi mi o orientacyjne ceny) bo z tego co się dowiadywałem to koszt samej części to około 50pln za sztukę (wyprodukowane przez JC) zaś wymiana to około 200pln. Czy to jest dobra cena czy zawyżona?
Dzieki za pomoc:)
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
Ostatnio coś o tym pisałem, ale jeszcze raz:
– łączniki przód – 55zł;
– łączniki tył – 45zł;
– gumy pod drązki – 10zł;
– wymiana 15zł za sztukę.
Oczywiście wszystko podróby(JC pisze,że orygianły ale jakoś trudno uwierzyć)
Sprawdzałem w ASO to za przedni zaspiewali mi 89zł. tylko nie dopytałem czy netto/brutto/z założeniem
– łączniki przód – 55zł;
– łączniki tył – 45zł;
– gumy pod drązki – 10zł;
– wymiana 15zł za sztukę.
Oczywiście wszystko podróby(JC pisze,że orygianły ale jakoś trudno uwierzyć)
Sprawdzałem w ASO to za przedni zaspiewali mi 89zł. tylko nie dopytałem czy netto/brutto/z założeniem
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
witam
Odnośnie ceny servisowej to chyba pomyłka jak pytałem w CZĘSTOCHOWIE to ryknęli mi 300zł za szt ale według mnie oryginał wytrzyma 10 razy tyle co JC.
Jeżeli chodzi o wymianę [jakich?] to ja do odkręcenia oryginalnych musiałem urzyć BOSCHki gdyż nie dało się odkręcić.
pozdrawiam ZBYSZEK
Odnośnie ceny servisowej to chyba pomyłka jak pytałem w CZĘSTOCHOWIE to ryknęli mi 300zł za szt ale według mnie oryginał wytrzyma 10 razy tyle co JC.
Jeżeli chodzi o wymianę [jakich?] to ja do odkręcenia oryginalnych musiałem urzyć BOSCHki gdyż nie dało się odkręcić.
pozdrawiam ZBYSZEK
- Od: 16 lis 2003, 16:07
- Posty: 122
- Skąd: myszków
- Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V
łączniki z JC jakie mi sprzedali miały za krótkie śruby co uniemożliwiało montaż.
Dokupiłem takie same śruby tylko o odpowiedniej długości w sklepie metalowym po 10 gr sztuka.
Ten łącznik z niedobrą śrubą kosztował 50zł w katalogu są też tańsze.
A sama zmiana. Stare łatwiej odciąć niż odkręcić.
Jak się robi obie strony na raz to nie trzeba się siłować z naprężeniem drążka i jest łatwiej dobrze złożyć.
Dokupiłem takie same śruby tylko o odpowiedniej długości w sklepie metalowym po 10 gr sztuka.
Ten łącznik z niedobrą śrubą kosztował 50zł w katalogu są też tańsze.
A sama zmiana. Stare łatwiej odciąć niż odkręcić.
Jak się robi obie strony na raz to nie trzeba się siłować z naprężeniem drążka i jest łatwiej dobrze złożyć.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Konrad napisał(a):Jeżeli jest to tylny łącznik to sprawa jest bardzo prosta wystarczy tylko klucz imbusowy i klucz płaski. Czas wymiany jednej sztuki ok. 10 min (najlepiej z kanału). Uważam, że robocizna nie jest więcej warta niż 10 zł za sztukę.
Zatrudniam cię u siebie. Będziesz wymieniał tylko łączniki za 10zł za szt.
U mnie w firmie zdarzają się tylko sporadyczne przypadki wymiany łączników bez użycia szlifiery.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Warsztat musi inaczej liczyć. Po 10 zł można sobie w garażu w wolnej chwili wymienić. Warsztat musi opłacić ZUS podatki amortyzację sprzętu (nawet tego klucza) pensje pracowników, coś na rozwój. Wychodzi niezła kwota na każdą godzinę pracy stanowiska w zakładzie. Wtedy nawet te 10 minut sporo kosztuje. Ja u siebie tego bym w 10 minut dobrze nie zrobił. Niemniej jednak namawiam żeby robić to samemu. Niewiele jest rzeczy łatwiejszych które można samemu zrobić.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
U mnie w firmie zdarzają się tylko sporadyczne przypadki wymiany łączników bez użycia szlifiery.
U mnie nie było problemów z odkręceniem łącznika, a nawet jeśli to obcięcie nie powinno zająć dużo czasu. Nie robiłem tego sam i zapłaciłem 10 zł. Fakt, że robił to znajomy, który nie ma oficjalnego zakładu i nie dochodzą mu dodatkowe koszty, ale nadal uważam że ta robota nie jest więcej warta. Jeżeli miałbym zapłacić sporo więcej to tak jak napisał adam626 zrobiłbym to sam.
Długi trzymam cię za słowo jak będę szukał roboty zgłoszę się do Ciebie
- Od: 19 mar 2004, 11:54
- Posty: 62
Ja u siebie wymieniałem przednie łączniki w MX-3. Zapłaciłem 150 PLN za sztukę (oryginalne). Wymiana zajęła mi 30 minut razem z obejrzeniem całej zawiechy i stwierdzeniem że mi sprężyna pękła
. Z odkręceniem nie miałem problemu, a były od nowości (214kkm) nie wymieniane i już strasznie stukały. Imbus 5mm i klucz 17mm i WD-40, jeśli nie ma w komplecie nakrętek to zawczasu trzeba kupić samokontrujące do śrub M10. Tak jest w MX nie wiem czy tak samo w 626
No cóż, co do łączników, to powiem szczerze, że przerabiałem juz ten temat dwukrotnie i ... te z JC owszem są tanie, ale rzeczywiscie sporo mniej wytrzymują niż oryginały. Może stwierdzenie, ze oryginał wytrzyma 10razy tyle co ten z JC to przegięcie, bo raczej nie spotkałem się z oryginałem co by na naszych drogach wytrzymał powiedzmy 300-400 kkm, ale mozna smiało stwierdzić, ze oryginał wytrzyma ze 2-3 razy dłużej niż JC. Jednak większość (w tym i ja) montuje JC i jakoś się jeździ. Tylko, że w JC lepiej brać te troche droższe, bo te najtansze z "JC" w kodzie (te z gołej blachy, nie polakierowanej, nie zabezpieczonej) mają tendencję do głośnej pracy nawet jak są nowe. Te z deka droższe (z taka powłoką a'la plastik) są już niezłe.
Co do procedury wymiany – z reguły rzeczywisćie rzadko udaje się odkręcić stare łączniki. No ale dobrze, ze ktoś wymyślił gumówkę
Parę sekund i po krzyku
Aha, co do gum stabilizatora – odradzam kupowanie gum z JC po te 15 zł. To jest shit – jakiś kartoflak i bardzo szybko je szlag trafia. Ja kupowałem gumy w ASO, oryginał jest po ok 35-40PLN /szt. Tak więc niewiele droższy, a trwałość naprawdę nieporównywalnie długa.
Powodzenia!
Pozdro
SM
Co do procedury wymiany – z reguły rzeczywisćie rzadko udaje się odkręcić stare łączniki. No ale dobrze, ze ktoś wymyślił gumówkę
Aha, co do gum stabilizatora – odradzam kupowanie gum z JC po te 15 zł. To jest shit – jakiś kartoflak i bardzo szybko je szlag trafia. Ja kupowałem gumy w ASO, oryginał jest po ok 35-40PLN /szt. Tak więc niewiele droższy, a trwałość naprawdę nieporównywalnie długa.
Powodzenia!
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
U mnie też ! A za 10 zl od sztuki ( bez szlifiery ) to mogę udostępnić podnośnik lub kanal i mozna wymienić samemu hehe ! Nowy oryginalny łącznik ostatnio kosztował 140 zl szt, są też b. dobre ( japońskie w firmie SAGA w Warszawie w mojej GE przejechały ok 60 tyś i jeszcze gość gania.Koszt 80 zł szt. Pozdrawiam !Zatrudniam cię u siebie. Będziesz wymieniał tylko łączniki za 10zł za szt.
U mnie w firmie zdarzają się tylko sporadyczne przypadki wymiany łączników bez użycia szlifiery.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
łączniki jak piszesz mialeś oryginalne ale nakrętki nie bo oryginalna nakrętka jest bez teflonu i na klucz nr 14 a nie 17 P.S. Łącznik który jest po takim przebiegu i ma oryginalne nakrętki to bez szlifiery " zapomnij " o odkręceniu w 30min.Ja u siebie wymieniałem przednie łączniki w MX-3. Zapłaciłem 150 PLN za sztukę (oryginalne). Wymiana zajęła mi 30 minut razem z obejrzeniem całej zawiechy i stwierdzeniem że mi sprężyna pękła . Z odkręceniem nie miałem problemu, a były od nowości (214kkm) nie wymieniane i już strasznie stukały. Imbus 5mm i klucz 17mm i WD-40, jeśli nie ma w komplecie nakrętek to zawczasu trzeba kupić samokontrujące do śrub M10. Tak jest w MX nie wiem czy tak samo w 626
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kiedyś trafiłem w JC łączniki z sześciokątem 14 przy gumce – pięknie się kontrowało i nawet bardzo zbutwiałe odkręcały się bez cięcia. Skorzystałem z okazji i kupiłem kpl. Niestety, potem już były standardowe z kontrowaniem ampulem, czyli nieodkręcalne. Nie wiem jakie tam dają teraz.
Co do cen, to najtańsze łączniki są po trzydzieści parę zł, wymiana (czyli wycięcie starych) to w najgorszym przypadku 20 zł u kowala na wsi.
U mnie łączniki przednie z JC wytrzymują do... momentu kiedy trzeba z innych powodów zrzucić wahacz, wtedy automatycznie trzeba je też zmienić.
Co do cen, to najtańsze łączniki są po trzydzieści parę zł, wymiana (czyli wycięcie starych) to w najgorszym przypadku 20 zł u kowala na wsi.
U mnie łączniki przednie z JC wytrzymują do... momentu kiedy trzeba z innych powodów zrzucić wahacz, wtedy automatycznie trzeba je też zmienić.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Te drozsze laczniki z JC sa firmy Yamato. Wygladaja bardzo porzadnie, ja mam wsadzone i nie narzekam. Tanszych mechanik mi nie polecal (zreszta bez pytania mnie o zdanie kupil drozsze
).

the right man in the wrong place...
Jaksa napisał(a):łączniki jak piszesz mialeś oryginalne ale nakrętki nie bo oryginalna nakrętka jest bez teflonu i na klucz nr 14 a nie 17 P.S. Łącznik który jest po takim przebiegu i ma oryginalne nakrętki to bez szlifiery " zapomnij " o odkręceniu w 30min
Mój bład, faktycznie 14, kupowałem różne nakrętki i mi się pokręciło...
A w 30min odkręciłem, bo jednocześnie wymieniałem klocki hamulcowe i na czas wymiany klocków nakrętki stabilizatora potraktowałem środkiem do odrdzewiania 10x lepszym (i 5x droższym) od WD-40. Kiedyś zużyłem puszkę WD-40 na jedną śrubę w wydechu (przez dwa dni próbowałem ruszyć) a ten specyfik załatwił to w 5 minut.
Witaj ! No to jesteś " Kozak " bardzo dobry czas ! Pozdrawiam !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Stała cena 20 zł od sztuki a jak jest dużo roboty przy jednym aucie to wymiana jest w gratisie. ( takie sprawy są do dogadania )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa, jak tylko znajdę wolniejszą chwilkę to pozwolę sobie przedzwonić do Ciebie i umówimy sie moze na jakiś dzień na przegląd zawieszenia i dogadalibyśmy wtedy szczegóły:) Ale to chyba bliżej połowy maja, teraz niestety czasu na spanie brak:)
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6