Przednie zawieszenie
Strona 1 z 1
Jako , że jestem nowym forumowiczem z tego miejsca witam serdecznie wszystkich mazda-fanów.
Posiadam auto jak w opisie, sprowadzone w marcu zza Odry- dodam że zdążyłem sie już w niej zakochać,przechodząc jednak do rzeczy;
po przejechaniu w od marca br 25.000 km siadło mi przednie zawieszenie (stukanie pukanie itp), po wytrzepaniu stwierdzono , że do wymiany nadają się :
– drążki kierownicze 2x 84 zł., ceny japońskich części w sklepie
– końcówka drążka lewa 53 zł.,
– wszystkie tuleje 4 x 80 zł – cena z obejmą
dodatkowo łącznik stabilizatora prawy tył \ 80zł coś tam lub 50 Yamato
W świetle powyższego (w szczególności cen przyszło mi do głowy co następuje :
wiosną , oszczędzając nieco założyłem z przodu opony 185/60/14 (tylne 14/65/185) czy słusznie przypuszczam ,że m.in za sprawą przednich szybciej zużyły się powyższe elementy?-dodam że auto bardzo brzydko się prezentowało
Poza tym czy ceny części uważacie za przyzwoite , a co do tulei – to mechanik nie powiedział czy wymienić z obejmami czy bez – co proponujecie? – dodam że bez obejmy tuleja to 40 zł a z – 80
BTW – z kategorii dziwne to czy nie? – łączników stab. nie wymieniałem – przejechałem 25 tys i tylko jeden do wymiany , wcześniej sądząc po wymienianych filtrach itp. części były mazdowskie, żadnych drgań na kierownicy ,auto prowadzi się świetnie (oprócz stuków puków) a mimo to drążki do wymiany... a może lepiej kupić zamiennik drążka za 40 zł.
dzieki za wyrozumiałość
Posiadam auto jak w opisie, sprowadzone w marcu zza Odry- dodam że zdążyłem sie już w niej zakochać,przechodząc jednak do rzeczy;
po przejechaniu w od marca br 25.000 km siadło mi przednie zawieszenie (stukanie pukanie itp), po wytrzepaniu stwierdzono , że do wymiany nadają się :
– drążki kierownicze 2x 84 zł., ceny japońskich części w sklepie
– końcówka drążka lewa 53 zł.,
– wszystkie tuleje 4 x 80 zł – cena z obejmą
dodatkowo łącznik stabilizatora prawy tył \ 80zł coś tam lub 50 Yamato
W świetle powyższego (w szczególności cen przyszło mi do głowy co następuje :
wiosną , oszczędzając nieco założyłem z przodu opony 185/60/14 (tylne 14/65/185) czy słusznie przypuszczam ,że m.in za sprawą przednich szybciej zużyły się powyższe elementy?-dodam że auto bardzo brzydko się prezentowało
Poza tym czy ceny części uważacie za przyzwoite , a co do tulei – to mechanik nie powiedział czy wymienić z obejmami czy bez – co proponujecie? – dodam że bez obejmy tuleja to 40 zł a z – 80
BTW – z kategorii dziwne to czy nie? – łączników stab. nie wymieniałem – przejechałem 25 tys i tylko jeden do wymiany , wcześniej sądząc po wymienianych filtrach itp. części były mazdowskie, żadnych drgań na kierownicy ,auto prowadzi się świetnie (oprócz stuków puków) a mimo to drążki do wymiany... a może lepiej kupić zamiennik drążka za 40 zł.
dzieki za wyrozumiałość
- Od: 23 lis 2005, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg
burtg napisał(a):drążki kierownicze 2x 84 zł., ceny japońskich części w sklepie
– końcówka drążka lewa 53 zł.,
Te materiały są sprawdzone i smiało mozna kupić.burtg napisał(a):dodatkowo łącznik stabilizatora prawy tył \ 80zł coś tam lub 50 Yamato
Yamato czy CTR byle nie JC.
Na wahaczu są dwie sztuki z tym przedni wciskany za 27 zł ( na ktorym zrobisz 20 tysięcy jak będziesz omijał studzienki na ulicy ) tylny zaś smiało kupuj z obejmą za 80 zł. ( na tylnych da sie jezdzic )burtg napisał(a):wszystkie tuleje 4 x 80 zł – cena z obejmą
To jest własnie ten szit z literami JC w numerze. Wszystko co ma w numerze katalogowym JC to koreanskie badziewie.burtg napisał(a):może lepiej kupić zamiennik drążka za 40 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
burtg napisał(a):a co do tulei – to mechanik nie powiedział czy wymienić z obejmami czy bez – co proponujecie? – dodam że bez obejmy tuleja to 40 zł a z – 80
Obejrzyj dobrze tuleje jesli kupisz w calosci z obejmami tzn. sprawdz czy jest dwustronnie spawany plaskownik obejmujacy tuleje do tej ksztaltki przykrecanej do podwozia. Ja wymienialem lewy i prawy przedni. Kazdy innego producenta. Jeden spawany byl dwustronnie a drugi z jednej. Efekt byl taki, ze na jednym (dwustronnie spawanej obejmie) jezdze juz od ponad 30kkm a drugi trzymal caly jeden dzien tzn. okolo 50km . Poprostu przy ruszaniu i stawaniu czulem sie jak na lajbie.. wydawal on z siebie takie skrzypienie przy przesuwaniu tulei w obejmie. Ogolnie reklamacje uwzgledniono, ale jesli ktos nie ma czasu zostawiac samochodu u mechanika to lepiej przy zakupie to sprawdzic.
Pzdr
SHY
burtg napisał(a):oszczędzając nieco założyłem z przodu opony 185/60/14 (tylne 14/65/185) czy słusznie przypuszczam
to nie mogło mieć wpływu na przyspieszone zużycie auto w faterlandzie jeżdziło po dobrych drogach wiec zawieszenie zużywało sie powoli, trafiło na polskie i je załatwiło (podziękuj drogowcom). U mnie po 10000 na polskich drogach też sie powoli zaczyna odzywać a też po kupnie nic nie pukało nie stukało.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Piękne dzięki za dobre rady – za czas jakiś zakupię japońskie zamienniki i wszystkie tuleje z obejmami, zastanawiam się tylko czy przy takich usterkach mogę spokojnie śmigać czy też "kierownica pewnego dnia zostanie mi w rękach" – wiadomo huha zima zła a z drugiej strony i święta za pasem,
Myślę, że mechanik – przysłowiowy pan Heniu spokojnie da sobie rade z wymianą.
pozdrawiam
Myślę, że mechanik – przysłowiowy pan Heniu spokojnie da sobie rade z wymianą.
pozdrawiam
- Od: 23 lis 2005, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg
Każdy luz w układzie kierowniczym powoduje, że inne dobre części – u Ciebie jedna dobra końcówka i magiel – idą powoli w cholerę, więc nie czekaj. Jeżeli chodzi o przednie tuleje wahaczy, możesz kupić ori – cena ok 130PLN za sztukę, drogo jak cholera ale przy dobrych wiatrach sprzedasz auto jeszcze na tych tulejach a co rok wymieniać te z JC... sama robota przynajmniej 60 od sztuki...
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
sołtys napisał(a):burtg napisał:
oszczędzając nieco założyłem z przodu opony 185/60/14 (tylne 14/65/185) czy słusznie przypuszczam
to nie mogło mieć wpływu na przyspieszone zużycie auto w faterlandzie jeżdziło po dobrych drogach wiec zawieszenie zużywało sie powoli, trafiło na polskie i je załatwiło
Potwierdzam. Mialem dokladnie to samo. Samochod przejechane mial 130k, czesci wygladaly jak nie ruszane, ale po 10k u nas wszystko sie wscieklo i po kolei wymiana. Takie zycie.
hazell napisał(a):drogo jak cholera ale przy dobrych wiatrach sprzedasz auto jeszcze na tych tulejach a co rok wymieniać te z JC
Nie chce mowic ze czesci w zamienniku sa lepsze jak oryginal (bo nie sa), ale ja np. na tulejach i lacznikach stabilizatora z przodu zrobilem juz 30k i nic nie slychac. Fakt, ze jesli roznica jest rzedu 50 pln na sztuce tez bym sie nie zastanawial (robie tak o ile mnie w danej chwili stac) i bral ori. W koncu zalezy czy robisz dla siebie i czy mozesz sobie pozwolic na zamrozenie auta u mechanika.
Jeszcze jedno. Jesli ruszysz z przodu tuleje musisz jechac do kontroli zbieznosci. Moj magik powiedzial, ze nie trzeba i ze robi sie tak tylko przy wymianie drazkow i dupa – opona zjechana. Oszczedzisz 30 pln na ustawianie a stracisz pare setek na opony.
Pzdr
SHY
SHY napisał(a):Fakt, ze jesli roznica jest rzedu 50 pln na sztuce tez bym sie nie zastanawial (robie tak o ile mnie w danej chwili stac) i bral ori.
no dobrze, to jeśli kupować wszytko ori to może drodzy forumowicze zarekomendujecie mi jedynie słusznych i właściwych producentów poszczególnie omawianych części? – czy może będą to części spod znaku Mazda
co do łącznika stab. to Yamato będzie chyba w porządku.
Pzdr
- Od: 23 lis 2005, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg
burtg napisał(a):no dobrze, to jeśli kupować wszytko ori to
Tak jak Jaksa napisał:
Jaksa napisał(a):burtg napisał(a):drążki kierownicze 2x 84 zł., ceny japońskich części w sklepie
– końcówka drążka lewa 53 zł.,burtg napisał(a):dodatkowo łącznik stabilizatora prawy tył \ 80zł coś tam lub 50 YamatoJaksa napisał(a):Te materiały są sprawdzone i smiało mozna kupić.
Yamato czy CTR byle nie JC.burtg napisał(a):wszystkie tuleje 4 x 80 zł – cena z obejmąJaksa napisał(a):Na wahaczu są dwie sztuki z tym przedni wciskany za 27 zł ( na ktorym zrobisz 20 tysięcy jak będziesz omijał studzienki na ulicy ) tylny zaś smiało kupuj z obejmą za 80 zł. ( na tylnych da sie jezdzic )
Wszystko gitara, części sprawdzone tylko tuleje z tego zestawu są kiepe. Ori wymienisz raz i raz ustawisz zbieżność a nie co roku (pewnie 35 na rok Ci puknie bez problemu skoro od marca masz 25).
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Jaksa napisał(a):Na wahaczu są dwie sztuki z tym przedni wciskany za 27 zł ( na ktorym zrobisz 20 tysięcy jak będziesz omijał studzienki na ulicy ) tylny zaś smiało kupuj z obejmą za 80 zł.
w takim razie powinienem kupić – poprawcie mnie jeśli źle rozumiem – dwie przednie tuleje – ori czyli oznaczone jako Mazda, i dwie tylne – japońskie zamienniki po 80 za szt., czy może tak jak mówiłem wcześniej 4 x 80 zł. za japońskie zamienniki z obejmami.
jakby nie patrzeć za wszystko co najmniej 600 zł. + robocizna – świetny prezent pod choinkę dla mojej Madzi.
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 25 lis 2005, 11:20 przez burtg, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 lis 2005, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg
Jaksa napisał(a):Na wahaczu są dwie sztuki z tym przedni wciskany za 27 zł
obdzwonilem sklepy i okazuje się, że za 26 zł mają przedni wciskany japoński zamiennik, ale zdaje się że lepszy byłby ori mazda i tu pojawia się pytanie – jak go zdobyć i w jakiej cenie.
- Od: 23 lis 2005, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg
hazell napisał(a):Ori można zdobyć w ASO a cena jeszcze ok pół roku temu to chyba 128PLN
hehe – zadzwoniłem ,odpowiedź brzmiała następująco : mamy jedną za 36 (bez komentarza) , na pytanie o ori – odp. nie ma bo są trudno dostępne i bardzo drogie
- Od: 23 lis 2005, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg
burtg napisał(a):są trudno dostępne i bardzo drogie
Czekasz max trzy dni i kosztują jakieś 120 PLN i później nie musisz ich wymieniać co rok. Dziwne te ASO co nie chce sprzedawac ori części
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Te tuleje robi Kazio na Narbutta w Warszawiehazell napisał(a):Obok japońskiej tulei to on nawet nie leżał.
burtg, jak chcesz ori to masz w Gorzowie ASO ( nie wiem czy jeszcze ASO ) " Auto Kordyl czyli nasz kolega Długi – wal do Sławka po oryginały.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6