Powiem wprost, że ja już nic nie wiem...
Byłem u gazownika coby ustawił gaz (II generacji z kompem)
Sprawdził najpierw miernikiem sondę lambda i powiedział, że pracuje, ale że mieszanka na benzynie (na wolnych obrotach) jest zbyt uboga i że nie ma sensu ustawiac gazu, bo najpierw trzeba by ustawić benzyne.
O co mu chodziło? Jak to mam ustawić benzynę? Tzn. co? Gdzie jechać i co zrobić?? Czy olać to i kaza c mu sutawić gaz i już? W ogóle to czy on mógł miernikiem na lambdzie stwierdzi że mieszanka zbyt uboga??
Poradźcie co ja mam właściwie zrobić?
Zbyt uboga mieszanka na benzynie [ustawianie mieszanki na benzynie]
Strona 1 z 1
Jeśli sonda stoi na zerze na biegu jałowym a reaguje na dodanie gazu i przy dużym obciążeniu idzie na 600mV+ to wskazuje to na rozsczelnienie dolotu za przepływomierzem lub zbyt niskie ciśnienie paliwa lub uszkodzony przepływomierz.
To jest do sprawdzenie oczywiście w sytuacji kiedy sonda jest sprawna bo jak jest padnięta to zawsze będzie pokazywała że jest ubogo....
To jest do sprawdzenie oczywiście w sytuacji kiedy sonda jest sprawna bo jak jest padnięta to zawsze będzie pokazywała że jest ubogo....
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Podłączył miernik do sondy na wolnych obrotach i wskazania skakały cały czas – nie wiem w jakim zakresie ale nie stały na zerze tylko skakało napięcie.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Witam!
Mam problemik dość podobnej natury i przeszukując to szanowne forum natrafiłem na ten wątek więc przy okazjii się podczepiam.
OD około miesiąca posiadam Mazdę 626 1840cm3, rok produkcji 96, holenderska z oryginalnie założoną instalacją gazową KOLTEC'a. Gdy ją odbierałem pracowała doskonale zarówno na LPG jak i na benzynie. Następnego dnia pojechałem wymienić olej i filtry. Przejechałem około trzydziestu kilometrów i poszedłem do roboty. Gdy chciałem wrócić do domu zaczęły się problemy na obu paliwach: szarpanie, gaśnięcie, itp. Potem jeszcze walnęła mi pompa wody. Ok, serwis aut japońskich, robota zrobiona, autko na benzyni jeździ, na gazie się dławi. POjechawszy tydzień po serwisie do gazownika, ten poustawiał co mógł, ale silnik dalej się dławił pomiędzy 1800 a 2300. Na benzynie niby ok. Ale po sprawdzeniu świec okazało się, że są czarne. Teraz konkretne objawy:
Na benzynie Madzia ładnie jedzie, ma moc i przyspieszenie ale zdarza jej się na czerwonym świetle zgubić obroty a czasami nawet nieoczekiwanie zgasnąć. Po za tym, po odpaleniu ciepłego silnika słychać trochę nierówną pracę (choć wskaźnik obrotów pozostaje nieruchomy na ok 800). Na przeglądzie, Pan mi powiedział, że ze spalinami jest coś nie tak, bo mu w zakładzie czujnik się uruchomił. Spalanie mam bliskie 11l/100.
Na gazie (instalacja III generacji) autko dławi się niemiłosiernie między 1800 a 2300, dalej trochę pociągnie i od trzech tysięcy dalej już ciągnąć nie chce. Po za tym cała drży gdy stoję na jałowym biegu.
W czwartek jadę do serwisu zrobić hamulce z tyłu i przy okazji chciałbym zgłosićten problem.
Co mu przekazać na co ma zwrócić uwagę?
Proszę o pomoc i z góry dzięki.
Mam problemik dość podobnej natury i przeszukując to szanowne forum natrafiłem na ten wątek więc przy okazjii się podczepiam.
OD około miesiąca posiadam Mazdę 626 1840cm3, rok produkcji 96, holenderska z oryginalnie założoną instalacją gazową KOLTEC'a. Gdy ją odbierałem pracowała doskonale zarówno na LPG jak i na benzynie. Następnego dnia pojechałem wymienić olej i filtry. Przejechałem około trzydziestu kilometrów i poszedłem do roboty. Gdy chciałem wrócić do domu zaczęły się problemy na obu paliwach: szarpanie, gaśnięcie, itp. Potem jeszcze walnęła mi pompa wody. Ok, serwis aut japońskich, robota zrobiona, autko na benzyni jeździ, na gazie się dławi. POjechawszy tydzień po serwisie do gazownika, ten poustawiał co mógł, ale silnik dalej się dławił pomiędzy 1800 a 2300. Na benzynie niby ok. Ale po sprawdzeniu świec okazało się, że są czarne. Teraz konkretne objawy:
Na benzynie Madzia ładnie jedzie, ma moc i przyspieszenie ale zdarza jej się na czerwonym świetle zgubić obroty a czasami nawet nieoczekiwanie zgasnąć. Po za tym, po odpaleniu ciepłego silnika słychać trochę nierówną pracę (choć wskaźnik obrotów pozostaje nieruchomy na ok 800). Na przeglądzie, Pan mi powiedział, że ze spalinami jest coś nie tak, bo mu w zakładzie czujnik się uruchomił. Spalanie mam bliskie 11l/100.
Na gazie (instalacja III generacji) autko dławi się niemiłosiernie między 1800 a 2300, dalej trochę pociągnie i od trzech tysięcy dalej już ciągnąć nie chce. Po za tym cała drży gdy stoję na jałowym biegu.
W czwartek jadę do serwisu zrobić hamulce z tyłu i przy okazji chciałbym zgłosićten problem.
Co mu przekazać na co ma zwrócić uwagę?
Proszę o pomoc i z góry dzięki.
-
Gość
Sebian napisał(a):Spalanie mam bliskie 11l/100
(lambda?)
sprawdź kody błędów – opis jest na stronie klubowej w dziale OBSŁUGA
tomekrvf napisał(a):Jeśli sonda stoi na zerze na biegu jałowym a reaguje na dodanie gazu i przy dużym obciążeniu idzie na 600mV+ to wskazuje to na rozsczelnienie dolotu za przepływomierzem lub zbyt niskie ciśnienie paliwa lub uszkodzony przepływomierz.
To jest do sprawdzenie oczywiście w sytuacji kiedy sonda jest sprawna bo jak jest padnięta to zawsze będzie pokazywała że jest ubogo....
Dokładnie tak jest u mnie, na wolnych obrotach pokazuje poniżej 100mV, przy zwiększaniu obrotów dochodzi do 500-600mV.
Na analizie spalin, lambda ok 1,2 przy zwiększaniu obr. dochodzi do 1,4, skład spalin w normach.
Sonda jasno szara nie okopcona, nie przeżarta, świece szarawy nalot pozatym OK, filtr powietrza wymieniony, spalanie miasto 12-14L/100, trasa 8-9L/100.
Wolne obroty trzymają się dobrze, czasami chwilowo spadają do 650-700.
Zdarza się, że jadąc i wyrzucając na luz obr spadają gdzieś do 1200, nagle lecą do 200-300 i wracają do normy dopiero, a powinny spaść do tych 1200 i opaść na ok 750.
pozdr
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6