Zbyt uboga mieszanka na benzynie [ustawianie mieszanki na benzynie]

Postprzez stuk » 17 lis 2005, 12:46

Powiem wprost, że ja już nic nie wiem... :|
Byłem u gazownika coby ustawił gaz (II generacji z kompem)
Sprawdził najpierw miernikiem sondę lambda i powiedział, że pracuje, ale że mieszanka na benzynie (na wolnych obrotach) jest zbyt uboga i że nie ma sensu ustawiac gazu, bo najpierw trzeba by ustawić benzyne.
O co mu chodziło? Jak to mam ustawić benzynę? Tzn. co? Gdzie jechać i co zrobić?? Czy olać to i kaza c mu sutawić gaz i już? W ogóle to czy on mógł miernikiem na lambdzie stwierdzi że mieszanka zbyt uboga??
Poradźcie co ja mam właściwie zrobić?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekrvf » 17 lis 2005, 12:54

Jeśli sonda stoi na zerze na biegu jałowym a reaguje na dodanie gazu i przy dużym obciążeniu idzie na 600mV+ to wskazuje to na rozsczelnienie dolotu za przepływomierzem lub zbyt niskie ciśnienie paliwa lub uszkodzony przepływomierz.
To jest do sprawdzenie oczywiście w sytuacji kiedy sonda jest sprawna bo jak jest padnięta to zawsze będzie pokazywała że jest ubogo....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez stuk » 17 lis 2005, 12:59

Podłączył miernik do sondy na wolnych obrotach i wskazania skakały cały czas – nie wiem w jakim zakresie ale nie stały na zerze tylko skakało napięcie.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Gość » 3 paź 2006, 23:00

Witam!
Mam problemik dość podobnej natury i przeszukując to szanowne forum natrafiłem na ten wątek więc przy okazjii się podczepiam.
OD około miesiąca posiadam Mazdę 626 1840cm3, rok produkcji 96, holenderska z oryginalnie założoną instalacją gazową KOLTEC'a. Gdy ją odbierałem pracowała doskonale zarówno na LPG jak i na benzynie. Następnego dnia pojechałem wymienić olej i filtry. Przejechałem około trzydziestu kilometrów i poszedłem do roboty. Gdy chciałem wrócić do domu zaczęły się problemy na obu paliwach: szarpanie, gaśnięcie, itp. Potem jeszcze walnęła mi pompa wody. Ok, serwis aut japońskich, robota zrobiona, autko na benzyni jeździ, na gazie się dławi. POjechawszy tydzień po serwisie do gazownika, ten poustawiał co mógł, ale silnik dalej się dławił pomiędzy 1800 a 2300. Na benzynie niby ok. Ale po sprawdzeniu świec okazało się, że są czarne. Teraz konkretne objawy:
Na benzynie Madzia ładnie jedzie, ma moc i przyspieszenie ale zdarza jej się na czerwonym świetle zgubić obroty a czasami nawet nieoczekiwanie zgasnąć. Po za tym, po odpaleniu ciepłego silnika słychać trochę nierówną pracę (choć wskaźnik obrotów pozostaje nieruchomy na ok 800). Na przeglądzie, Pan mi powiedział, że ze spalinami jest coś nie tak, bo mu w zakładzie czujnik się uruchomił. Spalanie mam bliskie 11l/100.
Na gazie (instalacja III generacji) autko dławi się niemiłosiernie między 1800 a 2300, dalej trochę pociągnie i od trzech tysięcy dalej już ciągnąć nie chce. Po za tym cała drży gdy stoję na jałowym biegu.
W czwartek jadę do serwisu zrobić hamulce z tyłu i przy okazji chciałbym zgłosićten problem.
Co mu przekazać na co ma zwrócić uwagę?
Proszę o pomoc i z góry dzięki.
Gość
 

Postprzez Grzyby » 4 paź 2006, 11:29

Sebian napisał(a):Spalanie mam bliskie 11l/100

:| (lambda?)
sprawdź kody błędów – opis jest na stronie klubowej w dziale OBSŁUGA
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hermol » 4 sie 2008, 11:32

tomekrvf napisał(a):Jeśli sonda stoi na zerze na biegu jałowym a reaguje na dodanie gazu i przy dużym obciążeniu idzie na 600mV+ to wskazuje to na rozsczelnienie dolotu za przepływomierzem lub zbyt niskie ciśnienie paliwa lub uszkodzony przepływomierz.
To jest do sprawdzenie oczywiście w sytuacji kiedy sonda jest sprawna bo jak jest padnięta to zawsze będzie pokazywała że jest ubogo....


Dokładnie tak jest u mnie, na wolnych obrotach pokazuje poniżej 100mV, przy zwiększaniu obrotów dochodzi do 500-600mV.
Na analizie spalin, lambda ok 1,2 przy zwiększaniu obr. dochodzi do 1,4, skład spalin w normach.
Sonda jasno szara nie okopcona, nie przeżarta, świece szarawy nalot pozatym OK, filtr powietrza wymieniony, spalanie miasto 12-14L/100, trasa 8-9L/100.

Wolne obroty trzymają się dobrze, czasami chwilowo spadają do 650-700.
Zdarza się, że jadąc i wyrzucając na luz obr spadają gdzieś do 1200, nagle lecą do 200-300 i wracają do normy dopiero, a powinny spaść do tych 1200 i opaść na ok 750.

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez r4obo » 5 sie 2008, 00:45

Sprawdź świece i przewody. Przerabiałem to...
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez hermol » 5 sie 2008, 11:19

swiece OK, przewody tez, prawdopodobnie nieszczelnosc w kolektorze dolotowym

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6