Problem z instalacja elektryczną

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez knorr888 » 23 lut 2013, 17:41

Witam, posiadam Mazda 626 rocznik 92 benzyniak 2.0, problem dotyczy wszystkich świateł oraz wszystkich kontrolek, które lekko migają/przygasają w sposób pulsacyjny. Alternator jest po regeneracji i jest dobry bo był sprawdzany. Czy macie jakies pomysy w czym tkwi problem?
knorr888
 

Postprzez szumki44 » 23 lut 2013, 20:16

Przebicia na kablach zaplonowych ;p ale malo istotne:)

Ja bym sprawdzil czy przewody od alternatora sa dobrze podlaczone oraz mase alternatora bym zobaczyl
sadze ze regulator napiecia:) ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez VPM » 23 lut 2013, 20:28

opisz dokladniej czy na wszystkich swiatlach sie tak sie dzieje czy tylko na konkretnych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 20:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez ProboszczV6 » 23 lut 2013, 20:28

efekty wizualne to jedno, spowodowane są zapewne zmianami napięcia, drugie to konkretny pomiar zmian napięcia w instalcji odpowiednim woltomierzem, wahania napięcia zasilania w instalacji po odpaleniu silnika mogą powstawać tylko przez uszkodzony alternator, możliwe że przez regulator napięcia...

\inna sprawa, myślę że temat o tym lub o czymś podobnym już był więc należało kontynuować istniejący wątek, nie zaśmiecać forum tematem nowym, pilnujmy sobie porządku, dla nas samych lepiej i czytelniej będzie, knorr888fajnie by było gdybyś uzupełnił profil i zapoznał się z zasadami panującymi na forum :)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez knorr888 » 23 lut 2013, 21:01

/Sory, za chaotyczne wejście na forum profil uzupełniony : P

W każdym razie VPM tak dotyczy to wszystkich świateł nawet lampki w bagażniku. Pomiar woltomierzem pokazał bez jakiegokolwiek obciążenia alternatora( przy odpalonym silniku) 14,50V, a przy maksymalnie możliwym obciążeniu ~13,50V.
knorr888
 

Postprzez VPM » 23 lut 2013, 21:51

ale to napiecie akumulatora a po drodze kilka miejsc gdzie moze byc spadek napiecia jak bys mugl sprawdzic napiecie na alternatorze+ a masa z silnika a później z akumulatora jak wyniki beda sie różnic to musisz przewody sprawdzic a pozniej na odwrót masa z silnika a + z alternatora i akumulatora napiecie nie powinno falowac powinno miec stala wartosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 20:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez ProboszczV6 » 23 lut 2013, 23:33

można też zmierzyć spadki napięcia na przewodach, między +alternatora i + akumulatora, no i pomiędzy masą/karoserią,silnikiem i – akumulatora, jednak dalej uważam że mruganie jest spowodowane wahaniem napięcia, może to tez wynikać ze słabego dokręcenia przewodów prądowych, co z kolei powodować będzie grzanie się tych połączeń, w skrajnych przypadkach mogące spalić izolację itd. im większe obciążenie tym większy spadek napięcia na kiepskim połączeniu...
Falowanie napięcia wygodniej wg mnie sprawdzić miernikiem analogowym(wskazówkowym) wtedy ładniej widać zmiany a wskazówka lepiej oddaje naturę zjawiska, możesz pokazać jakoś to mruganie?
Hmm, napięcie bez obciążenia nie powinno przekraczać 14,4V, jak robiłem swój alternator to po naprawie miałem ledwo 14V...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez VPM » 24 lut 2013, 00:01

u mnie jest 14.8 przy obciazeniu 14.4 ale nie wazne w temacie dokrecenia przewodow pradowych gdyby nie mialy dobrego styku to rozrusznik by nie krecil a falowanie naj czesciej spowodowane jest "korozja" w miejscu polaczen zielonkawy kolor utlenia sie miedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 20:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez zadra » 26 lut 2013, 12:16

Co do napięć ladowania,to ostatnio przegladalem szukając reglera i okazuje się,że są dostępne "różne" napięcia. Znalazłem reglera stabilizujace na 14,3V; 14,5V; oraz np 14,7V.
Mój altek do naprawy w ub.roku dawał stabilne 14.8V. Po wymianie regulatora ladowal z napięciem 14,4V.
Z tego co pamiętam o akumulatorach,to napięcie ładowania może przekraczać 15V , ale wówczas należy częściej sprawdzać stan elekrtolitu,gęstość, ilość.. Już nie mamy akku bezobslugowego.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szumki44 » 26 lut 2013, 23:08

zakres alternatorow w mazdach 13,4-14,4 V
Jak mamy pod obciazeniem fabrycznym minimalna wartosc np 13,4v to jest ok (przednie swiatla nawiew na 3 podgrzewanie szyby )

jak mamy wyzszza nim minimalna 13.4v przy obciazeniu to jest super :)

Ladowanie nie moze przekraczac 15v bo doprowadzi do szybszego zurzycia akumulatora oraz do uszkodzen instalacji elektrycznej w pojedzie. Nie mowie ze natychmiast efekty beda takie ze zarowki sie poprzepalaja najpierw postojowki , w kabinie pozniej i na koncu w swiatlach .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Sputnik1 » 27 lut 2013, 00:02

Czym bliżej tych 13,4 to i dłuższe życie akumulatora – oczywiscie pod warunkiem szybkich i sprawnych rozruchow silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 14:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez kamilspider » 27 lut 2013, 06:42

A ja mam tak, że na zimnym silniku mam 14,4V, później nagrzewając się w upały spada nawet do 13,5V. Myślę, że niedługo nowy altek zawita, albo prędzej będę pchał auto do domu...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 27 lut 2013, 17:06

ale przy tych samych wartosciach obrotow? ladowanie masz takie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez VPM » 27 lut 2013, 18:00

możne tylko szczotki regulator napięcia się kończą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 20:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez kamilspider » 27 lut 2013, 20:49

szumki44 napisał(a):ale przy tych samych wartosciach obrotow? ladowanie masz takie?

Tak. Nieważne czy wolne obroty czy 4tys. To zależy od tego jak gorąco jest pod maską :) Mam woltomierz założony to widzę na bieżąco co się dzieje.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez VPM » 27 lut 2013, 21:40

to spora różnica powinieneś sprawdzić prąd ładowania na zimnym i na ciepłym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 20:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez kamilspider » 27 lut 2013, 21:54

Nie mam czym... ale problemów z odpaleniem nigdy nie było.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez zadra » 27 lut 2013, 22:51

zakres alternatorow w mazdach 13,4-14,4 V

szukałem regulatora do alternatora mitsubishi – w mazdach mamy właśnie alternatory mitsu..
Co do szybszego zużywania się.. hmm pewnie masz rację, lecz ja przejeździłem ponad 4-y lata z napięciem ładowania ok 14,8..15V i ani jednej żarówki nie wymieniłem. sam się dziwiłem, bo w poprzednim Toledo wymieniałem żarówkę przedniego prawego reflektora średnio co 5m-cy przy dużo niższym napięciu ładowania.

Jeszcze jedno; im niższe napięcie ładowania, tym dłuższy czas potrzebny do naładowania akumulatora – prąd ładowania zależny jest od różnicy napięć akumulatora i alternatora.
Jeśli mamy 13,5V, to trzeba długo jeździć aby dostarczyć odpowiedni ładunek do baterii która ma napięcie prawidłowe i wynoszące ok 12,7V..

Prawidłowo działający alternator powinien utrzymywać stabilne napięcie bez względu na obroty silnika – własnie tym różni się alternator do prądnicy.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 28 lut 2013, 11:53

To i ja sie dolacze do tematu,
ladowanie bez obciazenia 14.7V z obciazeniem 14.4V, nigdy nie bylo problemu z odpaleniem nawet aku 65Ah laduje w 100% a alternator mam zalozony od mazdy 323C bo ori padl,ten jest nawet slabszy niz ori od 626 a laduje jak wsciekly i nigdy zadna zarowka nie padla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 28 lut 2013, 20:24

napiecie a czas ladowania mylicie pojecia :)

nawet 13 czy 14v nie ma znaczenia na czas ladwania :) chodzi o natezenie ILE AMPEROW leci na alternator dlatego sa regulatory natezenia i napiecia ktore daje alternator.... nie bede sie rozpisywac :0

W skrocie powyzej 15.5V zabijecie szybciej akumulator i nic wiecej :)

Kolega Mark np zamiast 100A masz chyba 75A :) prad podawany na aku po odpaleniu nie przekroczy 50A :) wiec i tak czy siad alternator da rade:0 tyle zeby nie przekroczyc maxymalnej wydajnosci alternatora podlaczajac eletronike :) dlatego w CA dodaje sie wzmocnione alternatory badz podwoje potrojne..... etc.

Zarowki padna od napiecia nie natezenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6