Problem z instalacja elektryczną
1, 2
napiecie a czas ladowania mylicie pojecia
nawet 13 czy 14v nie ma znaczenia na czas ladwania chodzi o natezenie ILE AMPEROW leci na alternator dlatego sa regulatory natezenia i napiecia ktore daje alternator...
moim zdaniem mylisz się.
Standardowy alternator posiada regulator napięcia, który stabilizuje V na odpowiednim poziomie.
Prąd jest zależny od mocy przyłączonych odbiorników. Jeśli pod alternator podłączysz tylko żarówkę 55W, to przecież pobierze ona nie więcej niż 3,8A przy napięciu 14,4V.
To moc odbiorników uzależnia to ile A wyjdzie z alternatora.
Jeśli ta suma mocy jest zbyt duża...cóż wymieniamy uszkodzony alternator... być może nowe konstrukcje posiadają możliwość kontroli obciążenia alternatora, może poprzez komputer można wymusić ograniczenie wzbudzenia , albo coś tam innego, ale standardowo, to altek da tyle ile zażądasz...
Nie masz również racji pisząc,że napięcie nie ma znaczenia..
Spróbuj naładować alternatorem 14,4V dwa wyładowane akumulatory połączone szeregowo, których suma napięć wynosi 21V (dwa akusie po 10,5v) – wiem,że to nieodpowiedni przykład, ale może w taki sposób łatwiej zrozumiesz.
Jak myślisz, czy wówczas :
nawet 13 czy 14v nie ma znaczenia na czas ladwania chodzi o natezenie ILE AMPEROW leci na alternator
no to Ci powiem,że nic nie poleci..
Nic również nie poleci z alternatora jeśli podepniesz pod niego akumulator o napieciu równym napięciu z altka – np dobry akumulator 13V i alternator dający 13V..
Ładowanie i prąd pojawi się dopiero, gdy akumulator będzie miał napięcie niższe od wychodzącego z alternatora, a prąd ładowania będzie zależny od różnicy napięć.
Gdybyś miał akku wyładowane zupełnie, do 10,8V i alternator dający 14,8V, to popłynie b.duży prąd w stronę akumulatora, natomiast wzrost napięcia na zaciskach akku w miarę uzupełniania ładunku w baterii powoduje automatycznie ograniczenie wartości prądu POBIERANEGO z alternatora.
Wiadomo również,że akku o napięciu ~13V jest w pełni naładowany i wówczas mogę się zgodzić,że alternator z napięciem 13,5V nie musi długo ładować takiego akusia, natomiast, jeśli porównalibyśmy dwa przypadki, w którym mamy taki sam rozładowany akumulator 10,8V i alternatory z różnymi regulatorami – jeden z napięciem 13,5V a drugi 14,8V to dam się na łyso ogolić,że w drugim przypadku naładowanie "do pełna" akumulatora przebiegnie dużo szybciej, niż w pierwszym, co znaczy,że błędne jest twierdzenie iż:
nie ma znaczenia na czas ładowania
Jeśli chcesz sprawdzić i udowodnić, że nie mam racji co do tego,że nie mam ograniczenia prądu alternatora to podejdź do swojego MX-a, i przy odpalonym silniku połącz zaciski akumulatora (plus z minusem) , najpierw dodaj gazu,żeby sinik się nie zadławił- możesz skorzystać z miedzianego przewodu o dużym przekroju, ale wiem,że wystarczy odpowiedni klucz stalowy, 24mm lub kawałek rurki, albo coś innego metalowego...
Jeśli twój alternator potrafi ograniczyć prąd na wyjściu, to przeżyje , a ja będę Ci winny Jakąś dębową, albo smirnoffa – nie wiem co lubisz..
Nooo ładny elaboracik wyszedł..
Oczywiście, Szumki, nie bierz do siebie tego co napisałem, jeśli potrafisz mnie przekonać,że się mylę, to hmm rozpisz się i nie unikaj rozwijania tematu (chyba i tak troszkę odeszliśmy od niego) bo przecież i ja chętnie się czegoś dowiem nowego.
W skrocie powyzej 15.5V zabijecie szybciej akumulator
zgadzam się, wygotujemy sobie akkusia, płyty się powyginają, i kłopot gotowy
Zarowki padna od napiecia nie natezenia
Oczywiście.
Widzisz,jak często przyznaję Ci rację?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Przyklad kiepski z 2 aku
Alternator daje nawet 70A po rozruchu na aku niezaleznie czy to 13 czy 14.4v
Co nam po tym jak bedziemy mieli nawet 20V przy 1A a jak mamy 13v przy 60 A ;> hmm ;p
Dobra koniec tematu o budowie latenrantora itp;p (pownno byc tu centrum sporow:P)
Niech kolega z tematu napsize czy juz poradzil sobie z problemem ?
Alternator daje nawet 70A po rozruchu na aku niezaleznie czy to 13 czy 14.4v
Co nam po tym jak bedziemy mieli nawet 20V przy 1A a jak mamy 13v przy 60 A ;> hmm ;p
Dobra koniec tematu o budowie latenrantora itp;p (pownno byc tu centrum sporow:P)
Niech kolega z tematu napsize czy juz poradzil sobie z problemem ?
te 60 A to przez pierwsze minute później zdecydowanie spad
munek pamiętaj ze praz z alternatora jest suma prądów odbiornikowych plus prąd lądowania akumulatora którego nie da sie policzyć można tylko zmierzyć i w dzisiejszych czasach nie ma możliwości zeby 13V akumulator spotkał sie z 13V alternatorem w jednym samochodzie nawet w starych samochodach regulatory takie to juz chyba nie sa produkowane
munek pamiętaj ze praz z alternatora jest suma prądów odbiornikowych plus prąd lądowania akumulatora którego nie da sie policzyć można tylko zmierzyć i w dzisiejszych czasach nie ma możliwości zeby 13V akumulator spotkał sie z 13V alternatorem w jednym samochodzie nawet w starych samochodach regulatory takie to juz chyba nie sa produkowane
Prąd jest zależny od mocy przyłączonych odbiorników
moc odbiorników uzależnia to ile A wyjdzie z alternatora
właśnie tak sugerowałem,
nie ma możliwości zeby 13V akumulator spotkał sie z 13V alternatorem w jednym samochodzie nawet w starych samochodach regulatory takie to juz chyba nie sa produkowane
oczywiście..
Traktujcie to co napisałem trochę z przymrużeniem oka, bo nie chodziło mi o dokładne dane;
Przykłady podałem z głowy i świadomie je przeróżowiłem aby był większy kontrast...
A tak wasciwie, to
Dobra koniec tematu o budowie latenrantora itp;p (pownno byc tu centrum sporow:P)
Niech kolega z tematu napsize czy juz poradzil sobie z problemem ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
szumki44 napisał(a):Alternator daje nawet 70A po rozruchu na aku
Chyba w jelczu... i to w jakims uwojskowionym z dodatkowym pakietem akumulatorów,.
Poza tym chłopaki nie ma co dywagować, widaomo że ma być te co najmniej 13,4 i wszystko.
Poza tym pamiejtajcie że jak pozyczacie komus pradu na rozruch to nigdy nie gazujecie, ponieważ wasz altek bardzo wtedy cierpi – a jak widzę nie raz to czesty bład popelniany przez ludzi. Ma soobie chodzić na wolnych obrotach.
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6