Problem z instalacja elektryczną

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez VPM » 28 lut 2013, 21:28

zgadza sie popieram
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez zadra » 1 mar 2013, 14:35

napiecie a czas ladowania mylicie pojecia :)

nawet 13 czy 14v nie ma znaczenia na czas ladwania :) chodzi o natezenie ILE AMPEROW leci na alternator dlatego sa regulatory natezenia i napiecia ktore daje alternator...


moim zdaniem mylisz się.
Standardowy alternator posiada regulator napięcia, który stabilizuje V na odpowiednim poziomie.
Prąd jest zależny od mocy przyłączonych odbiorników. Jeśli pod alternator podłączysz tylko żarówkę 55W, to przecież pobierze ona nie więcej niż 3,8A przy napięciu 14,4V.
To moc odbiorników uzależnia to ile A wyjdzie z alternatora.
Jeśli ta suma mocy jest zbyt duża...cóż wymieniamy uszkodzony alternator... być może nowe konstrukcje posiadają możliwość kontroli obciążenia alternatora, może poprzez komputer można wymusić ograniczenie wzbudzenia , albo coś tam innego, ale standardowo, to altek da tyle ile zażądasz...

Nie masz również racji pisząc,że napięcie nie ma znaczenia..
Spróbuj naładować alternatorem 14,4V dwa wyładowane akumulatory połączone szeregowo, których suma napięć wynosi 21V (dwa akusie po 10,5v) – wiem,że to nieodpowiedni przykład, ale może w taki sposób łatwiej zrozumiesz.
Jak myślisz, czy wówczas :
nawet 13 czy 14v nie ma znaczenia na czas ladwania :) chodzi o natezenie ILE AMPEROW leci na alternator

no to Ci powiem,że nic nie poleci..

Nic również nie poleci z alternatora jeśli podepniesz pod niego akumulator o napieciu równym napięciu z altka – np dobry akumulator 13V i alternator dający 13V..
Ładowanie i prąd pojawi się dopiero, gdy akumulator będzie miał napięcie niższe od wychodzącego z alternatora, a prąd ładowania będzie zależny od różnicy napięć.
Gdybyś miał akku wyładowane zupełnie, do 10,8V i alternator dający 14,8V, to popłynie b.duży prąd w stronę akumulatora, natomiast wzrost napięcia na zaciskach akku w miarę uzupełniania ładunku w baterii powoduje automatycznie ograniczenie wartości prądu POBIERANEGO z alternatora.
Wiadomo również,że akku o napięciu ~13V jest w pełni naładowany i wówczas mogę się zgodzić,że alternator z napięciem 13,5V nie musi długo ładować takiego akusia, natomiast, jeśli porównalibyśmy dwa przypadki, w którym mamy taki sam rozładowany akumulator 10,8V i alternatory z różnymi regulatorami – jeden z napięciem 13,5V a drugi 14,8V to dam się na łyso ogolić,że w drugim przypadku naładowanie "do pełna" akumulatora przebiegnie dużo szybciej, niż w pierwszym, co znaczy,że błędne jest twierdzenie iż:
nie ma znaczenia na czas ładowania


Jeśli chcesz sprawdzić i udowodnić, że nie mam racji co do tego,że nie mam ograniczenia prądu alternatora to podejdź do swojego MX-a, i przy odpalonym silniku połącz zaciski akumulatora (plus z minusem) , najpierw dodaj gazu,żeby sinik się nie zadławił- możesz skorzystać z miedzianego przewodu o dużym przekroju, ale wiem,że wystarczy odpowiedni klucz stalowy, 24mm lub kawałek rurki, albo coś innego metalowego... <diabełek>

Jeśli twój alternator potrafi ograniczyć prąd na wyjściu, to przeżyje :] , a ja będę Ci winny Jakąś dębową, albo smirnoffa – nie wiem co lubisz..

Nooo ładny elaboracik wyszedł..

Oczywiście, Szumki, nie bierz do siebie tego co napisałem, jeśli potrafisz mnie przekonać,że się mylę, to hmm rozpisz się i nie unikaj rozwijania tematu (chyba i tak troszkę odeszliśmy od niego) bo przecież i ja chętnie się czegoś dowiem nowego.

W skrocie powyzej 15.5V zabijecie szybciej akumulator

zgadzam się, wygotujemy sobie akkusia, płyty się powyginają, i kłopot gotowy <spoko>

Zarowki padna od napiecia nie natezenia

Oczywiście.

Widzisz,jak często przyznaję Ci rację? <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szumki44 » 1 mar 2013, 19:54

Przyklad kiepski z 2 aku :P
Alternator daje nawet 70A po rozruchu na aku :) niezaleznie czy to 13 czy 14.4v :)
Co nam po tym jak bedziemy mieli nawet 20V przy 1A :D a jak mamy 13v przy 60 A ;> hmm ;p
Dobra koniec tematu o budowie latenrantora itp;p (pownno byc tu centrum sporow:P)

Niech kolega z tematu napsize czy juz poradzil sobie z problemem ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez VPM » 1 mar 2013, 21:03

te 60 A to przez pierwsze minute później zdecydowanie spad
munek pamiętaj ze praz z alternatora jest suma prądów odbiornikowych plus prąd lądowania akumulatora którego nie da sie policzyć można tylko zmierzyć i w dzisiejszych czasach nie ma możliwości zeby 13V akumulator spotkał sie z 13V alternatorem w jednym samochodzie nawet w starych samochodach regulatory takie to juz chyba nie sa produkowane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez zadra » 2 mar 2013, 00:14

Prąd jest zależny od mocy przyłączonych odbiorników

moc odbiorników uzależnia to ile A wyjdzie z alternatora

właśnie tak sugerowałem,

nie ma możliwości zeby 13V akumulator spotkał sie z 13V alternatorem w jednym samochodzie nawet w starych samochodach regulatory takie to juz chyba nie sa produkowane


oczywiście..
Traktujcie to co napisałem trochę z przymrużeniem oka, bo nie chodziło mi o dokładne dane;
Przykłady podałem z głowy i świadomie je przeróżowiłem aby był większy kontrast...

A tak wasciwie, to

Dobra koniec tematu o budowie latenrantora itp;p (pownno byc tu centrum sporow:P)

Niech kolega z tematu napsize czy juz poradzil sobie z problemem ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sputnik1 » 2 mar 2013, 01:16

szumki44 napisał(a):Alternator daje nawet 70A po rozruchu na aku :)

Chyba w jelczu... i to w jakims uwojskowionym z dodatkowym pakietem akumulatorów,.
Poza tym chłopaki nie ma co dywagować, widaomo że ma być te co najmniej 13,4 i wszystko.
Poza tym pamiejtajcie że jak pozyczacie komus pradu na rozruch to nigdy nie gazujecie, ponieważ wasz altek bardzo wtedy cierpi – a jak widzę nie raz to czesty bład popelniany przez ludzi. Ma soobie chodzić na wolnych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6