Jak ustawic aparat zapłonowy garażowym sposobem
1, 2
Wymienialem oring na apracie zapłonowym. I troszke sie rozpedzilem. Nie pamietalem jak wałek jak byl ustawiony,oczywiscie po zamontowaniu auto nie odpalilo. Wyjmowałem jeszcze pieciokrotnie i kombinowalem przekrecajac walek i w koncu sie udało auto odpalilo i jezdzi normalnie. Ale nie mam pewnosci w 100% czy jest dobrze ustawiony, a nie chce wydawac kasy na mechanikow,czy znacie jakis domowy sposob zeby sprawdzic czy aparat jest dopbrze ustawiony.
- Od: 19 sty 2005, 22:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)
zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już
zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już
sanders
tak przeczytałem Twój podpis i alarmy to chyba też w garażu montujesz ?
tak przeczytałem Twój podpis i alarmy to chyba też w garażu montujesz ?
- Od: 26 sie 2005, 06:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):sanders
tak przeczytałem Twój podpis i alarmy to chyba też w garażu montujesz ? zeby
jak najbardziej u klienta tez montuje--nawet niedlugo jade do wawy zakladac kilka sztuk
- Od: 19 sty 2005, 22:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
newbie
juz lapie spox dzieki
juz lapie spox dzieki
- Od: 19 sty 2005, 22:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
To moze i do mnie podjedziesz ....? w wolnej chwili .sanders napisał(a):jak najbardziej u klienta tez montuje--nawet niedlugo jade do wawy zakladac kilka sztuk
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):To moze i do mnie podjedziesz ....? w wolnej chwili
dopisz sie na forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 954#189954
- Od: 19 sty 2005, 22:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
sanders za tą cene to chyba cyklopa montujesz bez czujników dodatkowych albo jakiś inny wynalazek ,piszę to dlatego że sam montuje troche alarmów u ojca na warsztacie (dorabiam niestety do pensyjki) i napiszę tak predzej czy pózniej z tych tanich alarmów zrezygnujesz (jak bedziesz miał duzo reklamacji},chociaż w wiekszości wypadkow około roku wytrzymują ale to sa tylko moje dywagacje na ten temat ,a tak wracając do tematu jak chcesz miec pewnośc czy dobrze ustawiłeś zapłon to tylko w rachube wchodzi lampa stoboskowa
- Od: 26 sie 2005, 06:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Wow, to moze tak , jak znajdziesz czas na kawę to zapraszam ( moj alarm działa )sanders napisał(a):dopisz sie na forum
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
pawelc napisał(a):sanders za tą cene to chyba cyklopa montujesz bez czujników
cyklop, frodo , lagenford,skorpion, zalezy co akurat jest,mam poprostu dobry dostep do tanich alarmow
Jaksa napisał(a):Wow, to moze tak , jak znajdziesz czas na kawę to zapraszam ( moj alarm działa )
- Od: 19 sty 2005, 22:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
ok okazalo sie na strobolu ze wlozylem aparat idealnie
tylko kolo mi o mm przestawil na srubce.
A wiec wielkie dzieki wszystkich za pomoc:)
tylko kolo mi o mm przestawil na srubce.
A wiec wielkie dzieki wszystkich za pomoc:)
- Od: 19 sty 2005, 22:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
Zakładam ten temat w imieniu kolegi któremu Mazda odmówiła posłuszeństwa w Belgii i teraz walczy tam również z nieuczciwymi mechanikami.
Zdiagnozowane (wspólnie) uszkodzenie to padnięty aparat zapłonowy.
Aktualnie trwają poszukiwania identycznego (S5) .
No i teraz prośba w imieniu kolegi.
Co i jak ustawić podczas podmiany aparatu zapłonowego – na co zwrócić uwagę/z czym może być problem?
Czy są na nim jakieś znaki wg których się go ustawia?
Podpowiedzcie koledze, żeby się nie musiał szarpać z mechaniorami za granicą i mógł spokojnie dojechać do Polski
Zdiagnozowane (wspólnie) uszkodzenie to padnięty aparat zapłonowy.
Aktualnie trwają poszukiwania identycznego (S5) .
No i teraz prośba w imieniu kolegi.
Co i jak ustawić podczas podmiany aparatu zapłonowego – na co zwrócić uwagę/z czym może być problem?
Czy są na nim jakieś znaki wg których się go ustawia?
Podpowiedzcie koledze, żeby się nie musiał szarpać z mechaniorami za granicą i mógł spokojnie dojechać do Polski
Niech zobaczy jak stoi palec w starym kiedy go będzie wyjmował i zaznaczy na uchwycie kąt przesunięcia samego aparatu.
W nowym niech ustawi palec tak samo i kąt dokładnie tak jak zaznaczył na uchwycie.
W innym wypadku potrzebny będzie stroboskop, chociaż można ustawić na oko (udało mi się ostatnio ustawić na oko z pomyłką 2* od normy)
W nowym niech ustawi palec tak samo i kąt dokładnie tak jak zaznaczył na uchwycie.
W innym wypadku potrzebny będzie stroboskop, chociaż można ustawić na oko (udało mi się ostatnio ustawić na oko z pomyłką 2* od normy)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Grzyby z tego co pamietam to tak jak pisze brii.Niech kolega zobaczy w jakim polozeniy jest palec.Jest drugi i bardziej prawidlowy sposob.Ustawiasz silnik w GMP(punkt na kole przy paskach na 0st,patrzysz na aparat i przy zebatce slimakowej na odlewie jest jesna kreska.Obracasz palcem az wiekszy otwor przetyczki montazowej zebatke pokryje sie z ta krecha i wkladasz aparat.Proste ale trudniej to wytlumaczyc
-
waldii
newbie napisał(a):tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)
zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już
A jak mam zdjętą obudowę rozrządu, a mam teraz ustawione na punkty do zakładania paska rozrządu, to punkt T jest tym samym co znaki na wałku korbowym i znaku na korpusie bloku silnika?
"zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już"
maleńki okrągły dołek znalazłem, ale podłuzny nadlew na aparacie też mam, ale z boku tego nadlewu jest zaraz obok drugi mniejszy nadlew...
Wsuwam i już..ale moge go wsunąc w obrębie 360 stopni dookoła otworu głowicy...ale widze tam tez taki podłuzny garb...czy ma się zgadzac z tym garbem i punktem na aparacie?
Pozdrawiam
Wiesiek
- Od: 6 gru 2007, 19:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
newbie napisał(a):tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)
zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już
newbie jesteś wielki
niestety ja również się zapędziłem i również musiałem ustawić zapłon
morfi napisał(a):
newbie jesteś wielki
niestety ja również się zapędziłem i również musiałem ustawić zapłon
Jest prosciej , ustawiasz na srodku i tyle , komputer i tak zmienia a ma byc na srodku w tedy 12stopni jest
newbie napisał(a):tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)
zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już
Witam, pozwole odświeżyć temat ponieważ właśnie też jestem po wymianie tego oringa i dodam że przed tem wszystko działało ok tyle że pocił się olej, po wymianie oringa nie pamiętam jak był ustawiony aparat i tu jest problem ponieważ stosując się do cytowanego postu okazało się że nie odpala auto i tak próbowałem kilkakrotnie na chybił trafił aż się udało tyle że ustawienie jeżeli ma być zgodne z tym co napisał NEWBIE to ja po tym ustawieniu aparatu muszę dokładnie obrócić dołek 180' tak że jest nie na wypukleniu tylko z drugiej strony wtedy odpala ale lekko szarpie więc co mam nie tak że taka różnica aż 180'?
- Od: 19 lut 2006, 16:00
- Posty: 41
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6