Jak ustawic aparat zapłonowy garażowym sposobem

Postprzez sanders » 2 paź 2005, 17:57

Wymienialem oring na apracie zapłonowym. I troszke sie rozpedzilem. Nie pamietalem jak wałek jak byl ustawiony,oczywiscie po zamontowaniu auto nie odpalilo. Wyjmowałem jeszcze pieciokrotnie i kombinowalem przekrecajac walek i w koncu sie udało auto odpalilo i jezdzi normalnie. Ale nie mam pewnosci w 100% czy jest dobrze ustawiony, a nie chce wydawac kasy na mechanikow,czy znacie jakis domowy sposob zeby sprawdzic czy aparat jest dopbrze ustawiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 22:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez newbie » 2 paź 2005, 18:56

tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)

zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu

wsuwasz i już
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez pawelc » 2 paź 2005, 19:12

sanders

tak przeczytałem Twój podpis i alarmy to chyba też w garażu montujesz ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sanders » 2 paź 2005, 19:17

pawelc napisał(a):sanders

tak przeczytałem Twój podpis i alarmy to chyba też w garażu montujesz ? zeby


jak najbardziej u klienta tez montuje--nawet niedlugo jade do wawy zakladac kilka sztuk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 22:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez sanders » 2 paź 2005, 19:18

newbie
juz lapie spox dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 22:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Jaksa » 2 paź 2005, 19:26

sanders napisał(a):jak najbardziej u klienta tez montuje--nawet niedlugo jade do wawy zakladac kilka sztuk
To moze i do mnie podjedziesz ....? w wolnej chwili .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sanders » 2 paź 2005, 19:29

Jaksa napisał(a):To moze i do mnie podjedziesz ....? w wolnej chwili


dopisz sie na forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 954#189954
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 22:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez pawelc » 2 paź 2005, 19:37

sanders za tą cene to chyba cyklopa montujesz bez czujników dodatkowych albo jakiś inny wynalazek ,piszę to dlatego że sam montuje troche alarmów u ojca na warsztacie (dorabiam niestety do pensyjki) i napiszę tak predzej czy pózniej z tych tanich alarmów zrezygnujesz (jak bedziesz miał duzo reklamacji},chociaż w wiekszości wypadkow około roku wytrzymują ;) ale to sa tylko moje dywagacje na ten temat ,a tak wracając do tematu jak chcesz miec pewnośc czy dobrze ustawiłeś zapłon to tylko w rachube wchodzi lampa stoboskowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Jaksa » 2 paź 2005, 19:46

sanders napisał(a):dopisz sie na forum
Wow, to moze tak , jak znajdziesz czas na kawę to zapraszam ( moj alarm działa )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sanders » 3 paź 2005, 05:04

pawelc napisał(a):sanders za tą cene to chyba cyklopa montujesz bez czujników


cyklop, frodo , lagenford,skorpion, zalezy co akurat jest,mam poprostu dobry dostep do tanich alarmow


Jaksa napisał(a):Wow, to moze tak , jak znajdziesz czas na kawę to zapraszam ( moj alarm działa )

:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 22:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez sanders » 3 paź 2005, 19:40

ok okazalo sie na strobolu ze wlozylem aparat idealnie <jupi>
tylko kolo mi o mm przestawil na srubce.
A wiec wielkie dzieki wszystkich za pomoc:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 22:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Grzyby » 8 sty 2008, 19:35

Zakładam ten temat w imieniu kolegi któremu Mazda odmówiła posłuszeństwa w Belgii i teraz walczy tam również z nieuczciwymi mechanikami.
Zdiagnozowane (wspólnie) uszkodzenie to padnięty aparat zapłonowy.
Aktualnie trwają poszukiwania identycznego (S5) .
No i teraz prośba w imieniu kolegi.
Co i jak ustawić podczas podmiany aparatu zapłonowego – na co zwrócić uwagę/z czym może być problem?
Czy są na nim jakieś znaki wg których się go ustawia?

Podpowiedzcie koledze, żeby się nie musiał szarpać z mechaniorami za granicą i mógł spokojnie dojechać do Polski :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 8 sty 2008, 19:42

Niech zobaczy jak stoi palec w starym kiedy go będzie wyjmował i zaznaczy na uchwycie kąt przesunięcia samego aparatu.
W nowym niech ustawi palec tak samo i kąt dokładnie tak jak zaznaczył na uchwycie.
W innym wypadku potrzebny będzie stroboskop, chociaż można ustawić na oko (udało mi się ostatnio ustawić na oko z pomyłką 2* od normy) ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez waldii » 8 sty 2008, 23:19

Grzyby z tego co pamietam to tak jak pisze brii.Niech kolega zobaczy w jakim polozeniy jest palec.Jest drugi i bardziej prawidlowy sposob.Ustawiasz silnik w GMP(punkt na kole przy paskach na 0st,patrzysz na aparat i przy zebatce slimakowej na odlewie jest jesna kreska.Obracasz palcem az wiekszy otwor przetyczki montazowej zebatke pokryje sie z ta krecha i wkladasz aparat.Proste ale trudniej to wytlumaczyc :|
waldii
 

Postprzez Redoo » 9 sty 2008, 11:43

brii dokładnie a na oko to chłop w szpitalu zmarł <lol>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez rudzik6 » 30 gru 2008, 14:23

newbie napisał(a):tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)

zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu

wsuwasz i już


A jak mam zdjętą obudowę rozrządu, a mam teraz ustawione na punkty do zakładania paska rozrządu, to punkt T jest tym samym co znaki na wałku korbowym i znaku na korpusie bloku silnika?

"zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu
wsuwasz i już"
maleńki okrągły dołek znalazłem, ale podłuzny nadlew na aparacie też mam, ale z boku tego nadlewu jest zaraz obok drugi mniejszy nadlew...
Wsuwam i już..ale moge go wsunąc w obrębie 360 stopni dookoła otworu głowicy...ale widze tam tez taki podłuzny garb...czy ma się zgadzac z tym garbem i punktem na aparacie?

Pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 19:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez morfi » 16 mar 2010, 19:38

newbie napisał(a):tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)

zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu

wsuwasz i już


newbie jesteś wielki !!
niestety ja również się zapędziłem i również musiałem ustawić zapłon !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 17:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez Speed » 16 mar 2010, 22:25

morfi napisał(a):
newbie jesteś wielki !!
niestety ja również się zapędziłem i również musiałem ustawić zapłon !!



Jest prosciej , ustawiasz na srodku i tyle , komputer i tak zmienia a ma byc na srodku w tedy 12stopni jest
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Kristoph17 » 22 lut 2013, 16:30

newbie napisał(a):tłok w pierwszym cylindrze ma być w górnym martwym położeniu przed suwem pracy (znak na kole pasowym wału korbowego ma się pokryć z T na obudowie paska rozrządu)



zębatkę aparatu ustawiasz tak aby ten maleńki dołek na osi był równo z podłużnym nadlewem na obudowie aparatu



wsuwasz i już

Witam, pozwole odświeżyć temat ponieważ właśnie też jestem po wymianie tego oringa i dodam że przed tem wszystko działało ok tyle że pocił się olej, po wymianie oringa nie pamiętam jak był ustawiony aparat i tu jest problem ponieważ stosując się do cytowanego postu okazało się że nie odpala auto i tak próbowałem kilkakrotnie na chybił trafił aż się udało tyle że ustawienie jeżeli ma być zgodne z tym co napisał NEWBIE to ja po tym ustawieniu aparatu muszę dokładnie obrócić dołek 180' tak że jest nie na wypukleniu tylko z drugiej strony wtedy odpala ale lekko szarpie więc co mam nie tak że taka różnica aż 180'?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 16:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez szumki44 » 22 lut 2013, 20:24

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6