ubytki płyny w chłodnicy. Uszczelka??

Postprzez Daroonn » 28 sty 2013, 17:47

Niwdawno kupiłem mazdę. Już w trakcie jazdy do domu zaczeła szarpać i gasnąć na gazie. Okazało się że jest mało płynu w chłodnicy, po dolaniu było trochę lepiej ale dalej szarpała. Dziś odpowietrzyłem układ chłodniczy i jakiś czas było dobrze ale znów nie chodzi na gazie. Parownik zimny, płynu ubywa, czy to walnięta uszczelka pod głowicą??
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 09:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626 96r

Postprzez kamilspider » 28 sty 2013, 17:55

A kopci na biało? W oleju lub płynie chłodniczym zauważyłeś coś dziwnego?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez luk-kk » 28 sty 2013, 18:23

Upewniłeś się że nie ma wycieków z np. wężów z płynem chłodzącym albo chłodnicy ? Szarpanie może być od nieszczelnego dolotu na odcinku przepływomierz – przepustnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez noxes » 28 sty 2013, 18:38

szarpie Bo zapowietrzony układ. Ubywać Może płynu przez parownik. Sprawdź sobie wszystkie połączenia węży i inne miejsca z płynem chłodzącym np nagrzewnica parownik przepustnica itd.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez PaWoS » 28 sty 2013, 19:04

Żeby wyeliminować nieszczelności to musisz odpowietrzyć układ i obserwować czy pod samochodem nie robi się kałuża. Ja tak miałem kilka dni temu, w okolicach filtra powietrza jest małe kolanko w którym była mała dziurka. Przy zimnym płynie nic się nie działo dopiero jak się robiło ciśnienie w układzie to się lało. Rozszczelnienie na wolnych obrotach pokazywało mi się tak po 15 minutach. To jest układ otwarty więc trzeba nagrzać do temperatury załączenia wentylatora, wtedy też zobaczysz czy z chłodnicy nie leci para.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 17:24
Posty: 12
Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG

Postprzez noxes » 28 sty 2013, 21:57

PaWoS napisał(a): i obserwować czy pod samochodem nie robi się kałuża

Jeśli to parownik, nagrzewnica, przepustnica czy uszczelka kałuży nie zobaczy
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Daroonn » 28 sty 2013, 22:36

mechanik stwierdził że to uszczelka:(
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 09:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626 96r

Postprzez noxes » 28 sty 2013, 23:05

Kopci na biało? Oleju nie przybywa?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 29 sty 2013, 00:35

wezyki wody twarde jak hu.. tzn kamien ? ;) kapuchino pod korkiem oleju i na bagnecie olejowym ? dymi jak odkrecisz koreb badz bagnet oleju ? To co wyzej kopci na bialo ? faluja obroty;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Daroonn » 31 sty 2013, 21:48

mechanik rozebrał i mówi że po uszczelce zbytnio ie widać żeby była wydmuchnieta:/ co o tym myśleć??
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 09:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626 96r

Postprzez noxes » 31 sty 2013, 22:03

Daroonn napisał(a):co o tym myśleć??

Że mechanik głupi a Ty odrazu poszedłeś za nim. Teraz to niech się głowi skoro silnik rozebrał.
Pytałem i ja i inni a Ty nic nie odpisałeś, teraz masz koszty nowych uszczelek i planowania. Nikt Ci więcej nie napisze bo z fusów wrózył nie będzie,
Napisz co jest nie tak?
Dymi? na jaki kolor?
Oleju przybywa?
to raczej teraz to czy było.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Daroonn » 31 sty 2013, 22:14

trochę kopci na biało a czy oleju przybywa to niewiem bo dopiero kupiłem ten samochód. Ubywa płynu ogrzewanie nie działa. Sam odpowietrzyłem uklad ale po 10 km się zapowietrzył.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 09:41
Posty: 4
Auto: Mazda 626 96r

Postprzez noxes » 31 sty 2013, 22:26

Teraz to już po ptakach jak silnik rozebrany. Głowica do sprawdzenia ciśnieniowego i splanowania, nowa uszczelka. Dalej to się zobaczy. Nic więcej nie można napisać teraz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 5 lut 2013, 22:58

pewnie nie splanuja bo powiedzia ze uszczelka wyrowna:P i ze przeswietlili okiem i jest ok :P dokreca na hama i po sprawie:) ciekaw co z paskiem rozrzadu ? ;>

Dopisano 5 lut 2013, 23:01:

Daroonn napisał(a):trochę kopci na biało a czy oleju przybywa to niewiem bo dopiero kupiłem ten samochód. Ubywa płynu ogrzewanie nie działa. Sam odpowietrzyłem uklad ale po 10 km się zapowietrzył.
jak masz korek chlodnicy to wez odkrec go na zimnym i wywal ta gumowa uszczelke. To ci pomoze ze chlodnicy nie rozsadzi i ze sie nie bedzie zapowietrzac az tak :) i korek nowy musisz kupic pozniej po naprawie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 6 lut 2013, 10:32

A co ma dać wyjęcie tej gumki z korka? Korek raczej się nie popsuje w taki sposób, żeby nie mógł przepuszczać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 6 lut 2013, 12:57

a wlasnie ze moze :) czasami sie zablokowac. to ze wyciagniesz uszczelke gumowa to cisnienie robocze korka spadnie o 50% czyli 0.5 bara :) wiec powietrze bedzie moglo ujscie znalesc . Gdyz jak masz sprawny uklad to ciecz wypiera korek a jak masz powietrze to ono sie kompresuje i nie ma takiej sily zeby wypchac korek i dlatego weze puchna na kamien i moze gdzies puscic np wezyk chlodnica w bloku itp...

Po wyciagnieciu wszystko wraca do normy i powietrze widac jak zapier.. do zbiorniczka az bulgocze (powietrze badz spaliny ). i nie rozsadzi nam ukladu chlodzenia oraz nie jest za male cisnienie zeby plyn sie gotowal ;)

Ten zabieg zrobilem jak uszczelka glowicy byla walnieta i zeby na tym uszkodzeniu jeszcze troche pojedzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Szyna » 6 lut 2013, 18:51

To czego w końcu dotyczy ten temat :P Bo nie wiem gdzie go przydzielić.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6